ایران‌ را بگردیمدانستنی‌های سفرکیش

راهنمای سفر به کیش ؛ مروارید خلیج فارس

کیش یک جزیره لوکس و زیبا برای گردشگرانی است که بهترین تفریحات را برای خود می‌خواهند. این جزیره به مروارید خلیج فارس معروف است.در سفر به این جزیره هم لذت خرید در مراکز خرید کیش را تجربه می‌کنید و هم با تفریحات آبی جزیره کیش سرگرم می‌شوید. با سفر به کیش کلی جاذبه تاریخی پیش رویتان خواهد بود که دیدن و شنیدن درباره آنها خالی از لطف نیست. این جزیره زیبای ایرانی تنها ۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و کوچکترین جزیره خلیج فارس است اما یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران است که می‌توان به آن لقب «مروارید خلیج فارس» اعطا کرد . با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه چیزی کیش را به یک جزیره قیمتی تبدیل کرده است.

کیش؛ جزیره‌ای با قدمت ۳۰۰۰ ساله

قدمت جزیره کیش به ۳۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد؛ نام کیش در قدیمی‌ترین سند تاریخی مربوط به دوره ورود یونانیان به خلیج فارس آمده است. در این دوره که فردی یونانی به نام نیارخوس دریا سالار به خلیج فارس سفر کرده و پس از ورود به جزیره کیش درباره نخلستان‌های جزیره و بازار‌های پررونق آن‌ها مطالبی را روایت می‌کند. در این رویداد که به حدود ۳۲۵ سال قبل از میلاد برمی‌گردد، کیش به عنوان مرکز عمده صید مروارید شناخته می‌شد. همچنین در اسناد تاریخی دوره آشوریان و ایلامی‌ها نیز از کیش با نام‌های کامتینا، آراکیا، آراکاتا و قیس یاد می‌کنند. به طور کلی بر اساس اسناد تاریخی کیش پس از وقوع زلزله سیراف در قرن چهارم هجری رشد و توسعه پیدا می‌کند. روند شکوفایی کیش در عصر غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و مغولان تا دوره صفویه نیز ادامه دارد و در هر یک از این دوران اهمیت این جزیره در کنار شهرهای بندرعباس و جزیره قشم به عنوان یک نقطه مهم استراتژیک در جنوب ایران افزایش می‌یابد. رونق کیش، طمع کشورهای استعمارگر را به دنبال دارد و تلاش برای تصاحب این جزیره در ذهن آن‌ها خطور می‌کند. از این رو نیروهای پرتغالی و بریتانیایی برای مدتی کیش را به مستعمرات خود الحاق می‌کنند اما شاه عباس صفوی کیش را از آن‌ها پس می‌گیرد. هم اکنون کیش یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ایران و قطب‌های اقتصادی کشور است.

جاذبه‌های گردشگری کیش

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

جغرافیای جزیره کیش

کیش یکی از جزایر ۲۱ گانه خلیج فارس است. این جزیره زیبا به عنوان یکی از پنج مقصد برتر توریستی ایران شناخته می‌شود. به لحاظ تقسیم‌بندی کشوری، جزیره کیش از توابع شهرستان بندر لنگه است که در جنوب غربی بندر چارک واقع شده است. مطابق با سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت جزیره کیش برابر با ۳۹۸۵۳نفر بوده که ۸۲ درصد آن در سال‌های اخیر در نتیجه فعالیت‌های اشتغال‌زایی به کیش مهاجرت کرده‌اند و این بدین معناست که اغلب ساکنان کیش افراد غیربومی هستند. شاید جالب باشد که بدانید ارتفاع نسبی جزیره کیش از سطح دریا ۳۲ متر است و بلندترین نقطه این جزیره ۴۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کیش آب‌و‌هوای خشک و کم بارانی دارد و از همین رو پوشش گیاهی آن شبیه مناطق گرمسیری است. نخلستان‌ها، درختان کهور پاکستانی، درخت کمیاب لور، اکالیپتوس و کُنار عمده‌ترین پوشش گیاهی جزیره را تشکیل می‌دهند.

راه‌های دسترسی به جزیره کیش

امکان سفر به جزیره کیش از طریق کشتی و هواپیما تنها وجود دارد. با این حال برای رسیدن به این جزیره و قرار گرفتن در مسیر دریافتی شما می‌توانید سفر جاده‌ای یا ریلی به مقصد بندرعباس را در نظر بگیرید. برای سفر زمینی به کیش باید از مبدا تهران به مقصد بندرعباس بروید. در سفر جاده‌ای از مبدأ تهران مسیر تهران، قم، کاشان، نایین، مهریز، شهربابک، سیرجان، بندرعباس و بندرلنگه به طول ۱۵۰۹ کیلومتر باید طی شود. مسیر ریلی تهران به بندرعباس به طول ۱۶۰۰ کیلومتر هم گزینه دیگری است که تقریبا ۲۰ ساعت  زمان می‌برد. مسیر هوایی تهران به کیش هم یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد که راحت‌ترین نوع سفر است. با حضور در بندرعباس و رسیدن به بندر چارک، می‌توانید با کشتی به جزیره کیش سفر کنید.

اجاره آنلاین اقامتگاه در کیش

امرار معاش بومیان کیش

همان‌طور که گفتیم اغلب ساکنان کیش را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که اکثرا در مراکز خرید این شهر یا بخش حمل‌ونقل و سازمان‌های اداری فعالیت می‌کنند. با این حال بومیان کیش از طریق ماهی‌گیری، دامداری، دریانوردی و تجارت امرار معاش می‌‌کنند. همزمان با توسعه توریستی و تجاری جزیره، بخشی از افراد بومی به کارهای خدماتی روی آورده‌اند.

آداب و رسوم بومیان مروارید خلیج فارس

مردم بومی کیش مانند مردم جنوب کشور آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند؛ مهمترين رسوماتی که در کیش انجام می‌شود عبارتند از: مراسم زار، مراسم عروسي، اعياد مذهبي، مراسم عيد نوروز، مراسم نيمه شعبان و نيمه رمضان، مراسم پايان صفر، مراسم تولد نوزاد و غیره. مراسم زار در این جزیره مانند مراسم زار در سایر جزایر برگزار می‌شود. در مراسم تولد هم به طور معمول از نام بزرگان فوت شده طايفه براي نامگذاري نوزادان استفاده مي‌كنند. کیش آیین‌های خاص عزاداری هم دارد. سني‌ها روز نهم محرم را روزه مي‌گيرند و روز دهم در مراسم عزاداري شيعيان شركت مي‌كنند.

جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش

جزیره کیش جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد؛ ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، نخلستان‌های کیش، درخت لور، پارک‌های ساحلی، اسکله تفریحی کیش، صخره قارچی، ساحل میرمهنا، جزیره هندورابی و پارک ساحلی مرد ماهیگیر معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن هستند. در اینجا برخی از این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا بزرگترین پارک تفریحی جزیره است. در این پارک شما می‌توانید در امتداد سواحل خلیج نیلگون فارس قدم بزنید و با ذوق لاکپشت‌های ساحل را ببینید. در کنار این پارک، بازار ماهی فروش‌ها قرار دارد که می‌توانید برای خرید ماهی سری به آن بزنید. همچنین در میرمهنا بساط کباب ماهی هم به راه است که پیشنهاد می‌دهیم طعم ماهی‌ کباب خوشمزه آنجا را بچشید.

  • پارک ساحلی مرجان

یکی از زیبا‌ترین مکان‌های جزیره کیش پارک ساحلی مرجان است. پیست دوچرخه سواری کیش از این پارک می‌گذرد و کلی ورزش و تفریح آبی در آن وجود دارد که شما را سرگرم می‌کند. در این پارک می‌توانید صدف و شقایق، عروس‌های دریایی و انواع ماهی‌های رنگارنگ را از نزدیک ببینید.

ساحل مرجان کیش

  • پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر به نماد آن یعنی مجسمه ۱۲ متری مرد ماهیگیر معروف است. مجسمه مرد ماهیگیر بعد از مجسمه صیاد مروارید بندرعباس، دومین مجسمه فیگیوارتیو بزرگ ایران است. هور ایرانی، کنار و لور گیاهان بومی جزیره هستند که فضا را متفاوت می‌کنند. در این پارک می‌توانید مجسمه شنی درست کنید و از این هنر جذاب لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی بندرعباس
  • جزیره هندورابی

جزیره هندورابی جزیره‌ای ساکت، آرام و خالی از سکنه است. این جزیره ساحل بسیار زیبایی دارد و محلی مناسب برای ریلکس کردن و حمام آفتاب گرفتن است.

  • درخت سبز یا درخت لور

در چند قدمی شهر باستانی حریره که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم، می‌توانید درختی را ببینید که به درخت سبز یا درخت آرزوها معروف است. این درخت با عمر ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله کهنسال‌ترین درخت جزیره است و برخی برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه‌هایی را به شاخه‌های درخت گره می‌زنند.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کیش

من همیشه فکر می‌کردم یک جزیره چطور می‌تواند جاذبه‌های تاریخی داشته باشد، اما کیش کلی دیدنی تاریخی دارد که آن را منحصر‌به‌فرد می‌کند. بگذارید لیستی از این جاذبه‌های تاریخی را برایتان معرفی کنم. شهر تاریخی و باستانی حریره، خانه اعیانی، مجموعه حمام‌های کیش، شهر زیرزمینی کاریز، پایاب، کشتی یونانی، آب‌ انبار‌های سنتی، روستای باغو، فانوس دریایی و خانه‌های بومی از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش هستند. با هم نگاهی مختصر به برخی از این جاذبه‌ها خواهیم داشت.

  • خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش مکانی فرهنگی در جزیره کیش است که یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های کیش محسوب می‌شود. این خانه به یک موزه تبدیل شده است و هر کسی که از آن بازدید کند، می‌تواند با تاریخ، فرهنگ‌ و سنت‌های جالب مردم کیش آشنا شود.

موزه مردم شناسی کیش

  • شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. تاریخچه این شهر باستانی به قرن ۵ تا ۱۰ هجری قمری برمی‌گردد. کاوش‌های باستانی زیادی روی این شهر تاریخی انجام شده و در نتیجه آن می‌توان مجموعه ساحلی، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی را دید.

  • شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد. این شهر متشکل از دالان‌هایی است که در آن می‌توانید سنگواره‌ها را در سقف و دیوارها ببینید. عمر این سنگواره‌ها بین ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین زده شده است. جالب است بدانید که بخش مهمی از آب شرب جزیره کیش تا مدتی پیش از طریق قنات‌های ۲۵۰۰ ساله کاریز تأمین می‌شد.

شهر زیرزمینی کیش

  • کشتی یونانی

کشتی یونانی امروزه به عنوان یکی از نمادهای جزیره کیش شناخته می‌شود. گرچه به تازگی در مورد نابودی این کشتی خبرهای منتشر شد اما هنوز هم تصویر کشتی یونانی در غروب واقعاً زیباست. البته جایگاه این کشتی تا حدودی دور از مرکز جزیره است ولی ساحل آرامش‌بخش آن به قدری زیباست که ارزش دیدن دارد. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در جزیره به گل نشسته است.

کشتی یونانی

  • کیش جزیره تفریحات آبی

راجع به تفریحات جزیره کیش هر چه بگوییم کم است، ولی کیش را می‌توان جزیره تفریحات آبی دانست. گرچه گزینه‌های دیگری برای تفریح و گردشگر در این جزیره وجود دارد اما تفریحات کیش چیز دیگری است. شما با سفر به این جزیره لیستی از تفریحات را مقابل خود دارید؛ مثلاً می‌توانید با کشتی‌های تفریحی در دریا دور بزنید و از برنامه‌های کشتی لذت ببرید. پاراسل، پاراگلایدر، پاراموتور، جت اسکی هم می‌تواند جزء گزینه‌های تفریح شما باشد. شاید هم بخواهید سری به آکواریوم کیش بزنید یا در یک تور سافاری شرکت کنید. دوچرخه سواری، پارک آبی اوشن، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های چند منظوره ورزشی، زمین تیراندازی با کمان، دلفیناریوم کیش، پدل بورد، شهربازی هایلند کیش، پارک کودک، پارک بازی ماسه، باغ پرندگان هم هر یک می‌توانند گزینه گردش و تفریح در کیش باشد. اگر جیب پر پولی دارید و وقتتان زیاد است همه را امتحان کنید اما اگر مجبورید صرفه‌جویی اقتصادی باشید تفریحات آبی را فراموش نکنید. در ادامه برخی از این تفریحات و مکان‌های تفریحی را برایتان معرفی می‌کنم.

تفریحات کیش

  • آکواریوم کیش

آکواریوم کیش جایی است که می‌توانید در آن انواع ماهی‌های آب شور و شیرین را در یک آکواریوم ۲۰ هزار لیتری ببینید. در این آکواریوم بیش از ۷۰ نوع ماهی زینتی هم نگهداری می‌شود که به طبع زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. علاوه بر ماهی، انواع خزندگان ایران و جهان، پرندگان کمیاب، پستانداران و حیوانات تاکسیدرمی شده هم در مجموعه آکواریوم کیش برای نمایش وجود دارد.

  • دلفیناریوم

دلفیناریوم کیش یکی از معروف‌ترین تبلیغاتی جشنواره تابستانی این جزیره است. در دلفیناریوم می‌توانید دلفین‌ها را از نزدیک ببینید و از تماشای بازی کردنشان لذت ببرید. در دلفیناریوم علاوه بر دلفین، پستانداران دریایی مانند شیر دریایی و پنگوئن هم دیده می‌شوند.

  • باغ پرندگان کیش

در پاغ پرندگان کیش بیش از ۵۷ گونه پرنده از بخش‌های مختلف جهان جمع شده‌اند. این فضا در محوطه دلفیناریوم کیش قرار دارد.

  • غواصی

غواصی یک تفریح کامل متفاوت نسبت به تمام تفریحات دریایی است. در ساحل‌های مرجانی جزیره، شما فرصت غواصی در آب‌های زلال را خواهید داشت و می‌توانید دنیای زیر آب را از نزدیک ببینید و با ماهی‌های خوشگل رنگارنگ شنا کنید. هزینه شنا با ماهی‌های زیبای این جزیره ۱۵۰ هزار تومان است.

  • اسکوتر زیر دریایی کیش

اسکوتر زیردریایی هیجان فوق‌العاده‌ای دارد. فرض کنید می‌خواهید به زیر دریا بروید در حالی که شنا بلد نیستید. با اسکوتر حتی شما نیاز ندارید که تجهیزات غواصی را با خودتان حمل کنید بلکه فقط کافیست تا عزم زیرآبی رفتن کنید. با ۲۰۰ هزار تومان حتی اگر شنا بلد نیستید می‌توانید به زیر آب رفته و لذت چیزی شبیه شنا با دلقک ‌ماهی‌های رنگارنگ را تجربه کنید.

  • شاتل سواری و بنانا سواری

از جمله تفریحات هیجان‌انگیز آبی در کیش شاتل‌ سواری و بنانا سواری است؛ با انجام این تفریحات، مغز شما مقدار زیادی آدرنالین ترشح خواهد کرد چرا که حجم فراوانی از هیجان را تجربه می‌کنید. در شاتل سواری شما سوار یک تیوپ می‌شوید و قایق تندرو با سرعت بالا این تیوب را روی دریا می‌کشاند. بنانا هم شبیه شاتل است و با سوار شدن در تیوپ موزی قایق تندرو آن را می‌کشد. قیمت در نظر گرفته شده برای هر کدام از این دو تفریح ۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اجاره ماشین در کیش
  • فلای بورد کیش

به معنای واقعی کلمه این تفریح حس ترس و هیجان را در هم می‌آمیزد. فلای بورد برای عاشقان ارتفاع تفریحی فوق‌العاده‌ است. در این وسیله تفریحی شما روی پایه‌ای در هوا  قرار می‌گیرید که به جت اسکی متصل است و فشار آب هر طور که بخواهد شما را به حرکت  در می‌آورد. قیمت بلیط فلای بورد ۲۰۰ هزار تومان است.

  • کیبل اسکی کیش

اگر به دنبال هیجان بالا در جزیره کیش هستید کیبل اسکی را انتخاب کنید. کیبل اسکی، اسکی بر روی آب توسط قایق است. سایت کیبل جزیره کیش بزرگ‌ترین سایت دنیا و اولین سایت کیبل اسکی خاورمیانه است. این سایت در فضایی با ۸۶۰ متر طول، ۱۶۰ متر عرض و پنج برج طراحی شده است. هزینه بلیط کیبل اسکی ۴۵ هزار تومان است.

  • پاراسل

شاید پاراسل از دور وحشتناک به نظر می‌رسد؛ اما چتربازی روی دریا خیلی هم بد نیست. در پاراسل چتر با سرعت زیاد با قایق کشیده می‌شود و شما روی دریا از دیدن منظره زیر پایتان و سفره‌ماهی‌ها لذت می‌برید. هزینه پاراسل در جزیره کیش ۱۲۰ هزار تومان است.

  • تم پارک آبی اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن کیش تنها پارک آبی روباز ایران است که در سال 95 در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. این پارک دارای چندین راید مختلف است که به سه دسته رایدهای آرام، رایدهای تند و رایدهای هولناک تقسیم شده است. از نکات جالب توجه در پارک آبی اوشن کیش است است که در منطقه پرواز ممنوع واقع شده به همین دلیل خانم‌ها به راحتی می‌توانند از تفریحات مختلف این پارک آبی استفاده کرده و حمام آفتاب بگیرند.

سوغات‌های معروف کیش

شاید کمتر بتوان انتظار داشت که جزایر ایرانی سوغاتی‌های خاص و معروفی داشته باشند، در مورد کیش هم چنین است. با این حال به دلیل اینکه بومیان کیش اغلب پیشه ماهیگیری دارند، ماهی و میگو یکی از سوغات‌های معروف این جزیره است. از مشهورترین ماهیان کیش می‌توان ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا را نام برد. قهوه و انواع شکلات هم سوغاتی دیگری است که گردشگران کیش می‌توانند آن را با خود به شهرهای مبدأشان ببرند. خرما هم یکی دیگر از سوغات‌های معروف کیش است. در شهرهای جنوبی کشور خرما یک خوراکی معروف است و کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یکی از مناطق کاشت انواع مرکبات و خرما به شمار می‌رود و دارای نخلستان‌های متعددی برای تولید خرما هست. در مورد صنایع دستی کیش هم باید اشاره کرد که اغلب صنایع دستی این جزیره همچون سایر جزایر از پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی و بقایای آبزیان تهیه می‌شود. با این حال گلیم سوزنی، سبد و حصیر، کوزه‌های سفالی و پارچه‌های گلابتون دوزی معروف‌ترین صنایع دستی این منطقه است. در کنار این صنایع دستی حناهای آماده و نیمه آماده مرغوب برای خرید شخصی و حتی برای خرید سوغات به ‌وفور دیده می‌شود. کیش به دلیل اینکه یکی از مناطق آزاد تجاری کشور است، خرید در آن صرفه اقتصادی دارد؛ البته قیمت لباس‌های کیش به نسبت سایر شهرهای جنوبی کشور بالاست اما لباس‌های برند را می‌توان با قیمت مناسبی خریداری کرد.

مراکز خرید کیش

اگر اهل خرید باشید، می دانید که در جزیره کیش مراکز خرید و پاساژهای بسیار متنوعی وجود دارد. مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا ۱، بازار مرجان، بازار مریم، مرکز خرید پارس، بازار مروارید، رویال مال کیش، مرکز خرید زیتون، بازار ونوس، بازار صفین، بازار پردیس ۱ و ۲ و مرکز خرید پانیذ از معروف‌ترین مراکز خرید کیش هستند.

  • مرکز خرید سارینا

مرکز خرید سارینا با مساحتی ۵۳۰۰ متر مربعی در ده طبقه تجاری و اداری احداث شده است. در این مرکز خرید می‌توان انواع محصولات را یافت.

  • بازار مرجان

بازار مرجان، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در کیش است که ۳۹ آب‌نما و ۴۲۰ پروژکتور در آن قرار دارد و بازاری بسیار چشم‌نواز است.

 مرکز خرید مروارید

  • بازار مروارید

مرکز خرید بازار مروارید دارای ۱۲ درب ورودی و ۸ بازاراچه به نام‌های آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس، تیسفون، آریا، ایران، و بیستون بوده و بر مبنای معماری بناهای باستانی ساخته شده است. در این مرکز خرید کیش انواع پوشاک، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره وجود دارد.

  • بازارهای پردیس

مرکز خرید پردیس ۱ در ۲ طبقه با ۲۰۰ واحد یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کیش است که پوشاک، وسایل برقی و لوازم آرایشی در آن یافت می‌شود.

  • مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون در ۲ طبقه احداث شده که دارای ۹۶ واحد تجاری و ۱۲ واحد اداری است.

  • مرکز خرید پانیذ

مرکز خرید پانیذ، یکی از مراکز خرید کیش است که محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، ساعت، مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، وسایل صوتی و تصویری، اسباب ‌بازی، تلفن همراه و بدلیجات در آن ارائه می‌شود.

رستوران های جزیره کیش

  • رستوران کو‌ه‌نور

رستوران کوه‌نور کیش در كوهی به ارتفاع ۳۰ متر با آبشارهای بزرگ و چشم‌اندازی فوق‌العاده ساخته شده است. این رستوران که مساحتی در حدود ۶۰۰ متر مربع دارد، در دل یک کوه قرار داشته و نورپردازی به آن جلوه‌ای بسیار زیبا می‌بخشد. در این رستوران موسیقی زنده همراه سرو غذا نواخته می‌شود.

  • رستوران رویال استار

رستوران رویال استار دارای یک دکوراسیون متفاوت از رستوران‌هایی است که تاکنون دیده‌اید. این رستوران که دکوراسیون آن به طراحی انگلیسی معروف است بسیار لوکس و مجلل بوده و محیطی جذاب دارد. از بشقاب غذاهای دریایی و پاستا و سالاد سزار این رستوران تعریف‌های زیادی شنیده می‌شود.

  • رستوران سنتی بابا قدرت کیش

رستورانی سنتی باباقدرت یک رستوران بین‌المللی است که شعبه اصلی آن در کشور انگلستان واقع است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است و شما می‌توانید انواع پیش غذاها، سالادها، بهترین و تازه‌ترین کباب‌ها را در این رستوران امتحان کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

  • رستوران دارچین کیش

رستوران دارچین کیش که طبق گفته گردشگران از بهترین رستوران‌های کیش است به خاطر غذاهای خوش طعم و متنوع و فضای دلنشینش طرفداران زیادی دارد. این رستوران محیط و دکوراسیونی لوکس و مدرن دارد اما در عین حال دنج و دلنشین است. ظرفیت این رستوران حدود 50 نفر است؛ معمولا در تمام اوقات روز شلوغ است و غذاهایش زود تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش

مراکز اقامتی کیش

کیش به لحاظ برخورداری از هتل‌های متنوع و لوکس و باکیفیت چیزی کم ندارد. برای اسکان در کیش به تناسب بودجه‌تان می‌توانید از هتل‌های لوکس تا هتل‌های معمولی را انتخاب کنید. با وجود هتل‌های متنوع در جزیره، خیلی از افراد اجاره ویلا و سوئیت در کیش را هتل ترجیح می‌دهند. دوست دارند در یک ویلا ساحلی، آپارتمان لوکس یا سوئیتی مجهز اقامت داشته باشند. در اینصورت شما می‌توانید با ورود به سایت هومسا و فیلتر کردن منطقه و نوع اقامتگاه، به واحد مورد نظر خود برسید. می‌توان برای اجاره روزانه آپارتمان مبله در کیش از هومسا اقامتگاه رزرو کرد. هومسا مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های جذاب و متنوعی در سایت خود دارد که میزبانان آن مورد تایید مجموعه است و تیم پشتیبانی در تمامی مراحل رزرو و سفر کنار شما هستند.

جاذبه‌های گردشگری کیش

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش در شب

کلام آخر

کیش یک جزیره لوکس، شیک و دیدنی است که آدم را مجذوب خود می‌کند؛ جزیره‌ای با تفریحات متنوع و امکانات گردشگری بسیار که هر کدام از آن‌ها خاطرات ماندگاری در ذهن هر گردشگری خواهد شد. گرچه هزینه سفر به کیش به دلیل ماهیت لوکس آن مقداری بالاست اما می‌توان با مدیریت درست بودجه لذت سفر به این جزیره را تجربه کرد، البته اگر در فصل خلوتی به کیش سفر کنید، حتما می‌توانید از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید.

یک دیدگاه

  1. شهر حریره واقعا نمای سنتی داره و برای روستاگردها بسیار توصیه میشه، مراکز خریدهاشم که خیلی جذابن و اقلامشون هم کاربردیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا