ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنیشمال

جاهای دیدنی کلاردشت ؛ بهشتی در استان مازندران

اگر می خواهید تصوری از کلاردشت داشته باشید، این طور برایتان توصیف می کنیم، یک شهر رویایی و سر سبز، پوشیده از جنگل های انبوه، در کنار کوه و رودخانه و در نزدیکی شهر چالوس ، کلاردشت به یکی از نقاط پرطرفدار در کشور ما تبدیل شده است که هم روستاهای زیادی دارد و هم طبیعت زیبای آن و جاذبه های منحصر به فرد آن باعث می شود که شما چندین بار به این منطقه سفر کنید.

کلاردشت به دلیل داشتن آب و هوای خوب و معتدلش، برای سفرهای تابستانی یک گزینه مناسب است. در ادامه چند مکان دیدنی از جمله جاده کلاردشت به عباس آباد، دریاچه ولشت، روستای کردیچال، علم کوه، تپه باستانی کلار و… در کلاردشت را معرفی کرده ایم.همچنین در انتهای مقاله برای اقامت راحت و اجاره ویلا مخصوصا ویلا جنگلی و اقامتگاه بوم گردی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

1. جاده کلاردشت به عباس آباد

اگر دوست دارید طی سفر به کلاردشت یک خاطره به یاد ماندنی داشته باشید و از طبیعت زیبای مسیر لذت ببرید، حتما جاده کلاردشت به عباس آباد را انتخاب کنید. در طول این جاده اصلا خستگی را حس نخواهید کرد چون هر چند کیلومتر یک بار محلی برای استراحت گردشگران قرار دارد و حتی می توانید انواع غذاهای محلی را در طول سفر تست کنید.

کلاردشت

2. دریاچه ولشت

بعد از جاده زیبا و رویایی به یکی از مکان های دیدنی کلاردشت به نام دریاچه ولشت می رسیم. این دریاچه یکی از دریاچه های برتر آب شیرین ایران است. جاده رسیدن به این دریاچه بسیار تماشایی است چون از درختان انبوه کاج تشکیل شده است و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این دریاچه امکاناتی مثل قایق سواری هم وجود دارد.

دریاچه ولشت یکی از دریاچه های برتر آب شیرین ایران است که جاده رسیدن به این دریاچه بسیار تماشایی است.

دریاچه ولشت

3. روستای کردیچال در کلاردشت

یکی از مکان های دیدنی کلاردشت روستای کردیچال است. اگر قرار باشد لقب مروارید کلاردشت به یکی از روستاهای آن تعلق گیرد، قطعا همین روستاست. طبیعت زیبای این روستا یکی از نقاط پر طرفدار کشور است. این روستا به خاطر آب و هوای خنک آن، یکی از جاذبه های گردشگری در تابستان شناخته می شود.

اجاره ویلا کلاردشت

4. ییلاق مازیچال کلاردشت

در نزدیکی شهر کلاردشت یک روستای بی نظیر قرار گرفته است که به خاطر منظره ابرهایش و اشراف به دریای خزر معروف است. چیزی که باعث خاص شدن ییلاق مازیچال کلاردشت می شود، صدای زنگوله گوسفندان، غذاهای خوشمزه محلی، منظره زیبایی از ابرهای آن و هوای بی‌نظیر آن است. در این دهکده می توانید نان تنوری داغ را که روستاییان طبخ می کنند، تجربه کنید.

چیزی که باعث خاص شدن دهکده مازیچال می شود، صدای زنگوله گوسفندان، غذاهای خوشمزه محلی، منظره زیبایی از ابرهای آن و هوای بی‌نظیر آن است.

مازیچال

5. علم کوه

آلپ ایران یا دومین قله مرتفع ایران، لقب قله علم کوه است. هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان و صخره نوردان به این قله می روند تا آن را فتح کنند. چشم انداز بی نظیر این قله هم خالی از لطف نیست. گونه های جانوری و گیاهی در این منطقه بسیار متنوع است. خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، شغال، روباه و بز و… گونه های جانوری این منطقه هستند. در راه صعود به این قله، یک سنگ شگفت انگیز هم قرار دارد که یک تخته سنگ بزرگ است و به شکل عمودی، ارتفاع آن 4500 متر است و یکی از عجایب علم کوه و شهر کلاردشت به شمار می رود.

علم کوه

6. روستای هریجان در کلاردشت

هریجان با داشتن علفزارهای وسیع و آبشارهای بلند یکی از مکان های دیدنی کلاردشت محسوب می شود. بهترین زمان بازدید از این روستا، اردیبهشت است چون گیاهان بهاری رشد کرده اند و آبشارها پر آب شده اند اما فصل تابستان هم فصل خوبی برای سفر به این روستاست.

روستای هریجان

7. تپه باستانی کلار

یکی دیگر از جذاب ترین مکان های دیدنی کلاردشت یک شهر باستانی و تاریخی به نام کلار است که در کلاردشت واقع شده است و قدمت آن به 800 سال قبل از میلاد مسیح می رسد که چون کاوشگران زیادی به این منطقه سفر کردند و آن را مورد بررسی قرار دادند، نقش زیادی در کشف آثار باستانی حاشیه دریای خزر داشته است.

یکی دیگر از جذاب ترین مکان های دیدنی کلاردشت یک شهر باستانی و تاریخی به نام کلار است که در کلاردشت واقع شده است.

بیشتر بخوانید: رستوران‌های کلاردشت

8. مجتمع تفریحی باغ چمن کلاردشت

یک مجتمع با امکانات اقامتی خوب مانند هتل، کافی شاپ، دریاچه ماهیگیری، پارکینگ، اسب سواری، دوچرخه سواری و… در کنار طبیعت زیبای کلاردشت بنا شده است که باعث می شود امکان بازدید از مجموعه شیلات و پرورش ماهی داشته باشید و حتی به سمت جنگل پیاده روی کنید. آلاچیق و محوطه بازی هم از دیگر امکانات این مجتمع است که می توانید رودخانه های خروشان این منطقه را ببینید.

9. جنگل مجل

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت جنگل مجل است که بعد از روستای زیبای رودبارک قرار گرفته است. این جنگل به قدری زیبا و جذاب است که از رفتن به آن جا لذت خواهید برد. طبیعت بکر این روستا شما را وادار می کند که حتما عکس بگیرید. فصل تابستان و اوایل پاییز را می توانید برای رفتن به این جنگل انتخاب کنید. در فاصله 4 کیلومتری از این جنگل، روستای زیبای رودبارک قرار دارد که رودخانه و قله را باهم دارد. وجود چشمه آب سرد این منطقه و ماهیان قزل آلای درون آن، به جذابیت این جنگل کمک کرده است. زیبایی های طبیعت این منطقه هر ساله باعث جذب گردشگر زیادی می شود.

10. روستای طویدره

یکی از جاهای دیدنی کلاردشت، روستای زیبای طویدره است که به خاطر درختان سر به فلک کشیده ای که در این منطقه وجود دارد و به خاطر رشته کوه البرز و علم کوه، زیبایی بی نظیری دارد. این روستا به روستای مازیچال هم نزدیک است. قالی بافی و درست کردن کیف های چرمی و مجسمه سازی در این منطقه شهرت زیادی دارد و رقص و پایکوبی هنگام اعیاد رواج زیادی دارد.

11. روستای سیاه بیشه کلاردشت

یکی از مکان های دیدنی معروف کلاردشت روستای سیاه بیشه است. مهم نیست که در چه فصلی از سال از روستای سیاه بیشه عبور می کنید، این روستا همیشه پوشیده از مه و ابر غلیظ است. روستایی در جاده چالوس که قطعا خاطره ای مفرح در ذهن گردشگران به جا خواهد گذاشت.

مهم نیست که در چه فصلی از سال از روستای سیاه بیشه عبور می کنید، این روستا همیشه پوشیده از مه و ابر غلیظ است.

سیاه بیشه

برای اقامت در کلاردشت کجا بمانیم؟

برای اقامت در کلاردشت می توانید ویلا های زیادی اجاره کنید اما اجاره ویلا جنگلی که شبیه به اقامتگاه های سنتی و بوم گردی هم باشد، جذاب تر خواهد بود چون منظره این ویلاها بسیار جذاب و رو به کوهستان یا جنگل است. همچنین اجاره ویلا کلاردشت به دلیل وجود تعدد ویلاها، امنیت کافی را خواهد داشت.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی کلاردشت کدامند؟

جاده کلاردشت به عباس آباد، دریاچه ولشت، روستای کردیچال، ییلاق مازیچال، علم کوه، روستای هریجان، تپه باستانی کلار، جنگل مجل، روستای طویدره و…

یک دیدگاه

  1. در مورد رودبارک چیزی ننوشتید.ترکیب علم کوه و جنگل هیرکانی و رودخانه سردابرود . بازهم ممنون از اطلاعاتتون قلم خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا