کافه‌ها و رستوران‌هاتهرانتهران‌گردی

رستوران های سنتی تهران ؛ نوای ساز ایرانی و نمای حوض کاشی

در بین هزاران هزار رستوران فست‌فودی که در شهر تهران وجود دارد، هنوز هم افراد زیادی هستند که به دنبال بهترین رستوران‌های سنتی تهران می‌گردند. آن‌ها غذاهای اصیل ایرانی را به فست‌فودهای خوش آب‌و‌رنگ و مدرن ترجیح می‌دهند. همان‌قدر که خوردن یک غذای باکیفیت و خوشمزه در یک رستوران خوب می‌تواند حال خراب‌مان را بهتر کند، صرف یک غذای بد و بی‌کیفیت می‌تواند حسابی خلق‌وخوی‌مان را تنگ‌کند. به همین دلیل در این مطلب از هومسا می‌خواهیم بهترین رستوران‌های سنتی تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طعم خوش و کیفیت خوب غذاهای‌شان در کنار یک فضای دلنشین بهرمند شوید. با ما همراه باشید تا در این گردش همراه با نوای ساز ایرانی و صدای فواره آب در حوض کاشی، به بهترین رستوران‌های سنتی تهران سری بزنیم.

قطعا هر رستورانی که فضایی سنتی ایجاد کرده و در منو خود بخشی به اسم غذاهای ایرانی دارد، نمی‌تواند انتظارات ما از یک غذای ایرانی خوشمزه را برآورده کند. برای اینکه بتوانیم تجربه خوب و به یادماندنی از خوردن غذای ایرانی در ذهن خود یا احتمالا در ذهن مهمانان‌مان ثبت کنیم، باید شناخت خوبی از رستوران های سنتی تهران داشته باشیم. در ادامه 18 مورد از بهترین رستوران‌های سنتی این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو تهران

یکی از لوکس‌ترین، زیباترین و بهترین رستوران های سنتی تهران، رستوران عالی قاپو است. رستورانی محبوب برای کسانی که دوست دارند غذای خود را در فضایی شیک و سنتی و با کیفیت عالی میل کنند. رستوران عالی قاپو ارائه‌دهنده انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، زرشک‌پلو، شیرین‌پلو و همچنین دسرهای سنتی است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت رستوران عالی قاپو تهران، موسیقی زنده آن است که اجراهای عالی آن، لذت غذا خوردن در این رستوران را برای‌تان دوچندان می‌کنند. اگر تمایل داشتید برای صرف غذا و لذت‌بردن از موسیقی زنده رستوران عالی قاپو به اینجا بروید، فراموش نکنید حتما از قبل میز خود را رزرو کنید. بخصوص آخر هفته‌ها و ایام تعطیل که این رستوران بسیار شلوغ است.

  • منوی رستوران عالی قاپو تهران

انواع کباب، شیشلیک، باقلا پلو با ماهیچه، باقلا پلو با گوشت، شیرین پلو با مرغ، زرشک پلو با مرغ، خورش روز با پلو، ماهی قزل آلا، شنیسل مرغ، آبگوشت، انواع نوشیدنی، سالاد و دسر

آدرس رستوران عالی قاپو

ونک، ابتدای خیابان گاندی، پلاک ۵۵

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و ۲۰ تا ۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۷۷۸۰۳

آدرس وبسایت: alighapoo.com

2. رستوران سنتی رزفر

رستوران رزفر

رستوران یزدی رزفر ثارالله یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران است که با ارائه باکیفیت‌ترین غذاهای سنتی ایرانی و به طور ویژه، غذاهای سنتی شهر یزد، توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. در منو رستوران رزفر انواع کباب، خوراک‌های ایرانی، خورشت‌های ایرانی از جمله قیمه یزدی و همچنین دسرهای معروف از شهر یزد و دسرهای سنتی از سایر شهرهای ایران وجود دارد. جدا از ارائه غذاهای سنتی و اصیل منحصربه‌فرد و باکیفیت، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت رستوران رزفر قیمت‌های مناسب آن است. در کنار تمام این‌ها، فضای خود رستوران نیز بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده است. در این فضا می‌توانید بسیاری از المان‌های شهر یزد که مرتبط با تاریخ، فرهنگ و هنر این شهر است را هم مشاهده کنید. بنابراین اگر دوست داشتید غذاها و دسرهای سنتی شهر یزد را در فضایی با حال‌و‌هوای آن شهر میل کنید، حتما سری به رستوران رزفر بزنید.

  • منوی رستوران سنتی رزفر

انواع کباب، خوراک، کام شیرین‌کن (دسر)، سبزینه (سالاد)، آش، نوشیدنی‌های سرد، ماست و ترشی، عرقیجات گیاهی (رازیانه، آویشن، بیدمشک و…)، نوشیدنی‌های گرم

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

آدرس رستوران سنتی رزفر

زعفرانیه، خیابان ثارالله، نرسیده به بلوار بهزادی

ساعت کاری: ۱۲ تا ۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۴۳۰۰۳۸

02122430027

آدرس پیج اینستاگرام: rozfar.restaurant

3. سفره خانه سنتی حوض خونه

رستوران سنتی حوض خونه

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران، رستوران حوض‌خونه است. این سفره‌خانه سنتی دارای فضایی بسیار دلنشین و زیبا است که توانسته با به کارگیری المان‌های سنتی، شرایطی ایجاد کند که مشتریانش بتوانند ساعتی را با آرامش و لذت سپری کنند. در منو رستوران حوض خونه می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی، از کته فسنجان و قورمه سبزی تا قلیه ماهی، مرغ ترش، باقلاقاتوق و انواع ته‌چین را مشاهده کنید. منویی کامل که به شما این فرصت را می‌دهد تا غذاهای سنتی اصلی بیشتر مناطق ایران را امتحان کنید. حوض خونه کافی‌شاپ هم دارد که در آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای کلاسیک و مدرن را سفارش دهید.

  • منوی رستوران حوض خانه

انواع سالاد، پلو، خورش، کباب، دیزی، غذاهای سنتی شمال، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر، ترشی و ماست، پیش غذا، سینی صبحانه، کیک و…

آدرس رستوران حوض خانه

خیابان ولیعصر، انتهای ضلع شمالی پارک ساعی، روبه‌روی خیابان ساعی یکم، پلاک ۲۳۶۶

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ تا ۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۷۲۶۶۸و 02188798077

آدرس پیج اینستاگرام: hozkhooneh

4. سفره خانه سنتی باربد

رستوران باربد تهران

سفره خانه سنتی باربد با فضای بسیار زیبا و دلنشینی که ایجاد کرده به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران شناخته می‌شود. در این رستوران می‌توانید علاوه‌بر لذت بردن از حضور در فضایی با طراحی اصیل، از خوردن غذاهای ایرانی نیز لذت ببرید. در منو سفره خانه باربد انواع غذاهای ایرانی از جمله کباب و دیزی دیده می‌شود. در کنار این غذاها، چای، شیرینی‌های سنتی مثل باقلوا و سرویس میوه هم ارائه می‌شود. همچنین سفره خانه باربد در بیشتر شب‌ها موسیقی زنده هم دارد. بنابراین اگر تمایل داشتید از طعم غذاهای ایرانی در محیطی سنتی و زیبا همراه با موسیقی لذت ببرید، می‌توانید سری به سفره خانه باربد بزنید.

  • منوی رستوران سنتی باربد

انواع خوراک، کباب، جوجه، باقلاپلو با مرغ، میگو، شیشلیک، ماهی قزل آلا، حلیم بادمجان، کشک بادمجان، زرشک پلو با مرغ، دیزی سنگی، چای و دمنوش، قهوه، نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی طبیعی و عرقیجات (سکنجبین، بیدمشک، خاکشیر و لیمو و…)

آدرس سفره خانه سنتی باربد

ونک، خیابان سئول، بالاتر از شیخ بهایی، پلاک ۵۷

ساعت کاری: 12 تا ۲۴

شماره تماس: 02188068410

آدرس پیج اینستاگرام: barbodrestaurant

5. رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی تهران)

رستوران سنتی ترمه

رستوران سنتی ترمه که در هتل فردوسی تهران قرار دارد، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین رستوران های سنتی تهران به حساب می آید. یک رستوران سنتی با فضایی دنج که تنوع و کیفیت غذای آن زبانزد است و با موسیقی زنده از میهمانان خود پذیرایی می کند.

اینجا می توانید به همراه دوستان یا خانواده از طراحی سنتی رستوران لذت ببرید و سفری کوتاه اما دلچسب به تهران قدیم داشته باشید. از نکات مثبت رستوران ترمه هتل فردوسی، سرویس دهی عالی و بوفه باز بودن منوی آن است که می توانید هر چه که دوست دارید میل

  • منوی رستوران و کافه ترمه

انواع کباب ایرانی و چند نوع خوراک مثل گردن و ماهیچه، اکبرجوجه، ماهی، دیزی، پیش غذا شامل انواع سالاد، ترشی، ماست، زیتون، سیر و…، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر، شیک

آدرس رستوران سنتی ترمه

خیابان فردوسی تهران، خیابان کوشک مصری، خیابان یرجانی

ساعت کاری: 11 تا 24

شماره تماس: 02166727026

6. رستوران سنتی مرشد

رستوران مرشد تهران

رستوران سنتی مرشد با ۴ شعبه در شهر تهران و همچنین ۱ شعبه در شمال ایران طرفداران بسیاری دارد. این رستوران بدون شک از بهترین رستوران های سنتی تهران است که هم فضایی بسیار زیبا و دلنشین در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و هم با ارائه غذاهایی خوشمزه، باکیفیت و خوش‌آب‌ورنگ خاطره صرف یک غذای اصیل ایرانی را در ذهن‌شان ماندگار می‌کند. در منو رستوران‌های مرشد می‌توانید انواع چلو کباب، چلو گوشت و انواع خورشت‌های ایرانی را ببینید. منویی بلند بالا که احتمالا سلیقه بسیاری از افرادی که به غذاهای سنتی ایرانی علاقمند هستند را پوشش می‌دهد. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید غذای خود را در محیطی زیبا، سنتی و دلنشین میل کنید، می‌توانید به یکی از شعب رستوران مرشد در تهران یا در جاده نور به محمودآباد سر بزنید.

  • منوی رستوران مرشد

انواع چلو گوشت‌، پلو و خورش، پیش غذا، نوشیدنی، خوراک، کباب، شربت

آدرس رستوران سنتی مرشد

شعبه ۱: نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک ۲

تلفن: 02175272

شعبه ۲ (بیرون‌بر): کاشانک، جنب مسجد والفجر

شعبه ۳: سعادت‌آباد، پایین‌تر میدان کاج، کوچه کیان ۱۳ شرقی، پلاک ۲

شعبه ۵: تهرانپارس، رسالت شرق، بین چهارراه تیرانداز و اتوبان باقری، روبروی پمپ بنزین رشید

سامانه هوشمند: ۶۶۵۵ و ۷۵۲۷۲

آدرس وبسایت: morshed110.com

آدرس پیج اینستاگرام: morshed_restaurant

7. رستوران باغ فردوس

رستوران باغ فردوس تهران

رستوران باغ فردوس را می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران معرفی کرد. فضایی سنتی و دلنشین همراه با منویی محدود شامل انواع کباب ایرانی و چند غذای دیگر اما با کیفیتی عالی که به مشتریان خود اجازه می‌دهد از زمان حضور خود در آنجا نهایت لذت را ببرند. یکی از کارهای جالبی که رستوران فردوس انجام داده این است که مسابقات ورزشی مهم، مثل مسابقات تیم ملی فوتبال ایران را در رستوران طی برنامه‌های از پیش اعلام شده پخش می‌کند تا مشتریان بتوانند این مسابقات را در کنار هم و در فضایی مهیج‌تر تماشا کنند. اگر تمایل دارید در چنین روزهایی به رستوران باغ فردوس بروید، حتما از پیش جای خود را رزرو کنید. تجربه تماشای این مسابقات به همراه صرف وعده‌ای غذای عالی در فضایی زیبا قطعا در ذهن‌تان ماندگار خواهد شد.

  • منوی رستوران باغ فردوس

چلوگوشت با گوشت گردن، شیشلیک، زرشک پلو با مرغ، ته چین، انواع کباب، جوجه، سالاد، زیتون و ماست  موسیر

آدرس رستوران باغ فردوس

خیابان ستارخان، روبروی خیابان باقرخوان

ساعت کاری: ۱۲ تا ۲۳

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۵۱۲۳۴

آدرس پیج اینستاگرام: baghferdos_restaurant

8. سفره خانه عمارت تهرانپارس

رستوران عمارت تهران

سفره خانه عمارت یکی دیگر از رستوران های سنتی تهران است که براساس نظر مشتریانی که تابه‌حال به این رستوران رفته‌اند، می‌توان غذاها و سرویس‌دهی آن‌ها را خیلی خوب عنوان کرد. در سفره خانه سنتی عمارت می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را با کیفیت مطلوبی میل کنید و از حضور در فضای سنتی آن لذت ببرید. اما در کنار همه این‌ها، شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سفره خانه عمارت، موسیقی زنده آن است. موسیقی زنده رستوران عمارت توسط یک گروه حرفه‌ای و باتجربه برای مشتریان اجرا می‌شود و لذت غذا خوردن در این رستوران سنتی را برایشان دوچندان می‌کند.

  • منوی سفره خانه عمارت تهرانپارس

انواع غذاهای ایرانی، سرویس چای و قلیان

آدرس سفره خانه عمارت تهرانپارس

پایین‌تر از فلکه دوم تهرانپارس، نبش ۱۶۲ غربی

ساعت کاری: 10 تا 22

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۷۳۸۷۱۵ و 09127332261

آدرس پیج اینستاگرام: cafeemarat

9. رستوران سنتی شبستان تهران

رستوران شبستان نو تهران

شبستان یکی دیگر از رستوران های سنتی شهر تهران است که ترکیبی از غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای دریایی در منو آن به چشم می‌خورد. رستوران شبستان دارای فضایی زیبا است که صرف غذا در آن را برای مشتریان خود تبدیل به خاطره‌ای خوش می‌کند. معماری رستوران شبستان الهام‌گرفته از معماری تیمچه‌های قدیمی ایرانی است و حال‌وهوایی بسیار نوستالژیک دارد. این معماری و فضای زیبا را بگذارید در کنار نوای خوش موسیقی سنتی ایرانی و بعد هم طعم خوش غذای ایرانی. رستوران شبستان در وعده شام انواع کباب‌ها و خوراک‌های ایرانی و در وعده نهار، چندین نوع غذای دریایی به اضافه کباب و سایر غذاهای ایرانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • منوی رستوران سنتی شبستان

انواع پیش غذا، کباب، باقالی پلو با گوشت گردن، سبزی پلو با ماهی، دیزی سنگی (فقط جمعه‌ها و برای ناهار)، انواع خوراک، گریل، ماهی، میگو، شاه میگو و دسر

آدرس رستوران سنتی شبستان

خیابان نجات الهی، بعد از چهارراه طالقانی، پلاک ۹۰

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۲۲۰۸۰

10. رستوران دالون دراز

رستوران دالون دراز

رستوران دالون دراز یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های سنتی تهران است. این رستوران در سال ۱۳۵۰ افتتاح شده و در تمام این سال‌ها پاتوق کسانی بوده است که دوست داشته‌اند غذای اصیل ایرانی را در فضایی اصیل و سنتی با رنگ و لعاب ایرانی میل کنند. رستوران دالون دراز در وعده‌های ناهار و شام انواع غذاهای ایرانی مثل کباب و خوراک ماهیچه و گردن و همچنین برخی غذاهای فرنگی مثل استیک را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. گروه موسیقی سنتی رستوران دالون دراز نیز با آهنگ‌های خود شما را به دهه ۵۰ و ۶۰ می‌برد و احتمالا حال و خاطرات خوش آن روزها را برایتان زنده می‌کند.

  • منوی رستوران دالون دراز

انواع سالاد، پیش غذا، اردور، خوراک، کباب، جوجه، ماهی، گریل و استیک، اکبرجوجه و بشقاب سبزیجات

آدرس رستوران دالون داز

خیابان کارگر شمالی، امیرآباد، روبروی بیمارستان قلب، پلاک 1792

ساعت کاری: ۱۱ تا ۲۴

شماره تماس: 02188632564

شماره تماس بیرون بر: 88338227 و 88338079

آدرس پیج اینستاگرام: daloonderaz

11. رستوران سنتی مس توران

رستوران مس توران تهران

بدون شک یکی از زیباترین، شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران های سنتی تهران، رستوران مس توران است. در اینجا همه چیز رنگ و لعاب دیگری دارد؛ فضا، غذاها، موسیقی، حتی حس‌وحالی که در این فضا جاری است. خانه ویلایی مس توران دارای اتاق‌هایی با فضای بسیار دلنشین و سنتی است که اشیا تزئینی خاص و جالبی که در گوشه‌وکنار رستوران به چشم می‌خورند، فضای آن را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. در کنار فضای بسیار دوست‌داشتنی رستوران مس توران، موسیقی سنتی آن نیز حال‌و‌هوایی ویژه به این محیط بخشیده است. در نهایت، طعم و بوی انواع غذاهای اصیل ایرانی در این رستوران همان چیزی است که حضور شما را در این محیط به یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی‌تان تبدیل می‌کند. در منو رستوران مس توران انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل کباب، خورشت و ته‌چین دیده می‌شود. همچنین رستوران مس توران علاوه‌بر ناهار و شام، در وعده صبحانه نیز پذیرای مشتریان است.

  • منوی رستوران مس توران

انواع پیش‌غذا، غذاهای ایرانی، خوراک، خورش، سالاد، نوشیدنی‌های سرد و گرم

آدرس رستوران مس توران

تهران، ضلع شمالی میدان نیاوران، جنب مهمانسرای وزارت امور خارجه، خانه ویلایی مس توران

ساعت کاری: ۸:۳۰ تا ۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۱۱۶۸۰۰

آدرس پیج اینستاگرام: mestooran_restaurant

12. رستوران سنتی خیام

رستوران سنتی خیام تهران

رستوران سنتی خیام را هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران معرفی کرد. این رستوران در بنایی تاریخی با قدمت ۲۴۰ سال ساخته شده که حضور در آن می‌تواند اوقات دلنشین و آرامی را برایتان به ارمغان آورد. حضور در رستوران سنتی خیام تنها محدود به غذاخوردن نمی‌شود. این حضور می‌تواند مانند یک بازدید از بنایی تاریخی باشد، به هر سو که سر بچرخانید آثاری جالب از دو قرن گذشته خواهید دید. دیدن کاشی‌کاری‌های زیبایی که بر روی دیوارها به چشم می‌خورند، طاق زیبای بنا و اشیای قدیمی که اینجا و آنجا برای تزئین فضا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به خودی خودی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. منو رستوران سنتی خیام شامل انواع خوراک و کباب و همچنین نوشیدنی‌های سنتی ایرانی می‌شود که با کیفیتی بسیار خوب به مشتریان ارائه خواهد شد.

  • منوی رستوران سنتی خیام

انواع پیش غذا، کباب، شیشلیک، ماهی قرل آلا، غذاهای سنتی(میرزاقاسمی، کشک بادمجان، زرشک پلو، سوپ، چلو ماهیچه، دیزی مخصوص) انواع دسر و نوشیدنی طبیعی و بستنی

آدرس رستوران سنتی خیام

خیابان خیام شمالی، روبروی امام‌زاده سید نصرالدین، پلاک ۵۳۹

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۸۰۰۷۶۰ و 02155628320

آدرس پیج اینستاگرام: khayyamtr

13. رستوران نون و نمک فخرالملوک

رستوران نان و نمک فخرالملوک

رستوران نون و نمک فخرالملوک یکی دیگر از آن رستوران‌هایی است که صرف غذا در آن می‌تواند با بازدید از یک بنای تاریخی فوق‌العاده همراه باشد. فضای رستوران نون و نمک فخرالملوک خانه‌ای قدیمی، حدودا ۱۲۰ ساله و متعلق به دوران قاجار است. میرزا محمود وزیر که در دوران ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدشاه قاجار وزیر ابنیه و علوم بوده این بنا را برای زندگی خود و خاندانش ساخته است.

میرزا محمود دو دختر به نام‌های فخرالملوک و نیرالملوک داشته، فخرالملوک بعد از ازدواج با یک روحانی در همین خانه می‌ماند و به زندگی خود ادامه می‌دهد. سال‌ها پس از مرگ این افراد و مهاجرت برخی از اعضای این خاندان، خانه میرزا محمود خالی از سکنه می‌ماند و کم‌کم رو به ویرانی می‌رود. اما در سال ۹۱ این خانه توسط خانمی خریداری و پس از مرمت به یک رستوران زیبا تبدیل می‌شود. به یاد دختر میرزا محمود، نام آن را رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌گذارند. حالا این رستوران یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که با ارائه انواع غذاهای اصیل ایرانی خوب و باکیفیت توانسته رضایت اکثر مشتریان خود را جلب کند.

  • منوی رستوران نون و نمک فخرالملوک

انواع غذاهای ایرانی

آدرس رستوران نون و نمک فخرالملوک

خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک ۱۱۴

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۵۴۴۰۰۱ و 09354488637

آدرس پیج اینستاگرام: nanonamake_fakhrolmolook

14. رستوران سنتی شهربانو

رستوران شهربانو تهران

رستوران سنتی شهربانو را می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران معرفی کرد. فضای این رستوران دارای حال‌وهوای سنتی است که برای علاقمندان به این فضاها می‌تواند بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی باشد. در رستوران سنتی شهربانو، مشتریان می‌توانند انواع غذاهای اصیل ایرانی را سفارش دهند و همراه با اجرای موسیقی زنده، از طعم غذای ایرانی خود در چنین فضایی لذت ببرند. همچنین افراد در صورت تمایل و هماهنگی با مدیریت مجموعه می‌توانند مراسم کوچک خود مانند جشن تولد، نامزدی یا سالگرد ازدواج را نیز در آن برگزار کنند.

  • منوی رستوران سنتی شهربانو

انواع سالاد، کباب، شیشلیک، ماهی قزل آلا، زرشک پلو، انواع خورش، نوشیدنی و مخلفات دیگر

آدرس رستوران شهربانو

شهرک غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج فارس

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۸۵۸۳۸

آدرس پیج اینستاگرام: restaurantshahrbanoo

15. رستوران سنتی سایمان

رستوران سایمان

فضای زیبا و دلباز رستوران سایمان در کنار ارائه غذاهای سنتی ایرانی با کیفیتی عالی، این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران تبدیل کرده است. مشتریان در این رستوران می‌توانند انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل انواع کباب و خوراک و همچنین انواع غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا و پاستا را سفارش دهند و از طعم و کیفیت مطلوب آن بهرمند شوند. همچنین فضای زیبای رستوران سایمان آن را به گزینه‌ای عالی برای برگزاری مراسم مختلف، مثل جشن تولد و سالگرد ازدواج تبدیل کرده است. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند از قبل برنامه خود را با مدیریت هماهنگ و مراسم خود را در این رستوران زیبا برگزار کنند.

  • منوی سفره خانه سایمان

انواع غذاهای ایرانی، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و میان وعده و قلیان

آدرس سفره خانه سایمان

صادقیه، ستارخان، خیابان خسرو شمالی، نبش خیابان سازمان آب، جنب شیرینی ایلیدیز

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۲۸۲۴۱۲

16. رستوران چهل ستون تهرانپارس

رستوران چهل ستون تهرانپارس

رستوران چهل ستون تهرانپارس فضایی دوست‌داشتنی و زیبا فراهم کرده تا مشتریان طی ساعت‌هایی که در آنجا حضور دارند، لحظات قشنگ و آرامی را سپری کنند. فضای رستوران چهل ستون تهرانپارس الهام گرفته از معماری حیاط‌های سنتی ایرانی است و شکل و فضایی بسیار دلنشین و آرامش‌بخش دارد. منو رستوران چهل ستون تهرانپارس بیشتر شامل انواع کباب ایرانی است، اما در کنار آن تعداد محدودی غذای دیگر مانند پیتزا و برگر نیز به چشم می‌خورد.

آدرس رستوران چهل ستون تهرانپارس

تهرانپارس، میدان الغدیر، خیابان دلاوران، چهارراه تکاوران شمالی، پلاک ۱۷۱

ساعت کاری: ۱۱ الی ۲۳

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۱۸۴۷۵۰ و  02177184749

آدرس پیج اینستاگرام: 40stn

17. باغچه رستوران سنتی گل یخ

رستوران گل یخ

اگر به فرحزاد رفتید و در بین آن همه رستوران، دوست داشتید غذای خود را در فضایی آرام، تمیز و دلنشین میل کنید، می‌توانید سری به باغچه رستوران سنتی گل یخ بزنید. این رستوران زیبا یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران است. علت محبوبیت آن را می‌توان در ایجاد فضایی گرم و دلنشین و همچنین ارائه غذاهایی خوش‌طعم و باکیفیت پیدا کرد. رستوران سنتی گل یخ فرحزاد دارای دو بخش داخلی و خارجی است که بسته به سلیقه و حال‌وهوای خود می‌توانید غذای خود را در هریک از این بخش‌ها میل کنید. منو رستوران گل یخ فرحزاد شامل انواع کباب از جمله جوجه کباب زعفرانی، کباب ترش، شیشلیک، کوبیده و چنجه می‌شود که همراه با نوشیدنی‌های اصیل ایرانی سرو می‌شوند.

آدرس رستوران سنتی گل یخ

فرحزاد

ساعت کاری: ۱۲ تا ۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۸۵۳۴۵۱

آدرس پیج اینستاگرام: farahzad_resturan_goleyakh

18. رستوران روحی

رستوران روحی تهران

یکی از محبوب‌ترین رستوران های سنتی تهران، رستوران روحی است. رستورانی که غذاهای خود را تنها در ظرف‌های روی سرو می‌کند و از آنجایی که این ظرف‌ها در اصطلاح عامیانه ظرف روحی خوانده می‌شوند، این نام را برای رستوران انتخاب کرده‌اند. رستوران روحی فضایی زیبا و سنتی دارد، غذاهای خوشمزه و باکیفیت خود را با شکلی ساده و دوست‌داشتنی در همان ظرف‌هایی سرو می‌کند که برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز است و در نهایت، از همه می‌خواهد که غذایشان را «با عشق» بخورند. در رستوران روحی مشتریان می‌توانند انواع خورشت‌های ایرانی مثل قورمه و قیمه، انواع کباب ایرانی، کوفته و سایر غذاهای سنتی ایران را سفارش دهند.

آدرس رستوران روحی

شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، ساختمان آ.ب، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۸۰

آدرس پیج اینستاگرام: rouhi.group

آدرس وبسایت: rouhi.ir

پیشنهاد می کنیم مقاله ی بهترین کافه رستوران های تهران را برای آشنایی بیشتر مطالعه کنید.

سخن آخر

همیشه خوردن یک غذای خوب می‌تواند هر شرایطی را به یک خاطره خوب تبدیل کند. فست‌فودهای خوش آب‌و‌رنگ و فودکورت‌های تهران شاید برخی اوقات وسوسه‌انگیز به نظر برسند اما در نهایت بیشتر ما ترجیح می‌دهیم غذای خود را در فضای سنتی و اصیل رستوران‌های ایرانی میل کنیم. در تهران رستوران‌های سنتی زیادی وجود دارند. اما پیداکردن رستوران‌هایی که علاوه‌ بر ایجاد فضای دلنشین، کیفیت مطلوبی هم ارائه دهند ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. بهتر است برای داشتن یک تجربه خوب و دلنشین، پیش از تصمیم‌گیری، ابتدا با بهترین رستوران‌های سنتی این شهر آشنا شویم و سپس رستوران مورد نظر خود را انتخاب کنیم. شما کدام رستوران سنتی تهران را بیشتر دوست دارید؟ امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

بهترین رستوران های سنتی تهران کدامند؟

عالی قاپو، رستوران سنتی رزفر، حوض خونه، سفره خانه سنتی باربد، هتل فردوسی، رستوران سنتی مرشد، رستوران باغ فردوس، عمارت تهرانپارس و…

‫3 دیدگاه ها

  1. اگه لاکچری بازید برید مستوران و حس‌توران
    اگه شکم‌بازید برید مرشد و روحی
    این لیست واقعا خوبه. مرسی

    1. سمانه جان
      ممنون از دسته‌بندی و راهنمایی خوبت. خوشحالیم که این مطلب برات مفید بوده

  2. سلام نوروز 1402 مبارک
    امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید و سلامت باشید
    مژده برای سال جدید
    توی برج سفید در پاسداران در کافی نت شهاب ، آثار نقاشی خیلی زیبا و هنری به لحاظ فرم رنگ و محتوا و خلاقیت و احساس که پر از شور و امید و عشق و صفا و زندگی است و متعلق به نقاش هنرمند متخصص روان شناسی خانم دلارا اردلان است به فروش می رسد که من خودم هم از نقاشی های آبستره که فرم محشر و شگفت انگیزی دارد خریدم . به شما پیشنهاد می دهم که شما هم از نقاشی های این هنرمند نقاش با قریحه و با استعداد بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا