اخبار

جشنواره آلو در چهارباغ کرج برگزار می‌شود

جشنواره برداشت آلو با رویکرد گردشگری کشاورزی در شهرستان چهارباغ استان البرز برگزار می‌شود.

به گزارش هومسا، فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز امروز یکشنبه ۲۶ تیر درباره جشنواره آلو چهارباغ اظهار کرد: جشنواره برداشت آلو روز چهارشنبه ۲۹ تیر با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری، ورزش و جوانان و شهرداری چهارباغ برگزار می‌شود.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

معرفی جاذبه‌های شهرستان چهارباغ در جشنواره آلو

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز هدف از برگزاری جشنواره برداشت آلو را  معرفی جاذبه‌های شهرستان چهارباغ به عنوان محور گردشگری کشاورزی استان البرز عنوان کرد و با بیان اینکه جشنواره برداشت آلو به صورت یک روزه برگزار می‌شود، افزود: آلو یکی از محصولات مهم کشاورزی چهارباغ است و جشنواره آلو با مشارکت بخش خصوصی در باغ یکی از باغداران منطقه برگزار می‌شود.

جشنواره آلو

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره‌های بیشتری در زمینه کشاورزی و اکوتوریسم در چهارباغ باشد.

چهارباغ کجاست؟

چهارباغ مرکز شهرستان چهارباغ و شهری در استان البرز ایران است. شهرستان چهارباغ از شمال محدود به آزادراه کرج-قزوین، از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج)، از سمت جنوب شرقی به خط راه‌آهن و جاده قزلحصار، و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ، و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستای قوهه) و خط راه‌آهن، و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.

جشن برداشت میوه ساوجبلاغ

جشنواره برداشت میوه ساوجبلاغ

جشن برداشت میوه ساوجبلاغ نیز روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه جاری، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر هشتگرد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در یکی از باغ‌های میوه سهیلیه برگزار شد.

ساوجبلاغ قطب تولید میوه‌های هسته‌دار کشور مثل هلو و آلو است و حدود نیمی از تولیدات باغی، زراعی و گلخانه‌ای استان البرز در این شهرستان تولید می‌شود.

ساوجبلاغ کجاست؟

شهرستان ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های استان البرز بوده و مرکز آن شهر هشتگرد است. این شهرستان از ارتفاع ۱۱۶۰ متر در جنوب غرب تا ۳۷۰۰ متر (قله سیاه‌بند) در شمال شرق گسترده شده‌است. در بین این دو منطقه، دشت نسبتاً وسیع و زمین‌های تپه ماهوری و کوه‌های مرتفع همراه با دره‌های عمیق قرار گرفته که به لحاظ توپوگرافی شاهد تنوع زیادی در منطقه هستیم. قسمت عمده‌ای از بخش چندار در منطقه کوهستانی و بخش مرکزی در منطقه دشت و زمین‌های تپه ماهوری واقع شده‌اند.

نام ساوجبلاغ ترکی و به معنی «چشمه آب سرد» است. این شهرستان دارای روستاهای زیادی است و محصولات کشاورزی فراوانی دارد. میوه‌های آلو شابلون روستای سنقرآباد و گیلاس روستاهای فشند و آردهه و توت ولیان کیفیت بالایی دارد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا