جاهای تفریحیایران‌ را بگردیممشهد

پارک ملت مشهد | گشت و گذار در بزرگترین بوستان مشهد

اگر ساکن مشهد هستید یا به عنوان مسافر مدتی در این شهر اقامت دارید و از نشستن در خانه یا هتل خسته شده‌اید، بیرون‌زدن از خانه و رفتن به یکی از جاهای تفریحی مشهد گزینه بسیار مناسبی برای تجدید انرژی است. پارک ملت مشهد یکی از این مکان‌ها است، پارکی سرسبز و زیبا که دیدن پویایی و سرزندگی افرادی که در آن پیاده‌روی می‌کنند، می‌دوند، اسکیت‌بازی می‌کنند یا بادوستان‌شان دور هم جمع شده‌اند؛ حسابی شما را سرحال می‌آورد.

این پارک امکانات تفریحی و ورزشی متعددی برای مسافران دارد، کافی است سری به این پارک بزنید تا از حال‌و‌هوای بی‌نظیر آن لذت ببرید و خاطره خوبی از سفر را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. در این مقاله از سایت هومسا می‌خواهیم مکان‌های تفریحی و امکانات مختلف این پارک را به شما نشان دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی کامل با پارک ملت مشهد

جشنواره لاله پارک ملت مشهد

در غرب شهر مشهد پارکی با مساحت 720 هزار مترمربع ساخته‌ شده است که دارای درختان کهن‌سال سربه‌فلک‌کشیده و مکانی برای تفریح و بازی است. پارک ملت مشهد در سال 1343 و در حاشیه شهر مشهد ساخته شده و اکنون با گسترش فضای شهری جزو شهر مشهد شده است.

پارک ملت، با باغ‌های زیبا و امکانات مختلف تفریحی-ورزشی، برای همه گروه‌های سنی محبوب است. وقتی در این پارک قدم میزنید افراد مختلفی را می‌بینید که هر یک به تفریح مورد علاقه خود مشغول هستند. تمام این صحنه‌ها حس سرزندگی و امید را در شما به وجود می‌آورند.

از گوشه و کنار باغ چه خبر

عکس هوایی پارک ملت مشهد

اگر سوار چرخ‌و‌فلک پارک ملت مشهد شوید و از بالا این پارک را نظاره کنید ، فضای مستطیل شکلی را خواهید دید که در هر قسمت از آن مکانی برای تفریح افراد، بنا شده است.

در قسمت شرقی محوطه دریاچه‌ای قرار دارد و در پشت دریاچه ساختمان جانبازان واقع شده است. ساختمان جانبازان محلی برای خدمت‌رسانی به جانبازان قطع نخاع جنگ تحمیلی است.

شهربازی پارک ملت، در قسمت مرکزی واقع‌شده است و تا قسمت شرقی ادامه دارد.

در سمت غربی محوطه هم زمین‌های ورزشی شامل استخر، زمین چمن فوتبال، زمین والیبال، بسکتبال، میز تنیس و… واقع شده‌اند.

قسمت جنوبی پارک، دسترسی آسانی به پایانه اتوبوس‌رانی آزادی و مترو شهری دارد. دانشگاه فردوسی مشهد هم درست روبه‌روی ضلع جنوبی باغ و آن‌طرف بزرگراه وکیل‌آباد قرار گرفته است.

دیدنی‌ها و تفریحات پارک ملت مشهد

با آمدن به پارک ملت مشهد با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ می‌توانید از فضای سبز باغ لذت برده، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید یا اینکه از بازی‌های مهیج و خانوادگی شهربازی لذت ببرید.

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد

در سال 1351 اولین شهربازی مشهد در قسمت مرکزی باغ تاسیس شد. این شهربازی که به‌مرور طی سالیان گذشته تکمیل‌تر و مجهزتر شده، امروزه یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهربازی‌های ایران است. مساحت این شهربازی 30 هزار مترمربع بوده و به لحاظ ایمنی وسایل از استاندارد بالایی برخوردار است.

تفریحات این شهربازی به سه دسته هیجانی، خانواده و کوک تقسیم می‌شوند. این شهربازی برای تمام گروه‌های سنی مناسب بوده و همه روزه، جهت تامین هیجان مورد نیاز و آدرنالین خون شما از ساعت 16 تا 1 بامداد باز است.

دستگاه‌هایی که می‌توانید در این مجموعه استفاده کنید در دو مجموعه زون بزرگسال و زون کودک تقسیم‌بندی می‌شوند.

اجاره ویلا و سوئیت در مشهد

ساعت کاری شهربازی پارک ملت مشهد

این شهربازی همه روزه از ساعت 11 تا 22 آماده ارائه خدمات به خانواده‌های محترم است.

زون بزرگسال

مهم‌ترین بازی‌های شهربازی در زون بزرگسال به شرح زیر است:

اسکیت بورد

اسکیت شهربازی پارک ملت مشهد

تجربه سوارشدن بر اسکیت‌برد به این صورت است که روی یک مسیر تقریبا نیم‌دایره‌ای U شکل به مدت 3 دقیقه و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت از این سر ریل به آن سر آن می‌رویید. درست زمانی که به انتهای ریل رسیده‌اید و فکر می‌کنید اسکیت توقف کرده است ناگهان زیر پایتان خالی می‌شود و به سر دیگر ریل می‌روید و این یعنی هیجان خالص یعنی ترشح مقدار بسیار زیادی آدرنالین در خون.

  • اگر طرفدار این مدل هیجانات هستید اسکیت‌بورد پارک ملت مشهد را از دست ندهید. ظرفیت این دستگاه 16 نفر و حداقل قد مورد نیاز برای سوارشدن 150 سانتی‌متر است.

آکروجت فضایی

آکروجت فضایی

در آکروجت فضایی، تا 2 متر از سطح زمین بالا می‌روید و به مدت 12 دقیقه مانند محتویات درون مخلوط‌کن چرخانده می‌شوید. البته نه با آن سرعت و شدتی که آزاردهنده باشد بلکه در طراحی این دستگاه سعی شده تا بیشترین میزان هیجان را برای‌تان رقم بزند.

  • ظرفیت دستگاه 32 نفر است و برای سوارشدن قدتان حداقل باید 120 سانتی‌متر باشد.

پرواز در آسمان با تاب زنجیری

تاب زنجیری پارک ملت مشهد تجربه پرواز در آسمان را بریتان فراهم می‌کند. البته نه پرواز در مسیری مستقیم بلکه پرواز در مسیری دایره‌ای! تصور کنید که در ارتفاع 14 متری از زمین 5 دقیقه به دور خود می‌چرخید. این کار هم هیجان‌انگیز است و هم سرگیجه‌آور. پس اگر دچار سرگیجه نمی‌شوید و ترس از ارتفاع ندارید حتما این تاب زنجیری را امتحان کنید.

  • ظرفیت این دستگاه 24 نفر است و برای سوارشدن به آن باید قدتان بالای 150 سانتی‌متر باشد.

ترن هوایی پارک ملت مشهد

ترن هوایی شهربازی پارک ملت مشهد

یکی از اولین وسایل بازی که دوست‌داران شهربازی به سراغ آن می‌روند، ترن هوایی یا قطار وحشت است. ریل پرپیچ‌وخمی که واگنی روی آن سوار شده و تا ارتفاع 18.5 متر بالا می‌روید و سپس به‌صورت ناگهانی با سرعت‌ به سمت پایین سر می‌خورید و این پروسه تا 5 دقیقه ادامه دارد تا جایی که دیگر نمی‌توانید هیجان و ترس خود را پنهان کنید و با تمام وجود فریاد می‌زنید. هنگام سوارشدن حتما کمربند ایمنی را که روی دستگاه تعبیه شده را ببندید و هرگز در طول مسر آن را باز نکنید.

پس از اینکه قطار نگه داشت می‌توانید سری به غرفه عکس‌برداری ترن بزنید و عکس‌هایی را که در موقعیت‌های مختلف از شما گرفته شده را تماشا کنید. به‌احتمال زیاد با کلی حالت چهره بامزه و چشمان از حدقه بیرون زده از ترس مواجه خواهید شد.

  • محدودیت قد برای سوار شدن ۱۵۰ سانتیمتر و ظرفیت دستگاه ۱۶ نفر است.

تاپ اسپین

تاب اسپین شهربازی پارک ملت مشهد

با این دستگاه می‌توانید معنای واقعی هیجان را بفهمید. چرخیدن در ارتفاع 16 متری سطح زمین شجاع‌ترین آدم‌ها را هم می‌ترساند. اینکه ساکت و بدون جیغ‌و‌دادکردن سوار دستگاه شوید تقریبا جزو محالات است.

  • ظرفیت دستگاه ۳۲ نفر و محدودیت قد 140 سانتیمتر است.

سورتمه پارک ملت مشهد

سورتمه شهربازی پارک ملت مشهد

اگر ترس از ارتفاع دارید؛ اما همچنان دوست دارید که هیجان شهربازی را تجربه کنید استفاده از سورتمه نسبت به تاب زنجیری و ترن هوایی گزینه مناسب‌تری برای شما است.

سورتمه با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت شما را به دور خود می‌چرخاند و بالا و پایین می‌برد و البته ارتفاع زیادی هم از زمین ندارد.

  • محدودیت قد 140 سانتی‌متر و ظرفیت دستگاه ۴۰ نفر است.

صندلی فضایی

صندلی فضایی پارک ملت

صندلی فضایی یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین بازی‌های شهربازی پارک ملت است. در این بازی شما در ارتفاع 13 متری از سطح زمین و به مدت 4 دقیقه به حدی در تمام زاویه‌ها چرخانده می‌شوید که پس از پیاده‌شدن از دستگاه، مانند شخصیت‌های کارتون‌ها ستاره‌ها در اطراف سرتان تاب می‌خورند. حتما هنگام سوارشدن از محکم بودن کمربند ایمنی خود مطمئن شوید.

  • محدودیت قد برای سوار شدن به دستگاه حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و ظرفیت دستگاه ۱۶ نفر است.

گردباد

گردباد شهربازی پارک ملت

این بازی شما را با سرعت زیاد، مانند یک شئی کوچک در گردباد، ۳ دقیقه به دور خودتان می‌چرخاند. پس اگر حوصله‌تان سررفته خودتان را به دست گردباد بسپارید و از این بازی نهایت لذت را ببرید.

  • محدودیت قد ۱۵۰ سانتی‌متر و ظرفیت دستگاه ۴۸ نفر است.

فانفار، چرخ‌وفلکی به ارتفاع 80 متر در پارک ملت مشهد

فانفار شهربازی پارک ملت

در سال 1384 چرخ‌وفلک فانفار که بلندترین چرخ‌وفلک خاورمیانه است به پارک ملت اضافه شد. شما می‌توانید درون این چرخ‌وفلک بنشینید و تا ارتفاع 80 متری از سطح زمین بالا بروید؛ اکنون شهر مشهد زیر پای شما است و می‌توانید منطقه وسیعی را از بالا ببینید. این چرخ‌وفلک 450 نفر ظرفیت دارد.

کشتی صبا (کشتی دوبل)

کشتی صبا شهربازی پارک ملت

کشتی صبا تقریبا در اکثر شهربازی‌ها وجود دارد و شبیه کشتی‌های وایکینگ‌ها است. سوار این کشتی که می‌شوید به مدت ۵ دقیقه تا ارتفاع ۴ متر به سمت بالا می‌رود و ناگهان در جهت مخالف رها می‌شود. معمولا کسانی که ادعای شجاعت دارند در صندلی‌هایی که در دو سر انتهایی کشتی قرار دارد می‌نشینند و در انتهای بازی از کرده خود پشیمان می‌شوند.

  • محدودیت قد برای سوار شدن به این کشتی ۱۰۰ سانتی‌متر و ظرفیت آن ۲۴ نفر است.

ماشین برقی

ماشین برقی پارک ملت مشهد

ماشین برقی یکی از وسایلی است که اکثر مواقع به نام بچه‌ها و به کام والدین تمام می‌شود. علاوه بر کودکان که معمولا عاشق ماشین برقی هستند؛ والدین هم به بهانه همراهی کودکان در کنار آن‌ها سوار این ماشین‌های برقی شده و یک خاطره هیجان‌انگیز را همراه با کودک دل‌بندشان تجربه می‌کنند.

تاب گردان جایروسویینگ

شهربازی پارک ملت مشهد

این تاب گردان دستگاهی است که با سوارشدن در آن تا ارتفاع 12 متری بالا می روید. در این ارتفاع دستگاه به مدت 4 دقیقه شروع به چرخش به دور خود می‌کند. این دستگاه حداکثر 40 نفر ظرفیت دارد.

  • برای استفاده از این وسیله بازی باید حداقل 140 سانتی‌متر قد داشته باشید.

زون کودکان

تاب کودک پارک ملت مشهد

مهم‌ترین بازی‌های زون کودکان شهربازی پارک ملت مشهد شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

جامپینگ کودکان

این دستگاه، دستگاهی شبیه سقوط آزاد بزرگ‌سالان اما در اندازه کوچک‌تر است. تنها با میل خود کودک و درصورتی‌که از ارتفاع ترسی ندارد او را سوار این دستگاه کنید.

تاب کودک

تاب کودک، چندین تاب متصل به یک مرکز دایره‌ای است که با سرعت مناسبی برای کودکان به دور خود می‌چرخد. بچه‌ها معمولا عاشق این بازی هستند.

کاشین یوفو، مری گوراند، موتور کراس، شاتل باس، هلی‌کوپتر، قطار کودک، آفتاب‌و‌مهتاب، کشتی صبا و دنیای حیوانات از دیگر وسایل بازی مخصوص کودکان هستند که فضایی دل‌چسب و خاطره‌انگیز را برای کودکان ایجاد می‌کنند.

باشگاه صخره‌نوردی

دیوار صخره نوردی شهربازی پارک ملت مشهد

یک باشگاه صخره‌نوردی در پارک ملت مشهد وجود دارد که دیواره‌هایی با ارتفاع‌های مختلف در آن تعبیه شده‌اند. دیوار مخصوص کودکان، دیوار بلند تفریحی، تمرینی کوتاه (بلدرینگ) و دیوار بلند تمرینی (لید) از جمله این دیوارها هستند. در صورتی‌ که به صخره‌نوردی علاقه‌مند هستید می‌توانید سری به این مجموعه بزنید. در این مجموعه امکانات آموزشی صخره‌نوردی هم در نظر گرفته شده است.

در گیم سنتر پارک ملت مشهد جدیدترین و متنوع‌ترین بازی‌های کامپیوتری و دنیای مجازی، بولینگ و بیلیارد برای استفاده نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

استخر روباز پارک ملت مشهد

در ضلع غربی بوستان، زمین‌های ورزشی پارک قرار گرفته‌اند. این زمین‌ها شامل امکانات زیر هستند:

  • استخر روباز به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع، با گنجایش ۴۰۰ نفر
  • فضای خالی مناسب برای دویدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت
  • زمین چمن فوتبال
  • زمین والیبال
  • زمین بسکتبال
  • میز تنیس
  • و…

باغ بانوان رز مشهد

باغ رز فضای سرپوشیده‌ای مخصوص بانوان است و بانوان می‌توانند به‌راحتی در آن به تفریح و ورزش بپردازند.

مجتمع فرهنگی هنری امام رضا

فضای سبز پارک ملت مشهد

مجتمع فرهنگی هنری امام رضا مکانی واقع در پارک ملت و برای استقرار انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف فرهنگی-هنری شهر مشهد است. انجمن‌هایی مانند انجمن هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، فیلم‌نامه‌نویسی، عکاسی، داستان‌نویسی و شعر و ادب در آن مشغول به فعالیت می‌باشند.

همچنین برگزاری مراسم شب شعر در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی امام رضا از برنامه‌های هفتگی این مجتمع است.

مسیر دسترسی به پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

شما از روش‌های مختلفی می‌توانید خودتان را به پارک ملت برسانید. در صورت استفاده از خودروی شخصی باید از طریق بزرگراه وکیل‌آباد به بلوار همت و سپس به ورودی شهربازی بروید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به سمت پایانه وکیل‌آباد یا پایانه آزادی حرکت می‌کنند هم استفاده کنید.

ایستگاه مترو پارک ملت مشهد هم در نزدیکی‌های همین پارک قرار دارد.

اقامت در مشهد

اقامت در مشهد

برای داشتن یک سفر خوب و بدون دغدغه، در شهری که احتمالا آشنایی هم در آن ندارید باید قبل از رفتن حتما برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک چک‌لیست مناسب برای سفر همیشه به شما کمک می‌کند. برای مثال برای سفر به مشهد یکی از مواردی که نباید از قلم بیندازید برنامه‌ریزی برای اقامت در طول سفر است. حتما قبل از سفر به فکر اجاره ویلا و سوئیت در مشهد باشید چون مشهد با همه شهرهای دیگر متفاوت است. تمام هتل‌ها و واحدهای اقامتی این شهر در ایام تعطیلات به سرعت رزرو می‌شوند و رفتن بدون رزرو ممکن است مشکلاتی برای‌تان به وجود آورد. شما خیلی راحت می‌توانید مکان مناسب خود را از طریق سایت هومسا رزرو کنید.

جمع‌بندی کوله‌بار سفر

پارک ملت مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در سمت غربی این شهر واقع شده است. این پارک با وسعت 720 هزار مترمربع بزرگ‌ترین پارک مشهد و یکی از زیباترین پارک‌های ایران است. درختان کهن‌سال سربه‌فلک‌کشیده، لاله‌هایی که در فصل بهار گل می‌دهند، شهربازی و امکانات ورزشی پارک، همگی این پارک را به مکانی مناسب برای تفریح و دورهمی ساکنان و مسافران تبدیل کرده است.

برای تجربه یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز می‌توانید قبل از سفر به مشهد محل اقامت خود را در سایت هومسا رزرو کنید و نگرانی از بایت محل اقامت خود نداشته باشید.

یک دیدگاه

  1. یکی از مهم ترین پارامترهائی که یه پارک باید داشته به نظرم امکانات تفریحی برای تمامی سنینی هستش که این پارک واقعا همه این امکانات رو فراهم کرده و شدیدا سرگرم کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا