اخبار

تور گردشگران فضایی به پایان رسید/گردشگران در راه زمین

۴ خدمه ماموریت Ax-1 شرکت اسپیس‌ایکس‌ ماجراجویی فضایی خود را به اتمام رساندند.

به گزارش هومسا؛به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت Ax-1 شرکت اسپیس‌ایکس، روز گذشته ۲۴ آوریل،۵:۴۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران ایستگاه فضایی بین‌المللی را به مقصد زمین ترک کردند؛این ماموریت تماما خصوصی روز هشتم آوریل آغاز شده بود.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی قبلی پیش برود، این کپسول همراه ۴ فضانورد خود در ساعت ۱۷:۰۶ دقیقه امروز در آب های ساحل فلوریدا درآمریکا فرود می آید؛ عملیات بازگشت فضانوردان پیش‌تر قرار بود روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین انجام شود اما به دلیل نگرانی های آب و هوایی به تاخیر افتاد.

اعضای ماموریت Ax-1 را چهار نفر تشکیل داده‌اند: «لری کانر»، موسس شرکت سرمایه‌گذاری املاک The Connor Group؛ «مارک پتی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری MAVRIK؛ «ایتن استیبی»، خلبان سابق نیروی هوایی و موسس شرکت سرمایه‌گذاری Vital Capital و «مایکل لوپز-الگریا»، فضانورد سابق ناسا و فضانورد ارشد کنونی اکسیوم که فرماندهی این سفر را برعهده دارد.

کانر”، “پتی” و “استیبی” هرکدام ۵۵ میلیون دلار برای این سفر پرداخت کرده‌اند، آن ها در طول سفر فضایی خود، مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی را انجام دادند و به ایجاد NFT در ایستگاه فضایی کمک کردند.

مایکل لوپز-الگریا فرمانده این ماموریت پس از جدا شدن از ایستگاه فضایی، گفت: از همه‌ حمایت‌هایی که طی این ماجراجویی شگفت‌انگیز داشته‌ایم، سپاسگزارم. این ماموریت از آن چه فکر می‌کردیم، طولانی‌تر و هیجان‌انگیزتر بود.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا