اخبار

بانوی کوهنورد ایرانی،فتح بام دنیا را به مردم هدیه داد

بانوی کوهنورد ایرانی یکشنبه گذشته با انتشار یک ویدئو درحساب شخصی خود در پلتفرم اینستاگرام از صعود به قله کوه اورست مرتفع ترین قله دنیا خبر داد.

به گزارش هومسا،افسانه حسامی‌فرد که عناوینی چون “پزشک تیمهای ورزشی،مدرس پزشکی کوهستان و مربی کوهپیمایی”را در کارنامه ورزشی خود دارد،در این ویدئو در حالی که برفراز بام دنیا می‌باشد و آثار کبودی ناشی از سرما و سختی‌های فتح قله به وضوح در چهره‌اش مشاهده می‌شود ضمن تشکر از افرادی که وی را در مسیر فتح اورست همراهی کردند، این موفقیت را به مردم ایران تقدیم کرد.

حسامی‌فرد در این ویدئو می‌گوید:امروز 24 اردیبهشت سال 1401،مصادف با 14 ماه می 2022،بر فراز قله کوه اورست هستیم،ممنون از همراهی همه افرادی که در این مسیر پابه‌پای من بوده‌اند،این صعود را به همه مردم خوب ایران تقدیم می‌کنم،شاد باشید.

 

این بانوی کوهنورد ایرانی در قسمت توضیح پست اینستاگرامی خود نوشته است:

«زیستن مانند کوهنوردی ست.
ابتدای راه مسیرها یکیست.
عقاید به هم نزدیک است.
انگیزه‌ها پنهان، اما سرعت پیمایش یکسان است.
راه که به بالاتر می‌رسد، تعداد که کمتر می‌شود، آنچه تو را بالاتر می‌برد، نه منطق، که ایمان است.
ایمان به قله‌ای که آرزو کرده‌ای.
شاید تا اینجای کار را درایت و منطق به کار آمده، اما از جایی به بعد دل است که یا داری یا نداری. میانه ندارد.
برای رسیدن به اهداف بزرگ، باید خیالت را پرت کنی به جایی که هنوز کسی ندیده.
وقتی به آنجا برسانی‌اش، چیزی می‌بینی که کسی ندیده.
از اینجا به بعد تو دیوانه‌ای هستی در دید مردم. زیرا از تجربه‌ای می‌گویی که کسی نکرده، آرمانی که کسی نداشته.
این معنای زندگی توست. این رنگ توست که قرار است به هستی بزنی. چیزی که قبلش نبوده.
عرف و منطق و درایت و … می‌خواهند تو را حفظ کنند و به این منظور تلاش می‌کنند رنگت را به متضادش، به مکملش و به چرکش بیالایند.
دست آخر تو باید انتخاب کنی که مرزهای امنت را ترک کنی و قلم موی رنگت را به طاق هستی بزتی یا در خم خاکستری امن فرو بری، گویی هرگز نبوده.
دیوانگی پوشیدن لباس سیمرغ است. چیزی که تو دیگر مجبور نیستی رفتارت را توجیه کنی.بلکه تلاش میکنی عمل کنی و این همت عمل توست که با تصویر خیالت را به واقعیت میرساند و همگان می‌بینند و درک می‌کنند که دیوانه نبوده ای یا ننگ دیوانه بر پیشانی در راه ایمانت گم میشوی.راه میانه ای ندارد.دیوانگی چشم فرو بستن بر ترس از قضاوت شدن است.این چشم فروبستن،موجب می‌شود که چیزی جز هدفت ،برایت نماند. این تمرکز مطلق به تو کمک می‌کند به جایی که می‌خواهی راحت تر برسی.
صعود اورست ۲۰۲۲»

کوه اورست،بلندترین کوه و بلندترین نقطهٔ کره زمین ست. ارتفاع قلهٔ آن از سطح دریا برابر با ۸۸۴۸٫۸۶ متر (حدودا ۲۹٬۰۱۵ پا) می‌باشد. قلهٔ اورست جزو رشته کوه هیمالیا و در کشور نپال  قرار دارد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا