ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنی

آکواریوم انزلی ؛ طولانی‌ترین آکواریوم تونلی ایران

اگر به دنیای زیر آب و تماشای ماهی‌های رنگارنگ علاقه دارید، اما امکان سفر به آب‌های زلال و شفاف جنوب را ندارید، نگران نباشید. بندر انزلی جایی است که شما را به تماشای آبزیانی از پنج قاره دنیا دعوت می‌کند. یک تونل 40 متری زیر آب که مناظر زیبایی از زندگی زیر آب را به نمایش می‌گذرند. کافی است در طول این تونل راه بروید و منتظر شوید تا ماهی‌های ریز و درشت و زیبای این آکواریوم خود را به نزدیکی دیواره‌های شیشه‌ای برسانند و شما را به تحسین وادارند.

آکواریوم انزلی بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران محسوب می‌شود که با حجم سه میلیون لیتر آب، موجودات مختلفی را دل خود جای داده است. این مجموعه 40 آکواریوم و تراریوم و 40 متر تونل زیر آب دارد و حیوانات آن را گونه‌های جانوری از جمله پرندگان، خزندگان و آبزیان تشکیل می‌دهند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، 5000 قطعه (عدد) آبزی از 200 گونه مختلف به همراه تعداد زیادی خزنده و پرنده در این مجموعه زندگی می‌کنند.
آکواریوم انزلی به بخش‌های مختلفی از جمله سالن خلیج فارس، آرواره، آمازون، غار دریایی، دریای خزر، بخش کوسه ماهی‌ها، تونل، ماهی‌های واتوز، بخش پرندگان و خزندگان و ماهی کوی تقسیم می‌شود که هر یک در نوع خود بی‌نظیر هستند.
البته مجموعه آکواریوم انزلی برای اینکه بتواند تجربه خوبی از گشت‌وگذار برای بازدیدکنندگان فراهم کند، تعدادی کافه و رستوران و امکانات تفریحی راه‌اندازی کرده که در بخش امکانات به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم انزلی کجاست

آکواریوم بندر انزلی را می‌توان یکی از جاهای دیدنی گیلان دانست. این مجموعه در منطقه آزاد انزلی واقع شده است. نکته جالب درباره آکواریوم انزلی این است که اطراف آن پر از رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و تعداد زیادی مرکز خرید و البته باغ پرندگان است. این منطقه آزاد که نزدیک‌ترین منطقه آزاد به تهران به شمار می‌رود، بهترین گزینه برای یک سفر آخر هفته است تاهم از گردش در باغ پرندگان و آکواریوم لذت ببرید و هم از یک خرید دلچسب. در پایان روز هم می توانید خود را به یک وعده غذای خوشمزه در رستوران‌های اطراف مهمان کنید.

  • آدرس آکواریوم انزلی: گیلان، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، ورودی شماره یک
  • شماره تلفن آکواریوم انزلی: 01334438596
  • آدرس وب سایت آکواریوم انزلی: www.anzali.funtasticaquariums.com
  • آدرس اینستاگرام آکواریوم انزلی: anzaliaquarium

اجاره آنلاین اقامتگاه در بندر انزلی

بخش های مختلف آکواریوم انزلی

همانطور که قبلا هم گفتیم آکواریوم انزلی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه با تک‌تک بخش‌ها آشنا می‌شویم.

  • سالن خلیج فارس

سالن خلیج فارس آکواریوم انزلی

این بخش یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های آکواریوم انزلی است و در بازدید از این سالن می‌توانید انواع ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی خلیج فارس را در آن ببینید. علاوه بر این فضاهای زیبایی در آن ساخته و تعبیه شده تا بتوانید عکس های زیبایی را به ثبت برسانید.

  • سالن آرواره

سالن آرواره خلیج فارس

جذابیت این بخش در این است که می‌توانید آرواره ماهی‌های مختلف را در اندازه واقعی ببینید و اطلاعات مختلفی درباره آن‌ها کسب کنید. فراموش نکنید عکس‌های زیبایی از خود در کنار این آرواره‌ها ثبت کنید و به یادگار با خود ببرید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شمال
  • سالن آمازون

سالن آمازون آکواریوم انزلی

ماهی اکسولوتل

بخش آمازون را با الهام از جنگل‌های آمازون طراحی کرده‌اند. در این بخش ماهی‌های بومی منطقه آمازون مانند سفره ماهی، طوطی ماهی، اسکار ماهی و … نگهداری می‌شوند. علاوه بر این ماهی‌های پنگوسی که جزو ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا محسوب می‌شوند و همچنین ماهی‌های دریاچه آفریقایی مالاوی هم در این بخش در معرض دید عموم قرار دارند.
یکی از محبوب‌ترین ماهی‌های این بخش، اکسولوتل است که با آن لبخند همیشگی روی لبانش به عنوان بانمک‌ترین و دوست داشتنی‌ترین گونه این آکواریوم شناخته می‌شود. این ماهی کوچک این قابلیت را دارد که اگر یکی از اعضای بدنش را از دست بدهد، آن عضو دوباره رشد می‌کند. اکسولوتل بین 20 تا 40 سانتی‌متر رشد کرده و عموما عمری برابر با 15 سال دارد.

  • سالن غار دریایی

سالن غار آکواریوم انزلی

اگر از فیلم‌هایی که در فضای غارها ساخته می‌شوند و افراد در آن‌ها با شنا کردن می‌توانند خود را به داخل یک غار دریایی برسانند، لذت می برید، بخش غار دریایی همان جایی است که باید بروید. طراحی و نورپردازی این بخش آن را دقیقا شبیه به غارهای دریایی کرده است. در این بخش 35 گونه ماهی مختلف از جمله ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی نگهداری می‌شوند.

  • سالن دریای خزر

بخش دریای خزر همانطور که از نام آن پیداست، محل نگهداری گونه‌های مختلف دریای خزر است. از مهم‌ترین ماهی‌هایی که در این بخش وجود دارند می‌توان به فیل ماهی یا بلوگا، بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر اشاره کرد. این ماهی گران‌ترین خاویار دنیا را دارد.

  • بخش کوسه ماهی‌ها

بخش کوسه ماهی های آکواریوم انزلی

قطعا جذاب‌ترین بخش آلواریوم انزلی، بخش کوسه ماهی هاست. تصور تماشای کوسه‌ها، خطرناک‌ترین موجودات دریایی از پشت شیشه‌های آکواریوم‌های تخصصی این بخش، بسیار لذت بخش است.

  • تونل آکواریوم انزلی

تونل آکواریوم بندر انزلی

بسیاری از افراد برای تماشای این بخش راهی آکواریوم انزلی می‌شوند. تجیهزات ساخت این تونل که با طول 40 متری خود طولانی‌ترین تونل آکواریومی ایران محسوب می‌شود، از ترکیه وارد شده‌اند. ضخامت شیشه آکواریوم 18 سانتی‌متر است و دیدی 360 درجه در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است با خیال راحت از میان یک تونل شیشه‌ای قدم بزنید و گونه‌های مختلفی ماهی از جمله سفره ماهی آب شور، ماشه ماهی، راس دم جارویی و … را ببینید.
بیشتر اوقات در داخل آکواریوم غواصانی در حال شنا و بازی با آبزیان مختلف هستند.

  • ماهی‌های واتوز (کوسه بامبو)

یکی بخشی در آکواریوم انزلی وجود دارد که در آن می‌توانید به ماهی‌ها و بچه کوسه‌ها غذا بدهید و هیجان متفاوتی را تجربه کنید.این بخش بخصوص برای کودکان بسیار جذاب است. حرکت سریع ماهی‌ها و آمدن آن‌ها به سطح آب برای خودرن غذا صحنه زیبایی را خلق می‌کند.

  • ماهی‌های کوی

این نوع ماهی در کشورهای ژاپن و چین نماد تلاش، امید و خوشبختی است. برای تغذیه این نوع ماهی از شیشه شیر استفاده می‌شود. غذا دادن به ماهی‌های کوی برای گردشگران تجربه جدیدی است و به همین خاطر بازدیدکننده‌های زیادی برای این کار داوطلب باشید.

ماهی‌های واتوز

ماهی های کوی

  • بخش پرندگان و خزندگان

حتی اگر به موجودات زیر آب علاقه ندارید هم می‌توانید راهی آکواریوم انزلی شوید. در طبقه دوم این مجموعه، گونه‌های پرندگان و خزندگان مختلفی نگهداری می‌شوند. از جذاب‌ترین موجودات این بخش می‌توان به کروکودیل رودخانه نیل از خطرناک‌ترین موجودات کره زمین، ایگوآنا خزنده گیاه خوار آمریکای مرکزی، مرغ بهشتی پرنده بومی آفریقا، کاکادو، طوطی ماکائو نوعی پرنده بومی آمریکای جنوبی اشاره کرد.

سالن پرندگان و خزندگان آکواریوم انزلی

امکانات تفریحی آکواریوم انزلی

در بازدید از آکواریوم انزلی علاوه بر بازدید از ماهی‌ها، پرندگان و خزندگان جذاب از نقاط مختلف دنیا، می‌توانید از تفریحات متعدد این مجموعه هم استفاده کنید. در ادامه در مورد تفریحات مختلف مجموعه توضیح خواهیم داد.

  • عکاسی در مجموعه آکواریوم انزلی

قسمت عکاسی آکواریوم انزلی

با وارد شدن به آکواریوم انزلی، کارکنان مجموعه از شما تصویری ثبت می کنند . در پایان بازدید این امکان را دارید که درخواست دهید تا تصویر مونتاژ شده شما بر روی شاسی، تیشرت، لیوان و… چاپ شده و به عنوان یادگاری با خود ببرید.

  • کافه و رستوران گرندشف

کافه و رستوران بین المللی گرندشف

رستوران گرندشف در بالاترین طبقه مجموعه آکواریوم انزلی قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌های بین‌المللی استان گیلان محسوب می‌شود. در این رستوران انواع غذاهای بین المللی و ایرانی، سالاد، فست فود و غذاهای کبابی توسط سرآشپزهای اهل ترکیه تهیه و سرو می‌شوند. شما می‌توانید غذای خود را در حالی که به امواج دریای خزر نگاه می‌کنید، نوش جان کرده و لحظات فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

  • گیفت شاپ آکواریوم انزلی

گیفت شاپ آکواریوم انزلی

تنها گیفت شاپ دریایی ایران را می‌توانید در بندر انزلی ببینید. در این گیفت شاپ انواع هدایای دریایی، عروسک، اسباب‌بازی با شخصیت‌های دریایی، بازی‌های فکری و لوازم شخصی تزئینی به فروش می‌رسند. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از آکواریوم انزلی حتما برای خانواده و دوستان خود از گیفت شاپ سوغاتی بخرید.

  • شهر بازی گیم لند

گیم لند آکواریوم انزلی

اگر اهل بازی‌های مهیجی مانند موتوجی پی، ماشین‌های مسابقه‌ای، تبرد با تروریست‌ها، بسکتبال، باکس گیم‌های فضایی و… هستید، سری به طبقه فوقانی مجموعه آکواریوم انزلی بزنید.

  • بولینگ مجموعه آکواریوم انزلی

بولینگ مجموعه آکواریوم انزلی

بولینگ مجموعه آکواریوم انزلی مدرن‌ترین سالن استان گیلان محسوب می‌شود. تمامی تجهیزات شامل پین، کفش، شوتینگ و لاین‌های پرتاب از بهترین برندهای جهان انتخاب شده‌اند. نورپردازی با استفاداه از نور ماورا بنفش انجام شده تا هم جلوه بهتری داشته باشد و هم باعث تمرکز بیشتر بازیکنان شود.

  • کافی شاپ

کافی شاپ آکواریوم انزلی

کافی شاپ مجموعه آکواریوم انزلی به نام کافی شاپ ماگ در خارج از محوطه ساخته شده تا کسانی که تمایلی به بازدید از آکواریون ندارند هم بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

  • لونا پارک

لونا پارک با 1300 متر مربع فضای باز، جدیدترین و استانداردترین شهر بازی استان گیلان است. این شهربازی در مجاورت آکواریوم انزلی قرار گرفته و بازی های متنوعی هم دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 اقامت در بندر انزلی

بندر انزلی جاذبه‌های زیادی دارد. از تالاب انزلی و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی سرخانکل گرفته تا دهکده ساحلی انزلی و کشتی تفریحی میرزاکوچک خان. در سفر به این شهر بندری سعی کنید با یک برنامه‌ریزی درست از تمام جاهای دیدنی بندر انزلی دیدن کنید. برای اقامت خود هم می‌توانید روی کمک هومسا حساب کنید. 

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم مجموعه آکواریوم انزلی را به طور کامل به شما معرفی کنیم. از بخش های آن و همچنین امکانات این مجموعه صحبت کردیم. در مورد ساعت و هزینه بازدید و نحوه دسترسی هم اطلاعاتی ارائه کردیم. پس فراموش نکنید در سفر به بندر زیبای انزلی، حتما سری هم به آکواریوم انزلی بزنید و از تجربیات خود با ما صحبت کنید.

‫34 دیدگاه ها

  1. قیمت با چیزی که تو سایت گفته قرق داره ۲۴۰ تومن قیمت بود ماهم فک کردیم ۱۱۲ تومن رفتیم ولی اونجا قیمت ۲۴۰ بود نفری

    1. بکهوا عزیز
      ممنون بابت تذکرتون، حتما قیمت‌ها رو برای سال 1402 بروزرسانی می‌کنیم.

    1. سعیدجان
      ممنون از اطلاع رسانیت، حتما اصلاح می کنیم که بقیه دوستان به اشتباه نیوفتن

    2. چون مجموعه به این بزرگی و پیشرفته ای هزینه نگهداری بالایی داره و همین ۲۸۰ تومن هم واقعا مفته توی خارج از کشور بلیط برای همچین مجموعه ای بالای دو میلیون تومنه

  2. خیلی ممنونم از سایت خوبتون خیلی مفید بود فقط سواد تون رو زیاد کنید ممنون میشم ۲۷ هزار ریال با ۲۷۵ تومان خیلی فرق داره

  3. سلام
    کل این مجموعه ، آکواریوم به همراه پارک و شهربازی و کافه و رستوران و مراکز تجاری و تفریحی دیگه ی این منطقه ، چه سالی تاسیس شدن ؟؟؟

    1. فرشته جان
      در مورد آکواریوم انزلی، چیزی که توی منابع مختلف زده، تیر سال ۱۳۹۷ هست.

  4. سلام ما سال ۱۴۰۱ رفتیم خیلی ارزون بود امسال اومدیم شده ۳۵۰ یعنی چی مگه تورم چقدره همه میومدن قیمت رو میدیدن بر میگشتن

  5. این قیمتی که تو سایت زده مال قبل است. من چند روز پیش اونجا بودم قیمت با تخفیف برای هر نفر 350 هزار تومان است. برای بین سنین 3 تا 12 سال 300 هزار تومان . یه ایرادی هم که داره بخش فروش اسباب بازی و شهربازی رو درست گذاشتن جلوی خروجی آکواریوم که اگه شما بخواهید از سالن اصلی برید بیرون باید از داخل فروشگاه و شهربازی رد بشید که اونم برای کسی که بچه داره دردهسر ساز میشه

  6. قیمت ۳۵۰ ، تاریخ اول مهر ۱۴۰۲
    بخش پرندگان و خزندگان چیز خاصی نداشت اما بخش ابزیان بسیار زیبا بود

  7. سلام ممنون از توضیحات
    ولی ایکاش بلیطش ارزان‌تر بود که همه میتونستن استفاده کنن شما فک کن یه خانواده ۴ نفره بیش از یک میلیون میشه ،البته همه چیزم گرونه ،هی هی هی

  8. با سلام خدمت شما من به اتفاق خانواده ام که اومده بودم قیمت بلیط رو از سایت گرفتم دقیقا روز ارتحال امام خمینی بود که چند روز تعطیل بود وبابت افزایش یهوی بلیط وساعت شروع کار آکواریم که ۹صبح بود ولی ساعت ۱۲ ظهر شروع به کار کردن خلاصه اینکه خیلی خیلی بد و اصلا از پذیرایی مجموعه آکواریوم راضی نبودیم خواهشا رسیدگی شود چون مردم از نقاط دور دست کشور برای بازدید میان به امید اینکه لذت جذبه گردشگری های انزالی. باتشکر از شما

  9. محمد جان امیدواریم که همینطور باشه و آکواریوم انزلی همیشه برقرار باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا