ایران‌ را بگردیمبریم سفرسفرهای بهاریشمال

بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403 ​🪻​🧳​🏞️​

عید 1403 یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بهترین شهرهای شمال برای نوروز است. یکی از مقصدهای پرطرفدار بسیاری از گردشگران ایرانی برای سفرهای نوروزی شهرهای شمال ایران می‌باشد. اگرچه شهرهای شمالی در تمامی فصول سال زیبایی‌های خاص خود را داشته و میزبان گردشگران زیادی است؛ با این‌ حال در عید نوروز و فصل بهار این شهرها حال و هوای دیگری دارند.

بسیاری از گردشگران برای سفرهای نوروزی خود به شهرهای شمالی، یکی از استان‌های گیلان، مازندران یا گلستان را انتخاب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین شهرهای شمالی ایران را که برای مسافرت نوروزی 1403 مناسب هستند به شما معرفی کنیم. اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر دلچسب و اقامت در استان گیلان ، مازندران و یا گلستان هستید، حتما در این مقاله از هومسا با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

بهترین جای شمال برای عید نوروز 1403

استان‌های شمالی شامل شهرهای متعددی بوده که هر یک از این شهرها زیبایی‌های خاص خود را داشته و می‌تواند مقصد گردشگران زیادی باشد. از جمله بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅بندر انزلی

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

اگر استان مقصد سفر نوروزی شما استان گیلان است، شهر بندر انزلی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت نوروزی باشد. این شهر به ویژه از آن‌جایی که جنبه تجاری دارد برای آن دسته از گردشگرانی که قصد خرید در سفرهای نوروزی خود را دارند، یکی از بهترین مقصدها می‌باشد.

گردشگران می‌توانند در بازار منطقه آزاد انزلی هر آنچه نیاز دارند را خریداری کنند. شهر انزلی علاوه بر مجموعه بازار معروفی که دارد، از ساحل بی‌نظیر و تفریحات آبی متعددی نیز برخوردار است. در ضمن آکواریوم انزلی نیز گونه‌های جانوری مختلفی را در خود جای داده که می‌تواند برای علاقه‌مندان به حیوانات یک جاذبه دیدنی خوب باشد. مسافرین عزیزی که شهر انزلی را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند برای اقامت به اجاره سوییت و ویلا در انزلی بپردازند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی انزلی ؛ گشت و گذار از تالاب انزلی تا منطقه‌ی آزاد

ماسال و ییلاق اولسبلنگاه

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

یکی از زیباترین شهرهای گیلان و بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403، شهر ماسال بوده که در دامنه کوه‌های تالش واقع شده است. شهر ماسال به واسطه آن که در ارتفاعات قرار دارد، چشم‌انداز بی‌نظیری از جنگل‌های سبز شمال را در اختیار گردشگران قرار داده و همین موقعیت جغرافیایی آن سبب شده تا از آب و هوای منحصربه‌فردی نیز برخوردار باشد. ماسال یکی از بهترین و زیباترین شهرهای گیلان برای اقامت بوده که گردشگران می‌توانند جهت اقامت در این شهر به اجاره ویلا یا سوئیت در ماسال بپردازند.

در دشت‌های سرسبز ماسال می‌توان آبشارها و رودخانه‌های متعددی را نیز یافت که زیبایی چشمگیری به این منطقه داده است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر ماسال ییلاق اولسبلنگاه بوده که تداعی‌کننده بهشت بر روی زمین است. در این ییلاق پدیده شگفت‌انگیزی تحت عنوان دریاچه ابر صورت گرفته که در واقع به واسطه آن که ابرها به سطح زمین نزدیک هستند، حس قدم زدن بر روی ابرها را تداعی می‌کند.

✅فومن | بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

از دیگر شهرهای کوچک استان گیلان می‌توان به شهر فومن اشاره کرد که در نزدیکی رشت واقع شده است. این شهر کوچک جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است که از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به قلعه رودخان و ماسوله اشاره کرد.

روستای ماسوله به واسطه معماری پله‌ای که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. به همین جهت در شهر فومن برای اجاره ویلاها و سوئیت‌ در فومن اقامتگاه‌های متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. قلعه رودخان نیز به واسطه قرارگیری در دل جنگل و رودخانه و آبشارهای موجود در اطراف آن یک مقصد مسحورکننده برای علاقمندان به تاریخ و طبیعت می‌باشد. گردشگرانی که شهر فومن را برای سفر انتخاب می‌کنند، می‌توانند از کلوچه معروف فومن نیز برای سوغات خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی فومن ؛ تلاقی تاریخ و طبیعت

✅شهسوار

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

گردشگرانی که استان مازندران را به عنوان مقصد سفر نوروزی 1403 خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند از شهسوار یا همان تنکابن دیدن کنند. سفر و رزرو مهمان‌پذیر و سوئیت در شهسوار برای فصل بهار یکی از بهترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید.

شهر تنکابن جاذبه‌های گردشگری زیادی داشته و گردشگران در این شهر می‌توانند از منظره‌های دلنواز جنگل، دریا، دشت و کوه لذت ببرند. یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر شهسوار پارک جنگلی چالدره بوده که در مسیر جنگل‌های دو هزار واقع شده است. در جنگل‌های بکر این منطقه گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی نیز یافت می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهسوار می‌توان به پل چشمه کیله، جنگل‌های دو هزار و سه هزار، دشت دریاسر و آبشار سنگ بن چشمه اشاره کرد.

✅نوشهر

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

از دیگر شهرهای شمالی مناسب برای سفر عید نوروز 1403 می‌توان به شهر نوشهر در استان مازندران اشاره کرد. از آن‌جایی که در نوشهر گردشگران می‌توانند از جنگل و دریا در کنار یک‌دیگر لذت ببرند، این شهر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر تبدیل شده است. به همین جهت گردشگران برای اقامت در این شهر بهتر است از قبل به فکر اجاره سوئیت در نوشهر یا اجاره ویلا در این شهر باشند.

جاذبه‌های دیدنی شهر نوشهر شامل پارک جنگلی سی سنگان، دریاچه ارواح، دریاچه آویدر، ساحل سیترا، دریاچه فراخین، دریاچه خضر نبی، آبشار دارنو، آبشار زانوس، دیو چشمه، باغ گیاه شناسی نوشهر و… می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نوشهر ؛ از تالاب ارواح پر رمز و راز تا سی سنگان

✅سوادکوه | بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

از دیگر شهرهای زیبای استان مازندران می‌توان به شهر سوادکوه اشاره کرد که یکی از بهترین مقصدها برای جنگل‌نوردان و افرادی است که به کمپینگ علاقه دارند. در شهر سوادکوه دریاچه‌ای تحت عنوان دریاچه لفور وجود داشته که در دل جنگل‌های انبوه این شهر واقع شده است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می‌توان به روستای جنگلی اوریم، آبشار گزو، روستای آلاشت و جنگل پلنگ‌ دره اشاره کرد.

دریاچه شورمست نیز جزو پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی شهر سوادکوه بوده که به واسطه وسعت دریاچه و درخت‌های کهنسال توسکای اطراف آن محبوبیت زیادی دارد.

افرادی که از شهر تهران قصد سفر به مازندران را دارند، می‌توانند با طی یک مسیر سه ساعته خود را به شهر سوادکوه برسانند. جهت اقامت در این شهر نیز می‌توان به اجاره کلبه در شهر سوادکوه پرداخت. اما همانطور که اشاره کردیم، می‌توانید برنامه سفر یک روزه را برای بازدید از این شهر بچینید.

✅چمستان

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

اگر به دنبال یک لوکیشن رویایی برای سفر نوروزی 1403 خود هستید، منطقه چمستان در شهر آمل استان مازندران یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. چمستان منطقه‌ای جنگلی بوده که در نزدیکی شهر محمودآباد واقع شده است. از این رو گردشگران در سفر به این منطقه می‌توانند از زیبایی جنگل‌های چمستان و ساحل چشم‌نواز محمودآباد لذت ببرند. به این ترتیب گردشگرانی که منطقه چمستان را برای سفر انتخاب می‌کنند، بهتر است به اجاره ویلا و سوئیت در چمستان پرداخته و یا در شهر نور که در نزدیکی چمستان واقع شده است برای رزرو اقامتگاه اقدام کنند.

در همین منطقه چمستان روستایی تحت عنوان روستای لاویج واقع شده است که یکی از منحصربه‌فردترین چشم‌اندازها را دارد. در کنار این روستا پارک جنگلی کشپل وجود داشته و چشمه آبگرم نیز در روستای لاویج وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نور بر روی نقشه

جواهرده

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

در استان مازندران جاذبه‌های گردشگری زیادی را می‌توان یافت که یکی از پرطرفدارترین این جاذبه‌های گردشگری روستای سرسبز جواهرده است. از آن‌جایی که این روستا به ویژه در فصل بهار آب و هوای مطلوبی دارد، گردشگران زیادی را برای اجاره سوئیت در جواهرده یا اجاره ویلا و اجاره آپارتمان در مازندران به خود جذب می‌کند.

در این روستا جاذبه‌های گردشگری مانند پارک جنگلی صفارود و آبشارهای متعددی وجود داشته و همچنین آثار تاریخی مانند سلاژ پشته، گورهای گبری و شیر سنگی نیز در آن واقع شده است.

✅گالیکش | بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

گردشگرانی که قدری در انتخاب بهترین شهرهای شمال برای نوروز مشکل پسندتر هستند، معمولا استان گلستان را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند. سوئیت‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و اقامتگاه‌های بومگردی زیادی برای اجاره و رزرو بوم گردی در گالیکش در نظر گرفته شده است. شهرستان گالیکش یکی از شهرستان‌های زیبای استان گلستان بوده که بزرگترین پارک طبیعی ایران یعنی پارک ملی گلستان را در خود جای داده است. این پارک ملی می‌تواند یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی برای علاقمندان به حیات وحش باشد.

در شهر گالیکش غار کیارام نیز وجود داشته که یکی از قدیمی‌ترین غارهای کشور در جنگل انبوه گلستان می‌باشد. این غار در کنار دشت شقایق استان گلستان، غار گرو، غار حمام خدایی، آبشار پیربار، غار سید رشید و چشمه لار جزو دیدنی‌های شهرستان گالیکش به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گلستان ؛ از ناهارخوران تا ترکمن صحرا

✅گرگان

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

مرکز استان گلستان خود یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای شمالی برای سفر نوروزی و اجاره ویلا در گرگان می‌باشد. اگرچه این شهر در تمامی فصول سال زیبایی خاص خود را دارد، اما در تعطیلات عید نوروز حال و هوای آن بسیار دیدنی می‌باشد. یکی از بهترین مناطق شهر گرگان برای تعطیلات نوروز 1403 منطقه جنگلی ناهارخوران بوده که از طبیعتی بکر، آب و هوایی مطبوع و البته رستوران‌های زیادی برخوردار است.

تعداد جاذبه‌های گردشگری موجود در شهر گرگان به اندازه‌ای زیاد بوده که کمتر کسی در سفر به این شهر به سراغ دریا و ساحل می‌رود. گردشگران در گرگان می‌توانند از پارک جنگلی النگدره، آبشار لوه، روستای زیارت، آبندان توشن، خلیج گرگان، چشمه آبگرم زیارت، جنگل توسکستان، پارک جنگلی قرق و منطقه حفاظت شده جهان‌ نما دیدن کنند.

✅مینودشت

بهترین شهرهای شمال برای نوروز

شهر مینودشت که به بام استان گلستان معروف است، از دیگر بهترین شهرهای شمال برای نوروز در این استان می‌باشد. این شهر در ارتفاعات استان گلستان واقع شده و چشم‌انداز بی‌نظیری از جنگل‌های سرسبز شمال را به چشم گردشگران هدیه می‌کند. گردشگران باید توجه داشته باشند که اگر قصد اقامت در مینودشت را دارند باید از قبل نسبت به رزرو بوم گردی در مینودشت یا اجاره سوئیت اقدام نماید.

این شهر جزو قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در استان گلستان بوده و جاذبه‌های دیدنی زیادی در آن وجود دارد که از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به جنگل‌های انبوه، دشت‌های سرسبز، مراتع متعدد، چشمه‌های جوشان و غارهای رازآلود اشاره کرد. یکی از بهشتی‌ترین مناطق شهر مینودشت جنگل چهل چای آن بوده که در آن تنها صدای پرندگان، عطر تازگی و طراوت طبیعت و سرسبزی احساس می‌شود. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می‌توان به تپه باستانی بازگیر، آبشار ریگ چشمه و قلعه قافه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۷ پیشنهاد جذاب و شگفت انگیز برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ✈️​🛣️​🧳​

آماده سفر به بهترین شهرهای شمال برای نوروز 1403 هستید؟

شهرهای شمالی ایران جز پرطرفدارترین مقاصد سفر در تمامی فصول سال می‌باشد که البته سفر به این شهرها در عید نوروز و فصل بهار حال و هوای متفاوتی دارد. در استان‌های شمالی شهرستان‌ها و روستاهای متعددی وجود داشته که هر یک زیبایی‌های خاص خود را برای سفر دارند. اما چه کسب از دیدن این همه زیبایی سیر می‌شود؟ ما در هومسا پیشنهاد می‌کنیم بهترین جای شمال برای عید نوروز 1403 را شهرهایی که به آن اشاره کردیم در نظر بگیرید. اما شما کدام منطقه را بیشتر دوست دارید؟ از تجربیات سفرهای خود به شهرهای شمالی برای ما بنویسید و این مطلب را با عزیزانتان که قصد سفر با آنها را دارید، به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا