ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیکیش

30 تا از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش که باید تجربه کنید

جزیره زیبای کیش همچون گوهری بی‌همتا در خلیج تا ابد فارس می‌درخشد. این جزیره با دارا بودن پتانسیل بالا، امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. همچنین شن‌های نقره‌ای جزیره، مکان مناسبی برای به وجود آمدن پارک‌های ساحلی در این جزیره مرجانی است. از سوی دیگر اعماق بیکران دریای خلیج‌فارس، اکوسیستم شگفت‌آوری از عجایب طبیعی دریا را در دل خود جای داده که باعث خلق تفریحات تماشایی در این جزیره شده است. در این مطلب انواع تفریحات کیش از غواصی و عکاسی ماکرو گرفته تا قایق تندرو و جت‌اسکی را به شما معرفی می‌کنیم تا در پایان سفری که به مروارید خلیج فارس دارید، با خاطراتی به یادماندنی به خانه خود برگردید.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

انواع تفریحات کیش

در سفر به کیش اولین سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که تفریحات کیش شامل چه مواردی هستند؟ و اصولا در سفر به کیش چه تفریحاتی را می‌توان تجربه کرد؟ در پاسخ باید بگوییم این تفریحات تنوع بسیاری دارند. تفریحات آبی مانند غواصی، نایت دایو، اسنورکلینگ، بیگ بال، اسکوتر غواصی، جت اسکی و غیره در کنار تفریحات غیرآبی مانند اسب سواری، بانجی جامپینگ، جایروکوپتر، کیش را به یک مقصد عالی برای تعطیلات در فصل‌های مختلف تبدیل کرده است. در این مطلب قصد داریم تمامی تفریحاتی که می‌توانید در جزیره زیبای کیش تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.

تفریحات آبی کیش

به طور کلی تفریحات جزیره کیش را می‌توان به دو دسته تفریحات آبی کیش و تفریحات غیر آبی آن تقسیم کرد. اجازه دهید اول با معرفی تفریحات آبی شروع کنیم که طرفداران بسیاری دارد.

1. غواصی در کیش

غواصی در کیش

غواصی در اعماق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس حسی از رویا و غرور را زنده می‌کند. جزیره کیش از آن مقاصدی است که امکان غواصی در کنار ماهی‌های پر جنب‌وجوش را برای‌تان فراهم می‌کند. در این جزیره زیبا، بیش از 19 سایت مختلف برای غواصی وجود دارد که امکان غواصی در عمق‌های مختلف از 3 متر تا 33 متر را برای شما فراهم می‌کنند. سایت‌های بیگ کورال، ساترن کرک، کشتی داما، کشتی یونانی، سازه، شاهی، دشت جلبک‌ها، کنیون، کلبه هور و سمبارون تنها چند نمونه از سایت‌های غواصی کیش هستند.

افرادی که مشکلات ریوی، قلبی و دیابت ندارند می‌توانند از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرند. تنها لازم است چند نکته را رعایت کنند:

نکات ایمنی غواصی در کیش
  • به‌مقدار کافی آب بنوشید و کالری مناسب را برای ادامه فعالیت دریافت کنید.
  • از تجهیزات و ماسک مناسب با اندازه صورت خود استفاده کنید.
  • در حین غواصی ریلکس باشید و به توصیه‌های راهنما گوش دهید.
  • با استفاده از اسنورکل به‌صورت طبیعی تنفس کنید و به‌هیچ‌عنوان نفس خود را حبس نکنید.

2. نایت دایو (غواصی در شب) 

لذت گردش میان ماهی‌های ریزودرشت خلیج فارس زمانی که با هیجان رازآلود شب همراه می‌شود، تجربه‌ای بی‌نهایت شگفت‌انگیز را در این جزیره زیبا خلق می‌کند. نایت دایو از آن دسته تفریحات کیش است که انجامش دل و جرات زیادی می‌خواهد.

نکات ایمنی نایت دایو در کیش
  • برای غواصی در شب لازم است قبل از تاریک‌شدن هوا تمام تجهیزات خود بررسی کنید
  • کار با قطب‌نما را یاد بگیرید
  • در محیط‌هایی اقدام به نایت دایوینگ کنید که آشنایی کاملی با آن دارید
  • تنها و بدون اطلاع سراغ نایت دایو نروید
  • از یک نور سطحی برای نشان‌دادن محدوده حضور خود استفاده کنید
  • چراغ قوه فراموش نشود

3. اسنورکلینگ در کیش

اسنورکلینگ در کیش

یکی از پرطرفدارترین تفریحات کیش اسنورکلینگ است. در اسنورکلینگ هم به‌نوعی گشت‌وگذاری در میان آبزیان خلیج‌فارس خواهید داشت، با این تفاوت که برخلاف غواصی در سطح آب هستید. این تفریح برای کسانی که از شنا در اعماق دریا می‌ترسند گزینه بسیار مناسبی است.

نکات ایمنی اسنورکلینگ در کیش
  • برای این تفریح لذت‌بخش لازم است شنا بلد باشید.
  • از لوله تنفسی (اسنورکل) و عینک‌های مخصوص استفاده کنید.
  • اگر برای اولین بار به این تفریح روی آورده‌اید،از یک مربی کمک بگیرید تا بتواند به ایجاد تعادل شما و استفاده از اسنورکل به شما کمک کند.

4. بیگ بال در کیش

یکی از مهیج‌ترین و در عین حال اقتصادی‌ترین تفریحات کیش بیگ بال است. شما با قرارگرفتن در یک حباب پلاستیکی بزرگ بر روی آب شناور می‌مانید. حرکت امواج دریا و بالا و پایین رفتن بر روی آب لذت این تفریح را دوچندان می‌کند.

نکات ایمنی بیگ بال در کیش
  • این تفریح کاملا ایمن است و کودکان بالای 6 سال می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • کسانی که کلاستروفوبیا دارند (ترس و احساس خفگی در محیط‌های بسته) بهتر است این تفریح را امتحان نکنند.

5. اسکوتر غواصی در کیش

غواصی اسکوتر در کیش

اسکوتر غواصی کیش یکی از متفاوت‌ترین تفریحات آبی کیش است و همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، در این تفریح سوار یک اسکوتر شده و در آب حرکت می‌کنید. این اسکوتر مجهز به کپسول اکسیژن بوده و شما به مهارت خاصی در شنا یا غواصی نیازی ندارید. در اسکوتر غواصی با کمک یک راهنما تا عمق 10 متری دریا می‌توانید به گردش بپردازید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش در شب
نکات ایمنی اسکوتر غواصی در کیش
  • این تفریح برای خانم‌های باردار و افراد یا بیماران با فشارخون بالا، ریوی، قلبی، صرع و همچنین کسانی که به‌تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند توصیه نمی‌شود.
  • داشتن سن بالای 12 سال و حداقل 150 سانتی‌متر قد برای این تفریح الزامی است.
  • داشتن حوله، مایو (مایو اسلامی برای بانوان) و دمپایی ضروری است.

6. فلای برد در کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش که در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد، فلای برد است. برای این کار باید از کفش مخصوص فلای برد استفاده کنید. در انتهای آن لوله‌های متصل به جت اسکی متصل شده که به کمک پمپاژ آب به حرکت درمی‌آیند و شما با کمک نیروی آب به‌ صورت ایستاده بر روی آب به پرواز درمی‌آیید.

نکات ایمنی فلای برد در کیش
  • برای کنترل تعادل خود در فلای برد نیاز است که عضلات پای قوی داشته باشید.
  • این تفریح با سنین بالای 18 سال طراحی شده است.
  • برای استفاده از فلای برد بهتر است شنا بلد باشید تا در صورت سقوط به داخل آب مشکلی رخ ندهد. هرچند جلیقه نجات و غریق نجاد در اطراف سایت وجود دارد.

7. جت اسکی در کیش

جت اسکی در کیش

جت اسکی کیش ترکیب بی‌نظیری از هیجان و سرعت؛ آدرنالین مناسبی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. این جت اسکی‌ها ظرفیت یک تا سه نفر را دارند. می‌توانید در میان تفریحات آبی کیش، هیجان جت اسکی را در کنار دوستان خود تجربه کنید.

نکات ایمنی جت اسکی در کیش
  • نکته مهم در جت اسکی این است که فاصله 100 متری را با هر شناوری مثل کشتی، قایق و… حفظ کنید.
  • هدایت جت اسکی بر روی امواج و کنترل آن کاملا تخصصی است بنابراین در استفاده از این تفریح آبی هیجان‌انگیز از یک فرد ماهر و آموزش دیده کمک بگیرید.
  • از انجام حرکات خطرناک و شوخی‌های نابه‌جا هنگام استفاده از جت اسکی خودداری کنید.

8. اسکی روی آب

در جزیره کیش به دو روش متفاوت می‌توانید از اسکی روی آب لذت ببرید. اسکی روی آب به کمک قایق. اسکی روی آب با استفاده از کابل برقی که به آن کیبل اسکی گفته می‌شود. در روش اول در حالی که روی آب شناور هستید به وسیله یک قایق موتوری هدایت می‌شوید، اما در کیبل اسکی به وسیله کابل‌هایی به برج هایی که در محل پارک کیبل اسکی تعبیه شده‌اند، متصل می‌شوید. در هر دو روش طناب 20 متری که شما را به قایق موتوری یا برج‌ها متصل می‌کند، باعث حرکت شما روی سطح آب با سرعت مشخصی می‌شود که البته بستگی به وزن، سن و شرایط خاص شما دارد. اسکی روی آب از مفرح‌ترین تفریحات کیش محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

نکات ایمنی اسکی روی آب
  • هنگام استفاده از اسکی روی آب به تمامی نکاتی که مربیان متذکر می‌شوند کاملا گوش دهید و آن‌ها را رعایت کنید.
  • بعد از غروب آفتاب سراغ اسکی روی آب نروید
  • با وجود استفاده از جلیقه نجات، لازم است مهارت کافی در شنا‌کردن داشته باشید.

9. پاراسل در کیش

پاراسل در کیش

پاراسل در واقع یک چتر بزرگ است که به وسیله یک سری طناب به یک قایق تندرو متصل می‌شود. شما با پوشیدن جلیقه نجات و بستن کمربندهای چتر و حرکت سریع قایق بر فراز دریا به پرواز در می‌آیید. چتربازی بر فراز اقیانوس لذت بی‌حد و اندازه‌ای را به دوست‌داران پرواز تقدیم می‌کند. تجهیزات مورد نیاز برای پاراسل سواری در ساحل سیمرغ، اسکله دامون و ساحل مرجان وجود دارد. پاراسل از محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش در بین گردشگران محسوب می‌شود.

نکات ایمنی پاراسل در کیش
  • اگر مشکل قلبی یا فشار خود دارید، سراغ پاراسل نروید
  • وضعیت آمادگی جسمی خود را در نظر بگیرید
  • این تفریح مناسب کسانی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست

10. شاتل و بنانا

نوبتی هم که باشد نوبت معرفی بنانا و شاتل‌است. دو تا از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش که کمتر کسی حاضر است از آن بگذرد. در شاتل و بنانا که هم به‌صورت فردی و هم گروهی قابل انجام هستند، تیوبی به‌وسیله طناب به یک قایق تندرو وصل می‌شود و با سرعت هر چه تمام بر روی آب به حرکت در می‌آید. برخورد تیوپ با امواج و حرکت‌های تند و ناگهانی آن، به هیجان بیشتر این تفریح اضافه می‌کند و شما را به یک چالش حسابی دعوت می‌کند.

نکات ایمنی شاتل و بنانا در کیش
  • برای استفاده از این تفریح بهتر است توانایی شناکردن داشته باشید. چون هنگام حرکت و تغییر ناگهانی جهت حرکت شاتل، ممکن است در آب فرو بروید.

11. پدل برد (Stand Up Paddling)

پدل برد در کیش

پدل برد از دیگر تفریحات آبی کیش است. پدل برد تفریحی بین موج‌سواری و قایق‌سواری است که در آن از ابزاری مانند تخته استفاده می‌شود. قایق‌ران می‌تواند به‌صورت نشسته یا ایستاده بر روی تخته قرار گیرد و با یک پارو شروع به حرکت کند.

نکات ایمنی پدل برد در کیش
  • پدل برد تفریح ساده‌ای نیست. باید بتوانید تعادل خود را بر روی برد حفظ کنید
  • امکان افتادن در آب بسیار زیاد است پس لازم است شنا بلد باشید

12. کایت بردینگ (Kiteboarding)

کایت بردینگ یکی از مهیج‌ترین تفریحات کیش محسوب می‌شود. در این تفریح شما با استفاده از یک کایت و یک برد و با کمک نیروی باد، روی سطح آب حرکت خواهید کرد. این ورزش مهیج تا حدودی نیاز به تجربه و آمادگی جسمی مناسبی دارد. کایت بردینگ را می‌توان ترکیبی از ویند‌سرفینگ (بادسواری) و سرفینگ (موج‌سواری) است.

نکات ایمنی کایت بردینگ
  • برای انجام این تفریح لازم است از آمادگی جسمی خوبی برخوردار باشید
  • اگر ترس از آب دارید یا شنا بلد نیستید بهتر است سراغ تفریحات آبی خصوصا کایت بردینگ نروید

13- تم پارک آبی اوشن 

تم پارک آبی اوشن کیش

تم پارک اوشن اولین تم پارک و اولین پارک آبی روباز کشور در کیش است که مکان خوبی برای ماجراجویی افراد پرهیجان به شمار می‌رود. این تم پارک پرماجرا زیر نظر احمد جعفری نژاد یکی از مشاهیر NFFC دیزنی طراحی و ساخته شده است.

بخش‌های متنوع تم پارک آبی اوشن در انواع آرام، تند و هولناک سطوح مختلفی از هیجان و نشاط را در میان تفریحات کیش به شما ارائه می‌دهند. از امتیازات منحصربه‌فرد این مجموعه می‌توان به امکان استفاده بانوان از بخش‌های مختلف ازجمله حمام آفتاب در بستری زنانه اشاره کرد.

پارک آبی اوشن بر اساس قصه گروهی از راهزنان دریایی به رهبری کاپیتان سایان است. این دزدان دریایی با هدف تصرف قلعه خورشید و حکمرانی بر دریا به جزیره قلعه خورشید یورش می‌برند. برای مبارزه با آنان سه برادر به نام‌های ماهان، باشو و پولاد داوطلب می‌شوند تا قلعه خورشید را پس بگیرند.

اجاره آنلاین اقامتگاه در کیش

تفریحات غیر آبی کیش

در این بخش به معرفی تفریحات غیرآبی کیش می‌پردازیم تا کسانی که ترس از آب دارند هم بتوانند از سفر به جزیره زیبای کیش لذت ببرند.

1- بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش، بانجی جامپینگ آن است که دو سکو با ارتفاع های ۴۰ و ۶۰ متر دارد. از این ارتفاع شما می‌تواند زیبایی‌های کیش را ببینید. در این ورزش شما به یک طناب فنردار متصل می‌شوید و از روی سکو به سمت زمین می‌پرید. نگران افتادن یا جدا‌شدن طناب نباشید چون این ورزش باید حتما مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد و در غیر این صورت اجازه راه‌اندازی همچین سیستمی ندارند. برای استفاده از این وسیله نیاز به آموزش ندارید و تنها باید از روی سکو به پایین بپرید. ورود افراد باردار و بیماران قلبی به این مکان تفریحی ممنوع است. این سکوی پرش برای افراد 14 سال به بالا و وزن بین 35 تا 95 کیلوگرم تعریف شده است.

نکات ایمنی استفاده از بانجی جامپینگ
  • این تفریح با توجه به اینکه هیجان بسیار بالایی دارد مناسب کسانی که بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارند مناسب نیست.
  • اگر دچار مشکلاتی مانند دیسک یا آرتروز هستید این تفریح را انتخاب نکنید.
  • 24 ساعت قبل از پرش از مصرف مواد مخدر، محرک و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • لباس و کفش راحت بپوشید و مراقب باشید لباسی به تن نداشته باشید که راه تنفس شما را ببندد.
  • هنگام پرش فریاد بزنید تا هیجان ناشی از پرش تخلیه شود.
  • در صورتی که جراحی زیبایی داشته‌اید، باید حداقل 6 ماه از تاریخ جراحی شما گذشته باشد.

آدرس بانجی جامپینگ کیش: کیش، میدان المپیک، خروجی شهر زیر زمینی کاریز، مجموعه جاذبه کیش

2- جایروکوپتر

جایروکوپتر کیش

یکی از دیگر جدیدترین تفریحات کیش استفاده از جایروکوپتر است که ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است. این وسیله به گردشگران امکان می‌دهد تا در فضایی امن و آرام بتوانید پرواز روی خلیج فارس را تجربه کنید و ساحل مرجانی و دیگر زیبایی‌های کیش را ببینید. برای انجام‌دادن این پرواز باید از باند گلایدر فرودگاه بین المللی کیش استفاده کنید.

نکات ایمنی استفاده از جایروکوپتر
  • این تفریح برای کسانی که بیماری عصبی یا قلبی دارند یا خانم‌های باردار مناسب نیست.
  • محدودیت وزن، 110 کیلوگرم است و بالاتر از این وزن احتمال سقوط را بالا می‌برد.
  • کودکان زیر 10 سال و افراد با قد کمتر از 120 سانتی‌متر اجازه استفاده از جایروکوپتر را ندارند.

آدرس جایروکوپتر کیش: کیش، بلوار میر مهنا، میدان ملل، سایت پروازی جزیره کیش

3- قلعه وحشت

قلعه وحشت کیش

یکی از تفریحات ترسناک کیش قلعه وحشت است که بدون شک آدرنالین خون شما را بالا می برد. چیزی که در قلعه وحشت پیدا می‌کنید، طلسم مومیایی، یک چادر بزرگ پر از مجسمه‌های دست و پا بریده و نورپردازی و صداهای وحشتناک است. این قلعه دارای سه سناریو است که به صورت فول اکشن، متوسط و کم اکشن طراحی شده است. قلعه وحشت نسبت به سایر تفریحات کیش ارزان‌تر است.

نکات ایمنی استفاده از قلعه وحشت کیش
  • طبیعتا این تفریح برای کسانی که بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارند مناسب نیست.
  • افراد زیر 14 سال می‌توانند ار سانس کم اکشن استفاده کنند.

آدرس قلعه وحشت کیش: بلوار داریوش، محوطه پشت هتل ارم

4- پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین که یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود، اولین پارک دلفین ایران است و آن می‌توانید انواع دریایی مانند دلفین، پنگوئن، شیر، گربه و گراز دریایی را ببینید. البته این تنها جاذبه پارک دلفین نیست بلکه شما با رفتن به این پارک امکان بازدید از باغ پرندگان و تونل آکواریوم آب شور را هم خواهید داشت.

در باغ پرندگان بیش از 50 گونه مختلف پرنده از جمله طوطی ماکائو، توکان، قو، درنا، پلیکان، توراکو و غیره نگهداری می‌شوند. این پرندگان از نقاط مختلف دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا به این پارک منتقل شده‌اند.

در کنار این مجموعه‌های دیدنی، آمفی تئاتری هم احداث شده که در آن انواع تئاتر، استندآپ کمدی، رقص نور و موسیقی زنده اجرا می‌شوند تا فضایی مفرح و شاد برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند.

اگر با کودک خود به این پارک می‌روید نگران رفت و آمد و خستگی راه نباشید. در این پارک اتوبوسی قطاری شکل شما را در سطح 100 هکتاری مجموعه می‌گرداند.

آدرس پارک دلفین: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

5- شهربازی هایلند

پارک هایلند کیش

یکی از محبوب‌ترین تفریحات کیش، شهربازی کیش است. همه افراد در هر سنی می‌توانند به این شهربازی بروند و از وسایل آن جا استفاده کنند و لذت ببرند. وسعت شهربازی ۳ هکتار است و با داشتن وسایل بازی متنوع یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های کشور به حساب می‌آید.

وسایل بازی مدرن ایرانی و خارجی از جمله رولرکاستر آبی، رولر کاستر هوایی، رنجر، سورتمه، سفینه، چرخ‌و‎‌فلک، تاب، ماشین برقی، ماشین آبی، سینما، قطار لاستیکی، آبشار، سیمیلاتور، رودخانه وحشی، رنجر مینی گلف، بولینگ، شبیه‌ساز تیراندازی، شبیه‌ساز پرواز خلبانی با چرخش 720 درجه، اتاق ارواح سرگردان، لیزر ماز، اتاق فرار، ترامپولین،  رینگ بال، انواع بازی‌های رایانه‌ای، سینما هفت بعدی و… در شهربازی کیش وجود دارد.

آدرس شهر بازی هایلند: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، پارک شهر، ورودی کارتینگ

6- شهربازی فان کلاب

فان کلاب کوروش کیش

شهربازی فان کلاب در مرکز خرید کوروش احداث شده و بیش از 80 دستگاه بازی بروز دنیا را در خود جای داده است. این دستگاه‌ها برای سنین مختلف در نظر گرفته شده تا خانواده‌ها بتوانند لحظات خوشی را در آنجا سپری کنند. از امکانات این شهربازی می‌توان به شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، قطار شادی مخصوص کودکان، واقعیت مجازی VR، موتور مسابقه، ماشین‌های کوبنده، سنما نه بعدی، ماشین‌های هیدرولیکی، بولینگ، زمین بازی و bumper boat نام برد.

آدرس شهر بازی فان کلاب: میدان پارس، مرکز خرید کوروش برند سنتر، طبقه سوم

7- تم پارک سنتر

تم پارک سنتر کیش

تم پارک سنتر از جاهای دیدنی کیش است که برای کودکان علاقه‌مند به مباحث علمی بسیار جذاب است. پارک سنتر کیش از دو مجموعه دنیای ژوراسیک و مجیک پارک تشکیل شده و کودکان در هر یک از بخش‌ها با دایناسورهای ما قبل تاریخ و همینطور حیوانات کمیاب جهان آشنا می‌شوند. علاوه بر این‌ها، پارک اژدها، اتاق آیینه‌ها، سلفی روم، اتاق‌های 90 درجه و  غیره می‌توانند لحظات جذابی را برای شما و کودکان‌تان رقم بزنند.

آدرس تم پارک سنتر: کیش، بخش غربی جزیره کیش، خیابان جهان

8- ماساژ، اسپا، حمام ترکی

در جزیره کیش مراکز مختلفی امکانات ماساژ، اسپا و حمام ترکی ارائه می‌کنند. جهت استفاده از این امکانات می‌توانید به سالن ماساژ لیان رز، ماساژ و حمام ترکی هتل داریوش، حمام ترکی هتل ویدا، ماساژ کلینیک تخصصی کیش، ماساژ رایکا اسپا، ماساژ و اسپا هیون دی، ماساژ هتل لیلیوم، ماساژهتل دریایی ترنج، ماساژ و اسپا هرمس، سالن ماساژ کیش آیلند و ماساژ گامبرون مراجعه کنید.

9- اتوبوس گردشگری کیش

اتوبوس گردشگری کیش

اتوبوس گردشگری دو طبقه هاپ-آن هاپ-آف یکی از تفریحات کیش است که طرفداران بسیاری دارد. این اتوبوس در بخش‌های مختلفی از جمله مرکز شهر، اسکله تفریحی، بازار دامون کیش، شهر زیرزمینی کاریز، درخت سبز، شهر تاریخی حریره، بندر تاریخی و جاده جهان، اسکله میرمهنا، بازار سفین قدیم، هتل دریایی ترنج، کلبه هور، تم پارک سنتر کیش، کشتی یونانی، بومگردی باغو، پارک آبی اوشن، پارک دلفین‌ها، ساحل سیمرغ، ساحل مارینا، ساحل مرجان، هتل داریوش، هتل ارم، میدان پردیس توقف می‌کند. مسیر اتوبوس گردشگری کیش را می‌توانید بر روی نقشه زیر ببینید.

10-دوچرخه سواری در کیش

مسیر دوچرخه‌سواری کیش که در بلوار جهان (دورتادور جزیره) و حتی در بخش‌های مرکزی آن احداث شده حدود 75 کیلومتر طول دارد. این مسیر با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا و توسط شهرداری ایجاد شده تا گردشگران بتوانند بدون پرداخت هزینه و به صورت 24 ساعته از این تفریح لذتبخش نهایت استفاده را ببرند.

11- بولینگ کیش

بولینگ کیش

در سفر به جزیره کیش می‌توانید از امکانات یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های بولینگ ایران بهره ببرید. سالن بولینگ مریم کیش بر اساس استاندارهای جهانی طراحی و ساخته شده و مجهز به امکانات دیگری نظیر میزهای بیلیارد، سالن بدنسازی، گیم نت، سونا و غیره است.

آدرس بولینگ کیش: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، بولینگ مریم

12- آکواریوم کیش

یکی دیگر از تفریحات کیش آکواریوم کمیاب این جزیره است که در آن ۷۰ نوع ماهی تزیینی قرار گرفته است. این مجموعه شامل دو آکواریوم است و این ماهی‌ها در آب‌های شور و شیرین به صورت جداگانه قرار داده شده‌اند. ظرفیت یکی از آکواریوم‌ها ۵۰ هزار لیتر و آکواریوم دیگر ۲۰ هزار لیتر است. آکواریوم ۵۰ هزار لیتری مخصوص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ، تمساح‌ها و مارهاست. آکواریوم ۲۰ هزار لیتری مخصوص ماهی‌های تزیینی و کمیاب و نایاب است. یک لاک‌پشت دو متری در این مجموعه تاکسیدرمی شده و بخش دیرینه‌شناسی، از جذابیت‌های این مجموعه است که می‌تواند به کودکان چیزهای زیادی یاد دهد. آکواریوم کیش درکنار پارک دلفین قرار گرفته است.

آدرس آکواریوم آب شور کیش: بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

13- سافاری کیش

سافاری کیش

بسیاری از افراد تصوری که از سافاری دارند سوارشدن بر یک لندکروز و گشت‌و‌گذار در تپه‌های شنی است. اما در مجموعه پارس سافاری جزیره کیش می‌توانید از چرخ زدن با موتورهای چهارچرخ ATV، موتورهای باگی، دریفت، شترسواری، ترامپولین، بانجی شوتینگ، فوتابل حبابی، استوانه جادویی، زورب بال و… هم لذت ببرید.

آدرس سافاری کیش: بلوار امام خمینی

انواع قایق‌سواری در کیش

قایق‌سواری از جذاب‌ترین تفریحات کیش است. این تفریح به نسبت قدیمی در کیش به‌وفور یافت می‌شود و شما می‌توانید انواع مختلف قایق را برای گردش روی آب انتخاب کنید.

  • قایق‌های بادبانی

قایق های بادبانی کیش

قایق‌رانی با قایق‌های بادبانی نیاز به قدرت و سرعت عمل بالای قایقران دارد زیرا او باید بتواند بادبان‌هایی که با نیروی باد حرکت می‌کنند را در تعادل مناسبی قرار دهد.

  • قایق‌های بادبانی کاتاماران

قایق بادبانی کاتاماران از قایق‌های پرطرفدار جزیره کیش است. می‌توانید با آن سرعت عمل و قدرت خود را برای لذت هرچه بیشتر از قایق‌رانی به کار بگیرید.

  • قایق‌های تفریحی ویژه

با این قایق‌های ویژه می‌توانید گشت‌زنی در میان دریا را با تماشای دلفین‌های بازیگوش و تماشای مناظری از آسمان بیکران را به تجربیات خود اضافه کنید.

  • قایق‌های کف شیشه‌ای

اعماق دریای خلیج‌فارس زیستگاه موجودات شگفت‌انگیزی مثل مرجان دریایی، توتیا، انواع ماهی‌ها و ستاره دریایی خرچنگ‌ها است. خوشبختانه آب این دریای زلال امکان دید خوبی از این جانوران را برای مسافران میسر می‌کند. با گشت‌زنی توسط قایق‌های کف شیشه‌ای لذت تماشای موجودات آبزی را به تجربیات دل‌انگیز خود می‌افزایید.

  • قایق‌های تندرو

قایق های تندرو کیش

این قایق‌های محبوب لذتی آمیخته از سرعت و هیجان بر روی دریای مواج دریای نیلی را برای‌تان به همراه دارد.

کشتی‌های تفریحی کیش

استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش از لذت‌های به‌یادماندنی در میان تفریحات کیش است.

  • کشتی تفریحی نوید دریا

کشتی نوید از مدرن‌ترین و مجهزترین کشتی‌های تفریحی جزیره کیش است که امکانات بسیار خوب و سرگرم‌کننده‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند. در این کشتی، سالن‌های مختلف، کافی‌شاپ و اجرای زنده موسیقی را شاهد هستید که به شما امکان می‌دهد لحظات خوشی را سپری کنید.

  • کشتی تفریحی امپراطور

در این کشتی مجلل تفریحی می‌توانید روی یکی از طبقات عرشه بایستید و دید 360 درجه‌ای از دریای خلیج‌فارس را پیش روی خود داشته باشید. کافی‌شاپ، امکانات پذیرایی و برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای که توسط هنرمندان محبوب برگزار می‌شود هم از دیگر جذابیت‌های این کشتی به شمار می‌رود.

  • کشتی آکواریوم کف شیشه‌ای

اگر می‌خواهید مرجان‌های زیبا و ماهی‌های رنگارنگ کف دریا را از یک قاب شیشه‌ای تماشا کنید، کشتی آکواریوم کیش بهترین انتخاب است. با نگاه‌کردن به کف شیشه‌ای و شفاف کشتی، گویی مستند زنده‌ای از اعماق دریا برای شما پخش می‌شود که تصاویر فراموش‌نشدنی از رمز و راز دریا را در ذهن‌تان باقی می‌گذارد.

  • کشتی تفریحی دنا

کشتی های تفریحی کیش

در کشتی سه‌طبقه دنا امکاناتی مثل رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد، این کشتی وسعت کمتری دارد ولی نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد قیمت مناسب‌تری دارد.

  • کشتی تفریحی کاتاماران گوهر

این کشتی از لوکس‌ترین و به‌روزترین کشتی‌های جزیره است که امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار مسافران قرار می‌دهد. کشتی گوهر 180 نفر ظرفیت دارد و برای تمامی مسافران از پوشش کامل بیمه برخوردار است. برای سوارشدن به کشتی و گشت‌زنی دریایی لازم است از نیم ساعت قبل در بندرگاه حاضر باشید.

  • کشتی تفریحی اوستا

لذت ایستادن بر روی عرشه وسیع کشتی اوستا، تماشای آسمان شب و ستارگان، تصویری رویایی از بندرگاه جزیره کیش برجای می‌گذارد. اجرای موسیقی زنده در حین سرو شام و برگزاری جنگ‌های شاد شبانه از امکانات تفریحی است که اوستا برای شما فراهم می‌کند.

  • کشتی تفریحی آرتمیس

کشتی باشکوه آرتمیس بزرگ‌ترین رستوران دریایی کشور را در دل خود جای داده است. در گشت‌زنی دو ساعته و مهیج این کشتی بر روی آب‌های خلیج‌فارس می‌توانید غرق آرامش این دریای بی‌کران شوید. علاوه بر آن از جنگ‌های شاد، موسیقی زنده و هنرنمایی هنرمندان محبوب کیش نظیر علیرضا حقانی لذت ببرید.

ماهیگیری در کیش

ماهیگیری از دل‌نشین‌ترین تفریحات کیش است. این تفریح در سراسر جزیره آزاد بوده و هر عمق دریای خلیج‌فارس زیستگاه نوع خاصی از آبزیان ازجمله ماهی‌های کافر، سرخو، هامور، جت، صافی، جاش طلایی، جاش سال و… است. برای صید هریک از ماهی‌ها باید روش خاصی از ماهیگیری را به کار بگیرید.

ماهیگری در کیش

با مراجعه به کلوپ‌های ماهیگیری موجود در اطراف جزیره می‌توانید تجهیزات موردنیاز برای این کار را تهیه کنید. از انواع ماهیگیری در کیش هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهیگیری از روی صخره
  • ماهیگیری بر روی سکوها یا اسکله‌ها
  • فلای فیشینگ
  • سورف کستینگ (ماهیگیری در سواحل شنی)

معروف‌ترین پلاژهای جزیره کیش

برای تجربه تفریحات آبی کیش قطعا باید به پلاژهای این جزیره زیبا هم سر بزنید. در ادامه بهترین پلاژهای جزیره کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش بوده و در بلوار دریا واقع شده است. این پارک ساحلی امکانات تفریحی متنوعی برای سلایق و علایق مختلف دارد که در کنار مناظر آرامش‌بخش دریا، مجموعه بی‌نظیری برای گردشگران جزیره به شمار می‌رود.

  • پلاژ بانوان کیش

بانوان می‌توانند در این پلاژ در محیطی امن و بسته از تفریحات ساحلی لذت ببرند. این پلاژ از بهترین سواحل جزیره و در بخش شمال شرقی قرار دارد. در این مکان امکانات ویژه بانوان مانند سالن ماساژ و بدن‌سازی، صندلی مخصوص آفتاب گرفتن، رستوران، بوفه، انواع وسایل بازی برای کودک و… وجود دارد.

  • پارک ساحل مرد ماهیگیر

در قسمت شرقی جزیره مجسمه‌ی مرد ماهیگیر به ارتفاع 12 متر ورود شما را به این پارک ساحلی خوش‌آمد می‌گوید. این مجسمه غول‌پیکر از بزرگ‌ترین تندیس‌های فیگوراتیو کشور محسوب می‌شود.

مجسمه مرد ماهیگیر

فضای سرسبز این پارک که از گیاهان بومی جزیره پوشیده شده به همراه ساحل شنی مکان ایده‌آلی برای تفریح شناخته می‌شود.

  • ساحل مرجان

ساحل مرجان درواقع نقطه تلاقی دریای خلیج‌فارس و مرکز خرید معروف مرجان است. مرجان‌های دریایی و سنگ‌های طبیعی زیبایی که در این جزیره وجود دارد می‌تواند گردشگران و طبیعت دوستان را ساعت‌ها سرگرم کند. در این ساحل گشت‌وگذار در مرکز خرید مرجان که از معروف‌ترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود را از دست ندهید.

  • پارک ساحلی سیمرغ

در قسمت جنوب شرقی جزیره پارک ساحلی سیمرغ با امکانات تفریحی متنوعی مثل دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت، نوار تندرستی، فضای بازی پینگ‌پنگ و بدمینتون قرار دارد.

  • ساحل مارینا

این مکان از محبوب‌ترین سواحل جزیره کیش است که امکانات متنوعی از تفریحات آبی، رستوران و البته اقامت فراموش‌نشدنی در هتل 5 ستاره مارینا برای شما فراهم می‌کند.

  • ساحل درختان نارگیل

این ساحل در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و شهرت آن به دلیل وجود درختان نارگیل بلندقامتی است که آب‌وهوای مناطق استوایی را تداعی می‌کند. هنگام تماشای غروب آفتاب دریا، برگه‌های بسیار بزرگ درختان نارگیل در این منطقه همچون سایه‌بانی بر روی ساحل سایه می‌اندازد و وزش نسیم ملایم لذت شما را چند برابر می‌کند.

ساحل درختان نارگیل

معرفی سایت‌های غواصی

غواصی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش است که تجربه آن در این جزیره زیبا خاطراتی به یادماندنی برای شما به جای خواهد گذاشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش تعدادی از سایت‌های غواصی را به شما معرفی کنیم تا در سفر به جزیره کیش، بهترین تجربه غواصی برای شما رقم بخورد.

  • سایت غواصی ژوراسیک پارک

این سایت با عمق 12 متری در شرق جزیره کیش قرار دارد. سایت غواصی ژوراسیک پارک در گذشته پر از مرجان‌های دریایی بوده ولی با گذشت زمان تبدیل به کویری در زیر آب شده است.

  • سایت غواصی بیگ کورال

این سایت غواصی با دارا بودن یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های دریایی، یکی از مفرح‌ترین مناطق جزیره برای غواصی کردن محسوب می‌شود. عمق این سایت در هنگام جزرومَد بین 4 تا 7 متر متغیر است و زیستگاه جانوران دریایی مانند انواع لابستر، لاک‌پشت، انواع ماهی، مرجان‌های طبقاتی است.

  • سایت غواصی ساترن کرک

این سایت 5 کیلومتر با ساحل فاصله دارد؛ بنابراین برای رسیدن به آن باید از قایق استفاده کنید. سایت غواصی ساترن کرک مخصوص کسانی است که تجربه بیشتری در غواصی دارند و به نسبت حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شوند.

غواصی در کیش

عکس از: خبرگزاری صداوسیما

  • سایت غواصی داما (کشتی مغروق)

این کشتی باربری سنگالی در سال 1384 مهمان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بود و به دلیل آب‌گرفتگی موتورخانه برای همیشه در زیرآب غرق شد. در این سال‌ها ماهی‌ها و آبزیان زیادی در این کشتی آرام‌گرفته و به زیست خود ادامه می‌دهند. این سایت غواصی با دارا بودن یک زیستگاه مصنوعی از آبزیان در قلب کشتی مغروق، هرساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

  • سایت غواصی دشت جلبک‌ها

این سایت به دلیل وجود جلبک‌های بسیار به دشت جلبک‌ها شهرت دارد و هنگام غواصی در آن می‌توانید از انواع آبزیان مثل دلقک‌ماهی، هامور، خفاش‌ماهی، ماهی‌مرکب، ستاره‌های دریایی و سفره‌ماهی دیدن کنید. البته این سایت نسبت به سایر مناطق بکرتر بوده و دلیلش هم دورتر بودن از جزیره است.

  • سایت غواصی دشت ستاره‌ها

این سایت به دلیل وجود ستاره‌های دریایی غول‌آسا به دشت ستاره‌ها معروف است. دشت ستاره‌ها هم از سایت‌هایی است که برای غواصان حرفه‌ای‌تر مناسب است و برای افراد تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود. در حین غواصی می‌توان در کنار آبزیانی مثل کوسه‌های بلک تیپ، لاک‌پشت‌ها، سفره‌ماهی‌ها و شیر ماهی‌ها شنا کرد.

اقامت در کیش

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که یک سفر را لذت بخش‌تر می‌کند، تجربه اقامتی خوب و دلنشین است. در سفر به کیش گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش روی شما است. اما اگر هزینه هتل به نظرتان زیاد است می‌توانید با مراجعه به وب سایت هومسا و اجاره ویلا و سوئیت در کیش، از هزینه‌های خود کم کنید. فراموش نکنید در کنار لذت‌بردن از تفریحات مختلف آبی این جزیره حتما به رستوران‌های آن هم سری بزنید و از طعم لذیذ غذاهای جنوبی بچشید. رستوران‌هایی چون رستوران دارچین کیش، رستوران میرمهنا، رستوران شاندیز صفری و غیره در بین مسافران بسیار محبوب هستند.

کلام آخر

بستن چمدان و راهی مروارید خلیج‌فارس شدن برای داشتن تجربه‌ای خوب از تفریحات کیش از آن تصمیماتی است که در هر لحظه‌اش هیجان و خاطرات فراموش‌نشدنی به همراه می‌آورد. در این مطلب سعی کردیم تمام تفریحات آبی کیش و سایر تفریحات آن را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از زمان حضور خود در کیش بیشترین استفاده را ببرید و بتوانید از بین تعداد زیادی تفریح آبی، مناسب‌ترین گزینه‌ها را با توجه با علایق خود انتخاب کنید.

یک دیدگاه

  1. قایق سواری های ویژه ای که داره حس آدرنالین خوبی رو داره به ویژه دلفین های با نمکی که در سطح آب درحال بازی کردنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا