ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیشمال

دهکده ساحلی بندر انزلی ؛ اقامتی رویایی در کنار دریا

اقامت در شمال ایران همیشه جذاب و رویایی است و لحظات خوشی را به ارمغان می‌آورد، حال اگر جایی که هستید، مشرف به دریا باشد، نور علی نور است! دهکده ساحلی بندر انزلی همان جایی است که می‌توان یک اقامت رویایی را تجربه کرد. این شهرک از سویی به دریا و از سویی دیگر به تالاب انزلی می‌رسد. صدای امواج، پرندگان دریایی، نسیم دریا، زیبایی‌های تالاب انزلی و هر آنچه را که تصور نمی‌کنید، در انتظار شماست. با ما همراه شوید تا در بزرگ‌ترین باغ‌شهر کل ایران قدم بزنیم و از قیل و قال زندگی شهری رها شویم.

دهکده ساحلی بندر انزلی کجاست؟

دهکده ساحلی انزلی

دهکده ساحلی انزلی حدود سال 1348 ساخته شد اما همچنان مانند نگینی زیبا در ساحل شهر بندر انزلی می‌درخشد. این دهکده در شرق بندر انزلی، بین دریا و تالاب انزلی در محله غازیان قرار گرفته و از نظر موقعیت جغرافیایی بین دو محله بی‌بی حوریه و شالیور است.
در این دهکده که یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندر انزلی است، هر چه چشم بگردانید زیبایی و سرسبزی می‌بینید و این همان چیزی است که این شهرک را متمایز کرده است. ویلاها و بافت مسکونی شهرک تنها در حدود 25 درصد فضا را در برگرفته و مابقی، فضای سبز و درختان است. برای رفتن به ویلا عجله نکنید، قدری کنار درختان بنشینید و در زیبایی‌های آنجا محو شوید. البته کلیه ویلاها نیز دارای فضای سبز بزرگی هستند. امنیت و آرامش همان چیزی است که در سفر نیاز داشته و در شهرک ساحلی بندر انزلی تجربه می‌کنید؛ چرا که در اینجا با کنترل تمامی رفت و آمدها امنیت فراوانی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: ییلاق هلودشت

تاریخچه دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

در سایه درختی بنشینید تا با هم برگ‌هایی از تاریخ را ورق زده و به تاریخچه شهرک ساحلی بندر انزلی برسیم. به عقب باز بازگشته تا در دهه 40 خورشیدی متوقف شویم. پیش از ساخت این دهکده، در زمین‌های این منطقه هیچ خانه‌ای دیده نمی‌شد و به آن انارکله می‌گفتند، زیرا در آنجا با درختان خودرو انار ترش مواجه بودید.
در آن سال‌ها یکی از افراد علاقه‌مند به ساخت‌وساز و آبادانی، به نام منوچهر فرهنگی نظر خود را به این منطقه معطوف کرد و طرح ساخت یک دهکده ساحلی را در ذهن خود پروراند. ماحصل آن فکر و طرح در سال 1348 به ایجاد دهکده ساحلی انزلی رسید. در طول سال‌های مختلف این دهکده تغییرات بسیاری داشت، بر امکانات آن افزوده شد و ویلاهای جدید در کنار ویلاهای قدیمی‌تر جای گرفتند.

اجاره آنلاین اقامتگاه در بندر انزلی

شهرسازی دهکده ساحلی بندرانزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

شیوه ساخت و ساز در این شهرک به گونه‌ای است که دسترسی به ساحل و اماکن تفریحی به آسانی امکان‌پذیر باشد. خیابان اصلی این دهکده، ورودی شهرک در بخش جنوبی را به ساحل دریا در شمال متصل می‌کند. در انتهای این خیابان زیبا محو زیبایی ساحل می‌شود و بوی دریا شما را فرا می‌خواند. در دهکده ساحلی انزلی 4 خیابان اصلی دیگر نیز می‌بینید که نام آن‌ها خیابان کاسپین شرقی و غربی، خیابان خورشید شرقی و غربی، خیابان ساحلی شرقی و غربی و خیابان رستم شرقی و غربی است.

در غرب این دهکده به خیابان شریعتی در ساحل قو و از سمت شرق به پارک جنگلی شهرداری بندر انزلی می‌رسید. ساخت این شهرک در موازات خط ساحلی اصلی‌ترین ویژگی آن است که برای تمام گردشگران جذاب خواهد بود. چه لذتی بالاتر از نزدیکی به ساحل! تصور کنید هر صبح با نسیم دریا روز خود را آغاز کرده و با تماشای منظره دریا غرق از شادی و سرزندگی شوید. بر اساس تقسیم‌بندی خیابان‌ها، بخش شرقی دهکده ساحلی بندر انزلی وسعت بیشتری دارد.

امکانات گردشگری دهکده ساحلی بندر انزلی

تفریحات دهکده ساحلی بندر انزلی

در دهکده بندر انزلی حدود 1200 ویلا در اندازه‌های مختلف و در فضایی به مساحت 220 هکتار دیده می‌شود. در این شهرک زیبا برای رفاه حال شما و دیگر گردشگران امکانات مختلفی ایجاد شده است تا اقامت شما علاوه بر احساس آرامش و راحتی، با رفاه کامل همراه شود.
شما به چه چیزی در طول سفر بیشتر نیاز دارد؟ نگران نباشید؛ هر آنچه را که بخواهید در این منطقه پیدا می‌کنید! البته به جز ساکنان شهرک دیگر مهمانان و گردشگران بندر انزلی نیز می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند. امکانات گردشگری دهکده ساحلی انزلی شامل موارد زیر است:

  • تفریحات ساحلی مانند قایق‌سواری و جت اسکی
  • رستوران
  • فروشگاه
  • پارک و زمین بازی کودکان
  • بانک
  • مسجد
  • منطقه شنای خواهران و برادران
  • زمین‌های ورزشی والیبال، فوتبال، تنیس و…
  • ویلاهای ساحلی
  • آلاچیق‌های دنج و زیبا
  • مسیرهای دوچرخه‌سواری
بیشتر بخوانید: ییلاق سی دشت

بهترین زمان سفر به دهکده ساحلی بندر انزلی

تفریحات دریایی همان چیزی است که ما را ترغیب می‌کند تا به سمت خطه سرسبز شمال ایران راهی شویم. اگر شما نیز به دنبال گشت و گذار در ساحل و هیجان تفریحات ساحلی هستید، بهترین زمان سفر به دهکده ساحلی انزلی همزمان با افزایش دما در فصل بهار و تابستان است. این دهکده در تعطیلات نوروز و روزهایی انتهایی هفته، از همیشه شلوغ‌تر است، پس اگر شما نیز مثل من از جاهای شلوغ فراری هستید، مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنید. بیایید قبول کنیم که قدم زدن و نشستن در کنار دریا، زمانی بیشتر می‌چسبد که ساحل خلوت‌تر باشد.

جاذبه های دیدنی اطراف دهکده ساحلی بندر انزلی

هیچ چیز جذاب‌تر از تفریح و گشت و گذار نیست و در اطراف دهکده ساحلی انزلی نیز دیدنی‌های زیادی شما را به سوی خود دعوت می‌کنند. تلاش کنید تا مدت طولانی‌ترین در شهرک اقامت داشته باشید تا فرصت بازدید از تمامی زیبایی‌های اطراف شهرک برای شما فراهم شود.

  • پارک جنگلی انزلی

در شرق دهکده ساحلی به پارک جنگلی انزلی می‌رسید. در این جنگل قدری بنشینید و روح خود را در هوای دل‌انگیز شمال به پرواز درآورد. صدای پرندگان و نسیم روح‌نواز، خستگی روزهای ملال‌آور زندگی را از شما دور می‌کند. در ابتدای این پارک جنگلی یک بازارچه کوچک برای خرید صنایع دستی مردمان انزلی وجود دارد و در داخل پارک نیز امکانات مختلفی مانند محوطه بازی کودکان و آلاچیق ایجاد شده است.

آدرس پارک جنگلی انزلی: گیلان، بندرانزلی، جاده رشت به انزلی

  • تالاب انزلی

تالاب انزلی

بهترین بخش سفر به شهر بندر انزلی، تماشای تالاب بین‌المللی انزلی است. در اطراف شهرک ساحلی انزلی می‌توانید خود را به تالاب برسانید و مناظر زیبایی را به چشم ببینید که مشابه آن در هیچ‌کجا پیدا نمی‌شود. در بخشی از این تالاب نیلوفرهای آبی زیبایی وجود دارد که مهم‌ترین جذابیت آن هستند. تالاب انزلی در زمان‌هایی خاص میزبان پرندگان مهاجری است که بخشی از سفر خود را در این تالاب سپری کنید. مناظر این تالاب انزلی نمایشی از شکوه و زیبایی طبیعت است که آرامش خیال را به شما هدیه می‌دهد.

آدرس تالاب انزلی: گیلان، بندرانزلی، جاده رشت به انزلی یا جاده رضوانشهر به انزلی

  • ساحل قو

ساحل قو

ساحل قو جایی دنج و دوست‌داشتنی برای تفریح و آب‌تنی است. برای تکمیل کردن لذت سفر، در جمع دوستانه و یا خانوادگی در این ساحل زیبا غروب آفتاب را تماشا کرده و روح خود را در کنار امواج ساحل به رقص درآورید. اگر اهل هیجان هستید، در این ساحل علاوه بر گشت‌و‌گذار و قدم‌زدن می‌توانید تفریحات آبی مختلفی را تجربه کنید. با وجود آنکه این ساحل مورد کم لطفی قرار گرفته، اما بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

آدرس ساحل قو: گیلان، بندر انزلی، سمت شرق میدان قو، حاشیه دریا

  • آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی

تماشای دنیای زیر آب برای اغلب ما ناشناخته و دوست‌داشتنی است؛ اما خب همه که نمی‌توانند زیر آب غواصی کنند! پس آکواریوم انزلی بهترین جایگزین ممکن است. آکواریوم انزلی در نزدیکی دهکده ساحلی بندرانزلی قرار دارد و همان چیزی است که برای تماشای موجودات زیر آب به آن نیاز داریم. با سفر به شهر بندر انزلی تماشای بخش‌های مختلف این آکواریوم مانند مینی آکواریوم، آکواریوم تونلی، آکورایوم روباز، بخش پرندگان و غیره را از دست ندهید.

آدرس آکواریوم انزلی: گیلان، بندر انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، ورودی شماره یک

  • کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس

اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید، کلیسای مریم مقدس در شهر بندر انزلی با قدمت طولانی انتخاب مناسبی است. البته این کلیسا هنوز هم محل عبادت ارامنه شهر انزلی است و به همین دلیل پیش از ورود باید هماهنگی لازم را انجام دهید. جالب است بدانید که قدمت این کلیسا به سال 1885 میلادی باز می‌گردد که به همت ارامنه شهر بندز انزلی بنا شد.

آدرس کلیسای مریم مقدس انزلی:‌ گیلان، بندر انزلی، میان پشته، خیابان مطهری

بیشتر بخوانید: ییلاق دیلمان

رستوران های نزدیک به دهکده ساحلی بندر انزلی

رستوران هتل دلفین انزلی

بیایید اقرار کنیم که همه ما به غذا اهمیت می‌دهیم و در طول سفر نیز به دنبال این هستیم تا در بهترین رستوران‌های مقصد غذا بخوریم. کنار دهکده ساحلی بندر انزلی چند رستوران معروف وجود دارد که غذاهای خوشمزه‌ای را با قیمت مناسب سرو می‌کنند؛ پس خود را برای شکم‌گردی آماده کنید!

  • رستوران دهکده ساحلی: غذاهای محلی، ایرانی و منوی کافه (آدرس: انتهای خیابان کاسپین شرقی)
  • رستوران و کافه بارکاز: غذاهای ایرانی، شمالی و منوی کافه (آدرس: ساحل قو، خیابان اطبا)
  • رستوران ساحلی هتل دلفین: انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی (آدرس: ساحل قو، خیابان اطبا)
  • رستوران دریاکده: غذاهای ایران و محلی (آدرس: جاده انزلی به رشت، قبل از دانشگاه آزاد)

اقامت در بندر انزلی

اقامت در بندر انزلی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با دهکده ساحلی بندر انزلی آشنا کنیم. اگر برای سفر به بندر انزلی و تماشای زیبایی‌های این شهر لحظه شماری می‌کنید، کوله سفر خود را آماده کرده و به سمت بندر انزلی راهی شوید. پیش از سفر می‌توانید برای اقامت ویلا از طریق هومسا اقدام کنید تا بدون هیچ نگرانی راهی سفر شوید. با اقامت در شهرک ساحلی بندر انزلی لحظات جذابی را تجربه کرده و با خاطره‌ای خوش آنجا را ترک می‌کنید.

کلام آخر

در این مطلب شما را به دهکده زیبایی به نام دهکده ساحلی بندر انزلی آشنا کردیم. از تاریخچه آن گفتیم و سعی کردیم تفریحات آن را هم به شما معرفی کنیم. امیدواریم سفر به بندر انزلی، همان سفری باشد که دلخواه‌تان است و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا