اخبار

جشنواره گلاب‌گیری در روستای نعلبندان برگزار شد

جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در روستای نعلبندان شهرستان خدابنده برگزار شد.

به گزارش هومسا،معصومه شیری رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خدابنده امروز شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ دراینباره اظهار کرد:غرفه‌های محصولات محلی، دمنوش‌های محلی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی از جمله گلیم، جاجیم و مصنوعات آن‌ها، معرفی فرهنگ منطقه و آداب و رسوم فصل گل‌چینی و گلاب‌گیری، اجرای بازی‌های محلی با البسه محلی و قدیمی شهرستان، احیای آیین‌های سنتی و قدیمی، از بخش‌های جالب و جذاب این جشنواره بود. 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خدابنده افزود:این رویداد فرهنگی هنری به همت اداره میراث‌ فرهنگی و با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی،اداره ورزش وجوانان،دهیاری و شورا در باغ گل محمدی منصوری در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در روستای نعلبندان برگزار شد. 

شیری بیان کرد:این جشنواره با هدف آشنایی مردم و گردشگران با برداشت گل محمدی، نحوه گلاب‌گیری و کشت گل محمدی و در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی و خصوصاً معرفی مناطق کمتر شناخته‌شده برگزار شد. 

 

گلاب‌گیری در روستای نعلبندان
گلاب‌گیری در روستای نعلبندان

 

گلاب‌گیری یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین‌های کهن به شمار می‌رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می‌تواند یکی از راه‌های جذب گردشگر باشد.

روستای نعلبندان از توابع بخش دوتپه شهرستان خدابنده در استان زنجان است،این روستا در فاصلۀ ۵ کیلومتری در شرق شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده واقع شده است.

 

درباره «جاهای دیدنی زنجان» هم بخوانید.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا