ایران‌ را بگردیمتهران‌گردیجاهای تفریحیجاهای دیدنیسفرهای بهاریسفرهای پاییزیسفرهای تابستانی

باغ پرندگان تهران ؛ بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران باغ پرندگان است. این باغ 17 هکتاری از بزرگ‌ترین باغ های پرندگانی است که در خاورمیانه شده است و بیش از 3000 قطعه پرنده در آن زندگی می‌کنند. این پرندگان از سراسر دنیا به این مکاان انتقال داده شده و در میان آن‌ها بی‌نظیرترین و کمیاب‌ترین پرندگان از جمله طاووس، عقاب، شاهین، شتر مرغ، قو و غیره به چشم می‌خورند. اگر جزو علاقه‌مندان به پرنده‌نگری هستید و در ایام مختلف سال برای تماشای این موجودات شگفت‌انگیز خود را به تالاب‌های مختلف مانند تالاب میانکاله، تالاب انزلی و سایر تالاب‌های ایران می‌رسانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به باغ پرندگان تهران هم سری بزنید.

باغ پرندگان تهران کجاست؟

باغ پرندگان در نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان و در منطقه چهار پایتخت بین خیابان کوهستان و بزرگراه شهید باقری قرار گرفته است. ورودی این باغ در بزرگراه بابایی نرسیده با بزرگراه باقری در نظر گرفته شده و در بهار و تابستان یکی از بهترین جاهای دیدنی برای بازدید محسوب می‌شود.

باغ پرندگان تهران کجاست؟

مسیر دسترسی به باغ پرندگان تهران

برای رفتن به باغ پرندگان تهران هم می‌توانید از ماشین شخصی استفاده کنید و هم مترو و اتوبوس. مسیر دسترسی باغ پرندگان با ماشین شخصی از دو راه امکان پذیر است.
1- وارد خیابان هنگام شوید سپس به سمت خیابان 35 متری استقلال بروید. در پایان وارد خیابان کوهستان شده و خود را به مجموعه باغ پرندگان برسانید.
2- در مسیر دوم وارد بزرگراه شهید بابایی شرق شده بعد از خروجی هنگام، از طریق لاین کندرو شهرک امید، وارد خیابان کوهستان شوید.
مترو: از آنجاییکه در نزدیکی‌های باغ پرندگان ایستگاه مترو وجود ندارد، می‌توانید خود به یکی از ایستگاه‌های علم و صنعت یا شهید باقری برسانید. این دو ایستگاه در خط دو مترو تهران یعنی صادقیه- فرهنگسرا واقع شده‌اند. از ایستگاه علم و صنعت با تاکسی‌های خیابان سراج خود را به خیابان کوهستان برسانید و بخشی از راه را پیاده طی کنید. از ایستگاه باقری هم میتوانید با تاکسی به نزدیکی‌های خیابان کوهستان برسانید.
اتوبوس: اتوبوس‌های خط 214 (پایانه شهید دستواره –پایانه افق) از روبه‌روی باغ پرندگان عبور می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه به مجموعه، ایستگاه شهرک شهید رسولی است بنابراین در ایستگاه از اتوبوس پیاده شده و مسیر کوتاهی را پیاده طی کنید.

آشنایی با باغ پرندگان تهران

نقشه باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در دو فاز مختلف طراحی و ساخته شده و در مجموع شامل 200 گونه و 3000 قطعه پرنده است. فاز اول که دشتچَر نامیده می‌شود، پرندگانی را در دل خود جای داده که یا پرواز نمی‌کنند یا فعلا باید در قفس‌های مخصوص خود نگهداری شوند تا شرایط لازم برای‌شان فراهم شود. اما فاز دو که بخش جذاب باغ را به خود اختصاص داده آبچَر نامیده می‌شود. این بخش در واقع محوطه بسیار بزرگی است که به زیبایی طراحی شده. فضای سبز و جنگلی همراه با برکه‌هایی برای شنای پرندگان و آبشار و مسیرهای رفت‌و‌آمد چوبی و سنگی، درست شبیه به محیط زندگی واقعی پرندگان ساخته شده است. برای جلوگیری از خروج پرندگان از محوطه، یک فنس بزرگ تمام محیط این فضا را پوشش داده به طوری که پرندگان بتوانند به راحتی به پرواز درآیند.
برای بازدید از باغ پرندگان پیشنهاد می‌کنیم از فاز دو شروع کنید. پرندگانی مانند طاووس، اردک ماندرین، قوی گردن سیاه، پلیکان خاکستری و قرقاول از جمله پرندگانی هستند که در این بخش می‌توانید ببینید. پرندگانی که احتمالا هرگز از چنین فاصله نزدیکی موفق به دیدن آن‌ها نشده‌اید. تعدادی از پرندگان گرمسیری و شکاری که در فاز یک نگهداری می‌شوند، امکان زندگی و پرواز در فاز دو را ندارند به این دلیل که فضای فاز دو مناسب این پرندگان نیست. علاوه بر این احتمال دارد به سایر پرندگان هم آسیب برسانند.

رزرو آنلاین ویلا و انواع اقامتگاه

مورد بعدی که می‌خواهیم به آن تاکید کنیم این است که به هیچ عنوان بازدید از فاز یک را از دست ندهید چون شاید به اندازه فاز دو محیط زیبایی نداشته باشید، اما پرندگان کمیابی دارد که شاید به جز در باغ پرندگان تهران در هیج جای دیگری آن‌ها نبینید. از جمله عقاب، جغد شاخدار، شاهین، کرکس مصری، توکان و شترمرغ.
احتمالا در آینده فضای مناسب این پرندگان هم طراحی و ساخته شود تا بتوانند آزادانه در باغ پرواز کنند. اگر به اطلاعات کاملی درباره این پرندگان شامل نام فارسی، نام علمی، محل زندگی و غیره آشنا شوید، به وب سایت باغ پرندگان تهران مراجعه کنید.
به طور کلی پرندگانی مانند حواصیل خاکستری، باکلان، غاز نوک فسفری یا کیپ برن، قرقاول ریوز، شترمرغ امو یا شتر مرغ استرالیایی، طوطی لری قرمز، طوطی ناندی یا پاراکیت ناندی، کانور گونه سبز، کاسکو تیمنه، اردک تاجدار، قمری الماسی و … در این باغ زندگی می‌کنند.

امکانات باغ پرندگان تهران برای بازدیدکنندگان

امکانات باغ پرندگان تهران

• پارکینگ
• کافه، رستوران و بوفه
• کلبه گل و گیاه
• سرویس بهداشتی
• عکاسی با طوطی
• کارگاه نقاشی مخصوص کودکان
• نمازخانه
• آلاچیق و نیمکت چوبی
• و سرویس حمل و نقل داخلی (هزینه دریافت می‌شود)

برای اطمینان از فعال بودن تمامی این امکانات با شماره 02177075214 تماس بگیرید.

محدودیت های بازدید از باغ پرندگان تهران

• امکان همراه داشتن وسایل پیک نیک مانند زیرانداز و وسایل آتش‌زا را نخواهید داشت.
• محوطه باغ بسیار بزرگ است و پیاده‌روی در چنین فضایی نیاز به کفش مناسب دارد.
• امکان غذا دادن به پرندگان برای بازدیدکنندگان وجود ندارد.
• فیلمبرداری یا عکاسی با دوربین گوشی یا دوربین عکاسی معمولی بلامانع است، اما اگر بخواهید با دوربین‌های حرفه‌ای کار کنید‌، هزینه جداگانه ای دارد که باید پرداخت کنید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ پرندگان تهران

ساعت بازدید

10 صبح تا 17:00

هزینه بازدید

28000 تومان

اطلاعات تماس باغ پرندگان تهران

• آدرس باغ پرندگان تهران:

1- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ خيابان هنگام، خيابان 35 متری استقلال، خيابان كوهستان

2- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ بزرگراه شهيد بابايی شرق بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان

• شماره تماس: 02177075210 و 02177075214 و 09917499385
• آدرس اینستاگرام: birdsgarden_ir
• آدرس وب سایت: birdsgarden.ir

دیدنی‌های اطراف باغ پرندگان تهران

پارک جنگلی لویزان

باغ پرندگان در منطقه جنگل لویزان واقع شده و اطراف آن دیدنی‌های بسیاری وجود دارد.
• پارک جنگلی شیان: 4.5 کیلومتری باغ پرندگان
• پارک جنگلی یاس در همسایگی باغ پرندگان تهران
• ورودی پارک جنگلی لویزان: 8.8 کیلومتری باغ پرندگان

اقامت در تهران

برای اینکه فرصت کافی داشته باشید تا از جاهای دیدنی تهران بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی را مهمان این شهر باشید. تهران برای مسافران این شهر جاذبه‌های زیادی دارد. از خانه های تاریخی تهران گرفته تا پارک‌ها و موزه‌ها و حتی رستوران های سنتی تهران و کافه های روباز تهران هر یک در نوع خود بی‌نظیر هستند. بنابراین کافی است با اجاره ویلا و سوئیت در تهران یکی دو روز مهمان پایتخت باشید و از زیبایی های این شهر لذت ببرید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره پرندگانی که در باغ پرندگان تهران زندگی می کنند توضیح دهیم. از امکانات آن گفتیم و شرح دادیم که از چه مسیری خود را به این مجموعه برسانید. در ادامه از هزینه‌ها و ساعت بازدید هم اطلاعاتی ارائه کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر تجربه‌ای از بازدید از باغ پرندگان تهران یا اصفهان و طبس و سایر شهرها دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا