اخبار

اولین شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران رونمایی شد

اولین شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و تیدو برسترس رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی رونمایی شد.

به گزارش هومسا،در این مراسم رونمایی اولین خودروی تاریخی پیکان ثبت و اولین شناسنامه بین المللی خودروی تاریخی در ایران اعطا شد.

برسترز رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی ضمن حضور در نشست این رویداد عنوان کرد:از حضور در ایران ابراز خرسندی می‌کنم،باعث خرسندی من است که جمهوری اسلامی ایران آیدی کارت فیوا را به رسمیت شناخته است تا خودروها و موتورهای تاریخی از این کارت استفاده کنند،موضوع جالب در مدت اقامت من در ایران احترام مردم و مسئولین ایران به این وسایل نقلیه است،امیدوارم ایدی کارت فیوا باعث افزایش این مهم شود.

وی افزود:اینکه کانون جهانگردی اتومبیلرانی ایران بتواند در جهت اهداف فیوا یعنی صیانت و حفاظت از خودروها و موتور سیکلت های تاریخی گام بردارد امر مهمی است؛چرا که حفظ این خودروهای تاریخی برای نسل های آینده هم ارزشمند است.

برسترس اضافه کرد: ایران جزو ۸۰ کشور عضو این فدراسیون بین المللی است،باعث افتخار ما است که کشوری با تمدن ایران جزو این فدراسیون بین المللی باشد،به عنوان رییس فیوا باید بگوییم تاریخچه فیوا به مراتب کوتاه تر از تاریخچه کشور شما‌ می باشد و میراث ارزشمند شما بسیار عمر بلند تری دارد،برای مثال چرخ قرن های قبل اختراع شد ولی خودرو و موتور سیکلت ۱۳۵ سال پیش اختراع شده است، باعث خرسندی است که جمهوری اسلامی ایران این نگاه را نسبت به حفظ خودروهای تاریخی دنبال می‌‌کند.

رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی همچنین گفت:مطلع شدم اولین خودرویی که برای صدور کارت انتخاب شده است پیکان سال ۱۹۷۰ می‌باشد،این امر باعث خرسندی است؛پیکان خودرویی است که پایه صنعتی شدن کشور شما را ایجاد کرده است و موجب شده خیلی از ایرانی ها به خودرو دست پیدا کنند،این امر به لحاظ تاریخی بسیار مهم است،مطلع شدم خودروی دوم (بی ام و) است که توسط کارخانه (بی ام و)یک بازسازی حرفه ای شناخته شده و این نشان از ارزشمند بودن فعالیت ایرانی ها در این زمینه دارد.

وی در پایان اظهارات خود همچنین بیان کرد:صدور پلاک تاریخی هم گام بسیار مهمی است که در جهت حفظ این خودروها انجام شده است،از حمایتی که دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حفظ این آثار تاریخی دارد بسیار تشکر می‌کنم،از آقای ضرغامی و تمام نهاد های این حوزه تشکر دارم و می‌گویم ما در این حوزه در کنار شما هستیم.

 

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا