ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنیشمال

جاهای دیدنی رودبار ؛ فرصتی برای آرامش و لذت از دیدنی های بکر

رودبار یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان گیلان است. طبیعت بکر آن، باغ‌های زیتون و البته ارزش تاریخی که این شهرستان دارد باعث شده تا جاهای دیدنی رودبار در بین گردشگران محبوبیت زیادی داشته باشند. براساس اسناد تاریخی به دست آمده قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران، در منطقه رودبار بوده است. در کنار این ارزش تاریخی فوق‌العاده، رودبار و مناطق اطرافش پر است از آبشارها و رودخانه‌ها و جنگل‌هایی که هر یک می‌توانند یک مقصد گردشگری جذاب برای سفر در تمام طول سال باشند. در این مطلب از هومسا با ما همراه باشید تا سری به شهرستان زیبا و سرسبز روبار بزنیم و با جاذبه‌های آن بیشتر آشنا شویم.

رودبار در یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران قرار گرفته است. طبیعت رودبار برای طبیعت‌دوستانی که به دنبال آرامش و دیدنی‌های بکر هستند چیزی کم نذاشته. در ادامه با بهترین جاهای دیدنی رودبار بیشتر آشنا می‌شویم.

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه

در بین جاهای دیدنی رودبار روستای استخرگاه بدون شک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها است. این روستا که در ۷۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد دارای طبیعتی کم‌نظیر است. طبیعت زیبای روستای استخرگاه هر صبح از زیر پرده مه کم‌کم سر بر می‌آورد و به گردشگران روستا سلام می‌کنند. وجود مه صبحگاه که در تمام طول سال در روستای استخرگاه دیده می‌شود به دلیل وجود دو استخر طبیعی در این روستا است. استخرهای طبیعی که روستا نیز نام خود را از آن‌ها گرفته است.

استخرهای این روستا در ملک شخصی اهالی روستا هستند و بنابراین جهت بازدید از آن‌ها ابتدا باید با صاحبان ملک هماهنگ کرد. اما این روستا جاذبه‌های ارزشمند دیگری هم دارد. وجود یک خانه صدساله با همان سبک و سیاق خانه‌های روستاهای گیلان که بازدید از آن می‌تواند یک تجربه ناب و فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری باشد. همچنین آبشار روستای استخرگاه و طبیعت زیبای اطراف آن از دیگر جاذبه‌های این روستا در نزدیکی شهرستان رودبار هستند.   

آدرس: گیلان، ۳۵ کیلومتری رودبار، بخش رحمت‌آباد و بلوکات، دهستان دشتویل

  • غار دربند رشی

غار دربند رشی

غارهای دربند رشی که طی کاوش‌های باستانی در چند سال اخیر کشف شده‌اند، حالا از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی روبار محسوب می‌شوند. اکتشافات صورت گرفته در این دو غار به باستان‌شناسان کمک کرده تا به حقایق مهمی درمورد تاریخ سکونت انسان در فلات ایران دست پیدا کنند. غارهای دربند رشی شامل دو غار در مجاورت هم می‌شوند. غار بزرگ کویل گر با طول ۶۰ متر و غار جوکویله با طول ۳۰ متر که دهانه هر دو به سمت جنوب قرار دارد و طی بررسی‌های صورت گرفته یک راه ارتباطی بین دو غار نیز کشف شده است.

طی کاوش‌های انجام شده در این دو غار شماری بقایای جانوران، ظروف سفالی و برخی ابزار کشف شده که قدمت آن‌ها به هزاره اول قبل از میلاد مسیح می‌رسد. طی بررسی‌های بیشتر شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد این غارها محل زندگی یا سکونت موقت شکارچیان دوران پارینه‌سنگی بوده است. بنابر اطلاعات موجود حالا باستان‌شناسان بر این باور هستند که این منطقه در شهرستان رودبار قدیمی‌ترین سکونتگاه ایرانیان بوده است.

آدرس: رودبار، بخش رحمت آباد و بلوکات، جنوب روستای رشی

  • ییلاق سی دشت، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رودبار

ییلاق سی دشت

برای علاقه‌مندان به ییلاقات شمال، شهرستان رودبار می‌تواند یک مقصد فوق‌العاده باشد. اطراف این شهرستان پر است از طبیعت زیبا و ییلاقات کم‌نظیر که در هر فصل سال می‌توانند میزبان گردشگران باشند. ییلاق سی دشت، از جاهای دیدنی رودبار یکی از زیباترین مناطق ییلاقی این شهر است که در حدود ۱۰۰۸ متر از سطح دریا فاصله دارد و در دامنه کوه درفک واقع شده است. اقامت در این منطقه می‌تواند چشم‌انداز بی‌نظیری از طبیعت شهرستان رودبار را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان به تصویر بکشد. اینجا پر است از درختان بلوط و راش و فندق. هر صبح مه منطقه را فرا می‌گیرد و تمام زیبایی‌های اینجا را به شکل مسحورکننده‌ای در پس پرده خود پنهان می‌کند.

ییلاق سی دشت برای علاقمندان به طبیعت و همچنین جاذبه‌های تاریخی دیدنی‌های بسیاری دارد. درخت کهنسال کوف‌دار، غارهای دربند رشی، قله درفک، تپه باستانی مارلیک، روستای چیچال و همچنین روستای استخرگاه از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستند که در منطقه ییلاق سی دشت و مناطق اطراف آن قابل دسترسی هستند.

آدرس: رودبار، ۳۰ کیلومتری شهر رستم آباد

  • ییلاق سلانسر، بام رودبار

سلانسر

عکس سمت راست از: امیرحسین میانجی 

عکس سمت چپ از: مرتضی اسفندیاری

 برای مسافرانی که از سمت جنوب وارد استان گیلان می‌شوند، ییلاق سلانسر دسترسی بسیار مناسبی دارد و می‌تواند یک شروع فوق‌العاده برای بازدید از جاهای دیدنی رودبار باشد. ییلاق سلانسر در یک منطقه زیبا، خوش آب و هوا و باستانی واقع شده است. در فصل بهار طبیعت اینجا پر می‌شود از گل‌های شقایق و بوته‌های گل گاوزبان. درختان راش و توسکا و کاج و افرا هم طبیعت اینجا را همیشه سبز نگه داشته‌اند و سایه‌ساری همیشگی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

گرچه در حال حاضر این منطقه از نظر وجود منابع آبی همچون گذشته نیست اما نام آن نشان می‌دهد که در گذشته‌های نه‌چندان دور سلانسر در کنار تمام نعمت‌های طبیعی خود، دارای آبگیر و استخرهای طبیعی نیز بوده است. سل در گویش گیلانی به معنای آبگیر و مرداب است و سلانسر نیز به محلی که مشرف به آبگیر است اشاره دارد. اما اینجا هنوز هم زیبایی‌های کم‌نظیر خود را دارد و به عنوان یکی از تفرجگاه‌های اصلی استان گیلان و از محبوب‌ترین ییلاقات شمال محسوب می‌شود.

آدرس: استان گیلان، رستم آباد، ۱۵ کیلومتری رودبار

  • قله درفک

قله درفک

برای کسانی که به ییلاق سی دشت سفر می‌کنند این امکان وجود دارد که به قله درفک هم که در آن نزدیکی است صعود کنند. بنابراین اگر علاقمند به کوهنوردی هستید و تجهیزات و البته مهارت کافی دارید صعود به قله ۵۰۰۰ متری درفک می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده از طبیعتگردی در استان گیلان برایتان باشد. قله درفک جدا از ارزش‌های طبیعی که دارد، به لحاظ تاریخی نیز دارای ارزش است. غارها و جنگل‌های انبوه این منطقه سال‌ها محل سکونت اقوام دیلمی و گیل بوده‌اند.

زلزله‌ای که در سال ۱۳۶۹ رودبار را به لرزه درآورد باعث فرو ریختن این قله در برخی نقاط آن شد، پس از آن نیز روند فرسایش در اینجا شدت یافت. اما این قله و طبیعت فوق‌العاده اطراف آن، کلبه‌های چوبی در مسیر و البته غار درفک که در تمام طول سال برف را در خود نگه می‌دارد و محل تامین آب برای چوپانان این حوالی است، هنوز هم بین طبیعت‌گردان محبوبیت زیادی دارد.

آدرس: گیلان، ۲۷ کیلومتری شمال شرق رودبار

اجاره ویلا گیلان

  • منطقه حفاظت شده سیاهرود

در بین جاهای دیدنی رودبار و مناطق اطراف آن، منطقه حفاظت‌شده سیاهرود یکی از زیباترین مناطق است. مزارع کشاوری، درهای عمیق و رودخانه‌هایی که در دل آن‌ها پیش می‌روند، چشمه‌ها و کوه‌ها اینجا را به یکی از بکرترین مناطق در طبیعت استان گیلان تبدیل کرده است. حیاوت حش غنی این منطقه نیز شامل گربه وحشی، پلنگ، خرس، شوکا، مرال، جوجه تیغی، گراز، شغال و راسو می‌شود.

سیاهرود رودبار

اما منطقه حفاظت‌شده سیاهرود بیش از هر چیز به دلیل وجود گونه گیاهی خاصی شهرت یافته است. سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گونه‌های گیاهی است که خاص منطقه گیلان است و تنها در همین منطقه و یکی از شهرهای کشور آذربایجان رشد می‌کند. زیبایی سوسن چلچراغ و تکثیرناپذیر بودن و در نتیجه کمیاب بودن آن باعث شده تا گردشگران بخصوص در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به این منطقه سفر کنند تا خود با چشمان‌شان زیبایی این گل را که آوازه‌اش در همه جا پیچیده مشاهده کنند.

آدرس: گیلان، ۳۵ کیلومتری شمال شرق رودبار

  • غار اسپهبدان، از باستانی‌ترین جاهای دیدنی رودبار

استان گیلان در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی خود، از جمله مناطق باستانی در ایران نیز محسوب می‌شود. از هر مسیر و در هر جاده‌ای که پیش بروید، جایی در دل جنگل‌های انبوه، آنسوی رودخانه و بر فراز کوه‌ها به جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیزی می‌رسیم که بسیاری از آن‌ها حقایق مهمی را درمورد زندگی انسان در دوره‌های پیشین زمین‌شناسی آشکار کرده‌اند. غار اسپهبدان یکی از غارهای شهرستان رودبار است که مورد کاوش باستان‌شناسان قرار گرفته و اطلاعات ارزشمندی را نیز در اختیار آن‌ها قرار داده است. بررسی‌های صورت گرفته در این منطقه نشان می‌دهد که غار اسپهبدان متعلق به عصر آهن است و احتمالا سکونتگاهی برای انسان‌هایی بوده است که در آن دوران در این منطقه زندگی می‌کردند.

آدرس: رودبار، بخش خورگام، روستای شاه شهیدان

  • دریاچه حلیمه جان رودبار، دریاچه عروس رودبار

دریاچه حلیمه جان رودبار

یکی از زیباترین جاهای دیدنی رودبار دریاچه حلیمه جان است که زیبایی خیره‌کننده آن باعث شده تا لقب دریاچه عروس را به آن بدهند. اینجا دریاچه‌ای زیباست که با کوه و جنگل احاطه شده است. ویژگی قابل توجه دریاچه حلیمه جان دو رنگ بودن آن است. علت آن هم مربوط به جلبک‌هایی است که بر سطح این دریاچه وجود دارند. دریاچه هنگام صبح سبز رنگ است اما در هنگام ظهر که معمولا در این منطقه باد می‌وزد جلبک‌ها به کنار رفته و رنگ آبی دریاچه نمایان می‌شود. برای لذت بردن از طبیعت روستا و دریاچه حلیمه جان بهتر است فصل تابستان به این منطقه سفر کنید. در این فصل هوای این منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر است و طبیعت نیز زیباییش را تمام و کمال به رخ می‌کشد.  

آدرس: رودبار، جاده روستای حلیمه جان

  • شهر رستم آباد رودبار

روستای رستم آباد رودبار

در سفر به شهرستان رودبار می‌توان بدون آنکه زمان زیادی صرف کرد، در مدت کوتاهی به بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف هم سری زد و از زیبایی‌های آن‌ها نیز لذت برد. رستم‌ آباد یکی از شناخته‌شده‌ترین و زیباترین شهرهای استان گیلان است. زیتون‌های اعلا این روستا و طبیعت بکر و دیدنی آن مهم‌ترین دلایلی هستند که گردشگران را به رستم‌آباد رودبار می‌کشانند. این شهر که طبیعت زیبای خود را مدیون همجواری با سفیدرود و مناطق کوهستانی اطراف است چهار محله زیبا دارد. شمام، پشته، کلورز و ماندابان چهار محله رستم‌ آباد هستند که هریک میزبان جاذبه‌های طبیعی مختلف و همچنین جاذبه‌های تاریخی از جمله تپه باستانی گنج پر هستند. بام سرخ یا پارک سرخ سنگان که به نام عباس کیارستمی تغییر نام داده نیز یکی دیگر از جاذبه‌های رستم آباد رودبار است.

آدرس: گیلان، ۱۵ کیلومتری شمال رودبار

  • روستا توتکابن رودبار

یکی از روستاهای زیبا در اطراف رودبار روستای توتکابن است. این روستا طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد و به همین دلیل هر سال، به‌خصوص در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است. گردشگران برای لذت بردن از زیبایی‌های این روستای سرسبز می‌توانند در خود روستا یا در شهرستان رودبار اقامت کنند. البته که جنگل و کوه‌های توتکابن نیز محل خوبی برای کمپ زدن است. ارتفاع زیاد روستا باعث می‌شود تا گردشگران این فرصت را داشته باشند که از چشم‌انداز فوق‌العاده روستا و مناطق اطراف آن لذت ببرند.

آدرس: رودبار، بخش رحمت آباد و بلوکات

  • روستای داماش رودبار، زادگاه سوسن چهلچراغ

روستای داماش از سرسبزترین و زیباترین روستاهای استان گیلان است که در نزدیکی شهرستان رودبار واقع شده است. این روستا و طبیعت و چشم‌اندازهای بکر و کم‌نظیر آن هر سال میزبان گردشگران زیادی هستند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های روستای داماش گل سوسن چلچراغ است. این گل که از گونه‌های نادر گیاهی است و در حال حاضر تنها در استان گیلان و شهری در جمهوری آذربایجان یافت می‌شود نخستین بار توسط یک گیاه‌شناس آلمانی در همین منطقه کشف شد.

جدا از جاذبه‌های طبیعی روستای داماش و امکان بازدید از گل سوسن چلچراغ، گردشگران در سفر به این روستا این فرصت را دارند که با فرهنگ بومی روستای داماش نیز آشنا شوند. لباس‌های سنتی زنان روستا، موسیقی و رقص محلی، صنایع دستی و همچنین محصولات کشاورزی و دامی از جمله چیزهایی هستند که در سفر به روستای داماش می‌توان با آن‌ها بیشتر آشنا شد.

آدرس: رودبار، بخش عمارلو

  • دریاچه ویستان بره رودبار

دریاچه‌ای کوچک اما با امکانات تفریحی مناسب که در نزدیکی شهرستان رودبار واقع شده. این دریاچه را با نام ویستان بره، یسان، ویستان و بره‌سر هم می‌شناسند. دریاچه در منطقه‌ای به نام ویستان قرار دارد و به همین دلیل هم بیشتر به اسم دریاچه ویستان شناخته می‌شود. هرچند در تابلو راهنمایی که در نزدیک دریاچه قرار دارد نام ویستان و یسان هر دو نوشته شده.

اینجا دریاچه‌ای نسبتا کوچک است که به دو دلیل گردشگران استان گیلان را به سوی خود فرا می‌خواند. نخست طبیعت زیبای اطراف دریاچه و دوم امکانات تفریحی مثل قایق‌سواری و همچنین وجود کافه و چایخانه و رستوران. بنابراین گردشگرانی که قصد گردشی چند ساعته در طبیعت این منطقه را دارند می‌توانند با خیالی آسوده به دریاچه ویستان سفر کنند. 

آدرس: رودبار، بخش خورگام

  • روستا و غار دیورش

گردشگرانی که به قصد بازدید از جاهای دیدنی رودبار راهی این شهر می‌شوند اگر کمی روحیه ماجراجویانه داشته باشند مقاصد زیادی در اطراف این شهرستان وجود دارد که می‌تواند برایشان جالب باشد. روستای دیورش روستایی سرسبز و خوش آب و هوا است که در ۷ کیلومتری روستای توتکابن قرار دارد. گردشگران پس از بازدید از طبیعت این روستا حالا می‌توانند راهی جنگلی که در نزدیکی روستا قرار دارد شوند تا با یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه آشنا شوند.

غار دیورش یک غار آبی است که در دل جنگل‌های اطراف شیرکوه واقع شده. مسیر دسترسی به این غار اندکی شیب‌دار و سنگلاخ است. اما با رسیدن به غار درمی‌یابید که دیدن این همه زیبایی ارزش طی کردن آن مسیر را داشته. اگر مهارت و تجربه کافی دارید می‌توانید حتی تنی به آب بزنید و از شنا کردن در این غار آبی لذت ببرید.

آدرس: رودبار، نرسیده به روستای شیرکوه

  • سرو کهنسال هرزویل

سرو هرزِویل یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی رودبار است. این سرو کهنسال سال‌ها است که مورد توجه شخصیت‌های مختلفی که به این منطقه سفر کرده‌اند قرار دارد. قدمت سرو هرزویل که در شهرکی به همین نام قرار دارد  بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال تخمین زده‌اند. اهالی این منطقه سرو کهنسال هرزویل را مقدس می‌شمارند و عقیده دارند که این درخت نظرکرده است.

در دهه ۱۲۵۰ خورشیدی بود که ناصرالدین شاه قاجار در سفر خود به منطقه رودبار این سرو را دید و درمورد آن در سفرنامه خود چنین نوشت: در سایه این درخت غول‌پیکر عصرانه خوردیم و موزیکانت‌ها که در لای شاخ و برگ درخت مخفی شده بودند نغمات دلپذیر نواختند و ما تعجب کردیم.

همچنین موسیو ب. نیکیتین کنسول روسیه در تهران نیز در سال ۱۳۰۰ خورشیدی به رودبار سفر و از سرو هرزویل دیدن کرد. پس از زلزله سال ۱۳۶۹ رودبار این درخت تبدیل به مامنی برای مردم زلزله‌زده شد و افراد بسیاری از نواحی اطراف که خانه‌های خود را در زلزله از دست داده بودند به اینجا پناه آوردند.

آدرس: گیلان، ۵ کیلومتری منجیل

  • روستای اسطلخ جان

روستای اسطلخ جان

روستای اسطلخ جان از زیباترین روستاهای اطراف رودبار است که شاید کمتر شناخته‌شده باشد. اما زیبایی‌های فوق‌العاده آن همچون گوهری در میان کوه‌ها و جنگل‌های دهستان رحمت‌آباد می‌درخشد. روستا بیشتر به دلیل آبگیر زیبایی که در میانه آن وجود دارد محبوب گردشگران است. اینجا منطقه‌ای آرام و دلنشین است که می‌توان ساعت‌ها در طبیعتش نشست و از زیبایی‌هایش لذت برد. روستای اصطلخ جان معمولا در طول هفته آرام و کم رفت و آمد است. اما در آخر هفته‌ها گردشگرانی به اینجا می‌آیند و فضا حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. قایق‌سواری در آبگیر، نشستن در چایخانه و نوشیدن چای یا اقامتی چند ساعته در آلاچیق‌های اطراف، هریک از این‌ها می‌تواند تجربه بازدید از روستای اصطلخ جان را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان تبدیل کند.

آدرس: رودبار، دهستان رحمت آباد

  • ییلاق گلدیان

ییلاق گلدیان

ییلاق گلدیان که به عنوان قله آسمان سرا هم شناخته می‌شود، یکی از زیباترین ییلاقات شمال است که فاصله اندکی با شهرستان رودبار دارد. این منطقه مشرف است به قله سردگاه، خیابلار و همچنین در سمت شمال به قله درفک، در ضلع جنوب قله گاوکول و کمی دورتر چندین چند قله و پشته دیگر. گویی اینجا خود بهشت است. در ییلاق گلدیان حتی می‌توان توربین‌های بادی منجیل را هم به راحتی دید.

در این منطقه تا چشم کار می‌کند درختان راش و توسکا و ازگیل و آلوچه وحشی دیده می‌شود. حیات وحش آن نیز شامل گراز، خرس، خرگوش، موش کور و شاهین است. همچنین در مسیر رسیدن به قله گردشگران به تکه سنگی برمی‌خورند که شبیه نیمرخ انسان است و بومیان از آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه یاد می‌کنند. علاوه‌بر این در نزدیکی قله گودال وسیعی قرار دارد که در گذشته مردم بومی برف را در آن انباشت می‌کردند و سپس به رشت و شهرهای دیگر می‌بردند تا در فصل تابستان برای دامداری و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

آدرس: رودبار، ییلاق گلدیان

  • آبشار کلشتر

روستا و آبشار کلشتر از دیگر جاذبه‌های رودبار هستند. روستا از نعمت زیبای‌های طبیعت چیزی کم ندارد. اما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن، آبشاری است که در همان نزدیکی روستا قرار دارد. آبشار کلشتر با ۲۰ متر طول فضایی زیبا را در اطراف خود ایجاد کرده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل‌های بهار، تابستان و پاییز است. آبشار در این فصل‌ها بیشتر میزان آب را دارد و آب و هوای منطقه نیز بسیار دلپذیر است.

آدرس: جنوب غرب رودبار، روستای کلشتر

  • چشمه‌های سنگرود

چشمه های سنگرود

در نزدیکی شهرستان رودبار روستایی وجود دارد که در کنار تمام زیبایی‌های خود، دارای یک چشمه آبگرم نیز است. چشمه آبگرم سنگرود، از جاهای دیدنی رودبار در حقیقت شامل دو چشمه است که فاصله کمی از یکدیگر دارند. یکی چشمه آب گاز است که آبی سرد و گازدار دارد و دیگری چشمه کولور است که آب گرم با خواص درمانی بسیار زیاد دارد. چشمه آب گاز با نیم متر عمق و چشمه کولور با ۲.۵ متر عمق هر دو اشباع از املاح و مواد معدنی مختلفی هستند. سفر به این منطقه می‌تواند با بهرمند شدن از خواص درمانی آب این چشمه‌ها و همچنین لذت از تماشای صخره‌های رنگین اطراف همراه باشد.

آدرس: رودبار، بخش عمارلو، روستای سنگرود

اقامت در رودبار با هومسا

اقامت در رودبار

شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در رودبار به راحتی و با آسایش کامل، به بخش‌های مختلف این شهر زیبا سر بزنید و از زیبایی‌های طبیعت فوق‌العاده آن لذت ببرید. اقامتگاه‌های بسیار زیادی در شهرستان رودبار وجود دارد و به همین دلیل ممکن است کار انتخاب یک اقامتگاه مناسب برایتان کمی مشکل شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده این کار را به تیم هومسا بسپارید. تیم هومسا در کنار شما است تا با معرفی و انجام کامل روند رزرواسیون اقامتگاه به صورت آنلاین، به شما کمک کند اقامتی امن، راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

جمع بندی

شهرستان رودبار یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمالی کشور در بین گردشگران است. جاهای دیدنی رودبار و مناطق اطراف آن آنقدر زیبایی‌های خیره‌کننده تاریخی و طبیعی در دل خود انباشته‌اند که بدون شک هر گردشگری را مسحور می‌کنند. سفر به رودبار می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی از گردش در بکرترین مناطق طبیعی کشورمان باشد.

اگر شما هم تا به حال به رودبار سفر کرده‌اید لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را زیر همین پست با ما و همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

جاذبه های طبیعی رودبار کدامند؟

آبشار کلشتر، قله درفک، چشمه آب معدنی سنگرود

محبوب‌ترین جاهای دیدنی رودبار کجاست؟

ییلاق سلانسر، روستای استخرگاه، دریاچه حلیمه جان از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رودبار است.

‫13 دیدگاه ها

    1. همین که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته برای ما کافیه

  1. آخه رستم آباد کجاش روستاست. شهر رودبار ومنجیل مجموعا میشن اندازه رستم آباد.وتازه از دهه هفتاد به اینور یادمه که توتقسیمات کشوری شهر شده بود وشهرداری داشت .یکم مطالعاتتونا بیشتر کنید لطفا

  2. سلام و خسته نباشید
    بسیار عالی و کامل بود ، اینقدر کامل بود که تصمیم گرفتم به رودبار سفر کنم.

  3. وقت خوش و خدا قوت
    بسیار مفید بود
    ایکاش بااین همه زحمتی که کشیدین برای جمع اوری این اطلاعات ، ادرس دقیق تر یا لوکیشن و نحوه دست رسی و زمان تقریبی مسیر ( سواره یا پیاده ) را هم میفرمودین

  4. استخرگاه برای ورودی پارکینگ 20 تومان میگیرن و برای دیدن یک استخر طبیعی با چهارتا درخت اطرافش مبلغ 25000 برای هر نفر اونم فقط برای یک ربع بازدید میگیرن که این اصلا خوب نیست،من که از رفتن پشیمان شدم چون ارزششو نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا