ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیجاهای طبیعیسفرهای بهاریسفرهای تابستانیسفرهای چهار فصل

چشمه های آبگرم سرعین

تنوع گسترده اقلیمی که ایران از آن برخوردار است به گردشگران این فرصت را می‌دهد که بتوانند از موهبت‌های طبیعی مختلفی بهرمند شوند. چشمه های آبگرم سرعین از جمله مهم‌ترین مکان های دیدنی سرعین و جاذبه‌های طبیعی در کشورمان هستند که گردشگران سلامت را از بخش‌های مختلف کشور به خود جذب می‌کنند. سرعین شهری کوچک در ۲۰ کیلومتری غرب اردبیل است که با داشتن ده‌ها چشمه آبگرم یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در ایران محسوب می‌شود. این چشمه‌ها که از دل زمین می‌جوشند، پاک‌ترین انرژی حیات را به همراه املاح مختلف به روی زمین جاری می‌کنند تا گردشگران بتوانند از خواص آن‌ها برای بهبود بخشیدن به سلامت جسم و روان خود بهرمند شوند. در این مطلب از هومسا سری می‌زنیم به چشمه های آبگرم سرعین و با ویژگی‌های هر یک بیشتر آشنا می‌شویم. در این سفر گرم و لذت‌بخش با ما همراه باشید.

سرعین شهرستانی کوچک با چشمه‌های آبگرم متعدد است. برای اینکه ببینیم هریک از چشمه های آبگرم سرعین دقیقا در کدام قسمت این شهر واقع شده‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند، در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین چشمه‌های آبگرم این شهر می‌پردازیم.

اجاره ویلا و اقامتگاه سرعین

1- چشمه آبگرم سبلان سرعین

چشمه آبگرم سبلان

چشمه آبگرم سبلان یکی از بزرگترین چشمه های آبگرم سرعین و همچنین بزرگترین مجموعه آب‌درمانی کشور محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند در این مجموعه سرپوشیده در فضایی استاندارد، امن و آرام از مزایای آب معدنی برای سلامت جسم و روح خود بهره ببرند. چشمه آبگرم سبلان سرعین دارای دو بخش مجزا برای زنان و مردان است. بخش زنان خود شامل دو استخر و بخش مردان نیز شامل یک استخر است. استخر مردان دارای ابعاد ۱۸*۱۸ متر و عمق ۱ متر و ۳۰ سانت است.
این مجموعه همچنین دارای چهار سونا خشک، دو سونا بخار، جکوزی، حوضچه‌های آب سرد، بخش فیزیوتراپی مدرن و بخش ماساژ است. بوفه، رستوران و اتاق مخصوص مهمانان خارجی با پرسنلی که کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستند از دیگر امکانات مجموعه آب‌درمانی سبلان سرعین محسوب می‌شوند. این مجموعه دارای ۷۲۰ متر زیربنا با گنجایش ۲۰۰ نفر برای استفاده از آبگرم مجموعه است. اگر می‌خواهید همراه با کودکان‌تان به سرعین سفر کنید، آسوده‌خاطر باشید که فضای مناسب برای کودکان‌تان هم در این مجموعه در نظر گرفته شده است. حوضچه‌های کم‌عمق با همان آبگرم معدنی به کودکان شما این فرصت را می‌دهد که آن‌ها هم بتوانند در فضایی امن و مطمئن از مزایای آب معدنی کوه‌های سبلان بهرمند شوند و همراه آن‌ها شما نیز بتوانید با آسایش و آرامش از حضور خود در این مجموعه آب‌درمانی لذت ببرید.

آدرس چشمه آبگرم سبلان سرعین: خیابان دانش
زمان فعالیت مجموعه: از ساعت ۸ الی ۲۴

2- چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد

چشمه آبگرم هتل ارشاد (پهنلو)

چشمه آبگرم پهنلو (پهن لو) یکی دیگر از چشمه های آبگرم سرعین است که به عنوان مجموعه‌ای آب‌درمانی قابلیت استفاده برای تمام گردشگران را دارد. چشمه آبگرم پهنلو یا مجموعه آب‌درمانی ارشاد در دو مجموعه مجزا سه و چهار ستاره‌ای همراه با امکانات اقامتی و پذیرایی برای گردشگران قابل استفاده است. این مجموعه‌ها مجهز به سونا خشک و بخار، جکوزی، اسپا و ماساژ، بخش آب‌درمانی و ورزش در آب، حمام ترکی و آبشار آب داغ هستند. همچنین اتاق‌های VIP ویژه گروه‌ها و خانواده‌ها نیز وجود دارد. این مجموعه دارای واحدهای اقامتی نیز است که در صورت تمایل می‌توانید اتاق موردنظر خود را در همین مجموعه رزرو کنید و هر زمان که تمایل داشتید، به راحتی و با آسودگی کامل از مزایای آب چشمه آبگرم پهنلو برخوردار شوید.

آدرس چشمه آبگرم پهنلو هتل ارشاد سرعین: میدان سهند، خیابان پهنلو
ساعت فعالیت: از ساعت 8 تا 24
شماره تماس: 045 3222 1214

3- چشمه آبگرم هتل رویال پارک

چشمه آبگرم رویال پارک

هتل رویال پارک از مدرن‌ترین هتل‌های آب‌درمانی ایران است که گردشگران در شهر سرعین می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. این مجموعه دارای ۶ بخش مجزا است که شامل هتل چهار ستاره، مجموعه آب‌درمانی، مجموعه اسپا، رستوران، کافی‌شاپ و همچنین چندین سالن برای برگزاری جلسات و همایش‌ها است. بنابراین گردشگران می‌توانند آسوده‌خاطر باشند که در سفر خود به سرعین می‌توانند در کنار داشتن اقامتی لوکس و راحت، از مزایای چشمه های آبگرم سرعین نیز برخوردار شوند.
بخش آب‌درمانی هتل رویال پارک که آب آن از محل چشمه گاومیش گلی، از چشمه های آب معدنی سرعین تامین می‌شود، خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است که به گردشگران امکان استفاده از خدمات بسیار ارزشمندی را می‌دهد. این بخش‌ها شامل موارد زیر است: حمام ترکی، اتاق سنگ آرامش الهام گرفته از عرفان شرقی، کپسول لاغری با ایجاد حرارت بخار جهت آرامش جسم و روح، اتاق ماساژ، ویکی شاور یا دستگاه فشار شدید آب با امکان کاهش توده‌های چربی بدن، اتاق نمک جهت بهبود بیماری‌های پوستی و تنفسی، غار آرامش با فضایی تاریک و گرم در عمق ۲۰ متری زمین، بخش اصلی استخر و آب‌درمانی، مجموعه سونا و جکوزی، مرکز فیتنس، سالن آرایش و بخش روف گاردن

آدرس چشمه آبگرم هتل رویال پارک سرعین: خیابان دارایی
شماره تماس: 04532222222
ساعت فعالیت: از ساعت ۸ تا ۲۴

بیشتر بخوانید: جنگل ارسباران

4- چشمه آبگرم ایرانیان سرعین

چشمه آبگرم ایرانیان سرعین

چشمه آبگرم ایرانیان از بزرگترین و لوکس‌ترین چشمه های آبگرم سرعین است که به گردشگران این امکان را می‌دهد که بتوانند در فضایی راحت و امن از مزایای چشمه‌های آب معدنی شفاگر سرعین برخوردار شوند. اینجا یک مجموعه کامل برای گردشگران است و شامل دو بخش زنانه و مردانه می‌شود. هر بخش نیز دارای استخر، سونا، جکوزی، سرسره، سالن ماساژ و حمام ترکی است. همچنین در هر دو بخش زنان و مردان استخرهای کوچک و کم‌عمق مخصوص کودکان نیز وجود دارد که به گردشگران این امکان را می‌دهد که بتوانند با خیالی راحت در کنار کودکان‌شان از حضور خود در استخرهای آب معدنی سرعین لذت ببرند. این مجموعه همچنین دارای پارکینگ اختصاصی نیز است.

آدرس چشمه آبگرم ایرانیان سرعین: ورودی شهر، مجموعه تفریحی توریسی آب‌درمانی ایرانیان
شماره تماس: ۰۹۰۲۵۲۵۷۴۰۴

5- چشمه آبگرم گاومیش گلی

چشمه آبگرم گاومیش گلی

چشمه آبگرم گاومیش گلی یکی از قدیمی‌ترین مراکز آب‌درمانی در کشور است. این مرکز که آبگرم آن از چشمه‌ای با همین نام تامین می‌شود به دلیل قدمتی که از آن برخوردار است، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. البته که چشمه آبگرم گاومیش گلی برخلاف بسیاری دیگر از چشمه های آبگرم سرعین که می‌توان از آن‌ها در فضایی به عنوان یک مرکز آب‌درمانی مشخص استفاده کرد، امکانات زیادی ندارد. اینجا یک مجموعه ساده و روباز است که می‌تواند برای گردشگرانی مناسب باشد که ترجیح می‌دهند در فضای باز از مزایای چشمه های آبگرم سرعین برخوردار شوند. بنابراین گردشگرانی که در فصل‌های گرم سال به سرعین سفر می‌کنند، می‌توانند چشمه آبگرم گاومیش گلی را برای بهرمند شدن از مزیای آب‌های معدنی انتخاب کنند.

آدرس چشمه آبگرم گاومیش گلی سرعین: خیابان ولیعصر
شماره تماس: ۰۴۵۳۲۲۲۲۲۳۵
ساعت فعالیت: از ساعت ۱۳ تا ۲۴

6- چشمه آبگرم شهر آفتاب

چشمه آبگرم شهر آفتاب

مجتمع آب‌درمانی، تفریحی، توریستی شهر آفتاب یکی دیگر از چشمه های آبگرم سرعین است که با داشتن فضا و امکانات مناسب به گردشگران اجازه می‌دهد که بتوانند از چشمه‌های غنی آب معدنی شهرستان سرعین بهرمند شوند. این مجموعه دارای بخش‌های مختلف از جمله استخر، سونا و جکوزی است. مجموعه آب‌درمانی شهر آفتاب که به عنوان مجموعه بوشلی سویی نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگترین مراکز آب‌درمانی شهرتان سرعین است که با داشتن بخش‌های مجزا برای زنان و مردان این امکان را فراهم می‌کند که افراد خانواده بتوانند به صورت هم‌زمان از آبگرم مجموعه استفاده کنند.

آدرس چشمه آبگرم شهر آفتاب سرعین: میدان ولیعصر، جاده سلامت
شماره تماس: ۰۴۵۳۲۲۲۴۰۶۰

7- چشمه آبگرم قهوه سویی و گوزسویی

چشمه آبگرم قوه سویی

قهوه سویی یکی دیگر از محبوب‌ترین چشمه های آبگرم سرعین است که آب معدنی آن در یک مجموعه بزرگ و استاندارد، شامل دو بخش قهوه سویی و گوزسویی، برای گردشگران قابل استفاده است. آب این چشمه به دلیل داشتن ترکیبات ویژه، خواص درمانی منحصربه‌فردی دارد و به همین دلیل نیز بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. آبگرم قهوه سویی از نظر ترکیب شیمیایی در گروه آب‌های کلر بیکربناته کلسیک گازدار قرار دارد که حاوی رسوبات آهن است و دمای بسیار بالایی هم دارد. اما ویژگی منحصربه‌فرد آب این چشمه، حجم بالای عنصر سیلیس است که به درمان و بهبود دردهای رماتیسمی کمک بسیار زیادی می‌کند. بنابراین افرادی که از دردهای رماتیسمی رنج می‌برند، می‌توانند از آبگرم قهوه سویی و گوزسویی به عنوان یک فضای مناسب برای آب‌درمانی استفاده کنند. همچنین آب این چشمه به دلیل نداشتن ترکیبات گوگردی، فاقد بوی ناخوشایند است و همین موضوع می‌تواند لذت حضور در این مجموعه آب‌درمانی را دوچندان کند.
آدرس چشمه آبگرم قهوه سویی و گوزسویی سرعین: خیابان طالقانی
شماره تماس: ۰۴۵۲۲۲۲۲۳۲۴

8- چشمه آبگرم دره لرسویی

چشمه ابگرم دره لرسویی

مجتمع آب‌درمانی مدرن دره لرسویی یکی دیگر از مجموعه‌های آب‌درمانی در شهرستان سرعین است که در محیطی استاندارد به گردشگران اجازه بهرمندی از مزایای چشمه های آبگرم سرعین را می‌دهد. این مجموعه دارای دو بخش مجزا زنان و مردان است که در هر بخش نیز استخر مخصوص کودکان وجود دارد. بنابراین افراد می‌توانند به صورت خانوادگی و در یک زمان از امکانات این مجموعه استفاده کنند. مجتمع آب‌درمانی دره لرسویی دارای بخش‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به سونا خشک و بخار، وان و دوش انفرادی، استخر، حمام ترکی، تونل باران و سالن نمک‌درمانی اشاره کرد.

آدرس چشمه آبگرم دره لرسویی سرعین: میدان گاومیش گلی، جنب آب‌درمانی بش باجیلار
شماره تماس: ۰۴۵۳۲۲۲۲۱۵۴

9- چشمه آبگرم بش باجیلار

چشمه آبگرم بش باجیلار سرعین

مجتمع آب‌درمانی بش باجیلار یکی از قدیمی‌ترین چشمه های آبگرم سرعین است که بخش اصلی آب آن از سرچشمه‌ای به همین نام تامین می‌شود. بخش دیگری از آب این مجموعه، در بخش دوش‌ها، از سرچشمه گاومیش گلی تامین می‌شود. در مجموع آب این مرکز آب‌درمانی برای تسکین دردهای عمومی، دردهای مفصلی و درهای عصبی می‌تواند بسیار مفید باشد. مجموعه آب‌درمانی بش باجیلار دارای بخش‌های مختلفی از جمله استخر، جکوزی، سونا خشک و سونا بخار است.
آدرس چشمه آبگرم بش باجیلار سرعین: میدان گاومیش گلی
شماره تماس: ۰۴۵۳۳۲۴۹۶۳۰

10- چشمه آبگرم ژنرال

چشمه آبگرم ژنرال

یکی دیگر از معروف‌ترین چشمه های آبگرم سرعین ، چشمه آبگرم ژنرال است. علت انتخاب چنین نامی برای این چشمه این است که در زمان جنگ جهانی اول، زمانی که روس‌ها به آذربایجان آمده بودند، یکی از ژنرال‌های ارتش روسیه در حین جنگ مصدوم می‌شود. او برای درمان جراحت خود به محل این چشمه می‌آمد و مدتی طولانی درد و جراحت خود را در آب معدنی آن تسکین می‌داد. از همان زمان این چشمه به عنوان چشمه آبگرم ژنرال شهرت یافت. دمای آب این چشمه حدود ۴۴ درجه سانتی‌گراد است و از جمله املاحی که در آن وجود دارد می‌توان به بیکربنات، کلر، سولفات، سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم اشاره کرد. بنابراین آب این چشمه بسیار غنی است و جهت بهبود انواع درد، مثل دردهای عصبی و مفصلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از امکانات این مجموعه می‌توان به چندین استخر بزرگ و کوچک، سونا خشک و سونا بخار، جکوزی و بوفه اشاره کرد.

آدرس چشمه آبگرم ژنرال سرعین: میدان گاومیش گلی، خیابان ژنرال
شماره تماس: ۰۴۵۳۲۲۲۲۰۸۲

11- آبگرم 9 چشمه

چشمه آبگرم 9 چشمه سرعین

آبگرم ۹ چشمه یکی از مجهزترین مجموعه‌های آب‌درمانی سرعین است. این مجموعه دارای دو بخش مجزا برای زنان و مردان است. هر بخش نیز دارای استخر، سونا خشک و بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و سالن ماساژ است. بنابراین گردشگران با حضور در این مجموعه آب‌درمانی می‌توانند ضمن بهرمند شدن از آب چشمه های آبگرم سرعین از امکانات مختلفی نیز استفاده کنند. آب معدنی که در این مجموعه در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد دارای خواص مختلفی است که از آن جمله می‌توان به تسکین دردهای عصبی، بهبود آرامش روان، رفع اسپاسم عضلانی، بهبود آرتروز، بهبود حساسیت‌های پوستی، درمان دیسک کمر و گردن درد و رفع گرفتگی عروق اشاره کرد.
آدرس آبگرم ۹ چشمه سرعین: ابتدای مسیر سلامت
شماره تماس: ۰۴۵۳۲۲۲۲۲۱۵۴
ساعت استفاده: از ساعت ۹ تا ۱ بامداد

بیشتر بخوانید: قلعه بابک

12- آبگرم شفا

چشمه آبگرم شفا سرعین

آبگرم شفا یکی دیگر از مجموعه‌های آب‌درمانی استان اردبیل است که آب آن از غنی‌ترین چشمه های آبگرم سرعین تامین می‌شود. دمای آب این مجموعه در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد است که دمایی بسیار مطبوع برای لذت بردن از چشمه‌های آبگرم و بهرمندی از خواص و مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. همچنین آب این مجموعه فاقد گوگرد و سایر ترکیبات سولفاته است و بنابراین بویی هم ندارد. این مجموعه دارای دو بخش مجزا زنان و مردان است که در هر بخش نیز استخرهای بزرگ و کوچک، سونا خشک و بخار و جکوزی وجود دارد.

اقامت در سرعین

اقامت در سرعین

شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در سرعین به راحتی و با آسایش کامل، به بخش‌های مختلف این شهر زیبا سر بزنید و از چشمه‌های آبگرم آن استفاده کنید. اقامتگاه‌های بسیار زیادی در شهرستان سرعین وجود دارد و به همین دلیل ممکن است کار انتخاب یک اقامتگاه مناسب برایتان کمی مشکل شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده این کار را به تیم هومسا بسپارید. تیم هومسا در کنار شما است تا با معرفی و انجام کامل روند رزرواسیون اقامتگاه به صورت آنلاین، به شما کمک کند اقامتی امن، راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید. کافی است وارد سایت هومسا شوید و در صفحه اصلی سایت نام شهرستان سرعین را سرچ کنید. در این صفحه بهترین اقامتگاه های سرعین به شما نمایش داده می‌شوند. می‌توانید با تنظیم فیلترهای مختلف، محدوده قیمت و سایر ویژگی‌ها را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقامتگاه موردنظر خود را پیدا و رزرو کنید.
رزرو ویلا و سوئیت از طریق سایت هومسا نه‌تنها روشی سریع و آسان برای رزرو اقامتگاه است، بلکه به شما کمک می‌کند بدون نیاز به مراجعه به افراد غریبه در جاده‌ها و پذیرفتن ریسک اجاره اقامتگاه با این روش، به آسانی و بدون هیچ مشکلی محل اقامت خود را در شهرستان سرعین رزرو کنید. با این روش، در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی، شکایت شما توسط تیم هومسا به صورت قانونی و کامل پیگیری خواهد شد.

جمع‌بندی

هر بخش از طبیعت ایران دارای نعمت‌ها و غنیمت‌هایی است که این فرصت را به گردشگران می‌دهند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و از مزایای بی‌شمارشان بهرمند شوند. چشمه های آبگرم سرعین از جمله ارزشمندترین غنایم طبیعت شمال غرب کشورمان هستند و هر ساله گردشگران زیادی با هدف بهرمندی از خواص درمانی و شفابخش این چشمه‌ها راهی شهرستان سرعین می‌شوند. چشمه های آبگرم سرعین در بخش‌های مختلف این شهر به شکل مجموعه‌های آب‌درمانی با امکانات مختلف از جمله امکانات اقامتی، رفاهی، تفریحی و درمانی در دسترس گردشگران قرار دارند.
اگر شما هم تا به حال به شهرستان سرعین رفته‌اید و از چشمه‌های آبگرم آن استفاده کرده‌اید، لطفا تجربه‌های ارزشمند خود را زیر همین پست با ما و همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

یک دیدگاه

  1. متاسفانه آبگرم ایرانیان اصلا انتظارات را برآورده نکرد . محیطی کثیف و شلوغ و بدون رسیدگی . با آبی سرد . احتمالا به خاطر سرسره هاش معروف شده. مثل یک استخر معمولی بود ولی قهوه سویی عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا