ایران‌ را بگردیماطراف تهرانجاهای تفریحی

پارک چمران کرج ؛ مکانی تفریحی و جذاب برای خانواده ها

امروز می‌خواهیم سری به پارک چمران کرج بزنیم. این پارک با 40 هکتار وسعت، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد. با قدم‌زدن در محیط پارک، 300 گونه گیاهی مختلف مانند یاس هندی، کروپسیس، ارغوان، میخک، ساکولنت، پیچ اناری و…را خواهید دید. هر سال نمایشگاه گل‌وگیاه، جشنواره لاله‌ها و برنامه‌های فرهنگی متفاوتی در پارک برگزار می‌شوند. از مهم‌ترین جذابیت‌های پارک چمران کرج می‌توان به فرش گلی اشاره کرد که بزرگ‌ترین فرش‌گل خاورمیانه محسوب می‌شود. عبور رودخانه کرج از میان پارک هم بر طراوت و زیبایی پارک افزوده است. این پارک در کنار پارک جهان‌نما، باغ سیب مهرشهر و باغ فاتح از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کرج هستند. اگر علاقه‌مند شدید اطلاعات بیشتری درباره این پارک کسب کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پارک چمران به دلیل امکانات متنوعی که دارد نه تنها مورد استقبال اهالی استان البرز است بلکه بازدیدکنندگان بسیاری از سایر استان‌های مجاور هم با اجاره ویلا و سوئیت در کرج، از آن بازدید می‌کنند و از تفریحات متنوع آن بهره می‌برند.

آشنایی با پارک چمران کرج

پارک شهید چمران

پارک یا بوستان کرج به نام شهید مصطفی چمران نامگذاری شده است. این پارک همانطور که گفتیم 40 هکتار وسعت داشته و از میانه بلوار سرسبز تا بلندی‌های کلاک و ورودی جاده چالوس ادامه دارد. رودخانه کرج با آن آب زلال و خنک خود درست از وسط پارک عبور می‌کند و فضایی ایجاد کرده که بازدیدکنندگان در ایام مختلف سال خصوصا شب‌های گرم تابستان اطراف رودخانه قدم بزنند.

بوستان چمران در کنار سرسبزی و زیبایی خود، مجهز به تفریحات مختلفی مانند پیست دوچرخه‌سواری، اسکیت، پینت بال، شهربازی، سینما 4 بعدی، باغ پرندگان، تعدادی رستوران و کافه، باغ وحش، عکاسخانه سنتی و پارکینگ مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: رستوران های کرج

امکانات تفریحی پارک چمران

خوشبختانه در این پارک تفریحات مختلفی وجود دارند که می‌توانند لحظات خوشی را برای شما و فرزندانتان رقم بزنند.

  • رودخانه کرج

رودخانه کرج

رودخانه کرج در بخشی از مسیر خود از میان پارک چمران می‌گذرد. این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر طراوت و سرسبزی پارک داشته است. سراسر پارک پر از گیاهان و درختان مختلف و برکه‌هایی است که به زیبایی طراحی شده‌اند. در اطراف رودخانه دکه‌هایی ایجاد شده‌اند که امکانات لازم برای یک پیک‌نیک دلچسب را به فروش می‌رسانند. اما فراموش نکنید هنگام تفریح و بازی کنار این رودخانه، مراقب فرزندانتان باشید.

  • پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت

پارک شهید چمران کرج

اینجا بهشت علاقه‌مندان به ورزش است. در این مجموعه زمین والیبال، بسکتبال، میزهای پینگ‌پنگ، پیست دوچرخه‌سواری و زمین چمن مصنوعی، پیست کارتینگ، زمین اسکیت و … در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. حتی اگر دوچرخه ندارید هم می‌توانید با هزینه‌ای مناسب، یک دوچرخه مناسب کرایه کنید و چند ساعت را در مسیر زیبای مشخص شده، از دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

  • پینت‌بال پارک چمران کرج

پارک چمران کرج

پینت‌بال یکی از تفریحاتی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید دلیل اصلی بازی‌کردن در فضای باز و به صورت گروهی باشد. معمولا دوستان مختلف در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و ساعتی را به رقابت و تفریح می‌گذرانند. پینت‌بال پارک چمران به نام تورنادو اولین مجموعه پینت‌بال جنگلی استان البرز است که به افکت‌های مختلفی مانند دودزا، تجهیزات جذاب و مدرنی مجهز شده و می‌تواند لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برای‌تان رقم بزند. برای استفاده از امکانات این بخش باید بین 8 تا 16 نفر از دوستان‌تان را جمع کرده و بلیط مجموعه را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: پارک آب و آتش

  • شهربازی پارک چمران کرج

پارک شهید چمران کرج

شهربازی چمران کرج، نه تنها مورد استقبال کودکان است بلکه بزرگسالان هم علاقه بسیاری به آن دارند. اگر عاشق هیجان و تفریح هستید تجربه بازی و تفریح در این مجموعه را از دست ندهید. این شهربازی در سال 1390 به عنوان شهربازی نمونه معرفی شد. از تجهیزات این پارک می‌توان به ماشین‌برقی، چرخ‌وفلک بزرگ، صندلی پرنده و ترن هوایی پارک چمران کرج اشاره کرد.

آدرس شهربازی چمران: ضلع شمالی پارک چمران

شماره تلفن شهربازی چمران کرج: ۳۲۲۳۸۶۰۷-۰۲۶ و ۳۲۲۰۲۹۵۵-۰۲۶

اجاره آنلاین ویلا در کرج

  • سینما 4 بعدی

سینماهای چند بعدی با اینکه چندین سال است در پارک‌ها و فضاهای تفریحی مختلف وجود دارند اما هنوز هم برای کودکان و نوجوانان از جذابیت بالایی برخوردار است. قرارگیری در فضای شبیه‌سازی شده رعدوبرق، باد، نورهای رنگی و… بسیار لذت‌بخش است.  برای اینکه بتوانید از سینمای 4 بعدی پارک شهید چمران کرج استفاده کنید بهتر است بعد از ساعت 16:30 مراجعه کنید. خانواده‌ها می‌توانند با صرف هزینه بسیار کم، تجربه بی‌نظیری را برای فرزندان خود رقم بزنند.

  • فرش‌گل

فرش گل پارک شهید چمران کرج

یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های پارک شهید چمران کرج بخشی است به نام فرش گل. این فرش با استفاده از گل‌ها و گیاهان مختلف ایجاد شده و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. طرح فرش در فواصل زمانی مختلف توسط باغبانان و طراحان آن تغییر می‌کند. فرش گل پارک چمران کرج، بزرگترین فرش گل خاورمیانه محسوب می‌شود. در دو طرف آن سکوهای چوبی بلندی نصب شده تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از زاویه بالاتر آن را تماشا کنند یا عکس بگیرند.

  • باغ‌‌پرندگان

باغ پرندگان پارک چمران کرج

علاقه‌مندان به پرنده‌ و پرنده‌نگری نیز از این پارک دست خالی بر نمی‌گردند. در بخشی از پارک چمران کرج، محوطه‌ای به عنوان “باغ پرندگان” ایجاد شده  که درست مانند فرش گل، محبوبیت زیادی بین بازدیدکنندکان دارد. اگر به تماشای پرندگان علاقه دارید یا می‌خواهید نام بسیار از پرندگان و نحوه زندگی آن‌ها را به فرزندتان آموزش دهید، این باغ انتخاب مناسبی است.  برای بازدید از باغ پرندگان پارک شهید چمران کرج، می‌توانید از ساعت 10 تا 20 مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: پارک های جنگلی تهران
  • باغ‌‌وحش پارک چمران

باغ وحش پارک چمران

در باغ وحش پارک چمران کرج حیوانات مختلفی نگهداری می‌شوند. از خرس و شیر گرفته تا گوزن، لاما و طاووس بازدید از این مجموعه مطمئنا برای کودکان و نوجوانان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

  • باغ گل‌ پارک چمران

باغ گل پارک چمران

درباره جاهای دیدنی پارک چمران کرج صحبت کردیم، اما جای یکی از زیباترین آن‌ها خالیست. باغ گل‌های این پارک یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین باغ‌های موجود در استان است که در سال 1384 و با وسعتی برابر با 30 هزار متر مربع و البته هزینه‌ای بسیار سنگین احداث شده است. این باغ در تمام طول سال پر از گل‌های مختلفی است که متناسب با فصل کاشته می‌شوند. اگر گذرتان به این بخش از پارک افتاد، فراموش نکنید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید تا خاطرات آن لحظات برای‌تان جاودانه شود. برای بازدید از این باغ گل زیبا از ساعت 9 تا 21 مراجعه کنید.

  • عکاسخانه سنتی

پارک شهید چمران کرج

عکس از: خبرگزاری مهر

بازدید از این بخش از پارک را از دست ندهید. کلبه‌هایی به سبک بومی در این قسمت ساخته شده‌اند و شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌های محلی مناطق مختلف و نشستن در مقابل کلبه‌ها عکس های یادگاری جذابی را ثبت کنید.

  • پارک بانوان پارک چمران

یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سال‌های اخیر رقم خورده، احداث پارک‌هایی مخصوص بانوان است، مانند پارک بانوان تهران واقع در ضلغ غربی پل سیدخندان. در پارک شهید چمران کرج نیز در سال 1393 و همزمان با ولادت حضرت زهرا (س)، بخشی تحت عنوان “پارک باغ ریحان” احداث شد که صرفا مورد استفاده بانوان محترم است. در این بخش امکاناتی مانند پیست دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، بسکتبال، میزهای پینگ پنگ و دارت در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این کافی شاپ، رستوران و زمین بازی کودکان به مساحت 400 متر مربع نیز در این بخش احداث شده‌اند. پوشش گیاهی ابن بخش نیز مانند سایر بخش‌های پارک چمران بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این باغ دومین پارک مخصوص بانوان در کرج محسوب می‌شود.

  • کافه‌ و رستوران

بعد از چندین ساعت گشت‌وگذار و تفریح در پارک، حتما  خسته و گرسنه خواهید شد. اینجاست که صرف یک وعده غذای خوشمزه می‌تواند کامل‌کننده روزتان باشد خصوصا اینکه نشستن در هوای پاک و فضای باصفای پارک، اشتهای‌تان را هم حسابی باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: هیومن پارک

ساعت کاری پارک چمران کرج

هرچند خود پارک به صورت شبانه‌روزی باز است اما برای استفاده از امکانات مختلف آن محدودیت ساعت وجود دارد. برای مثال شهربازی پارک چمران کرج از ساعت 17 تا نیمه شب باز است. بنابراین قبل از مراجعه، حتما تماس بگیرید و از ساعت ارائه خدمات آن مطمئن شوید. خوشبختانه قیمت ورودی پارک چمران کرج و قیمت بلیط‌هایی که برای تفریحات این مجموعه در نظر گرفته شده بسیار معقول و منصفانه هستند.

آدرس پارک چمران کرج: مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین، پارکینگ اختصاصی مجموعه پارک چمران

شماره تلفن پارک چمران کرج: ۳۲۲۳۸۶۰۶-۰۲۶

آیا جای پارک مناسب در اطراف پارک چمران کرج وجود دارد؟

پارک شهید چمران کرج

خوشبختانه خود پارک از یک پارکینگ با ظرفیت بالا برخوردار است که بدون هیچ مشکلی می‌توانید ماشین خود را در آن پارک کنید.

چطور به پارک چمران برویم؟

پارک در قسمت شرقی کرج واقع شده است و فاصله کمی با تهران دارد. اگر از میدان آزادی به سمت کرج حرکت کنید، با طی مسافت حدود 35 کیلومتر به این پارک خواهید رسید. چنین مسافتی به طور میانگین حدود 30 تا 35 دقیقه زمان نیاز دارد.

اقامت در کرج

شهر کرج به دلیل قرارگیری در دامنه جنوبی البرز از آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار است. ییلاق‌های زیبای این شهر مانند کردان باعث شده گردشگران بسیاری، با اجاره ویلا و سوئیت در کردان، چند روزی را مهمان این منطقه زیبا شوند. پس اگر تصمیم گرفتید کرج را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید و از جاهای دیدنی کرج بازدید کنید، سری به سایت اجاره ویلا و سوئیت هومسا بزنید.

‫4 دیدگاه ها

  1. هر چی از امکانات رفاهی این پرک چران بگم کم گفتم، سینما ۴ بعدی، باغ پرندگان، تعدادی رستوران و کافه، باغ وحش واقعا برای تفریح آخر هفته عالییییییییییییی

  2. زمانی که بنده ۶ساله بودم زیاد این پارک میرفتیم از خاطرات اون زمان ورودی پارک که حوض بزرگ و مجسمه اسب سفید رنگ داشت و قلعه ای که روبروی سینما بود و تاب پرنده ای هیچوقت نتونستم سوار شم رو بیاد آوردم.ریواس هایی که از ورودی پارک می‌گرفتیم هم بماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا