بریم سفرجاذبه‌های فرهنگیدانستنی‌های سفرکافه‌ها و رستوران‌ها

بهترین رستوران های متل قو 👌​​🏞️​🍲​

شهرهای شمالی همواره جزو گردشگرپذیرترین شهرهای ایران می‌باشند. در این بین شهر سلمانشهر که از آن به عنوان متل قو نیز یاد می‌شود یکی از پرطرفدارترین و البته لوکس‌ترین مقاصد می‌باشد. متل قو در منطقه عباس آباد مازندران واقع شده که به واسطه موقعیت جغرافیایی آن و محاصره شدن با جنگل و دریا مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. نه تنها زیبایی‌های طبیعی متل قو سبب جذب گردشگران به این منطقه می‌شود، بلکه تعدد رستوران های متل قو در این شهر نیز به جذب گردشگران کمک می‌کند.

رستوران‌های لوکس و سنتی زیادی در متل قو وجود داشته که در این مقاله قصد داریم با بهترین رستوران های متل قو آشنا شویم. اگر شما هم به میل کردن غذاهای لذیذ علاقه دارید و در حال برنامه‌ریزی برای اجاره ویلا در متل قو هستید، بهتر است با هومسا همراه باشید تا یک سفر همه چیز تمام را تجربه کنید.

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران ارکیده شعبه متل قو

رستوران ارکیده یک رستوران زنجیره‌ای لوکس بوده که شعبه مرکزی آن در چالوس قرار دارد. این رستوران پرطرفدار دارای 7 شعبه فعال در شهرهای مختلفی مانند تهران، کرج و مازندران بوده که شعبه متل قوی آن یکی از بهترین رستوران های متل قو می‌باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، محلی و دریایی در کنار انواع پیش غذاها و دسرها سرو می‌شود.

از جمله پرطرفدارترین غذاهای موجود در منوی رستوران ارکیده می‌توان به انواع کباب، زرشک پلو، لوبیا پلو، باقالاقاتوق، میرزا قاسمی، کته کباب، ماهی سفید ترش، ماهی قزل آلا ترش و انواع سالاد، ترشی و نوشیدنی اشاره کرد. نه تنها طعم و کیفیت غذاهای این رستوران سبب جذب گردشگران به آن شده است، بلکه موقعیت قرارگیری این رستوران که در کنار ساحل متل قو می‌باشد، نیز سبب موفقیت آن شده است.

در رستوران ارکیده امکان سرو غذا در سالن‌های سرپوشیده یا فضای باز وجود داشته و پارکینگ اختصاصی، فضای بازی کودکان و همچنین امکان چیدمان میزها با تم‌های درخواستی وجود دارد.

بهترین رستوران های متل قو

✅فست فود اپتیموس پلاس

طرفداران فست فود برای صرف غذا در متل قو می‌توانند رستوران اپتیموس پلاس را انتخاب کنند. این فست فود در نزدیکی ساحل متل قو قرار داشته که در آن انواع پیش غذا، سوپ، انواع سالاد و انواع نوشیدنی‌های کلاسیک در کنار غذاها سرو می‌شود. از جمله غذاهای موجود در منوی فست فود اپتیموس پلاس می‌توان به انواع استیک، سوخاری، بورک ترکی، برگر، پیتزا و پاستا اشاره کرد.

در ضمن در این فست فود امکان صرف صبحانه نیز وجود دارد. از جمله صبحانه‌های محبوب اپتیموس پلاس نیز می‌توان صبحانه‌های رژیمی، خوراک لوبیا، خامه عسل، تخم مرغ‌های مختلف و… را نام برد. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در این رستوران یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ۹ تا از بهترین رستوران های متل قو (سلمانشهر)

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران شاندیز متل قو

از دیگر رستوران‌های لوکس متل قو می‌توان به رستوران شاندیز اشاره کرد که در پلاژ مرکزی متل قو واقع شده است. کیفیت بالای غذاها از یک سمت و منظره بی‌نظیر رستوران از ساحل متل قو و همچنین دسترسی آسان به رستوران از سمت دیگر سبب شده تا رستوران شاندیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های متل قو شناخته شود.

در این رستوران انواع کباب‌های ایرانی از جمله فیله کباب، کباب شیشلیک، کباب لقمه، کباب برگ، خوراک ماهیچه، جوجه کباب و خوراک گردن سرو می‌شود. در ضمن در کنار غذاها انواع نوشیدنی، سوپ و سالاد نیز ارائه می‌گردد.

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران فرزین

محال است به بازدید از برج‌های عظیم زاده متل قو رفته باشید و رستوران فرزین را ندیده باشید. رستوران فرزین در خیابان ساحلی متل قو واقع شده و به عنوان یکی از لوکس‌ترین رستوران های متل قو شناخته می‌شود. محبوبیت رستوران فرزین به اندازه‌ای بوده که تاکنون در 4 دوره موفق به کسب تندیس زرین رستوران محبوب کشوری شده است.

این رستوران نه تنها در زمینه ارائه انواع غذاهای ایرانی فعال بوده، بلکه در منوی آن انواع غذاهای ایتالیایی نیز به چشم می‌خورد. از جمله پرطرفدارترین غذاهای رستوران فرزین می‌توان به انواع کباب، انواع خورش، انواع خوراک، میرزا قاسمی، باقالاقاتوق، مرغ ترش، مرغ ناردون، ماهی سفید، ماهی اوزون برون، ماهی قزل‌آلا، بیف استراگانوف، استیک، انواع پیتزا، ساندویچ، پاستا و… اشاره کرد.

در منوی پیش غذاهای این رستوران نیز انواع سالاد مانند سالاد پستو، سالاد سبز و سالاد سزار و دورچین‌هایی مانند ماست، ترشی، دوغ و دلستر یافت می‌شود.

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران اکبر جوجه متل قو

زمانی که از تهران به سمت شهرهای شمالی حرکت می‌کنیم در جای جای جاده با تابلوهای بزرگ اکبر جوجه مواجه می‌شویم که یکی از خوشمزه‌ترین اکبر جوجه‌های شمال کشور را می‌توان در رستوران اکبر جوجه متل قو یافت. در این رستوران مرغ با استفاده از سیر، پیاز و انواع ادویه سرخ شده و سپس همراه با رب انار سرو می‌گردد.

اکبر جوجه‌های سرو شده در این رستوران دارای بافتی نرم و تازه بوده و از عطر و طعم لذیذی برخوردار هستند. علاوه بر طعم بی‌نظیر غذاهای این رستوران، فضای زیبای آن نیز سبب شده تا گردشگران زیادی به صرف غذا در این رستوران تمایل پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: ۷ محل شگفت انگیز برای تجربه شب مانی در طبیعت شمال ایران 👌​🏕️​🌌​

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران محلی لاکو

آن دسته از گردشگرانی که مایلند غذاهای محلی شمال کشور را در بهترین رستوران های متل قو امتحان کنند، بهتر است به سراغ منبع این غذاها بروند. رستوران محلی لاکو از جمله رستوران‌های محلی متل قو بوده که به واسطه اداره شدن توسط افراد بومی انواع غذاهای محلی شمالی را با بهترین عطر و طعم طبخ می‌کند. این رستوران دارای فضایی سنتی و نوستالژیک بوده که امکان صرف غذا در حیاط و در کنار حوض آب موجود در رستوران وجود دارد.

از جمله غذاهای سرو شده در رستوران محلی لاکو می‌توان به کباب فیله، کباب کوبیده، کباب کول، کباب ترش، ماهی، خورشت واویشگا، باقالاقاتوق، مرغ شکم‌پر، پنیر برشته، خورشت بادمجان کباب، خورشت ترش واش و… اشاره کرد. پیش غذاها و دسرهایی نظیر ترشی، ماست، زیتون پرورده، رشته خوشکار، چای و کیک خانگی نیز در این رستوران سرو می‌گردد.

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران دانانو

چنانچه به دنبال یک رستوران تمیز و شیک برای صرف ناهار یا شام هستید، رستوران دانانو که در کنار برج‌های ساحلی متل قو واقع شده است یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. در این رستوران نه تنها انواع غذاها مانند پیتزا و پاستا سرو می‌شود، بلکه برای گیاهخواران نیز انواع سالاد مانند سالاد میوه و سبزیجات در نظر گرفته شده است.

گردشگرانی که به دانانو می‌آیند نه تنها می‌توانند به صرف غذا مشغول شوند، بلکه می‌توانند از منوی کافی شاپی این رستوران نیز انواع شیک، نوشیدنی و بستنی را سفارش دهند. رستوران دانانو از دکوراسیون جذابی برخوردار بوده و به واسطه نورپردازی‌های زیبا در دل شب بسیار چشم‌نواز است.

بهترین رستوران های متل قو

✅کته کباب محمدی

یکی از پرطرفدارترین غذاهای شمالی کته کباب است. گردشگرانی که تمایل دارند برای یک بار هم که شده طعم بی‌نظیر کته کباب را امتحان کنند بهتر است به سراغ مرکز این غذای محلی بروند. کته کباب محمدی یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های متل قو بوده که بهترین کته کباب منطقه را سرو می‌کند.

در این رستوران کته کباب با دورچین‌هایی مانند باقالا، ماست، زیتون و اشپل ماهی تزیین می‌گردد. البته در منوی رستوران کته کباب محمدی علاوه بر این غذای محبوب می‌توان غذاهای دیگری مانند کباب کوبیده، کباب چنجه، جوجه کباب، جوجه ترش و… را نیز یافت. اگرچه رستوران محمدی دارای دکوراسیونی ساده و ظاهری معمولی است، عطر و طعم غذاهای آن سبب می‌شود تا گردشگران غذا خوردن در این رستوران را به رستوران‌های لوکس ترجیح دهند.

بهترین رستوران های متل قو

✅کافه رستوران ادمیرال

لوکس پسندان برای صرف غذا یا میان وعده می‌توانند کافه رستوران ادمیرال متل قو را انتخاب کنند. این رستوران در ساعات پیش از ظهر ارائه‌دهنده انواع صبحانه‌های ایرانی و خارجی بوده که از جمله این صبحانه‌ها می‌توان به بشقاب انگلیسی، انواع املت و دیگر صبحانه‌های محبوب ایرانی اشاره کرد.

بعد از ساعت 12 ظهر منوی صبحانه این رستوران جای خود را به منوی ناهار و کافی‌ شاپ آن می‌دهد. در این رستوران انواع غذاها با بالاترین کیفیت طبخ شده و انواع دسرها و نوشیدنی‌ها نیز یافت می‌شود.

یکی از دلایلی که سبب شده کافه رستوران ادمیرال جزو رستوران‌های لوکس و پرطرفدار متل قو باشد چشم‌انداز بی‌نظیر این رستوران و دسترسی آسان آن به ساحل می‌باشد.

بهترین رستوران های متل قو

✅رستوران تیست لند

در نزدیکی برج‌های ساحل متل قو یک مجموعه غذایی بی‌نظیر تحت عنوان مجموعه غذایی تیست لند قرار گرفته است. تیست لند در واقع یک کافه رستوران محبوب بوده که در آن انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرها سرو می‌گردد. تیست لند دارای فضای بزرگی شامل بالکن، حیاط و دو طبقه سرپوشیده بوده که همین امر سبب می‌شود فضای گسترده‌ای برای پذیرایی از مهمانان در اختیار داشته باشد.

فضای گسترده این رستوران از بهترین رستوران های متل قو در کنار استفاده از چیدمان‌های مختلف سبب شده تا لوکیشن‌های گوناگونی نیز برای عکاسی در این کافه رستوران به وجود آید. در ضمن امکان برگزاری انواع دورهمی‌ها با رزرو قبلی در این کافه رستوران وجود دارد.

در کافه رستوران تیست لند می‌توان انواع استیک، برگر، پاستا، پیتزا، انواع کباب، انواع سالاد، انواع فینگرفود و البته انواع غذاهای ایرانی را سفارش داد. در ضمن از ساعت 7:30 صبح امکان سفارش صبحانه نیز وجود دارد. از جمله صبحانه‌های محبوبه کافه رستوران تیست لند می‌توان به نیمرو، خوراک لوبیا، انواع املت و کروسان موز اشاره کرد. در ضمن در منوی کافی‌ شاپ این رستوران نیز انواع نوشیدنی‌ها مانند دمنوش‌های متنوع، نوشیدنی‌های کافئینه، انواع شیک، انواع اسپرسو و البته انواع کیک و بستنی سرو می‌شود.

علاوه بر کیفیت و تنوع بالای غذاها وجود پارکینگ اختصاصی و پخش موسیقی زنده شبانه نیز سبب محبوبیت این رستوران شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای شمال برای نوروز ۱۴۰۳ ​🪻​🧳​🏞️​

بهترین رستوران های متل قو از نگاه شما کدام است؟

سلمانشهر که تحت عنوان متل قو نیز شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای شمال کشور بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. متل قو نه تنها به واسطه ساحل زیبا و امکانات تفریحی متنوع مورد توجه قرار گرفته است، بلکه به واسطه وجود رستوران‌های بی‌نظیر نیز توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

در بالا 10 مورد از بهترین رستوران های متل قو را معرفی کردیم. شما تجربه غذا خوردن در کدام رستوران های متل قو را دارید؟ به نظرتان بهترین رستوران سلمانشهر کدام است؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و این مطلب را برای دوستانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا