ایران‌ را بگردیمقشمکافه‌ها و رستوران‌ها

بهترین رستوران های قشم با بهترین غذاهای دریایی

یکی از زیباترین جزیره های ایران، جزیره قشم است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. به قدری فوق العاده هستند که آن را به یکی از قطب های گردشگری در ایران تبدیل کرده است. رستوران های قشم یکی از جاذبه های گردشگری آن است که به خاطر غذاهای تند و خاصش، شهرت زیادی پیدا کرده است. غذاهای رستوران های قشم با سایر جاهای ایران متفاوت اند. افرادی که در رستوران های قشم هستند، میگو، ماهی و کوسه را از دریا می‌گیرند و آن را با غذاهای دیگر می پزند و به آن ادویه اضافه می کنند.

غذاهای دریایی در رستوران های قشم به عنوان یک جاذبه سفر هستند و شما می توانید بهترین غذاهای دریایی را در بترین رستوران های قشم بخورید. در ادامه لیستی از بهترین رستورانهای قشم را آورده ایم که می توانید غذاهای بی نظیری را در آن جا تجربه کنید.

رستوران خاله | غذای خانگی در رستوران های قشم

رستوران خاله قشم

یکی از رستوران های معروف قشم ، رستوران خاله است که یکی از بومیان جزیره بوده و رستوران کوچکی به راه انداخته است و غذاهایش خانگی هستند. اگر به این رستوران رفتید، حتما غذاهایی مثل سمبوسه، فلافل های تند و خوشمزه، کوسه، ماهی مرکب و عنکاس را تجربه کنید. نوعی دیگر از غذاهای دریایی در این رستوران قشم وجود دارد که نام آن ها میکس است و یک غذاهای ترکیبی شامل کوسه و میگو است. مسافرانی که به این جزیره سفر کرده اند، حتما غذاهای رستوران خاله را امتحان کرده اند و حتی این رستوران خوب در قشم در میان بومیان هم طرفدار دارد. این رستوران فقط شب ها باز است و غذاهای آن به صورت ساندویچ یا سلف سرویس سرو می شوند. برای این که به این رستوران بروید، باید به ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها بروید.
یکی از رستوران های معروف قشم ، رستوران خاله است که یکی از بومیان جزیره بوده و رستوران کوچکی به راه انداخته است و غذاهایش خانگی هستند.

آدرس رستوران خاله: قشم، ضلع شمالی جزیره، شمال قلعه پرتغالی‌ها، بلوار هرمز

اجاره ویلا و سوئیت در قشم

رستوران نعیم

رستوران نعیم قشم

یکی دیگر از رستوران های خوب قشم، رستوران نعیم است که منوی آن تنوع زیادی دارد و فقط ظهرها باز است. این رستوران سلف سرویس است و وقتی به آن سر زدید، حتما میگوهای پفکی اش را امتحان کنید. تنها غذاهای دریایی این رستوران میگو، ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه ماهی است. در این رستوران می توانید انواع مرغ ها، کباب ها و استیک ها را هم تجربه کنید و کیفیت غذا به قدری خوب است که طعم آن را فراموش نخواهید کرد.

برنجی که در این رستوران سرو می شود، برنج هندی است و اگر برنج هندی دوست ندارید، بهتر است فقط خوراک سفارش دهید البته باید بگوییم در بیشتر رستوران های قشم به همین شکل است. در این رستوران کمی قیمت بالاست ولی حجم غذاهای آن زیاد است. فضای این رستوران گرم و صمیمی است و برای رفتن به آن باید به میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵ بروید.
یکی دیگر از رستوران های خوب قشم ، رستوران نعیم است که منوی آن تنوع زیادی دارد و فقط ظهرها باز است. این رستوران سلف سرویس است و وقتی به آن سر زدید، حتما میگوهای پفکی اش را امتحان کنید.

آدرس رستوران نعیم: قشم، میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵

 رستوران الوند

هتل رستوران الوند قشم

یکی از رستوران‌های خوب قشم ، رستوران الوند است که در حال حاضر در هتل الوند واقع شده است. اگر به این رستوران رفتید، قلیه ماهی، بشقاب کوسه و غذاهای دریایی آن را حتما امتحان کنید. بشقاب میکس دریایی در این رستوران ترکیبی از کباب شیر ماهى و  قلیه‌ماهی و میگو و ماهى سوخارى است که طعم بسیار خوبی دارد و یکی از نقاط قوت منوی این رستوران به حساب می آید. رستوران الوند بوفه سلف سرویس دارد اما قیمت غذاهای آن به نسبت جزیره بالاست. برای این که به این رستوران بروید، باید به بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا (نبش خیابان الهیه) بروید.
یکی از رستوران های خوب قشم ، رستوران الوند است که در حال حاضر در هتل الوند واقع شده است. اگر به این رستوران رفتید، قلیه ماهی، بشقاب کوسه و غذاهای دریایی آن را حتما امتحان کنید.

آدرس رستوران الوند: جزیره قشم، بلوار ازادگان، جنوب شرقی میدان شهدای قشم، نبش خیابان الهیه، هتل الوند قشم

 رستوران قلعه | غذای دریایی تازه

رستوران قلعه قشم

شاید نتوان گفت که رستوران قلعه بهترین رستوران قشم است، اما بدون شک یکی از بهترین هاست. رستوران قلعه در نزدیکی قلعه پرتغالی ها واقع شده است و نمای رو به دریای این رستوران، لذت غذا را دو چندان می کند. غذای تان را می توانید هم در داخل رستوران و هم در خارج آن میل کنید.

یکی از ویژگی های جالب این رستوران این است که منوی رستوران بسته به صید روزانه تغییر می کند و حتی ممکن است ساعت کار رستوران هم تغییر کند و این یعنی هر روز شما باید منتظر یک سورپرایز باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از این که به این رستوران بروید، حتما با آن تماس بگیرید. در این رستوران می توانید غذاهایی مثل خوراک کوسه، خوراک صدف، میگو و ماهی مرکب را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید.

آدرس رستوران قلعه: قشم- جنوب قلعه پرتغالی‌ها

لبنان شاورما | فست فود در نان لواش

رستوران شاورما قشم

اگر دوست دارید فست فود بخورید، غذای لبنانی شاورما را به شما پیشنهاد می کنیم. چیزی که در قشم باید بدانید، این است که همه فست فودها میان نان لواش ریخته می شوند و دست مشتری داده می شوند چون نان باگت در قشم کمیاب است و بهترین رستوران شاورما را می‌توانید در کنار مرکز خرید سیتی سنتر بخورید. برای رفتن به این رستوران باید به بلوار ولیعصر، تقاطع خیابان دریا، جنب مرکز خرید سیتی سنتر بروید.
اگر دوست دارید فست فود بخورید، غذای لبنانی شاورما را به شما پیشنهاد می کنیم. چیزی که در قشم باید بدانید، این است که همه فست فودها میان نان لواش ریخته می شوند.

آدرس رستوران لبنان شاورما: قشم، نزديك مجتمع سيتی سنتر ١ (جنب درب اصلي)

رستوران حاج غفور

رستوران حاج غفور قشم

رستوران حاج غفور را میتوان بهترین رستوران در قشم در زمینه قلیه ماهی و غذاهای دریایی دانست. این رستوران میگوهای خوشمزه ای دارد و طعم تند غذاهای دریایی آن، تا مدت‌ها در ذهن‌تان می‌ماند. شما می‌توانید در این رستوران طعم اصیل غذاهای محلی جنوب کشور را تجربه کنید و در محیطی گرم و صمیمی از طعم غذاهای دریایی و جنوبی لذت ببرید.

آدرس رستوارن حاج غفور قشم: هرمزگان، قشم، بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

رستوران آبشار

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های قشم، رستوران آبشار است که دارای دو شعبه در سطح شهر است. منوی این رستوران شامل انواع غذاها به‌خصوص غذاهای دریایی است. ماهوی هامور و میگو سوخاری این رستوران معروف است و طرفداران زیادی دارد؛ اگر به قشم سفر کردید و به‌دنبال صرف یک وعده غذای دریایی با کیفیت بودید حتما به این رستوران سر بزنید.

آدرس رستوران آبشار شعبه 1: جزیره قشم، میدان شهدای گمنام، روبه‌روی بازار مرجان

آدرس رستوران آبشار شعبه 2: جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها، روبه‌روی بازار خلیج فارس

بیشتر بخوانید: دره ستارگان قشم

اقامت در قشم با هومسا

پس از آشنایی با جزیره قشم و جاهای دیدنی آن، باید به‌دنبال اجاره ویلا و سوئیت باشید. برای این کار می توانید به سایت هومسا مراجعه کنید و با وارد کردن نام جزیره قشم در قسمت جست‌وجو اقامتگاه مناسب خود را انتخاب کنید. تنوع اقامتگاه‌های قشم بسیار زیاد است؛ به‌نوعی می‌توان گفت یکی از ایده‌آل‌ترین جزیره‌های ایرانی ازنظر تنوع و کیفیت اقامتگاه محسوب می‌شود. در وب‌سایت هومسا می‌توانید حجم انبوهی از این اقامتگاه‌ها را مشاهده و مقایسه کنید.

کلام آخر

قشم، نگین زیبای خلیج‌فارس، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی مانند دره ستارگان و دره نمک تا جنگل‌های دریایی حرا و سواحل زیبا که وصف تمامی آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد. گردشگری غذا نیز در این جزیره بسیار با اهمیت و پررنگ است و اگر به این جزیره زیبا سفر کردید، بدانید که رستوران‌های باکیفیت زیادی میزبان شما خواهند بود. ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین رستوران‌های این جزیره را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به قشم بهترین انتخاب را برای صرف غذا داشته باشید. اگر شما هم به قشم سفر کردید و از رستوران‌های آن خاطره یا تجربه خاصی دارید با ما و با همراهان هومسا در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

یک دیدگاه

  1. برای غذاهای لذیذ ایرانی خاطرم هست که رستوران آبشار و الوند خیلی با کیفیت بود غذاهاشون و مهمان نوازی پرسنل هم خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا