اخبار

انتظار قطر برای تردد میلیونی مسافران در جام جهانی

قطر انتظار دارد امسال ۳۴ تا ۳۶ میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی حَمَد سفر کنند.

به گزارش هومسا به نقل از رویترز، مرجع هواپیمایی کشوری قطر روز دوشنبه گفت که انتظار دارد فرودگاه بین‌المللی حَمَد، خطوط هوایی قطر(Qatar Airways)، امسال بین 34 تا 36 میلیون مسافر را جابه‌جا کند که تقریباً دو برابر تعداد سرویس‌دهی شده توسط این فرودگاه در سال گذشته است.

بر اساس این پیش‌بینی بهبود وضعیت سفر پس از همه‌گیری کرونا و با کاهش بیشتر محدودیت‌ها توسط کشورها ادامه می‌یابد.

فرودگاه بین المللی حمد
فرودگاه بین‌المللی حمد


Fast Company Middle East در حساب توییتری خود اعلام کرد “تخمین زده می شود 3.5 تا 4.1 میلیون مسافر در ماه نوامبر تردد داشته باشند،در حالی که انتظار می رود در ماه دسامبر 3.6 تا 4.7 میلیون مسافر به قطر برسند.”

در طول جام جهانی که از اواسط نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود، چندین شرکت هواپیمایی خاورمیانه ده‌ها پرواز به و از دوحه را در روزهای بازی انجام خواهند داد، در حالی که قطر از فرودگاه بین‌المللی قدیمی دوحه برای پروازها علاوه بر فرودگاه‌های جدیدتر استفاده خواهد کرد.

فرودگاه بین‌المللی حَمَد که فقط پروازهای بین‌المللی را انجام می‌دهد، در سال 2021 به 17.7 میلیون مسافر و در سال 2019، یک سال قبل از شروع همه‌گیری، به 38.8 میلیون مسافر خدمات رسانی کرده است.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

فرودگاه بین‌المللی حَمَد

این فرودگاه در شهر دوحه کشور قطر قرار دارد و در ارتفاع ۱۱ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این فرودگاه مدرن از تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۴ مرکز اصلی پروازهای قطر ایرویز شد و از این تاریخ به بعد این شرکت از فرودگاه قبلی دوحه یعنی فرودگاه بین‌المللی دوحه دیگر هیچ پروازی نداشته و همهٔ پروازهای قطر ایرویز از فرودگاه حَمَد انجام می‌شود.

 

بیست‌ودومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) درقطر برگزار خواهد شد. 

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا