جاذبه‌های فرهنگیدانستنی‌های سفرکافه‌ها و رستوران‌ها

معروفترین رستوران های تبریز 😋​👌​🧑‍🍳​

یکی از مهمترین شهرهای گردشگری ایران که در شمال غربی ایران واقع شده است، شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی می‌باشد. تبریز نه تنها به واسطه قدمت چند صد ساله و وجود اماکن طبیعی و تاریخی متعدد در آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، بلکه غذاهای خوش عطر و طعم آن همواره مسافران را برای رزرو هتل در تبریز جذب می‌کند. رستوران‌های متعددی در شهر تبریز وجود داشته که از جمله معروف‌ترین و بهترین این رستوران‌ها می‌توان به رستوران های تبریز که در این مطلب معرفی می‌کنیم، اشاره کرد. با هومسا همراه باشید تا نگاهی به این رستوران‌ها داشته باشیم.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران برکه (آذر شهر، کمربندی سردرود)

رستوران برکه از نگاه مردم به عنوان یکی از بهترین رستوران های تبریز شناخته می‌شود. این رستوران در شهر سردرود واقع شده و دارای فضای سنتی و بسیار آرامش‌بخشی می‌باشد. فضای منحصربه‌فرد این رستوران اشتهای هر فردی را باز می‌کند. در مرکز رستوران برکه یک برکه قرار داشته و در اطراف آن درختان استوایی و گل و گیاه‌های متعددی قرار گرفته است.

در این رستوران نه تنها انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از جمله انواع کباب، ماهی، آبگوشت، کوفته تبریزی، پیتزا، همبرگر و… سرو می‌شود، بلکه انواع چای و قهوه نیز در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. محبوب‌ترین غذاهای این رستوران کباب و آبگوشت آن است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سفر به تبریز 🧳​🛫​✅​

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران حاج علی (بازار سرپوشیده تبریز)

اگر به دنبال رستورانی با سابقه طولانی مدت هستید، رستوران حاج علی یکی از بهترین گزینه‌هاست. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران های تبریز بوده که قدمت آن به 100 سال می‌رسد. رستوران حاج علی در بازار قدیمی تبریز واقع شده و کباب‌های آن جزو باکیفیتترین و خوشمزه‌ترین کباب‌های ایران شناخته می‌شود.

از آن‌جایی که رستوران حاج علی در یکی از اماکن شلوغ تبریز قرار داشته و از طرفی کیفیت غذای آن بسیار بالاست، همواره به عنوان یکی از شلوغ‌ترین رستوران های تبریز شناخته می‌شود. شلوغی این رستوران به حدی بوده که ساعت 12 ظهر جایی برای نشستن وجود ندارد و مردم در انتظار خالی شدن میزها صف‌های طولانی در مقابل رستوران تشکیل داده‌اند.

در رستوران حاج علی سوپ و نوشیدنی به شکل رایگان سرو می‌شود. لازم به ذکر است که این رستوران تنها وعده ناهار را ارائه می‌دهد.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران گازماخ (کوی ولیعصر)

افرادی که به دنبال یک رستوران لوکس و باکیفیت در رستوران های تبریز هستند، باید به سراغ رستوران گازماخ بروند. گازماخ به معنای ته دیگ بوده و علت نامگذاری این رستوران آن است که در کنار تمامی غذاها ته‌ دیگ‌های برشته معروف رستوران سرو می‌شود. غذاهای سرو شده در رستوران گازماخ نه تنها عطر و طعمی بی‌نظیر دارند، بلکه به شکلی هنرمندانه و جذاب در بشقاب‌ها سرو می‌شوند.

اگرچه تمامی غذاهای سرو شده در این رستوران خوشمزه هستند، با این حال مشهورترین غذای آن کباب تابه‌ای می‌باشد. از دیگر غذاهای سرو شده در رستوران گازماخ می‌توان به انواع چلو کباب، چلو جوجه، پلو ماهیچه، ته چین، قورمه سبزی، فسنجان، قیمه بادمجان، خورشت هویج، کشک بادمجان، قزل‌آلا، کوفته تبریزی و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: خوشمزه‌ ترین شیرینی تبریز ؛ از باقلوا تا قرابیه

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران قرآنی (خیابان جمهوری اسلامی)

از دیگر رستوران‌های قدیمی تبریز می‌توان به رستوران قرآنی اشاره کرد که قدمتی 100 ساله دارد. این رستوران دارای فضایی سنتی بوده و باکیفیت‌ترین کباب‌های تبریز را سرو می‌کند. در منوی این رستوران انواع کباب سلطانی، کباب برگ، کباب کوبیده و غذاهای دیگر را می‌توان یافت. اما در این میان کباب برگ آن زبان زده عام و خاص است.

کیفیت بالای غذا از یک سمت و قرارگیری رستوران قرآنی در نزدیکی بازار سرپوشیده تبریز از سمت دیگر سبب شده تا این رستوران یکی از شلوغ‌ترین رستوران های تبریز باشد. لازم به ذکر است که قیمت غذاهای رستوران قرآنی قدری بالا بوده که البته به واسطه کیفیت بالای غذاها این قیمت بالا قابل توجیه است.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران حاج مجید چلوپز (خیابان تربیت)

رستوران حاج مجید چلوپز نیز از دیگر بهترین رستوران‌ های تبریز و البته قدیمی شهر بوده که فعالیت خود را از سال 1352 آغاز کرده است. این رستوران توسط حاج مجید مرغ فروش تاسیس شده و تنها غذایی که در آن سرو می‌شود، چلو مرغ است. بنابراین اگر می‌خواهید یکی از بهترین چلومرغ‌های دنیا را امتحان کنید، بهتر است به سراغ منبع آن یعنی رستوران حاج مجید چلوپز بروید.

رستوران حاج مجید چلوپز دارای دکوراسیونی ساده و نوستالژیک بوده و قیمت غذاها نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است که در این رستوران در ابتدا سوپ سرو شده و همراه با غذا نیز نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه یا دوغ سرو می‌گردد.

بیشتر بخوانید: غذای تبریز؛ هنر طعم و رنگ بر سر سفره

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران بام تبریز (کوه عینالی)

آن دسته از افرادی که به دنبال غذاهای فرنگی هستند، بهتر است به سراغ رستوران بام تبریز بروند. رستوران بام تبریز نه تنها به واسطه غذاهای خوش عطر و طعمش معروف است، بلکه چشم‌انداز بی‌نظیر آن سبب محبوبیت آن شده است. قرارگیری این رستوران در بالای کوه عینالی سبب شده تا چشم‌انداز بی‌نظیری از پارک جنگلی عینالی در اختیار مهمانانی که در حال غذا خوردن در این رستوران هستند قرار گیرد.

در رستوران بام تبریز نه تنها انواع غذاهای فرنگی بلکه غذاهای ایرانی نیز سرو می‌شود.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران سنتی دلستان (بلوار 29 بهمن)

طرفداران غذاهای ساده و سنتی می‌توانند به سراغ رستوران سنتی دلستان بروند. در این رستوران انواع غذاهای سنتی اعم از کوفته، چلوکباب ایرانی و دیزی سرو می‌گردد. طبخ بی‌نظیر این غذاها سبب می‌شود تا نه تنها کیفیت غذا بالا باشد بلکه عطر و طعم آن نیز هوش از سر آدم بپراند.

رستوران سنتی دلستان دارای دکوراسیون زیبای سنتی بوده که با میز و صندلی‌های سنتی، پنجره‌های قدیمی و حوضچه زیبایی در وسط آن تزیین شده است.

بیشتر بخوانید: بازار تبریز ؛ طولانی ترین بازار سرپوشیده جهان

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران سنتی باغ آنا (آذر شهر)

در ابتدای جاده تبریز یک رستوران سنتی منحصربه‌فرد قرار گرفته که تحت عنوان رستوران سنتی باغ آنا شناخته می‌شود. این رستوران دارای فضای سرسبز و زیبایی بوده و غذاهای آن بر روی تخت‌های چوبی سرو می‌شود. رستوران سنتی باغ آنا یک رستوران سرپوشیده بوده و فضای طبیعی به شکل جنگلی در آن شبیه‌سازی شده است.

در منوی این رستوران می‌توان انواع غذاهای محلی آذربایجان را یافت که در میان این غذاها ماهیچه، انواع کباب، شیشلیک و دیزی جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. لازم به ذکر است مهمانانی که برای صرف غذا به رستوران سنتی باغ آنا می‌روند نه تنها می‌توانند از عطر و طعم لذیذ غذاها لذت ببرند، بلکه پخش موسیقی زنده و فضای دلپذیر رستوران نیز برایشان لذت‌بخش خواهد بود.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران جلالی (دروازه تهران، ارتش جنوبی، میدان فهمیده)

از دیگر رستوران‌های معروف شهر تبریز می‌توان به رستوران جلالی اشاره کرد که به واسطه کیفیت بالای غذاها و استقبال زیاد مردم دارای سه شعبه فعال در تبریز می‌باشد. اولین شعبه این رستوران در سردرود و در سال 1360 افتتاح شد. در شعبه‌های مختلف رستوران جلالی انواع غذاهای دریایی، غذاهای ایرانی و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود.

در منوی این رستوران می‌توان غذاهایی مانند چلو شیشلیک، چلو بره کبابی، چلو کباب فیله، چلو کباب برگ، چلو کوبیده، چلو کباب بختیاری، جوجه کباب، چلو ماهیچه، زرشک پلو با مرغ، چلو ماهی، ته چین، کوفته تبریزی و… را یافت که در میان این غذاها کوفته تبریزی رستوران جلالی جزو پرطرفدارترین‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است که قیمت غذاها در رستوران جلالی قدری بالا بوده اما ارزش امتحان کردن را دارد.

معروفترین رستوران های تبریز

​✅​رستوران ایمانی (سردرود)

رستوران ایمانی از معرفوترین رستوران‌ های تبریز بوده که دارای دو شعبه فعال در تبریز می‌باشد. یکی از شعب رستوران ایمانی دارای سبک سنتی بوده و شعبه دوم آن با سبک کلاسیک اداره می‌شود. هر دو شعبه رستوران ایمانی در یک خیابان و نزدیک به هم قرار گرفته است.

در منوی شعبه سنتی این رستوران می‌توان غذاهای سنتی مختلفی را یافت که بهترین این غذاها دیزی آن می‌باشد. کیفیت دیزی‌های رستوران ایمانی به قدری زیاد است که از شعبه سنتی آن به عنوان بهترین دیزی‌سرای تبریز یاد می‌شود.

در شعبه کلاسیک رستوران ایمانی نیز انواع غذاهای ایرانی از قبیل چلو برگ، چلو شیشلیک، جوجه کباب، چلو ماهیچه، چلو بختیاری، کوبیده، چلو برگ، چلو گردن، ماهی قزل‌آلا و چلو فیله کباب سرو می‌گردد. در ضمن در شعبه کلاسیک یک بخش سلف سرویس وجود داشته که غذاهای آن کاملا رایگان می‌باشد.

از جمله غذاهای موجود در سلف سرویس شعبه کلاسیک رستوران ایمانی می‌توان به سالاد کلم، سالاد ماکارونی، سالاد الویه، آش رشته، سوپ شیر، آش دوغ و انواع ژله و دسر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز ؛ شهری با بهترین جاذبه های تاریخی و طبیعی

تجربه شما از صرف غذا در بهترین رستوران های تبریز چیست؟

شهر تبریز به واسطه طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی و غذاهای خوش عطر و طعمش به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود. در این شهر رستوران‌های متعددی وجود داشته که در زمینه سرو انواع غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی و غذاهای سنتی فعال هستند.

در بالا 10 مورد از معروف‌ترین رستوران های تبریز را معرفی کردیم. البته لیست بلند بالای معروف‌ترین و بهترین رستوران های تبریز به اینجا خلاصه نمی‌شود. اما امیدواریم تجربه خوردن یک غذای لذیذ را در این رستوران‌ها داشته باشید. شما به کدام رستوران های تبریز سر زده و تجربه خوبی داشتید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و این مطلب از هومسا را برای همسفران خود بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا