ایران‌ را بگردیم

کافه های رشت ؛ از عطر قهوه تا صدای باران

رشت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران، برای هرکدام از ما تداعی‌کننده خاطراتی از خیابان‌های زیبا و بارانی است. نقطه آغازین بسیاری از این خاطرات هوای ابری میدان شهرداری است که با عطر باران به سمت بلوارهای پرتردد و سرسبز امتداد پیدا می‌کند و  به طعم خوش غذای شمالی در یک رستوران معروف یا به لحظه شیرین و تلخ نوشیدن قهوه‌ای گرم در یک زمستان سرد ختم می‌شود. تصور همین خاطرات و یا تجربه آن برای خود من زمانی رویایی است که همنشین یک کافه دنج و عطر قهوه و البته میهمان موسیقی  باشد. برای تجربه این رویا فقط کافی است بهترین کافه‌ های رشت را بشناسید و یکی از دوستان خوش‌مشربتان را به صرف یک میان‌وعده دل‌نشین دعوت کنید. برای اینکه کار شما راحت‌تر شود، ما در این مقاله از هومسا تلاش کردیم بهترین کافه‌های رشت را به شما معرفی کنیم و در این تجربه رویایی همراه و شریک شما باشیم.

1. کافه رستوران منصوری لانژ

کافه رستوران منصوری لانژ

به گفته خود این کافه رستوران “اینجا مکانی است که در آن هنر طعم پیدا می‌کند”. محیطی لوکس و دوست‌داشتنی که هم پای دل تنهایی شما خواهد نشست و هم میزبان دورهمی‌های گرم و صمیمی شما خواهد بود. این این کافه رستوران با شعار “تفاوت را بچشید” با داشتن منوی رستوران و منوی کافه از میهمانان خود به گرمی پذیرایی می‌کند. فرامشو نکنید که این کافه رستوران از ساعت 4 عصر تا 12 نیمه‌شب آماده پذیرایی از میهمانان خود است.

آدرس کافه رستوران منصوری لانژ: گیلان، رشت-بلوار دیلمان-چهار راه بهشتی-خیابان میرابوالقاسمی

اینستاگرام کافه رستوران منصوری لانژ

2. کافه پاییز رشت

کافه پاییز

اینجا مرتفع‌ترین کافی شاپ استان گیلان است و یکی از معروف‌ترین کافه های رشت. کافه پاییز همه روزه صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۲۳ و جمعه ها از ساعت ۱۷ آماده پذیرایی از میهمانان خود است. این کافه به‌دلیل ارتفاعی که در آن قرار گرفته، از بالا ویوی خوبی به رشت دارد و با دارا بودن محیطی گرم و دوست‌داشتنی احساسی دل‌نشین در دل مشتریان خود ایجاد می‌کند. این تجربه دل‌نشین زمانی رویایی‌تر می‌شود که پرسنل کافه در ساعات غروبی شمع میز شما را روشن می‌کنند و لحظاتی روانتیک به شما هدیه می‌دهند. فراموش نکنید که برای رزرو اتاق VIP و میزهای سالن بهتر است که با تلفن‌های کافه تماس بگیرید.

آدرس کافه پاییز رشت: گیلان، رشت، گلسار، میدان صابرین، مرکز خرید ایرانیان، طبقه یازدهم.
تلفن برای رزرو: ۳۲۱۱۶۳۷۷ – ۳۲۱۱۶۲۸۴-

اینستاگرام کافه پاییز رشت

3. کافه رستوران پاستا در صلح‎

کافه رستوران پاستا در صلح

پاستا در صلح شروع یک احساس خوب در کنار باهم بودن در آرامش و بدور از دغدغه‌های روزمرگی برای شما رقم خواهد زد و فضایی را برای شما فرآهم خواهد آورد تا در کنار عزیزانتان احساس خاطره انگیزی را داشته باشید. این کافه رستوران در کنار منو کافه‌ای متنوعی که دارد با پخت غذای‌های متنوع و خوش‌طعم به پاستاهای دست‌سازش معروف است و مشتریان دائمی زیادی را جذب کرده. این کافه رستوران با طعم خوش پاستا از میهمانان خود پذیرایی می‌کند و خاطراتی خوش‌طهم به آن‌ها هدیه می‌دهد. این کافه رستوران از ساعت 17 تا ساعت 23 پذیرای میهمانان خود خواهد بود.

آدرس کافه رستوران پاستا در صلح: رشت ، گلسار ، انتهای بلوار گیلان ، خیابان ۱۷۶ غربی

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۷۳۳۹۳

اینستاگرام کافه رستوران پاستا در صلح

4. کافه نُت رشت

کافه نت

یکی از کافه‌های دوست‌داشتنی و دنج رشت، همین کافه نت است. کافه نت محیطی دنج و دوستانه دارد و با داشتن منوی متنوع و خوش عطر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. متاسفانه سال‌های پیش این کافه در اتفاقی ناراحت‌کننده دچار آتش‌سوزی شد؛ اما پس از مدت کوتاهی توسط مدیران کافه بازسازی شد و باری دیگر میزبانی میهمانان و طرفداران خود را آغاز کرد. اکنون شما می‌توانید به‌همراه دوستانتان عصری را با طعم دل‌چسب قهوه این کافه به شب برسانید یا تنهاییتان را با نت‌های این کافه شریک شوید. این کافه همه‌روزه از ساعت 16 الی 24 میزبان شما خواهد بود.

آدرس کافه نت: چهارراه گلسار به سمت گلباغ نماز.خیابان پارس.دویست متر داخل پارس یک.

اینستاگرام کافه نت

5. کافه ری‌ را رشت

کافه ری را

اگر به‌دنبال یکی از دنج‌ترین کافه‌های رشت می‌گردید جای درستی را انتخاب کردید. محیطی دنج و آرامش‌بخش، برخورد خوب پرسنل، قهوه‌های با کیفیت و اسموتی و کیک شکلاتی لذیذ از خصوصیت‌های دل‌نشین کافه ری را است که آن‌جا را به پاتوقی دوست‌داشتنی برای شما تبدیل خواهد کرد. کافه ری را هم برای تنهایی شما دوست خوبی است و هم میزبانی مهربان برای میهمانی‌ها و دورهمی های شما. این کافه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهد.

آدرس کافه ری را: استان گیلان، رشت، بلوار دیلمان، خ میر ابوالقاسمی، بوستان ۲۲_نبش بوستان ۲۱، بالای تیپاکس دیلمان.

اینستاگرام کافه ری را

6. کافه بابک در رشت

کافه بابک

اگر اهل بستنی هستید و می‌خواهید طعم خوب بستنی تازه و غیر شرکتی را احساس کنید حتما به کافه بابک سر بزنید. کافه بابک یکی از قدیمی‌ترین کافی‌شاپ‌های رشت به بستنی‌های فوق‌العاده‌ای که خود تولید می‌کند شهرت دارد و به همین واسطه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر هم اهل بستنی نیستید، جای نگرانی نیست؛ منوی این کافه تنوع زیادی دارد و سلایق مختلف را پوشش می‌دهد.

ادرس کافه بابک: گلاین، رشت، گلسار، بین خیابان 100 و 102

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی رشت

7. امیر چاکلت رشت

امیر شکلات

شاید کمتر کسی باشد که نام آشنای امیرچاکلت را نشنیده باشد و با این برند خوشمزه آشنا نباشد. این کافه زنجیره‌ای در بسیاری از شهرهای کشورمان شعبه دارد و درمیان کافه‌های معروف طرفداران زیادی دارد. اگر اهل قهوه و نوشیدنی‌های هستید که برپایه قهوه ساخته می‌شوند حتما به امیر شکلات سر بزنید. البته این کافه برای افرادی که اهل قهوه نیستند هم نوشیدنی‌های خوش‌طعم به‌خصوصی دارد که امتحان کردن آن تجربه‌ای خوش‌طعم برای شما خواهد بود. این برند خوشمزه در رشت هم شه شعبه دارد که یکی در گلسار، یکی در بلوار گیلان و یکی هم در منظریه واقع شده است و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای صرف یک نوشیدنی با کیفیت به یکی از این شعب سر بزنید.

آدرس شعب امیر چاکلت در رشت:

  • استان گیلان، رشت، بلوار دیلمان، مرکز خرید دیلمان، طبقه دوم.
  • استان گیلان، رشت، خیابان منظریه، بعد از هتل کادوس، کوچه مروارید.
  • استان گیلان، رشت، گلسار، سه‌راه گلایل، خیابان استاد معین، بعد کوچه سوم.

اینستاگرام امیر شکلات رشت

8. کافه پالیز

کافه پالیز

کافه پالیز یکی از کافه‌های معروف و با کیفیت رشت است که با دارا بودن محیطی مدرن از معماری داخلی جذابی برخوردار است. این کافه غذا و نوشیدنی با کیفیتی دارد و در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها شما را تنها نخواهد گذاشت. کافه پالیز همچنین با داشتن فضایی رومانتیک و دوست‌داشتنی تجربه‌ای به‌یادماندنی در تقویم خاطرات شما به‌یادگار خوهد گذاشت. پس اگر به دنیال یکی از بهترین کافه های رشت هستید حتما به کافه پالیز سر بزنید و لحظاتتان را با تلخی قهوه و نت موسیقی شیرین کنید.

آدرس کافه پالیز: گیلان،رشت ابتدای منظریه، جنب دانشگاه علوم پايه.

اینستاگرام کافه پالیز

9. کافه ملو رشت

کافه ملو

ملو به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین کافه‌ های رشت، می‌تواند مقصد خوبی برای روزهای بارانی رشت باشد. هم‌اوایی صدای باران و موسیقی، هم‌نشینی عطر باران و قهوه، همین کافی است که شما وارد رویایی خاطره‌انگیز شوید. کافه ملو از ساعت 4 عصر تا ساعت 12 شب از میهمانان خود میزبانی می‌کند و با ارائه نوشیدنی‌ها و غذای با کیفیت، لحظاتی شیرین برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. اگر به‌دنبال یکی از معروف‌ترین کافه های رشت هستید و به کافه های مدرن علاقه‌مند هستید حتما به کافه ملو سربزنید.

آدرس کافه ملو: گیلان، رشت، منظریه، روبروی جواهری درسای.

اینستاگرام کافه ملو

10. کافه موزه رشت

کافه موزه رشت

کافه موزه رشت به‌عنوان یکی از معروف ترین کافه های این شهر همیشه باران، با داشتن محیطی دوست‌داشتنی و دنج، به گرمی از مهیمانان خود پذیرایی می‌کند. کافه موزه رشت برای زیستن در میان نت‌های قهوه و موسیقی و برای هم‌نشینی با فضای قدیمی و پر از نوستالژی مقصدی شگفت‌انگیز است. منوی این کافه هم تنوع بسیار خوبی دارد و تا حد زیادی سلایق مختلف را پوشش می‌دهد؛ از کوکو سیب زمینی، آبگوشت، ساندویچ مرغ، پاستا، سوپ تا آش، پیراشکی و حلیم انواع شیک، بستنی سنتی، قهوه و آبدوغ خیار در این منو یافت می‌شوند.

آدرس کافه موزه رشت: گیلان، رشت، میدان معلم،خ. آرمیده،خ. استاد احمد غرا.

اینستاگرام کافه موزه رشت

اقامت در رشت با هومسا

استان زیبای گیلان و شهر رشت درکنار کافه‌های هیجان‌انگیزی که به شا معرفی کردیم، آن‌قدر جاذبه طبیعی، مرکز تفریحی و خوراکی خوشمزه دارد که قطعا یک سفر به‌یادماندنی برایتان خواهد بود، اما یکی از ملزومات یک سفر خوب و راحت، انتخاب اقامتگاه خوب برای سفر است. در این مسیر تیم هومسا در کنار شما خواهد بود تا در اجاره ویلا و سوئیت  گزینه‌های مناسب را پیش‌روی خود داشته باشید. شما می‌توانید قبل از سفر برای این موضوع برنامه‌ریزی کنید و محل اقامت خودتان را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. ما در هومسا گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا متناسب با سلیقه‌ای که دارید، اقامتگاه خود را رزرو کنید.

کلام آخر

سفرکردن به رشت سرسبز که طبیعت زیبای آن زبان‌زد خاص‌وعام است؛ قطعا خاطرات رویایی و تجارب دوست‌داشتنی برای شما رقم می‌زند. اما همین طبیعت زیبا و هوای بارانی اگر در قاب پنجره‌ای چهارگوش به چشم بنشیند و با عطر قهوه و آوای یک موسیقی خوب همراه شود قطعا آغاز یک رویا خواهد بود. این قاب زیبا را در کافه‌ های رشت جست‌وجو کنید و لحظاتی شیرین را با تلخی قهوه و طعم خوب یک شیرینی تازه به خود هدیه دهید. برای اینکه کارتان راحت‌تر شود و با بهترین کافه های رشت آشنا شوید؛ ما در این مقاله برخی از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. اگر در سفر به رشت و رفتن به کافه های آن تجربه و خاطره خاصی دارید در قسمت نظرات با ما و همکاران هومسا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین کافه های رشت کدامند؟

کافه رستوران منصوری لانژ، کافه پاییز رشت، کافه رستوران پاستا در صلح‎، کافه نُت رشت، کافه ری‌ را رشت، کافه بابک در رشت، امیر چاکلت رشت، کافه پالیز، کافه ملو رشت، کافه موزه رشت و…

‫3 دیدگاه ها

  1. کافه گالری چنار که نهایت زیبایی و استفاده از عنصر چوب در آن شکوه و گرما و انرژی خاصی به فضا داده، را از قلم انداخته اید. مسافران زیادی از سراسر ایران برای دیدن کافه گالری چنار به رشت می آیند. یکی از آنها من خودم هستم 😊

  2. کافه بارون در منظریه که جدیدا تاسیس شده با فضا و نورپردازی حس امنیت و آرامش رو میده از قام انداختید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا