ایران‌ را بگردیمغذاهای محلیکافه‌ها و رستوران‌ها

بهترین کباب اردبیل رو کجا امتحان کنیم؟ 👌​😋​🥓​

شاید بتوان کیفیت غذا را یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی دانست که در لذت‌بخش بودن یک سفر تاثیر بسزایی دارد. بدیهی است که زمانی که به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنیم، خوردن ناب‌ترین غذاهای محلی که شاید تنها نامشان را شنیده باشیم می‌تواند بسیار جذاب باشد. اردبیل یکی از شهرهای گردشگرپذیر شمال غرب ایران بوده که به واسطه قرارگیری طبیعت و تاریخ در کنار یک‌دیگر و البته کباب اردبیل ، هر ساله میزبان گردشگران زیادی می‌باشد.

این استان نه تنها برای تاریخ و طبیعت بکری که دارد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، بلکه غذاهای لذیذ و خوشمزه آن نیز از جمله عواملی بوده که هر ساله گردشگران را به اجاره ویلا و سوئیت در اردبیل جذب می‌کند. در میان غذاهای محلی خوشمزه شهر اردبیل، کباب از جمله شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین‌ها بوده که در همه جای ایران کباب اردبیل را جزو بهشتی‌ترین مزه‌های دنیا می‌دانند.

در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از مطرح‌ترین و بهترین رستوران‌های شهر اردبیل که خوشمزه‌ترین کباب‌ها را سرو می‌کنند آشنا شویم. اگر اهل شکم‌ گردی هستید و از همین حالا آب از دهانتان راه افتاده، با هومسا همراه باشید، چراکه این مطلب برای شما نوشته شده است.

کباب اردبیل

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

بهترین رستوران‌ها و کبابی‌های اردبیل

رستوران‌ها و کبابی‌های زیادی در اردبیل وجود دارد که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. لازم است بگوییم این لیست بر اساس ترتیب خاصی تنظیم نشده و شما می‌توانید با توجه به دسترسی و سلیقه خودتان هر کدام از کبابی‌های اردبیل را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: دیدنی ها و جاذبه های گردشگری خلخال ✨​🏞️​🧳

✅رستوران حاجی قربان (خیابان سعدی)

کباب اردبیل

اردبیل به کاسه کباب‌های لذیذش معروف است که یکی از رستوران‌های با سابقه و قدیمی شهر اردبیل که بهترین کاسه کباب‌ها را سرو می‌کند، رستوران قربان یا رستوران حاجی قربان می‌باشد. اگرچه رستوران حاجی قربان در حال حاضر ظاهر خود را مدرن و دکوراسیون خود را تغییر داده است، همچنان کباب‌های آن همان طعم سابق را دارد. این رستوران سه طبقه فضای بزرگی را در اختیار مهمانان قرار داده و با بهره‌بندی از خدمه‌ای خوش رفتار و خوش برخورد بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد.

در رستوران حاجی قربان می‌توان طعم بهترین کاسه کباب‌ اردبیل از جمله کاسه کباب کوبیده، کاسه کباب میکس، کاسه کباب گوشت، کاسه کباب جوجه و… را چشید. در واقع کاسه کباب اردبیل ترکیبی از سه سیخ کباب بوده که در کنار فلفل، گوجه کبابی و کره آب شده محلی سرو می‌شود. در این میان کاسه کباب کوبیده جز پرطرفدارترین کباب‌های رستوران حاجی قربان می‌باشد. در ضمن رستوران حاجی قربان پس از سرو غذا با یک استکان چای رایگان از مهمانان پذیرایی می‌کند. همچنین برای این رستوران پارکینگ نیز در نظر گرفته شده است.

✅رستوران حاج مالک (خیابان ساحلی) | بهترین کباب اردبیل

کباب اردبیل

اگر به دنبال یکی از خاص‌ترین رستوران‌های اردبیل هستید، رستوران و کبابی حاج مالک یکی از قدیمی‌ترین و بهترین‌ها می‌باشد. در این رستوران می‌توان طعم تازه‌ترین کباب اردبیل را چشید. رستوران و کبابی حاج مالک ارائه‌دهنده متنوع‌ترین غذاها و کباب‌ها بوده که از جمله کباب‌های آن می‌توان به کباب کوبیده، کباب راسته گوسفندی، کباب دل و جگر، جوجه کباب و… اشاره کرد.

آن‌چه غذاهای رستوران حاج مالک را این چنین خوش عطر و طعم کرده است، استفاده از گوشت کشتار روز برای طبخ غذاها است. در واقع کبابی حاج مالک هنوز هم به سبک کبابی‌های قدیم اداره می‌شود که انگار مهمانان به قصابی رفته، گوشت مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن از همان گوشت برایشان کباب تهیه می‌شود. رستوران حاج مالک دارای سابقه 50 ساله فعالیت در زمینه طبخ غذاهای مختلف بوده و برخلاف رستوران حاجی قربان حتی ظاهر خود را نیز تغییر نداده است. همین امر نیز می‌‌تواند نشان‌دهنده قدمت این رستوران باشد. رستوران حاج مالک نیز دارای پارکینگ می‌باشد.

✅رستوران گل سرخ (خیابان عطایی)

کباب اردبیل

اگر به دنبال رستورانی با ظاهری شیک و مدرن هستید، رستوران گل سرخ اردبیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن کباب اردبیل می‌باشد. در رستوران گل سرخ لذیذترین غذاها سرو می‌شود که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کباب دنده اردبیل که به آن قابرقا نیز گفته می‌شود اشاره کرد.

در رستوران گل سرخ از میز و صندلی‌های راحتی برای چیدمان فضا استفاده شده است که علاوه بر راحتی، فضایی لوکس و جذاب نیز به رستوران بخشیده است. همین فضای زیبا نیز می‌تواند لذت خوردن کباب اردبیل در این رستوران را دوچندان کند. منوی متنوع رستوران گل سرخ می‌تواند نیاز هر سلیقه‌ای را برآورده سازد.

توجه به این نکته ضروری بوده که قیمت غذاهای رستوران گل سرخ نسبت به سایر رستوران‌های اردبیل قدری بالاتر است که البته این قیمت بالا در مقایسه با کیفیت مطلوب غذاها منصفانه است. از آن‌جایی که رستوران گل سرخ دارای پارکینگ مناسبی بوده گردشگرانی که به این رستوران می‌آیند، می‌توانند با خیال راحت غذایشان را میل کنند.

✅کبابی حاجی بیوک آقا (خیابان قیام) | بهترین کباب اردبیل

کباب اردبیل

اگر همچنان در خیابان‌های اردبیل به دنبال پیدا کردن یک کبابی درجه یک هستید، حتما به کبابی حاجی بیوک آقا در خیابان قیام سری بزنید. در این کبابی، کباب‌های تازه و لذیذ بر روی نان داغی که در همان لحظه پخت می‌شود، سرو شده که همین امر در افزایش عطر و طعم غذا تاثیرگذار است. توجه به این نکته ضروری بوده که کبابی حاجی بیوک آقا از رستوران‌ها و کبابی‌های ساده و قدیمی شهر اردبیل بوده که اگرچه فضایی لوکس و مدرن ندارد، از لحاظ عطر و طعم کباب‌ها با بهترین رستوران‌های شهر رقابت می‌کند. در میان کباب‌های طبخ شده در کبابی حاجی بیوک آقا کباب دنده گوسفندی جزو خوشمزه‌ترین‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اردبیل بر روی نقشه

✅رستوران معین دربار (خیابان حافظ)

کباب اردبیل

رستوران معین دربار از دیگر رستوران‌های نام آشنا و پرطرفدار شهر اردبیل بوده که با کیفیت‌ترین غذاها را با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. رستوران معین دربار دارای دکوراسیونی کوچک و جمع و جور بوده که فضای راحتی را برای نشستن مهمانان فراهم می‌کند. اگرچه این رستوران در زمینه طبخ بهترین غذاهای محلی اردبیل فعال است، همچنان کباب‌های آن جزو پرطرفدارترین غذاهای سرو شده می‌باشد. پرسنل خوش برخورد فعال در رستوران معین دربار نیز فضای گرم و صمیمانه‌ای را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

✅رستوران سید آقا (پیرعبدالملک) | بهترین کباب اردبیل

گردشگرانی که در بازدید از شهر اردبیل به بازار اردبیل مراجعه می‌کنند، می‌توانند برای استراحت و صرف کباب اردبیل به رستوران سید آقا که در کنار بازار اردبیل واقع شده است مراجعه کنند. رستوران سید آقا نیز از جمله رستوران‌های باسابقه شهر اردبیل بوده که غذاهای خوش عطر و طعمی را طبخ می‌کند.

در این رستوران هنوز هم طبخ کباب‌ها به شیوه سنتی صورت گرفته و همچنان عطر و طعم گذشته خود را دارد. غذاهای سرو شده در رستوران سید آقا از لحاظ کمیت، کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند. مقدار غذاهای سرو شده در رستوران سید آقا به اندازه‌ای بوده که یک پرس چلو با کره محلی می‌تواند برای دو نفر کافی باشد. علاوه بر انواع کباب‌های اردبیلی که در این رستوران سرو می‌شود، رستوران سید آقا در زمینه طبخ خوشمزه‌ترین پیچاق قیمه نیز مشهور است. همچنین جای پارک کافی در اطراف رستوران و رفتار حرفه‌ای و صمیمانه پرسنل فعال در آن نیز سبب می‌شود تا گردشگرانی که به رستوران سید آقا می‌آیند ساعات خوشی را تجربه کنند.

✅رستوران سعادت (کوچه باغ صدر)

کباب اردبیل

از جمله رستوران‌های باکیفیت شهر اردبیل که در نزدیکی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی اردبیل واقع شده است، رستوران سعادت بوده که از معروف‌ترین رستوران‌های اردبیل می‌باشد. رستوران سعادت دارای محیطی سنتی بوده و غذاهای آن به سبک آشپزی ایرانی طبخ می‌شود.

اگرچه این رستوران دارای منوی متنوعی بوده با این حال محبوب‌ترین غذاهای آن کباب برگ محلی، کوبیده نگینی و آش دوغ آن می‌باشد. در این رستوران در کنار غذاها دوغ محلی نیز سرو شده که در تکمیل شدن یک میز غذای محلی تاثیر بسزایی دارد. همانطور که گفته شد، رستوران سعادت در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اردبیل واقع شده است. از این رو گردشگران می‌توانند قبل یا بعد از صرف غذا از مسجد اعظم، مسجد عالی‌ قاپو اردبیل، آرامگاه شیخ صفی‌الدین و بازار طلا فروشان دیدن کنند.

✅کبابی مدینه منوره (میدان وحدت) | بهترین کباب اردبیل

کباب اردبیل

از رستوران‌های قدیمی و کبابی‌های پرطرفدار شهر اردبیل که به غذای زیاد معروف است، کبابی مدینه منوره می‌باشد. مقدار هر پرس غذای سرو شده در کبابی مدینه منوره می‌‌تواند به راحتی برای سیر کردن دو نفر کافی باشد. کبابی مدینه منوره نه تنها در زمینه طبخ خوشمزه‌ترین کباب اردبیل فعال است، بلکه سایر غذاهای ایرانی را نیز با عطر و طعم مطلوبی طبخ می‌کند.

در میان غذاهای سرو شده در این کبابی، کباب برگ و شیشلیک آن جزو پرطرفدارترین‌ها می‌باشد. شیشلیک و کباب برگ این رستوران همراه با کره محلی زیاد و چلوهای خوش پخت سرو می‌گردد. در کبابی مدینه منوره تنها ناهار سرو شده و همراه با هر پرس غذا یک ظرف سوپ نیز به شکل رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. کبابی مدینه منوره نیز ظاهر قدیمی و ساده خود را حفظ کرده که همین امر نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ جاده رویایی ایران که دیدن آنها را نباید از دست داد 🌏​🛣️​✨

برای سفر به اردبیل آماده‌اید؟

شهر اردبیل یکی از شهرهای تاریخی ایران بوده که به واسطه تاریخ و طبیعت بکری که دارد مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. پس از تاریخ و طبیعت آنچه گردشگران را به شهر اردبیل جذب می‌کند، غذاهای خوشمزه و البته کباب‌های ناب این شهر می‌باشد. رستوران‌های قدیمی و جدید زیادی در استان اردبیل وجود داشته که در زمینه طبخ غذاهای ایرانی، غذاهای محلی اردبیل و البته خوشمزه‌ترین کباب‌ها فعال هستند. در بالا تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین کبابی‌های شهر اردبیل را به شما معرفی کردیم.

تجربه شما از سفر به اردبیل چیست؟ آیا تا به حال کاسه کباب معروف اردبیل را امتحان کرده‌اید؟ اگر قصد سفر به این منطقه و میل کردن کباب‌های بهشتی اردبیل را دارید، جای ما را هم خالی کنید. اگر شما هم کبابی معروفی در این منطقه می‌شناسید، حتما نام آن را برای ما بنویسید و این مطلب را برای دوستان کباب‌باز خود بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا