کافه‌ها و رستوران‌هاایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردی

15 تا از بهترین فودکورت‌های تهران ؛ آدرس، ساعت کار و شماره تماس

فودکورت‌های تهران (صحن غذا یا سرای غذا) یکی از پرترددترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران برای شکم‌گردان محسوب می‌شوند. استقبال پایتخت‌نشینان از چنین مکان‌هایی منجر به احداث انواع و اقسام فودکورت در هر گوشه از شهر شده است.

اغلب فودکورت‌های تهران در مراکز تجاری-تفریحی واقع شده و به شما امکان می‌دهند پس از پاساژ گردی به یک مکان شیک و آرام بروید و انواع غذا و نوشیدنی را در رستوران‌ها و کافه‌ها مطابق با ذائقه خود نوش جان کنید. علاوه بر چنین فودکورت‌هایی، مکان‌های متفاوت‌تری مثل باغ غذای تهران با دکوراسیونی مملو از اتومبیل‌های خاص، هیجان موزه‌گردی در میان اتومبیل‌های کلاسیک و قدیمی را در کنار شکم‌گردی برایتان فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین فودکورت‌های تهران می‌پردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فودکورت پالادیوم | از معروف ترین فودکورت های تهران

فودکورت پالادیوم

پاساژ پالادیوم از شناخته‌شده‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید تهران، در محله زعفرانیه و شمال تهران واقع شده است. این مکان از محبوب‌ترین فودکورت‌های تهران بوده و در طبقه سوم پاساژ قرار دارد. در فودکورت پالادیوم طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و بین‌المللی سرو می‌شود؛ بنابراین هر سلیقه و ذائقه‌ای به‌راحتی غذای موردعلاقه خود را در این مکان پیدا می‌کند.

منو و رستوران‌های معروف:

معروف‌ترین بخش‌های فودکورت پالادیوم شامل رستوران‌های غذاهای دریایی لاوانسی، غذاهای ژاپنی کاتسو، پیتزا خاتون، کافه لیبرو، رستوران مکزیکی لاسالسا، گرانولابار، استیک کات، سالاد بار پومودورو، رستوران دیژون و کافه ویونا است.

آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی،  نرسیده به میدان الف، جنب کوچه عروضی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم
شماره تماس ۰۲۱۲۲۰۱۰۶۰۰
ساعت کار
شنبه تا چهارشنبه و جمعه از ساعت 11 تا ۲۳
پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۳:۳۰
اینستاگرام @palladiummallfan
آدرس پارکینگ تهران، محله محمودیه، مقدس اردبیلی، کوچه عروضی

فودکورت برج میلاد

فودکورت برج میلاد

فودکورت برج میلاد با قرار گرفتن در طبقه چهارم برج، چشم‌انداز نسبتاً مرتفعی را هنگام صرف غذا برای شما فراهم می‌کند. تماشای نمایی از شهر تهران به همراه شنیدن موسیقی زنده حین سرو غذا تجربه خاطره‌انگیزی را به همراه دارد.

منو و رستوران‌های معروف:

آبگوشت باشی، تک کنتاکی، باربیکیو دارش مغولی، لایم، ترکی استانبولی، مای برگر، کول کاپ، پاکت، برجویچ و کاوالی 10 رستوران این فودکورت هستند. در این رستوران‌ها انواع غذاهای اصیل ایرانی و فرنگی از قرمه سبزی و آبگوشت تا بهترین غذاهای ترکی، مراکشی، ایتالیایی و عربی سرو می‌شود.

آدرس تهران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد، برج میلاد، طبقه چهارم
شماره تماس 0214953
ساعت کار همه‌ روزه از ساعت 9 تا 24
وب‌سایت برج میلاد https://miladtower.tehran.ir/
آدرس پارکینگ تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران، پارکینگ طبقاتی برج میلاد

فودکورت ارگ تجریش | از بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجریش (ارگ سنتر) یکی از مراکز خرید معروف شمال شهر تهران است که طبقه سوم آن فضای گسترده‌ای برای صرف غذا و نوشیدنی دارد. پس از پاساژگردی در این مرکز خرید بزرگ حتماً حسابی گرسنه می‌شوید. فودکورت ارگ تجریش با سرو انواع غذاهای متنوع مثل سوخاری‌ها، پاستا، پیتزا و برگر در مکانی شیک در طبقه سوم ارگ آماده پذیرایی از شماست.

منو و رستوران‌های معروف:

رستوران‌های مایا تکس، منصوریان، تناسب، تله پیتزا، هامبورگر و راشن مجموعه‌های غذایی این فودکورت هستند. غذاهای فست‌فودی بیشتر تنوع غذایی این فودکورت را شامل می‌شوند.

آدرس تهران، میدان تجریش، خیابان سعدآباد، مجتمع ارگ تجاری تجریش، طبقه سوم
شماره تماس 021-22396121

021-22396892

ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 10 تا 23
آدرس اینستاگرام @foodcourt.arg
پارکینگ دارد

فودکورت پل طبیعت

فودکورت پل طبیعت

پل طبیعت اولین پل غیرخودرویی تهران بوده و از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری شهر به‌ویژه برای شکم‌گردی شبانه به شمار می‌رود. فودکورت پل طبیعت با دربرداشتن 10 رستوران، از پر رفت‌وآمدترین فودکورت‌های تهران است که چشم‌انداز جالبی از رفت‌وآمد اتومبیل‌ها در اتوبان مدرس و کوهستان‌های اطراف را تقدیم نگاه شما می‌کند.

بیشتر بخوانید: کافه های بام لند

منو و رستوران‌های معروف:

پس از قدم زدن بر روی این پل زیبا می‌توانید به فودکورت واقع در بخش زیرین پل بروید و انواع خوراک ایرانی، ایتالیایی، فست‌فودها، آبمیوه‌ها، قهوه‌ها و دسرها را نوش جان کنید.

آدرس میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان شهیدی، پارک آب‌وآتش، ضلع شرقی پل طبیعت، فودکورت طبیعت
شماره تماس  021-47098819
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 10 تا 24
آدرس اینستاگرام @tabiat_foodcourt
پارکینگ تهران، بزرگراه حقانی، کوچه شهیدی

همچنین در محدوده اطراف پل طبیعت چندین پارکینگ عمومی وجود دارد.

فودکورت سانا | فودکورت محبوب شمال تهران

فودکورت سانا

فودکورت سانا در طبقه دوم مرکز خرید سانا قرار دارد و انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک محیط دلپذیر در فضای آزاد هستند. رفتن به فضای پرجنب‌وجوش کافی‌شاپ‌های این فودکورت که از بهترین کافه‌های روباز تهران شناخته می‌شوند، پیشنهاد جالبی برای سپری کردن غروب جمعه به نظر می‌رسد.

منو و رستوران‌های معروف:

در فودکورت سانا رستوران‌های ته‌چین بار، دیژون، نان و کباب گشنیز، جوسی برگر، چیکولند، بونو، راشن و ویونا اکسپرس آماده میزبانی از شما هستند. در این رستوران‌ها علاوه بر غذای ایرانی غذاهای ایتالیایی، ژاپنی و چینی سرو می‌شود.

از ویژگی‌های خوب این مجموعه می‌توان به تهیه مواد اولیه تازه و خام به‌صورت روزانه اشاره کرد. همچنین فودکورت سانا با منو ویژه‌ای صبحانه برای شروع یک روز عالی گزینه خوبی است.

آدرس بلوار اندرزگو، بین کوچه زمانی و خیابان علوی، مرکز خرید سانا، طبقه دوم
شماره تماس 02174438111
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 10 تا 22
آدرس اینستاگرام @sanashoppingcenter
پارکینگ دارد

فودکورت کوروش مال | 2 فودکورت در یک مجموعه

فودکورت کورش مال

مجتمع تجاری-تفریحی کوروش هم از آن مجموعه‌هایی است که امکانات تفریحی زیادی دارد و به شما امکان پاساژگردی، سرگرمی، تفریح، خوردن و آشامیدن در فضایی شیک را می‌دهد. پاساژگردی در میان انبوه مغازه‌های کوچک و بزرگ کوروش ساعت‌ها شما را به خود مشغول می‌کند و احتمالاً کم‌کم حس گرسنگی به سراغتان می‌آید. پس چاره‌ای ندارید جز این که یکی از دو فودکورت پرازدحام کوروش این مرکز را انتخاب کنید؛ یکی فودکورت طبقه دوم و یکی در طبقه انتهایی به نام فودکورت بام کوروش (Roof).

منو و رستوران‌های معروف:

در فودکورت طبقه دوم رستوران‌های سوپراستار، آنتولیا، نامبروان، نارسوز، سالود و نانداک و در فودکورت بام کوروش رستوران‌های نو، پارت گیلان، بارزیل، پرپروک و بامیکا با انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، ترکی و مکزیکی آماده خدمت‌رسانی هستند.

آدرس بزرگراه ستاری شمالی، خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع تجاری-تفریحی کوروش، طبقه دوم و طبقه آخر
شماره تماس 02144971996
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 11 تا 23
آدرس اینستاگرام @Kouriosh_mall
پارکینگ دارد

فودکورت آرتمیس فرمانیه ا از بزرگ‌ ترین فودکورت های تهران

فودکورت آرتمیس فرمانیه

فودکورت آرتمیس فرمانیه در طبقه دوم و سوم مرکز خرید آرتمیس فرمانیه واقع شده است و با ظرفیت 400 نفر یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های تهران شناخته می‌شود. به‌علاوه وجود سالنی با ظرفیت 100 نفر که مخصوص مراسم‌های ویژه است، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا در صورت نیاز اقدام به رزرو این مکان برای برگزاری برنامه‌های خود کنند. همچنین این فودکورت فضایی را برای سرگرمی کودکان در نظرگرفته است.

منو و رستوران‌های معروف:

سرو 200 نوع غذا در این مرکز تنوع بسیار بالایی را در بخش منو رستوران‌ها ایجاد کرده که مشتریان و سلایق مختلف را راضی بدرقه می‌کند.

آدرس فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، مرکز خرید آرتمیس، طبقه سوم
شماره تماس 02126253253
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 9 تا 22
آدرس اینستاگرام —-
پارکینگ پارکینگ مرکز خرید

فودکورت مگامال

فودکورت مگامال

فودکورت مگامال در طبقه دوم این مرکز فرهنگی-رفاهی قرار دارد. تراس بسیار وسیع فودکورت چشم‌انداز فوق‌العاده جذابی از کوه‌های شمال شهر را حین صرف غذا به نمایش می‌گذارد. علاوه بر فضای بزرگ این فودکورت که مقصد خوبی برای شکم‌گردان محسوب می‌شود، در طبقه سوم رستوران‌های بین‌المللی و کافه‌تریاهای متعددی وجود دارند.

آدرس بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی، مجتمع فرهنگی-رفاهی اکباتان
شماره تماس 02144694471
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 10 تا 23
آدرس اینستاگرام
پارکینگ پارکینگ مرکز خرید

فودکورت آدرس فودهال | یک فودکورت لوکس در غرب تهران

فودکورت آدرس فودهال فرشته

فودکورت آدرس فودهال یکی از متفاوت‌ترین فودکورت‌های تهران ازنظر فضای داخلی بوده و در خیابان اعیان‌نشین فرشته قرار دارد. در دکوراسیون این فودکورت از المان‌های بصری نوستالژیک استفاده‌ شده که در نوع خود جالب و خاطره‌انگیز است.

این فودکورت دو طبقه دارای 5 رستوران، یک کافی‌شاپ و یک تراس برای افراد سیگاری است. استفاده از مواد غذایی تازه و باکیفیت از مشخصه‌های غذایی این مجموعه محسوب می‌شود که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کند. استفاده از پارکینگ در ساعت اول برای مشتریان رایگان بوده و بیش از یک ساعت مشمول هزینه می‌شود.

منو:

انواع غذاهای سنتی ایرانی، فست فود، آسیایی، گیاهی، ایتالیایی، سوخاری، نوشیدنی ها، دسرها و پیش غذاها را می‌توانید در این فودکورت پیدا کنید. سرو صبحانه و عصرانه از ویژگی های مهم این فودکورت است.

در این فودکورت در روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 20:00 موسیقی زنده پخش می‌شود. 

آدرس خیابان فرشته، خیابان نیلوفر، خیابان مریم
شماره تماس 02126207406
ساعت کار همه‌ روزه از ساعت 8 تا 23:45
آدرس اینستاگرام @addressfoodhall
پارکینگ دارد

فلای لند فودپارک | یک چشم‌انداز تماشایی رو به تهران

فودکورت فلای لند فودپارک

فودکورت فلای لند فودپارک یکی دیگر از مقاصد محبوب شکم‌گردان شمال تهران شناخته می‌شود که با اختصاص دادن فضای باز و سرپوشیده به مشتریان حق انتخاب می‌دهد تا غذای خود را در هر یک از این دو فضا میل کنند. در این مکان فضایی اختصاصی برای بازی کودکان در نظر گرفته‌شده و استفاده از اینترنت رایگان است. از این فودکورت چشم‌انداز بسیار زیبایی به تهران دارید و می‌توانید در حین غذا خوردن از منظره پایتخت نهایت لذت را ببرید.

منو:

در این مجموعه منوهای متنوعی برای صبحانه و سایر وعده‌های غذایی از ایرانی تا فرنگی وجود دارد. انواع پاستا، پیتزا، غذاهای ایرانی، سالاد، مرغ سوخاری، نوشیدنی‌های گرم و سرد و حتی شیرینی فهرست کاملی از خوراک‌های لذیذ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس سعادت‌آباد، بالاتر از چهارراه سرو، بلوار پیام، خیابان آهنگرانی
شماره تماس 0211494
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 12 تا 23:30
آدرس اینستاگرام @flyland.foodpark
پارکینگ دارد

فودکورت رویال تراس | فودکورتی لوکس در غرب تهران

فودکورت رویال تراس

فودکورت رویال تراس در مجتمع تجاری رویال سعادت‌آباد قرار دارد. مشخصه جالب این مکان قرار گرفتن در یک تراس چوبی و دید 360 درجه‌ای از چشم‌انداز اطراف است. این ویژگی‌ها به مشتریان امکان تماشای زیبایی‌های شهر را در محیطی لوکس در حین صرف غذا می‌دهد.

منو و رستوران‌های معروف:

برندهای غذایی معروفی ازجمله دونر گاردن، بونو، ویونا، ته‌چین بار در این مکان فعال هستند. تنوع غذایی در این فودکورت بالا بوده چراکه انواع غذاهای ایرانی، پاستا، پیتزا، برگر، ساندویچ و نوشیدنی‌های سرد و گرم در منوهای این مکان یافت می‌شوند.

آدرس بلوار سعادت‌آباد، تقاطع بلوار دریا، مجتمع تجاری-اداری رویال
شماره تماس 02188564945
ساعت کار
ساعت کاری از ساعت 11 تا 24
آدرس اینستاگرام @royaltrrace.foodcourt
پارکینگ دارد

فودکورت سون سنتر | از فودکورت های شرق تهران

فودکورت سون سنتر

فودکورت سون سنتر با هدف در کنار هم قرار دادن بهترین برندها در زیر یک سقف فعالیت خود را در مجتمعی به همین نام آغاز کرده است.

منو و رستوران‌های معروف:

در این مجموعه برندهایی مثل چیکوفود، نادر، سون برگر و نبوت سعی در ارائه غذاهای باکیفیت ایرانی و فست‌فودی مثل سوخاری‌ها، پیتزا، استیک و ساندویچ دارند. کافه ویونا هم در این مجموعه با منویی از انواع نوشیدنی‌ها، دسرها و صبحانه فعالیت می‌کند.

آدرس نارمک، ضلع جنوبی هفت‌حوض، نبش رضوان غربی، مجتمع تجاری سون سنتر، طبقه پنجم
شماره تماس 02177975998

02177975950

ساعت کار
همه‌روزه از ساعت 12 تا 23
آدرس اینستاگرام @foodcourt 7center
پارکینگ

باغ غذای تهران | اولین فودکورت ماشینی تهران

باغ غذای تهران

باغ غذای تهران که به فودتراک یا فودکورت ماشینی معروف است، نسبت به سایر فودکورت‌هایی که معرفی کردیم قدری منحصربه‌فرد تلقی می‌شود. چراکه این مکان با مزین کردن فضای فودکورت با ماشین‌های کلاسیک قدیمی ازجمله اولین خودرو برقی اهدایی به ایران، تراکتور پورشه دیزل، ون سیتروئن اچ وای فضای بصری جالبی ایجاد کرده است. همچنین با اختصاص فضای داخلی برخی خودروها به رستوران، به‌نوعی اولین فودکورت ماشینی تهران محسوب می‌شود.

این فودکورت به چهار بخش مجزا تقسیم می‌شود: بخش اول اختصاص به سلامت و کشاورزی، بخش دوم به ماشین‌ها و موتورهای جنگی و حتی خودروهای وینتج جنگ جهانی و بخش بعدی مخصوص کودکان طراحی شده است. تم ماشینی این فودکورت محیط جذابی به‌ویژه برای شکم‌گردان ماشین‌باز شناخته می‌شود.

منو:

در این مکان علاوه بر کافه گردی در فضای ماشینی می‌توانید انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی، عربی و حتی غذاهای خیابانی را تجربه کنید.

آدرس بزرگراه حقانی، بلوار کتابخانه ملی، باغ غذای تهران
شماره تماس 09355330353
ساعت کار شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 تا 24

پنجشنبه و جمعه از ساعت 12 تا 24

آدرس اینستاگرام @foodgarden.tehran
پارکینگ در فضای اطراف باغ کتاب می‌توانید پارک کنید.

فودکورت چارسو | از مشهورترین فودکورت های تهران

فودکورت چارسو

فودکورت چارسو که در مجتمعی تجاری-فرهنگی به همین نام قرار دارئد، یکی از مشهورترین فودکورت های تهران محسوب می‌شود. این فودکورت در طبقه پنجم مجموعه چارسو قرار دارد و با منوی متنوع خود، مشتریانش را راضی نگه می‌دارد.

منو:

انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، دریایی، مکزیکی، سوخاری ها و فست فودها در فودکورت چارسو ارائه می شود.

آدرس خیابان جمهوری، تقاطع حافظ
شماره تماس 021-66171492
ساعت کار
 همه روزه از ساعت 11:00 تا ۲۳:00
اینستاگرام ندارد
آدرس پارکینگ داخل مجموعه چارسو

فودکورت طلایی تهرانپارس | فودکورت شرق تهران

فودکورت طلایی تهرانپارس پرآوازه‌ترین فودکورت شرق تهران، در مجاورت پاساژ سپید قرار دارد. این مکان با گنجایش 300 صندلی و حضور برندهای خوبی مثل میزگرد، تی تو، کافه ویونا و… آماده پذیرایی از شکم‌گردان تهرانی است. این مجموعه بزرگ مجهز به مانیتور 200 اینچی بوده که در هنگام تماشای مسابقات مهم ورزشی علاقه‌مندان به هیجان و ورزش را در کنار یکدیگر جمع می‌کند.

«این فودکورت به دلیل شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.»

آدرس فلکه اول تهرانپارس،142 شرقی، ابتدای خیابان پروین، غرب پاساژ سپید
شماره تماس 02177297729
ساعت کار
همه‌ روزه از ساعت 8 تا 23
آدرس اینستاگرام @talaeaifc
پارکینگ

سخن آخر

فودکورت‌های تهران از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران به شمار می‌روند که تجربه چشیدن طعم‌های مختلف را در کنار سایر سرگرمی‌ها به شما هدیه می‌کنند. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات موردنیازتان را به دست آورده باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

‫3 دیدگاه ها

  1. آدرس فود هال خیلی فضا و محیطش خوبه اما کاش یه کم رستوران‌‍ هاش متفاوت تر بود. منظورم به لحاظ منو و سلیقه غذاییه.

    1. ساناز جان
      البته غذا یه مقدار سلیقه‌ایه و از نظر آدم‌های مختلف ممکنه متفاوت باشه. مثلا غذای یه رستوران از نظر یه فرد ممکنه عالی باشه و از نظر یه فرد دیگه اصلا خوب نباشه. ولی ممنونیم از این که تجربت رو به ما به اشتراک گذاشتی.

  2. جا داره که فود کورت های عرش آجودانیه رو هم در شمال تهران به لیستتون اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا