اخبار

توسعه گردشگری در اولویت ایران قرار دارد

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت:جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری با سایر کشورها به‌دنبال گسترش بیش‌تر است.

به‌گزارش هومسا،نخستین همایش ایران و سازمان سی‌ ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم‌اندازها برای همکاری با مشارکت اداره‌کل دفتر همکاری‌های اقتصادی چند جانبه بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC)، دبیرکل سازمان همکاری اکو و معاون وزیر امور خارجه، روز گذشته دوشنبه ۹ خرداد ماه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه افتتاح شد. 
این همایش شامل دو میزگرد بود که در میزگرد نخست به موضوعات ایران و منطقه دریای سیاه پرداخته شد،منطقه دریای سیاه مسیر اصلی انتقال انرژی جهانی و ایران است و کشورمان پلی برای خلیج‌فارس و اقیانوس هند به مناطق خزر و دریای سیاه می‌باشد.
در این همایش همچنین ابتکارها و چارچوب‌های موجود و جدید برای بهره‌گیری از حداکثر منافع متقابل از ارتباط بین ایران و منطقه دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت. 


با توجه به اینکه بخش خصوصی، شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی در ایران طی سالیان متمادی تاثیرهای زیادی در تحقق برنامه‌های توسعه ملی و دیپلماسی اقتصادی کشور در منطقه دریای سیاه داشته‌اند،در میزگرد دوم فرصتی برای تبادل نظر میان بخش دولتی و خصوصی درباره نقش بالقوه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه فراهم شد. 
لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یکی از مهمانان میزگرد دوم بود که درباره مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی موضوعاتی را مطرح کرد و در ادامه گفت:امروزه بسیاری از کشورهای جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند،همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود.

 
وی افزود:ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشورهای خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد،از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد.

 
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری با سایر کشورها به‌دنبال گسترش بیش‌تری است،کشورهای منطقه دریای سیاه از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.

انتهای‌خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا