دانستنی‌های سفر

معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق کویری اصفهان

معرفی اقامتگاه‌ بوم‌گردی مناطق کویری اصفهان، از مواردیست که گردشگران عاشق کویر درباره آن پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کنند. استفاده از زیبایی‌های کویر، به ویژه در فصول مناسب به لحاظ وضعیت آب و هوایی، مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد محل اقامت در این ناحیه است.

در این مطلب:

  • به معرفی اقامتگاه‌ بوم‌گردی مناطق کویری اصفهان می‌پردازیم.
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی اصفهان و نطنز را به شما معرفی می‌کنیم.
  • درباره مزایا و شرایط استفاده از این اقامتگاه‌های بوم‌گردی با شما سخن خواهیم گفت.

ما را در مطالعه این مطلب همراهی کنید.

تجربه زندگی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی مناطق کویری اصفهان

سفر و سیاحت، در هر فصل از سال جالب و لذت‌بخش است. زمانی که این کار، با انتخاب یک اقامتگاه جذاب همراه می‌شود، لذتی دوچندان نصیب گردشگر می‌شود. در ایران نیز، مناطق گردشگری فراوانی وجود دارد. انتخاب اقامتگاه مناسب در هر یک از این مناطق، مستلزم داشتن اطلاعات کافی و شناخت محیط است.

بی‌شک کمتر گردشگری را می‌توان یافت که تک‌تک این مناطق را به طور کامل بشناسد. یا بتواند اقامتگاه‌های مناسبی در آن‌ها معرفی نماید. در مورد معرفی اقامتگاه‌ بومگردی مناطق کویری اصفهان نیز، روال کار به همین شکل است. حتی آشناترین افراد به این نواحی نیز، نمی‌توانند ادعا کنند همه جا را به طور کامل می‌شناسند. ضمن اینکه، با گذشت زمان، در تعداد و کیفیت این اقامتگاه‌ها، تغییراتی ایجاد می‌شود.

سایت هومسا، جهت رفاه حال گردشگران و مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، اقدام به جمع‌آوری و ارائه مجموعه اطلاعاتی در این زمینه می‌نماید. به روز شدن این اطلاعات، و امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها با افراد علاقه‌مند، باعث شده تا هومسا بتواند در هر شرایط، اقامتگاهی متناسب با سلیقه و بودجه مهمان معرفی نماید.

در ادامه مطلب، شما را با نمونه‌هایی شناخته شده و معتبر از این مکان‌ها آشنا می‌کنیم.

اقامتگاه بوم‌گردی عمو نوروز مصر

این اقامتگاه که در شهر خور واقع شده، از نمونه‌هایی است که می‌توانید در سفر به کویر، جهت اقامت خود و همراهان انتخاب و رزرو نمایید. فاصله عمو نوروز تا شهر اصفهان حدود ۴۰۰ کیلومتر یا ۴ ساعت و نیم رانندگی است که با توجه به بعد مسافت‌های طولانی در مناطق کویر، مورد مناسبی به نظر می‌رسد.

نزدیکی این اقامتگاه به کویر، به‌ویژه برای گردشگرانی مطبوع است که مایلند شب‌نشینی لذت‌بخشی داشته و از آسمان زیبای شب کویر استفاده کنند. هم‌چنین، استفاده از امکانات تفریحی کویر در طول روز نیز با استقرار در این محل، به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود. کویرهای مصر و ریگ ‌کله و تپه چیل کنده، از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه نیز در فاصله کم از اقامتگاه قرار گرفته‌اند.

این اقامتگاه به هر دو فرودگاه طبس و اصفهان راه داشته و امکان تردد بین این محل تا فرودگاه یا کمی فاصله، میسر است. هم‌چنین دسترسی به پایانه‌ مسافربری و ایستگاه راه‌آهن اصفهان نیز با همین حدود فاصله در دسترس است. بنابراین این اقامتگاه نیز می‌تواند در لیست گزینه‌های انتخابی شما قرار گیرد.

ارائه سرویس صبحانه، ناهار و شام در این محل، برای افرادی که بدون تجهیزات و لوازم پخت و پز سفر می‌کنند، بسیار مناسب است. این اقامتگاه با وجود ظرفیت گنجایش تعداد بالای مسافر، برای گردشگرانی که به صورت گروهی سفر می‌کنند، کاملا مناسب است. مانند تورهای طبیعت‌گردی یا سفرهای دسته‌جمعی با دوستان که مایلند همه در محلی واحد باشند. لازم به یادآوری است کودکان زیر ۹ سال در این اقامتگاه، تنها ملزم به پرداخت هزینه وعده‌های غذایی هستند و بابت اقامت مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

برای رزرو اقامتگاه بوم‌گردی عمو نوروز کلیک کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی کاریز

این مکان که از زیباترین اقامتگاه‌های مورد پسند گردشگران کویرنورد است، به عنوان یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌‌های بومگردی مناطق کویری اصفهان به شما معرفی می‌شود. علاوه بر نزدیکی به کویر، وجود آتشکده در محوطه اقامتگاه، آن را برای افرادی که به  شب‌نشینی و دورهمی زیر‌ آسمان پرستاره کویر علاقه دارند، به پیشنهادی عالی بدل کرده است. این اقامتگاه ۱۲ اتاق سنتی به سبک روستایی دارد که می‌تواند شما را در مدت سفر، از دغدغه‌های شهری جدا کرده و آرامش سفر در کویر را به شما هدیه کند. ضمن اینکه نزدیکی به کویر هم، فرصت پیاده‌روی و استفاده از تفریحات این منطقه را برایتان فراهم می‌آورد.

در این اقامتگاه، سفارش انواع غذاهای محلی هم مهیا شده تا بتوانید از لذت طعم غذاهای بومی نیز بهره‌مند شوید.

اقامتگاه بوم گردی کاریز

اقامتگاه بوم‌گردی آتشونی

 این اقامتگاه، که با نام خانه مازیار هم شناخته می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم. این مکان، حالتی کاملا روستایی دارد و شما را به کلی از دغدغه‌های زندگی شهری، جدا می‌کند. بنای اقامتگاه قدیمی و کاملا نوستالژیک بوده که با مصالح بومی خشت و گل، ترمیم شده و به منظور اقامت گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فضا، علی‌رغم سادگی و فضای قدیمی، از نظر دسترسی به امکاناتی نظیر اینترنت، دستگاه کارت‌خوان، خدمات لباس‌شویی و آب آشامیدنی سالم کاملا مجهز است. وجود فضاسازی مناسب برای معلولین نیز، از دیگر مزایایی است که امکان اسکان این عزیزان را فراهم می‌کند.

آتشونی اقامتگاه منحصربه‌فرد و دلخواه گردشگران ورودی و داخلی است که به ویژه از طرف جوانان با استقبال خوبی روبرو شده و برای سفرهای جمعی و اکیپی به شدت پیشنهاد می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی آتشونی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی نطنز

یکی دیگر از مناطق کویری که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده، نطنز است. این مکان با دارا بودن بافت سنتی و قدمت تاریخی، به ‌ویژه از طرف علاقه‌مندان به آثار باستانی و دیرینه‌شناسان، در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

برای رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی نطنز کلیک کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی بابا حبیب نطنز

در روستای متین آباد یکی از اقامتگاه‌ بومگردی مناطق کویری اصفهان است. ۵ اتاق موجود در این بنا، ظرفیت اقامت و پذیرایی ۴۵ نفر را دارد. این اتاق‌ها به حیاطی زیبا و سرسبز مشرف هستند که می‌توانید در آنجا خود و همراهان را به شب‌نشینی و نوشیدن چای زیر آسمان زیبای کویری دعوت کنید.  امکان دسترسی از این اقامتگاه به جاذبه‌هایی مانند آتشکده، چشمه آب سرخ فریزهند و تپه‌های شنی به آسانی فراهم است. ضمنا می‌توانید غذاهای محلی این منطقه را سفارش داده و ذائقه خود را با آن‌ها آشنا کنید. گرچه اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی نیست، اما قیمت مناسب و جاده آسفالته، همراه با امکان پارک اتومبیل در فضای موجود، در جذب گردشگران به این اقامتگاه موثر بوده است.

کلیه امکانات این اقامتگاه به صورتی ترتیب داده شده تا بافت بومی و حال و هوای نوستالژیک را در طول سفر احساس نمایید. هم‌چنین اقامت در این اقامتگاه، برای کودکان زیر ۵ سال کاملا رایگان است.

اقامتگاه بوم‌گردی سرای مادر نطنز

از دیگر مواردی که می‌توانید برای مدت اقامت خود در کویر و سفر کویری رزرو نمایید، اقامتگاه بوم‌گردی سرای مادر نطنز خواهد بود. محیطی زیبا که با سطح زیربنای ۵۰۰ متری، در باغی به وسعت ۱۰۰۰ متر واقع شده است. مانند سایر اقامتگاه‌های جذاب این ناحیه، به‌کارگیری مصالح بومی نظیر خشت در بنایی با قدمت ۱۰۰ ساله که به دوران قاجار تعلق دارد نیز، توجه گردشگران را جلب نموده است. ابتکار وجود رستوران چوبی در دل این باغ با لذت طعم غذاهای محلی و چای لب‌سوز و شب‌نشینی در فضای باز و زیر سقف آسمان کویر، همه از لذت‌هایی هستند که در این اقامتگاه بومگردی انتظار شما را می‌کشد. سرو صبحانه و سفارش سایر وعده‌های غذایی از دیگر مزایاییست که از قبل اقامت در این جای زیبا نصیبتان خواهد شد.

در نزدیکی این محل، می‌توانید از جاذبه‌هایی نظیر آتشکده، مسجد جامع، روستای تاریخی ابیانه و آبشار طامه نیز دیدن کنید. دسترسی به کاروانسرای میرابوالمعالی و گنبد باز که از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه هستند نیز از این محل کاملا آسان است.

اقامتگاه بومگردی در نطنز

اقامتگاه بوم‌گردی خور

خور و بیابانک را می‌توان قلب مناطق کویری اصفهان دانست. دیدنی‌های این منطقه و دسترسی آسان به کویر، از مزایایی است که با رزرو این اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نصیب گردشگران می‌شود. در ادامه مطلب، به معرفی نمونه‌ای بسیار زیبا و مجهز می‌پردازیم که بی‌شک، نظر شما را به لحاظ راحتی و شرایط ویژه، جلب می‌نماید.

در منطقه خور و در ادامه معرفی اقامتگاه‌ بوم‌گردی مناطق کویری اصفهان، اقامتگاهی با نام بومگردی ناصریه وجود دارد که از مرمت خانه کویری به قدمت ۶۰ سال در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. سبک معماری بی‌نظیر و دسترسی آسان به جاذبه‌های روستای گرمه، شنزار کویر مصر، دریاچه و آبشار نمکی، چشمه دکتر فیش و ده‌ها مورد دیدنی دیگر را می‌توانید در این اقامتگاه تجربه کنید.

ساختمان در مجموع شامل ۸ اتاق و ظرفیت ۵۰ مسافر می‌شود. امکانات کامل نظیر سرمایش با کولر اسپیلت و گرمایش با بخاری گازی، پارکینگ اختصاصی و آسفالت مسیر تا اقامتگاه، تنها بخشی از این امکانات هستد. نیمی از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا بوده و برای سایر اتاق‌ها، سرویس مشترک در نظر گرفته شده است. اینترنت رایگان، و سرویس خواب جهت اقامت شبانه نیز در این اقامتگاه ارائه می‌شود. ضمن اینکه اتاق‌ها به صورت تخت خواب و کف‌خواب نیز می‌باشند.

اقامت در بوم‌گردی ناصریه برای کودکان زیر ۵ سال رایگان و تا ۸ سال نیز، نیم‌بها محاسبه می‌گردد. یخچال و تلویزیون نیز، به شکل مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی خور کلیک کنید.

کلام پایانی

ضمن معرفی اقامتگاه‌ بوم‌گردی مناطق کویری اصفهان که از نظرتان گذشت، در انتها، آرزوی سفری خوش و توام با سلامتی برای گردشگران داریم.

ضمنا توصیه می‌کنیم فصل مناسب را برای سفر به هر منطقه از کشور، با توجه به الزامات آب و هوایی در نظر داشته باشید. به علاوه، می‌توانید، از طریق هومسا، اقامتی راحت و آسان را بنابر سلیقه خود در مدت سفر، تدارک ببینید. انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی، در این مسیر برای پذیرایی از شما آماده خدمات‌رسانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا