اخبار

تاکید ضرغامی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریاچه گیلارلو گرمی

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در سفر خود به استان اردبیل از دریاچه گیلارلو گرمی بازدید و بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری این دریاچه تاکید کرد.

به‌گزارش هومسا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ظهر دوشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ در بازدید از دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی، گفت: رینگ دور دریاچه گیلارلو حدود چهار کیلومتر است که زیرسازی آن انجام شده و پیگیری می‌کنیم تا آسفالت این رینگ انجام شود و بعد از آن با شکل روشنی که مجموعه پیدا می‌کند سرمایه‌گذاران مختلفی در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

ضرغامی

 وی افزود: باید حوزه‌های مختلف سرگرمی، ورزشی و زیبایی‌شناسی در این منطقه پیاده شود و خدمات و سرویس‌های مختلف به مردم ارائه شود تا هم مردم شهرستان گرمی که از امکانات تفریحی و سرگرمی بهره چندانی نبرده‌اند از این مجموعه استفاده کنند و هم جذب گردشگر در این منطقه اتفاق بیفتد.

بازدید ضرغامی از موزه عشایر گرمی

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین در بازدید از موزه عشایر گرمی بیان کرد: موزه عشایر گرمی با توجه و تمرکز بر ایل شاهسون دایر شده است که یک هویت شناخته شده و برجسته در ایران بزرگ به شمار می‌رود. اهمیت این نمایشگاه در شناختن ریشه و هویت است؛ در این موزه ریشه ایل شاهسون که از طوایف مختلف است مطالعه شده و اطلاعات آن‌ها همراه با تیره‌های طوایف به نمایش گذاشته شده که کار بسیار ارزشمندی است.

ضرغامی همچنین ضمن سفر به شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل همراه با عباس‌زاده نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای‌اسلامی از جاذبه‌های گردشگری و میراث باستانی این شهر بازدید کرد. بازدید از پل معلق مشگین‌شهر،بازدید از جام زرین مشکین شهر و ارائه دستورات لازم برای تکمیل موزه این شهرستان و رونمایی از این اثر فاخر تاریخی در موزه، بازدید از کهنه قلعه مشگین‌شهر و بررسی پروژه توسعه این منطقه و مرمت و احیا این اثر باستانی، بازدید از بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر، بازدید از محوطه باستانی شهریئری مشگین‌شهر و تصمیم‌گیری در مورد جاده دسترسی این محوطه و تکمیل خدمات رفاهی و بازدید از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی از جمله اقدامات وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در سفر به مشگین‌شهر بود.

ضرغامی

ضرغامی در بازدید از جام‌ زرین مشگین‌شهر گفت: جام‌ زرین شناسنامه مشگین‌شهر است، نوعی هویت تمدن بشری که در مشگین‌شهر کشف شده و می‌تواند نام این منطقه را در دنیا پرآوازه کند. جام زرین مشگین‌شهر یک اثر ارزشمند مربوط به ۸۰۰ سال قبل از میلاد است و با توجه به قدمت این منطقه به ویژه نشانه‌هایی که در منطقه شهریئری با قدمت هشت هزارساله وجود دارد خبر از تمدن بی‌نظیری می‌دهد.
وی افزود: این جام می‌تواند حلقه وصل بخشی از تمدن ایران بزرگ باشد و باید روی این جام و اطلاعات تاریخی آن مطالعه دقیقی انجام شود. این اثر و آثار همراه آن به صورت پلمپ و در یک مخزن مطمئن نگهداری می‌شود و پس از افتتاح موزه مشگین‌شهر در ماه‌های آتی این جام‌زرین برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

باید از رویداد گردشگری «اردبیل ۲۰۲۳» نهایت استفاده را ببریم

ضرغامی همچنین روز یکشنبه دوم مردادماه در دیدار با استاندار اردبیل گفت: آخرین شرایط مربوط به گردشگری استان اردبیل را بررسی کردیم و با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم وظایفمان برای توسعه گردشگری اردبیل روشن‌تر شد.

ضرغامی

وی افزود: رویداد «اردبیل ۲۰۲۳» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در پیش است که در این جلسه برنامه‌های برگزاری این رویداد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و اعتبار مناسبی را برای آن اختصاص خواهیم داد. باید از فرصتی که در رویداد «اردبیل ۲۰۲۳» به دست می‌آید هم برای معرفی اردبیل در سطح بین‌المللی و هم برای توسعه زیرساخت‌های استان نهایت استفاده را ببریم.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل دارای مزیت‌های مختلفی در حوزه ماموریت وزارت میراث‌ فرهنگی است اما متاسفانه دچار عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها شده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: پتانسیل‌های اردبیل در حوزه گردشگری و میزان علاقه گردشگران برای حضور در اردبیل مطالبه به حقی را برای مردم این استان ایجاد کرده است تا با تقویت زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شرایط بهتری در استان ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به حمایت وزارت میراث‌ فرهنگی از سرمایه‌گذارهای حوزه گردشگری در استان اردبیل، تاکید کرد: گزارش خوبی در مورد راه‌های استان ارائه شد و به نظر می‌رسد که در این حوزه شرایط در حال بهبود است. مشکلاتی نیز در حوزه پروازها وجود دارد که شخصا پیگیری خواهم کرد‌.

انتهای خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا