ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیشمال

باغ وحش بابلسر ؛ تماشای حیوانات مختلف در یک شهر ساحلی

تماشای حیات وحش و حیوانات مختلف برای همه جذاب است، اما خب نمی‌توان برای تماشای حیوانات راهی کوه و جنگل و زیستگاه آن‌ها شد، یا برای مثال نمی‌توان بعد از دیدن یک خرگوش، به او گفت صبر کن با هم یک سلفی بگیریم! راه آسان‌تر و بهتر برای تماشای حیوانات و عکس گرفتن از آن‌ها، رفتن به باغ وحش است. اگر این باغ وحش در یک شهر ساحلی در خطه سرسبز شمال ایران باشد که چه بهتر! در شهر بابلسر در استان مازندران یک باغ وحش وجود دارد که امروز قرار است به آنجا سری زده و با آن آشنا شویم. این باغ وحش را می‌توان یکی از جاهای دیدنی بابلسر در نظر گرفت. البته درباره باغ وحش بابلسر حرف و حدیث بسیار است. به طوری که خبرگزاری ایرنا مقاله‌ای را به این موضوع اختصاص داده که در پایان این مطلب لینک آن را قرار خواهیم داد.

اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر

باغ وحش بابلسر کجاست؟

باغ وحش بابلسر کجاست؟

شهر بابلسر یک شهر ساحلی زیبا با آب و هوای خوب است که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. باغ وحش بابلسر با نام پارک وحش نیز شناخته می‌شود. این باغ وحش خصوصی بوده و متعلق به شخصی به نام آقای رضا داشاد است. این باغ وحش مساحت زیادی ندارد اما حیوانات مختلفی مانند شیر، گرگ، سیاه گوش، شتر، میمون و خرس در آن نگهداری می‌شوند.

باغ وحش بابلسر

آشنایی با باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر تنها باغ وحش موجود در شهرهای شمالی ایران است و به گفته مالک باغ وحش، 6 نفر پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند. باغ وحش دارای دامپزشک بوده و حتی حیوانات تحت نظر اداره دامپزشکی هستند.
وجود حیوانات مختلف مانند قو، طاووس، عقاب، فلامینگو، خرس، شیر، ببر، پلنگ، گرگ، قوچ، لاما و … باعث جلب توجه گردشگران به باغ وحش بابلسر شده است.

دسترسی به باغ وحش بابلسر

اگر شما هم ساکن پایتخت هستید، برای رسیدن به بابلسر از تهران مسیر 236 کیلومتری را در پیش روی دارید که در حدود 3 ساعت زمان می‌برد. خودرو خود را آماده کرده و از طریق جاده فیروزکوه راهی بابلسر شوید. با رسیدن با این شهر زیبا نسیم دریا و مناظر بی‌نظیر آن روح شما را جلا می‌دهد. برای رفتن به باغ وحش بابلسر، راهی خیابان دریا شوید تا در نزدیکی مرکز سرطان‌شناسی به مقصد خود برسید.

آدرس باغ وحش بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان دریا، در نزدیکی مرکز سرطان‌ شناسی بابلسر

ساعات بازدید باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته شده و محل زندگی بسیاری از حیوانات است. طبق گفته مالک باغ وحش، در ابتدای ساخت آن، فضای اطراف خالی بوده و منظره باغ وحش رو به دریا بود، که البته پس از افزایش ساخت و سازها، منظره دریا دیگر دیده نمی‌شود. برای بازدید از باغ وحش بابلسر می‌توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 شب به آدرس باغ وحش مراجعه کنید.

ماجرای تعطیل شدن باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر

سال 1393 بود که یک اتفاق تاسف‌بار موجب رسانه‌ای شدن اخبار این باغ وحش در سطح جهانی شد. یک قلاده خرس قهوه‌ای طبق دستور ابتدا قرار بود به باغ پرندگان رشت واگذار شود که در نهایت بر خلاف تصور، به باغ وحش بابلسر فروخته شد. مدتی بعد تصاویر ناراحت‌کننده‌ای از وضعیت نگهداری این حیوان بخت‌برگشته منتشر شد که خرس را به قل و زنجیر بسته بودند. انتشار این تصاویر بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت و با افزایش اعتراضات، در نهایت ناصر مهردادی، مدیر کل وقت محیط زیست استان مازندران دستور تعطیلی باغ وحش را داد تا به وضعیت آن رسیدگی شود.

بازگشایی مجدد باغ وحش بابلسر

پس از گذشت مدتی از ماجرای خرس قهوه‌ای، باغ وحش مجددا شروع به فعالیت نمود و قرار بر این شد که وضعیت حیوانات به صورت هفتگی بررسی شود. طبق گزارشات بعدی، وضعیت حیوانات و تمیزی آن‌ها در شرایط قابل قبولی قرار گرفت. با این وجود برخی از افرادی که در خانه‌های اطراف باغ وحش ساکن هستند، گاهی اوقات از بوی نامطبوع آن اعلام نارضایتی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا مقاله ای تحت عنوان” باغ وحش بابلسر؛ سوژه‌ای برای تمام فصول” به بررسی وضعیت این باغ وحش پرداخته است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

طبق گفته مالک باغ وحش بوی حیوانات امری طبیعی است و با توجه به اینکه ساخت و سازها پس از احداث باغ وحش ایجاد شده‌اند، مالک باغ وحش مقصر نیست! جابجایی باغ وحش نیز امری معمول نخواهد بود، چراکه به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر حیوانات از نظر عاطفی به محل زندگی خود عادت کرده‌اند و انتقال آن‌ها ممکن است با مشکلات مختلفی همراه شود.

اقامت در بابلسر و بازدید باغ وحش بابلسر

اقامت در بابلسر

سفر به بابلسر یک برنامه عالی است که در آن تماشای کوه و جنگل و دریا در انتظار شما است. همچنین بازدید حیوانات باغ وحش بابلسر نیز ممکن است برای شما جذاب باشد. در سفر خود به بابلسر می‌توانید در هتل، ویلا یا سوئیت‌های مختلف اقامت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر محل اقامت خود را از طریق هومسا رزرو کنید تا برای سفر هیچ نگرانی نداشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم باغ وحش بابلسر را به شما معرفی کنیم. در اینکه این باغ وحش در حال حاضر چه شرایطی دارد و آیا استاندارهای لازم در آن وجود دارد یا خیر اطلاع زیادی نداریم. اگر شرایط مناسبی بر فضای آن حاکم نیست، امیدواریم با بازدید مردم و اطلاع‌رسانی‌های به موقع و کافی، وضعیت نگهداری و زندگی برای حیوانات بهتر شود و اگر شرایط مساعد است، امیدواریم بازدید جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید
    متاسفانه من بعنوان مسافر که برای اولین بار باغ وحش بابلسر رفتم خیلی خیلی ناراحت شدم
    اصلا وضعیت حیوانات قابل قبول نیست
    انگار همشون بیماری روحی دارن و افسرده ان
    جاشون خیلی کوچیکه
    انگار فقط بهشون غذا میدن تا نمیرن
    مگه حیوون که زبون نداشت باید این بلارو سرشون بیاریم؟
    فقط بزها خوب بودن خب چون اهلی ان
    حیوونای وحشی به جای بزرگتر با دار و درخت و آب نیاز دارن نه یه اتاق سه در چهار
    اصلا غم حیوانات اونجا مستقیم به آدم منتقل میشد خیلی ناراحت کننده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا