ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنی

جاهای دیدنی بندرعباس ؛ از چشمه گنو تا معبد هندوها

بندرعباس که در نوشته‌های هرودوت، مورخ یونانی از آن به عنوان بندر گمبرون یاد شده، از مراکز بسیار مهم تجاری و اقتصادی کشور است. این بندر به واسطه موقعیت جغرافیایی خود مورد توجه کشورهای مختلف بوده و همین موضوع باعث شده مدتی تحت سلطه بیگانگان باشد. اما در سال 1623 میلادی شاه‌عباس آن‌ها را بیرون راند و نام “بندرعباس” را بر آن نهاد. در حال حاضر این بندر یکی از بنادر بسیار مهم و استراتژیک کشور است که کالاهای زیادی از طریق آن ترانزیت می‌شود. بندرعباس در مجاورت تنگه هرمز قرار گرفته و با سیرجان، بافت، میناب، بندر لنگه و داراب محدود می‌شود. اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی بندرعباس بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله با هومسا همراه شوید. در پایان نیز سوغات بندرعباس را معرفی خواهیم کرد.

جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس بی‌شمار هستند. این بندر تجاری زیبا به‌ واسطه موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در کرانه خلیج‌فارس از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار است. چشم‌اندازهای بی‌نظیر خلیج همیشه فارس ایران از مهم‌ترین جاذبه‌های این بندر به‌حساب می‌آیند. بندرعباس بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران است که نقش بسیار مهمی را در فعالیت‌های اقتصادی کشور ایفا می‌کند. تعداد قابل‌توجهی از گردشگران این منطقه به دلایل تجاری و اقتصادی به این شهر سفر می‌کنند.

  • منطقه حفاظت شده گنو

جاهای دیدنی بندرعباس

شاید برای‌تان قابل باور نباشد، اما در هرمزگانی که به هوای گرم و شرجی‌اش معروف است، منطقه‌ای مرتفع با آب‌و‌هوای بسیار خنک به نام منطقه محافظت شده گنو وجود دارد. این منطقه که در بخش شمالی هرمزگان واقع شده و از جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می‌رود، 27500 هکتار وسعت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا از 50 تا 2374 متغیر است. در گنو می‌توانید درختانی مانند سیب، انار، زردآلو، انجیر، انبه و خرما به وفور یاد می‌شود. حتی میوه‌هایی مانند لیموترش و نارنگی و نارنج که به نظر میوه‌های مناطق پر باران شمال هستند هم در گنو یافت می‌شوند.

پلنگ، کفتار، گرگ، شغال، قوچ، میش، بز و آهو حیواناتی هستند که منطقه حفاظت شده گنو را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند. همین پوشش گیاهی و جانوری منحصر‌به‌فرد بود که باعث شد در سال 1351 تا 1354، گنو به عنوان منطقه محافظت شده و در سال 1354 به عنوان پارک ملی ثبت شود. گنو در کنار جنگل ارسباران، جنگل گلستان، ارژن-پریشان، جنگل حرا قشم و کویر و غیره یکی از 13 ذخیرگاه زیست‌کره در ایران شناخته شده است و ارزش طبیعی بسیار بالایی دارد.

  • چشمه آبگرم گنو

جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس، چشمه آبگرمی است که در فاصله 34 کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس و بر روی کوه گنو واقع شده است. خانواده‌های بسیاری برای وقت گذراندن در کنار چشمه و محیط اطراف آن که دارای آب‌و‌هوای خنک و مطبوعی است راهی این منطقه می‌شوند.

از ویژگی چشمه آبگرم گنو می‌توان به ترکیبات هیدروژن سولفور و کلر اشاره کرد. دمای آب چشمه به حدی بالاست که تنها یک نوع ماهی خاص و تعداد محدودی گیاه می‌توانند دوام بیاورند. این ماهی بسیار کوچک که آوینیوس گینویس نام دارد، جز در این چشمه در هیچ کجای دیگری دیده نشده است و اندازه آن به حدی کوچک است که برای دیدن آن در جریان تند چشمه باید بسیار دقت کنید. در این محدوده تنها گیاهانی مانند مهرخوش، بادام وندلیو و پامچال صخره‌ای می‌توانند رشد کنند.

  • غار خرسین

غار خرسین بندرعباس

غار خرسین یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس است که در فاصله ۸۰ کیلومتری این شهر و در نزدیکی روستایی به همین نام در دهستان سیاهو واقع شده است. منطقه خرسین متشکل از رشته کوه‌هایی نمکی است که قد برافراشته‌اند و به دلیل پوشیده بودن از نمک، تنها درختچه‌هایی نظیر بادام کوهی را در دامان خود پرورش می‌‌دهند.

چشمه آب شوری که از گنبد غار خرسین سرچشمه می‌گیرد زمینه‌های کشاورزی اطراف را دستخوش تغییرات نامطلوبی کرده است. بااین‌حال، از منظر یک گردشگر این مکان یکی از منحصربه‌فردترین چشم‌اندازهای طبیعی منطقه به‌حساب می‌آید. ستون‌ها و قندیل‌های نمکی و عظیم موجود در غار خرسین نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

  • باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان بندرعباس با بیش از ۹۰ گونه از زیباترین پرندگان جهان در زمینی به وسعت ۶ هکتار، همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر برای پذیرایی از گردشگران و دوستداران طبیعت آماده است. در این باغ زیبا، انواع پرندگان شکاری و زینتی و بسیاری از انواع مرغان دریایی را مشاهده خواهید کرد. باغ پرندگان بندرعباس در فاصله ۴ کیلومتری جاده بندرعباس – میناب واقع شده است.

  • پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو بندرعباس

پارک ساحلی سورو در کرانه خلیج‌فارس و در مجاورت تنگه هرمز، مسیر رفت‌وآمد بزرگ‌ترین کشتی‌های تجاری جهان را در مقابل چشمان بیننده به تصویر می‌کشد. فضای سبز این پارک با درختان نارگیل و خرما و گل‌های ختمی تزیین شده و در گوشه ‌و کنار آن آلاچیق‌هایی تعبیه شده است که سایه‌گاه و استراحتگاه گردشگران این منطقه به‌حساب می‌آیند.

  • دره داماش

دره داماش بندرعباس

دره داماش هم یکی دیگر از مناظر طبیعی و جاهای دیدنی بندرعباس است که سالیانه گردشگران بسیاری را از اقصا نقاط جهان به خود می‌خواند. رودخانه جاری در بستر دره داماش از ارتفاعات هماگ سرچشمه می‌گیرد.

اجاره آنلاین خانه در بندرعباس

جاذبه‌های تاریخی بندرعباس

بندرعباس به‌واسطه موقعیت جغرافیایی ویژه، در طول تاریخ با کشورهای دور و نزدیک در تعامل بوده و از سابقه تجاری و تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است. چنان‌که ردپای حضور کشورهایی نظیر پرتغال، انگلیس و هندوستان هنوز هم در آن مشاهده می‌شود. این قبیل تعاملات در فرهنگ بومی و غذایی و همچنین در معماری منطقه نیز تأثیرگذار بوده‌اند. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • معبد هندوها از جاهای دیدنی بندرعباس

جاهای دیدنی بندر عباس

یکی از متفاوت‌ترین بناهای تاریخی موجود در بندر عباس معبد هندوهاست که به آن پرستشگاه بت گوران نیز گفته می‌شود. تفاوت این بنا با سایر بناهای تاریخی و قرارگیری در خیابان امام خمینی آن‌هم جلوی بازار روز باعث شده گردشگران بسیاری در بدو ورود به بندرعباس به آن توجه کنند. در ساخت این معبد که تاریخ آن به 1210 هجری قمری برمی‌گردد، از لاشه‌سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ‌های مرجانی و گچ لویی استفاده شده است. گفته می‌شود تعداد زیادی هندو در فاصله سال‌های 1300 تا 1344 در بندرعباس ساکن بوده‌اند و این معبد از محل نذورات آن‌ها و توسط تاجران هندی ساخته شده است.

  • عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس، عمارت کلاه فرنگی است که قدمت آن به دوره صفویه باز‌ می‌گردد. نمونه چنین عمارت‌هایی در شهرهای قزوین، تهران، اصفهان و بسیار از شهرهای دیگر ایران نیز وجود دارند. عمارت کلاه‌فرنگی بندر عباس در بلوار طالقانی و نزدیک اسکله قدیمی شهر قرار گرفته است و ظاهرا در سال‌های گذشته به عنوان گمرک و تجارتخانه داخلی و خارجی مورد استفاده بوده است.

  • حمام گله داری

جاهای دیدنی بندر عباس

تقریبا در تمامی شهرهای ایران خصوصا شهرهای کویری شاهد حضور حمام‌هایی هستیم که از یک معماری خاص پیروی می‌کنند. این حمام‌ها دارای فضای بینه، سربینه، گرمخانه و خزینه هستند. سقف حمام‌ها نیز عموما به شکل گنبدی طراحی می‌شده است. حمام گله‌داری تنها حمام تاریخی بندرعباس است که تاریخ آن به اواخر قرن 13 هجری قمری برمی‌گردد و امروزه از آن به عنوان موزه مردم‌شناسی استفاده می‌شود.

در ساخت حمام گله‌داری از سنگ‌های دریایی، اسفنجی، ساروج محلی و گچ دستکوب استفاده کرده‌اند تا مقاومت بالایی داشته باشد. برای بازدید از از این بنای تاریخی و موزه، به بخش‌های مرکزی بندرعباس مراجعه کنید.

  • محله باستانی سورو

جاهای دیدنی بندر عباس

در بخش‌های غربی بندرعباس محله‌ای نام آشنا وجود دارد که به آن محله سورو گفته می‌شود. در حفاری‌های باستان‌شناسی محله سورو قدیم که در بخش‌های شمالی سورو جدید واقع شده، سکه‌هایی مربوط به دوران‌های مختلف ساسانی، صفویه و قاجاریه یافت شده‌اند که نشان‌دهنده قدمت بالای این محله است. در واقع هرجا از بندر گمبرون نام برده شده، نام محله سورو نیز به دنبال آن آمده است و نام این دو به هم گره خورده‌اند. ظاهرا حکومتی که در قرن‌های سوم تا دهم هجری کنترل تنگه هرمز را بر عهده داشته است، مجهز به ضرابخانه‌ای برای ضرب سکه‌های طلا، نقره و مسی بوده است.

امروزه آثار ارزشمند یافته شده در سورو در موزه بندرعباس در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. در گذشته سورو پر بود از درختانی چون کنار، کرت، کهور، گز و خرگ و نخل.

  • موزه مردم‌شناسی خلیج فارس

جاهای دیدنی بندر عباس

بزرگترین موزه مردم‌شناسی جنوب کشور در بندرعباس واقع شده و به واسطه ارزش هنری، معماری و فرهنگی که دارد به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی بندرعباس تبدیل شده است. ساختمان موزه در سه طبقه و زیربنای 2400 متر مربع، ساخته شده و در طراحی معماری و ساخت آن از الگوهای معماری سنتی بهره برده شده است. این بنا در سال 1386 افتتاح شد.

  • مسجد جامع اهل سنت از جاهای دیدنی بندر عباس

جاهای دیدنی بندر عباس

مساجد تاریخی ایران از جمله شاهکارهای هنر معماری ایرانی- اسلامی هستند. برخی از این مساجد مانند مسجد شیخ لطف الله اصفهان و تاریخانه دامغان از شهرت بالایی برخوردار هستند. مساجد اهل تسنن با معماری متفاوت، جلوه دیگری از از این هنر باشکوه را به نمایش می‌گذارند. یکی از مساجد اهل تسنن که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده، مسجد جامع اهل سنت بندرعباس است که به آن مسجد جامع دلگشا هم می‌گویند. مسجد در سال 1175 هجری قمری و با همکاری زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی ساخته شده است. از ویژگی‌های بارز مسجد، محراب کاشیکاری شده و فوق‌العاده زیبای آن است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این مسجد که از قدیمی‌ترین مساجد بندرعباس به شمار می‌رود، دارای شبستانی دو طبقه است با 20 درب بزرگ که به ایوان‌های شمالی، جنوبی و شرقی باز می‌شوند. بخش‌های قدیمی‌تر شبستان دارای ستون‌های متعدد با سرستون‌هایی گچ‌بری شده شما را به یاد معماری خاص مسجد گله‌داری و دژگان می‌اندازد. مسجد جامع اهل سنت بندر عباس بارها و بارها مرمت شده و آخرین مرمت آن به سال 1378 باز می‌گردد.

  • آب انبارهای برکه باران

جاهای دیدنی بندر عباس

آب انبارها و قنات‌ها در اقلیم گرم‌و‌خشک ایران نقش حیاتی داشته‌اند و هنوز هم در بسیاری از مناطق، از این آب‌انبارها استفاده می‌شود. مجموعه برکه باران یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس است که از پنج برکه یا آب انبار تشکیل شده و دارای سقف‌های گنبدی موزون و بسیار زیبایی هستند. ایرانیان در ساخت آب‌انبار از سنگ و ملات ساروج استفاده می‌کردند تا نفوذپذیری کمتری داشته باشد و آب جمع‌ شده باران و برف را برای مصرف در تابستان، حفظ کند. آب انبارهای برکه باران چهار دهانه برای ذخیره آب دارند که آب کل شهر را تامین می‌کرده‌اند. امروزه یکی از این آب انبارها به آمفی تئاتر تبدیل شده است.

مجموعه آب انبارهای برکه باران در سال 1354 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

  • مسجد ناصری

جاهای دیدنی بندر عباس

در سال 1304 هجری شمسی شخصی به نام محمد علی ناصری حیدری بنایی ساخت که امروزه آن را به نام مسجد ناصری می‌شناسیم. در معماری مسجد می‌توان ردپای معماری سنتی جنوب را یافت و تزئینات کاشیکاری آن چیره‌دستی هنرمندان دوره قاجار را نشان می‌دهد. برای تکمیل کردن سقف مسجد از چوب درخت صندل استفاده شده که از هند وارد کرده‌اند. گچ‌بری زیبای مسجد ناصری نیز حرفی برای گفتن دارند.

  • موزه آب بندرعباس

جاهای دیدنی بندر عباس

اگر به آب و تلاش‌های بشر در ساخت تجهیزات حفرچاه و قنات برای دستیابی به آب در سخت‌ترین شرایط آب‌و‌هوای علاقه دارید حتما سری به موزه آب بندرعباس بزنید. در این موزه که تاریخ آن به دوره صفویه می‌رسد، اشیایی مانند انواع کوزه، انواع خمره‌های سنگی، پایه مشبک و عکس‌هایی از ظروف آب، گاوچاه و غیره در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. این کار با هدف آشنایی بیشتر مردم با این تجهیزات و توجه بیشتر به ارزش آب صورت گرفته است.

  • قلعه فین

جاهای دیدنی بندرعباس

قلعه فین بندرعباس بر روی تپه‌ای در حوالی این شهر واقع شده و از قدمتی ۷۰۰ ساله برخوردار است. باستان‌شناسان ساخت این بنا را به دوران ایلخانیان و سلجوقیان نسبت می‌دهند. تصور می‌شود این قلعه در زمان‌های دور به ‌عنوان یک پایگاه نظامی کاربرد داشته است.

  • امامزاده شاه محمد تقی(ع)

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس که جزو جاذبه‌های مذهبی منطقه نیز محسوب می‌شود، امامزاده شاه محمد تقی (ع) است. این بنا با آن سقف و مناره‌های میناکاری شده همراه با شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، بسیار دیدنی است. این امامزاده روزگاری مقصد مسافران پاکستانی و بنگلادشی بود که قبل از زیارت امام رضا (ع) وارد بندر عباس می‌شدند و سپس به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کردند. بارگاه این امامزاده در بلوار طالقانی، خیابان شهید بهشتی بندرعباس قرار دارد.

مراکز تجاری و بازارهای بندرعباس

بندرعباس مملو از بازارها و مراکز خریدی است که به‌سادگی می‌تواند نظر گردشگران را به خود جلب کند. مجموعه این بازارهای سنتی و مدرن را می‌توان از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس به‌حساب آورد. در حین گشت‌وگذار در مراکز تجاری، گردشگران علاوه بر تهیه سوغات، صنایع‌دستی و ملزومات خود می‌توانند از انواع خوراکی‌های بومی و غیربومی نیز بهره‌مند شوند. موارد زیر از مهم‌ترین جاذبه‌های بندرعباس برای مقاصد تجاری به‌حساب می‌آیند:

  • بازار قدیم

جاهای دیدنی بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس با برخورداری از انواع فروشگاه‌ها و اجناس از شلوغ‌ترین، سرزنده‌ترین و پر جاذبه‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می‌روند. اغلب گردشگران، با گشت‌وگذار در این بازار رنگارنگ به خرید صنایع‌دستی پرداخته و اغذیه بومی این بندر تماشایی را امتحان می‌کنند.

  • بازار ماهی

جاهای دیدنی بندرعباس

عکس از: خبرگزاری ایرنا

بازار ماهی هم یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس است که در منتهی‌الیه بازار قدیم واقع شده است. در این محوطه بزرگ، صیادان به عرضه انواع و اقسام آبزیان صید شده می‌پردازند؛ بنابراین، گردشگران می‌توانند محصولات دریایی متنوعی را از این بازار تهیه کنند.

  • بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها در اصل متشکل از دو بازار بسیار قدیمی است که چیزی در حدود ۳ قرن قدمت دارند. اسامی یاد شده به دو قوم و طایفه اصیل این منطقه اطلاق می‌شود که از زمان‌های دور تاکنون در این مکان به دادوستد پرداخته‌اند. در این دو بازار، انواع صنایع‌دستی و کالاهای روز با بهترین قیمت به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

  • مرکز خرید ستاره شهر

ستاره شهر یکی از مراکز تجاری امروزی بندرعباس است. این بازار مدرن در ۳ طبقه احداث شده و شامل ۴۰۰ غرفه تجاری می‌شود. در این مکان، علاقه‌مندان می‌توانند انواع لباس‌های مردانه و زنانه، طلا و جواهر، ابزارآلات فنی و الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کرده و در صورت تمایل، تهیه کنند. درعین‌حال، رستوران‌های واقع در بازار ستاره شهر هم پذیرای مسافرانی خواهند بود که به دنبال مکانی مناسب برای صرف غذا هستند.

  • مجتمع تجاری زیتون

مجتمع تجاری زیتون از جمله بازارهای مدرن و جاهای دیدنی بندرعباس است که مجموعه‌ای از معتبرترین و بهترین محصولات روز را در معرض دید گردشگران قرار می‌‌دهد. این مکان، مجهز به کافی‌شاپی است که با فنجانی چای یا قهوه و انواع خوراکی‌ها از مسافران پذیرایی می‌کند.

  • مرکز خرید ستاره جنوب

ستاره جنوب هم یکی دیگر از مراکز تجاری بندرعباس است که کالاهایی نظیر طلا و جواهر و کیف و کفش را در طبقات مختلف به علاقه‌مندان عرضه می‌کند. با توجه ‌به احداث یک سینما در طبقه سوم این مرکز خرید، گردشگران برای تماشای فیلم هم می‌توانند به این مکان مراجعه کنند.

از دیگر بازارها و مراکز تجاری بندرعباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس
  • مجتمع تجاری رویال ۱
  • مجتمع تجاری رویال ۲
  • مرکز خرید نخیل
  • مرکز خرید نیلی
  • مرکز خرید ملکه آسمان‌ها

سوغات بندرعباس

گلابتون دوزی

از جمله مهم‌ترین سوغات بندرعباس می‌توان به انواع دست‌بافته‌های حصیری، پارچه‌ها و لباس‌هایی گلابنون‌دوزی شده، انواع سفال و جاجیم و گبه اشاره کرد. کالاهای تولیدشده به وسیله زنان و مردان هنرمند این خطه در بازارهای سنتی بندرعباس به فروش می‌رسند. فراموش نکنید در کنار بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس، حتما سری به این بازارها بزنید و خرید کنید. مطمئن باشید کاملا راضی بر می‌گردید.

موقعیت جغرافیایی بندرعباس

بندرعباس

بندرعباس مرکز هرمزگان بوده و در جنوب این استان واقع شده است. این شهر زیبا از سمت شمال به ارتفاعات و از سمت جنوب به دریا منتهی می‌شود؛ بنابراین، می‌توان دریافت که کل شهر از شمال به جنوب دارای شیب بوده و در ارتفاع ۱۰ متری بستر دریا قرار دارد. بندرعباس در ۱۲۸۷ کیلومتری تهران واقع شده و با نزدیک‌ترین شهر یعنی جزیره قشم تنها ۲۸ کیلومتر فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قشم

آب‌وهوای بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس

چنان که پیش‌تر هم گفته شد، قرارگرفتن این شهر در جنوب ایران و در ساحل خلیج‌فارس باعث شده از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار باشد؛ بنابراین، درست مانند سایر مناطق جنوبی ایران، این شهر از اواخر مهرماه تا اواسط فروردین دارای آب‌وهوایی متعادل و مطبوع است. در گرم‌ترین روزهای سال، دمای بندرعباس به ۵۲ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. این در حالی است که در سردترین روزهای سال دمای هوا تا ۲ درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی منطقه، از اواخر مهر تا اواسط فروردین بهترین زمان سفر به بندرعباس به‌حساب می‌آید.

مسیر دسترسی به بندرعباس

جاهای دیدنی بندر عباس

بندر عباس یا بندر گمبرون در مجاورت تنگه هرمز قرار دارد و از شمال با سیرجان و بافت از شرق با میناب و از غرب با بندر لنگه و داراب محدود می‌شود. سفر به بندرعباس به روش‌های گوناگون و با صرف هزینه‌های مختلف امکان‌پذیر است. از رایج‌ترین راه‌های سفر به بندرعباس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سفر با تورهای مسافرتی
  • سفر با هواپیما
  • سفر با اتوبوس
  • سفر با قطار
  • سفر با خودروی شخصی

در بازدید از دیدنی های بندرعباس کجا اقامت داشته باشیم؟

در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس می‌توانید بسته به بودجه و سلیقه خود بهترین مکان‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. بندرعباس دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی فراوانی است که هر یک از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. درعین‌حال، برای اجاره سوئیت و ویلا در بندرعباس می‌توانید از سامانه‌هایی نظیر هومسا کمک بگیرید.

سوالات متدوال

بهترین جاذبه های طبیعی بندرعباس کدامند؟

منطقه حفاظت شده گنو، چشمه آبگرم گنو، غار خرسین، باغ پرندگان بندرعباس، پارک ساحلی سورو، دره داماش و…

سخن آخر

بندرعباس با تمام زیبایی‌های تاریخی و طبیعی که دارد، یکی از مقاصد تجاری ایران محسوب می‌شود و نه تنها در نیمه دوم سال، بلکه تمامی سال میزبان مسافران زیادی می‌شود. بدون شک سفر به این بندر تجاری تفریحی بدون اجاره اقامتگاه معنایی نخواهد داشت. به این منظور می‌توانید از خدمات سایت هومسا برای اجاره روزانه آپارتمان مبله در بندرعباس کمک بگیرید.

‫2 دیدگاه ها

  1. من هیچ کدوم از جاهای دیدنی بندرعباس رو نرفتم
    ولی همون شهر بندرعباس انقدر حس خوبی داره که هرکی بره بهش خوش میگذره.

  2. باغ پرندگان و تنوع گونه های پرنده ها واقعا خیلی چشم گیر و جذابه، برای گردش مجتمع نیل رو خیلی پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا