ایران‌ را بگردیماطراف تهرانتهران‌گردیجاهای تفریحیسفرهای زمستانی

پیست های اسکی تهران | آدرس و عکس

تهران یکی از بهترین شهرها برای اسکی بازان است. در این شهر شما به تعدادی از بهترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران دسترسی دارید و می‌توانید تجربه‌های هیجان‌انگیز و دلچسبی از اسکی‌سواری در پیست‌های اسکی اطراف تهران به دست بیاورید. پس اگر از علاقه‌مندان اسکی هستید و دوست دارید درباره پیست‌های اسکی تهران بیشتر بدانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

پیست اسکی توچال | نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران

زمانی که صحبت از اسکی در تهران به میان میاد، اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌آید، پیست اسکی توچال است. پیستی که لقب نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران را دارد و مشهورترین پیست پایتخت است.

پیست توچال در بلندترین کوه تهران به همین نام قرار دارد و بخشی از مجموعه بزرگ تفریحی توچال به حساب می‌آید. نقطه بالایی این پیست اسکی در ارتفاع 3850 متری و نقطه پایینی آن در ارتفاع 3500 متری کوه توچال است. طول آن به 1200 متر می‌رسد و به عنوان یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی تهران و ایران هم شناخته می‌شود.

برای رسیدن به این پیست باید خود را به ایستگاه هفتم تله کابین توچال برسانید و از آنجا به سراغ پیست‌های مختلف اسکی توچال بروید.

پیست‌های مختلف توچال

پیست اسکی توچال بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله)

پیست اسکی ایستگاه هفتم از بالاترین نقطه قابل اسکی در قله توچال در ارتفاع 3850 متری شروع می‌شود و به ارتفاع 3550 متری در نزدیکی هتل می‌رسد. طول این پیست 1200 متر است و 1 دستگاه تله سیژ و 1 دستگاه تله اسکی دارد.

*این پیست از اولین پیست‌های برف‌گیر در ایران است.

پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی)

این پیست اسکی در دامنه غربی توچال قرار گرفته است و طول آن به 900 متر می‌رسد. مرتفع‌ترین نقطه این پیست 3750 متر و پایین نقطه آن 3550 متر است. اسکی بازان با 1 دستگاه تله سیژ خود را به این پیست اسکی می‌رسانند.

پیست اسکی ایستگاه هفتم به پنجم

 این پیست در ارتفاع 3750 متری قرار دارد و تا ارتفاع 2940 متری در ایستگاه پنجم تله کابین پایین می‌آید.

امکانات پیست اسکی توچال

تله سیژ، تله اسکی، هتل، رستوران، مدرسه اسکی از مهم‌ترین امکانات پیست اسکی توچال است.

*هتل توچال به عنوان مرتفع‌ترین هتل ساخته شده در جهان شناخته می‌شود.

مدرسه اسکی توچال

اگر به ورزش اسکی علاقه دارید و دوست دارید اسکی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، می‌توانید به سراغ مدرسه اسکی پیست توچال بروید و در آنجا به بهترین مربیان و لوازم اسکی دسترسی داشته باشید.

فصل اسکی پیست توچال

هر سالی که بارش برف خوب باشد، می‌توان در حدود هشت ماه، از اواسط آبان تا اواسط خرداد، از این پیست استفاده کرد.

آدرس پیست اسکی توچال

بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

پیست اسکی توچال

پیست اسکی دیزین | اولین پیست بین‌المللی ایران

اگر بخواهیم از مهم‌ترین پیست اسکی ایران نام ببریم، بدون شک باید به سراغ پیست اسکی دیزین برویم. پیستی که لقب معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه را دارد و اولین پیست بین‌المللی ایران نیز به حساب می‌آید.

این پیست در سال 1348 افتتاح شده است، بلندترین نقطه آن به 3600 متر و پایین‌ترین نقطه آن به 2650 متر می‌رسد. پیست اسکی دیزین شیب و طول مسیر خوبی دارد و محلی خوب برای برگزاری مسابقه‌های داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود. پیست اسکی دیزین در تابستان هم قابل استفاده است و می‌توان در آن اسکی روی چمن را هم تجربه کرد.

بخش های مختلف اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین بسیار وسیع است و بخش‌های بسیار متنوعی دارد که در ادامه به تعدادی از مشهورترین و مهم‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیست مبتدی

اگر در اسکی تازه کار هستید، بهتر است به سراغ پیست مبتدی که در شمال شرقی رستوران چمن قرار دارد، بروید.

پیست اسنوپارک و پیست یو

برای آنهایی که در اسنوبرد حرفه‌ای هستند، پیست اسنوپارک و پیست یو در شمال رستوران چمن گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

پیست اسکی روی چمن

یکی از هیجان انگیزترین بخش های پیست دیزین، قسمت پیست اسکی روی چمن این مجموعه است. این پیست 650 متر طول دارد و برای برگزاری مسابقه های داخلی و بین المللی اسکی روی چمن یکی از بهترین گزینه های موجود محسوب می شود. این پیست در ضلع شمال غربی دفتر مدیریت قرار دارد.

در زمان های گرم سال علاوه بر اسکی روی چمن می توانید فعالیت های متنوعی مانند دوچرخه سواری کوهستانی، کایت سواری و تیراندازی با کمان را هم تجربه کنید.

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

امکانات پیست دیزین

تله‌کابین، تله‌سیژ، تله‌اسکی، کلبه، رستوران، پارکینگ، هتل، فروشگاه فروش لوازم اسکی، اجاره لوازم اسکی، مدرسه اسکی، مسجد و اورژانس از مهم‌ترین امکانات پیست اسکی دیزین است.

اقامت در دیزین

اگر دوست دارید شب را در دیزین بگذرانید و یک اقامت ناب در دل برف را تجربه کنید، می‌توانید از پیشنهادهای هومسا برای اجاره ویلا و سوئیت در دیزین کمک بگیرید.

فصل اسکی پیست دیزین

اگر بارش برف در پیست اسکی مناسب باشد، درهای پیست از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

موقعیت جغرافیایی پیست دیزین باعث شده است، چه در زمستان چه در تابستان آب‌وهوای مناسبی برای تجربه انواع اسکی داشته باشد و به عنوان بهترین دهکده‌های توریستی زمستانه و تابستانه ایران شناخته شود.

آدرس پیست دیزین

استان البرز، شهرستان کرج، منطقه گاجره

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی معروف دیگری که در نزدیکی تهران قرار دارد و دومین پیست اسکی بین‌‍المللی ایران محسوب می‌شود، پیست اسکی شمشک است.

بالاترین نقطه این پیست در ارتفاع 3050 متری و پایین‌ترین نقطه آن در ارتفاع 2550 متری است.

ویژگی جالب پیست اسکی شمشک که یکی از جاهای دیدنی شمشک است، پیست شبانه دارد. این پیست که 950 متر طول دارد، بعد از غروب آفتاب هم قابل استفاده است و لذت اسکی سواری در شب را به شما هدیه می‌دهد.

پیست اسکی شمشک سه مسیر آسان، متوسط و دشوار دارد و برای افراد مبتدی تا حرفه ای مناسب است. این پیست هم مانند پیست دیزین، در فصل‌های گرم سال قابل استفاده است و امکان اسکی روی چمن هم دارد.

بیشتر بخوانید: درکه تهران

امکانات پیست شمشک

تله‌سیژ، تله‌اسکی، هتل و رستوران از مهم‌ترین امکانات پیست اسکی شمشک است.

اقامت در پیست شمشک

اطراف پیست شمشک گزینه‌های زیاد و مناسبی برای یک اقامت شبانه در دل کوهستان برفی به چشم می‌خورد. برای اجاره ویلا و سوئیت در شمشک، گزینه‌های پیشنهادی هومسا را از دست ندهید.

فصل اسکی پیست شمشک

به شرط ریزش خوب برف، فصل اسکی در پیست شمشک معمولا از ابتدای آذر شروع می‌شود و تا اواسط فروردین ادامه پیدا می‌کند.

آدرس پیست شمشک

انتهای بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی آبعلی

در قدم بعدی سری به پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی در تهران می‌زنیم. این پیست که برای رسیدن به آن باید راهی جاده هراز شویم، دسترسی آسان‌تری نسبت به دیگر پیست‌های تهران دارد. موضوعی که باعث شده است شلوغ‌ترین پیست اسکی تهران هم لقب بگیرد.

بلندترین نقطه قابل اسکی در این پیست 2650 متر و پایین نقطه آن 2400 متر ارتفاع دارد. تیوپ‌سواری در پیست اسکی آبعلی هم شهرت زیادی دارد و بسیاری برای لذت بردن از برف و تیوپ سواری راهی اینجا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: شهربازی برج میلاد تهران

امکانات پیست اسکی آبعلی

تله‌کابین، تله‌اسکی، تله‌سیژ، کمک‌های پزشکی، مدرسه اسکی، رستوران، هتل و پارکینگ

فصل اسکی پیست آبعلی

بهترین زمانی که برای اسکی کردن در پیست اسکی آبعلی اوایل دی ماه تا اواخر اسفندماه است.

البته هیجان در پیست آبعلی تنها به زمستان محدود نمی‌شود و در تابستان می‌توان از سوارکاری، تنیس و کایت‌سواری در پیست لذت برد.

آدرس پیست آبعلی

شهرستان دماوند، رودهن، جاده هراز، دهستان آبعلی

پیست اسکی آبعلی

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دماوند

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر جدیدترین پیستی است که در نزدیکی تهران در روستای دربندسر افتتاح شده است. پیست دربندسر از مجهزترین پیست‌های اسکی ایران به حساب می‌آید و تنها پیستی در ایران است که دستگاه برف‌ساز دارد.

مرتفع‌ترین نقطه این پیست 3570 متر است و در پایین‌ترین نقطه به 2670 متر می‌رسد. این پست هم مانند پیست شمشک پیست شبانه دارد و بعد از غروب آفتاب پذیرای اسکی بازان است.

امکانات پیست اسکی دربندسر

تله‌سیژ، تله‌اسکی، تله‌کابین، دستگاه برف‌ساز، دستگاه برف‌کوب، مدرسه اسکی، کافی شاپ، رستوران و واحد اورژانس از مهم‌ترین امکانات این پیست است.

فصل اسکی پیست دربندسر

 از اواسط آذر تا اوایل اردیبهشت بهترین زمان برای برای استفاده از پیست اسکی دربندسر است.

البته درهای این پیست در فصل تابستان هم به روی گردشگران باز است و امکان لذت بردن از آب‌وهوای کوهستان، تماشای چشم‌انداز و استفاده از کافه و رستوران در آن در این فصل وجود دارد.

آدرس پیست اسکی دربندسر

شمشک، جاده امامزاده محمود دربندسر

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی خور

در انتهای لیست‌مان به پیست اسکی خور می‌رسیم که از پیست‌های خوب نزدیک به تهران و جاهای دیدنی کرج محسوب می‌شود. در این مجموعه دو مسیر اسکی وجود دارد و گنجایش آن معمولا به 1300 نفر می‌رسد.

امکانات پیست اسکی خور

مدرسه اسکی، تله‌اسکی، اسنوموبیل، رستوران، کافی‌شاپ و کمپ قله از امکانات پیست اسکی خور محسوب می‌شود.

آدرس

کیلومتر 22 جاده چالوس، خروجی روستای خزونکلا، روستای خور

پیست اسکی خور

کلام آخر

در این مطلب با تعدادی از بهترین پیست‌های اسکی ایران آشنا شدیم و اطلاعات جذابی درباره پیست‌های اسکی تهران به دست آوردیم. آن‌هایی که اهل هیجان هستند حتما از اسکی در پیست‌های تهران نهایت لذت را می‌‍برند و گزینه‌های متنوع و جذاب زیادی برای امتحان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا