اخبار

جلسه هم‌اندیشی مدیر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و هومسا: از ظرفیت هومسا برای توسعه گردشگری آنلاین استفاده می‌شود

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و مدیران هومسا در جلسه‌ای مشترک به گفت‌و‌گو درباره همکاری‌های آینده و استفاده از ظرفیت سامانه گردشگری آنلاین هومسا برای توسعه و رونق فضای گردشگری کشور پرداختند.

به گزارش سرویس خبری هومسا، یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که برای بازدید از هومسا در این استارتاپ حضور یافت، در جلسه هم‌اندیشی با مدیران هومسا شرکت کرد. در این جلسه، رضا همتی، رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری نیر حضور داشت.

مدیر اجرایی هومسا در این دیدار ضمن عرض خوش‌آمدگویی و معرفی استارتاپ هومسا گفت:« ما در هومسا قدم در راه تبدیل شدن به یک پلتفرم دانش‌بنیان گذاشته‌ایم و هم‌اکنون از ظرفیت بالایی در حوزه منابع انسانی فناوری اطلاعات برخوردار هستیم.»

او ادامه داد:« در بحث ساماندهی و قانون‌گذاری نیر موضوعی که برای مجموعه هومسا اهمیت دارد، این است که صلاح کشور در زمینه توسعه گردشگری تقویت شود. به‌ویژه بحث توسعه گردشگری در مناطق روستایی و کمتر برخودار که اتفاقا از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.»

مدیر اجرایی هومسا اظهار کرد:« متاسفانه نبود قانون‌گذاری، یکی از عوامل اصلی ترس و موضوع ضد تشویقی برای فعالان حوزه گردشگری آنلاین است. البته با توجه به نوین بودن گردشگری آنلاین، تا حدی طبیعی است که از ابتدا قانون‌گذاری انجام نشده باشد، چنانچه در هیچ نقطه‌ای از جهان، ابتدا نمی‌توان قبل از ظهور یک حوزه نوین استارتاپی، قانون‌‌گذاری کرد و پس از تشکیل بازارها، قانون‌گذاری از سمت حاکمیت انجام می‌شود.»

او تاکید کرد که در طی سال‌هایی که هومسا فعالیت داشته، به کلان‌داده قابل توجهی از اطلاعات سفر دسترسی دارد. بنابراین، هومسا قابلیت پیش‌بینی خوبی را در مورد میزان سفرها و پراکندگی آن در اختیار دارد.

مدیر اجرایی هومسا با اشاره به اینکه این استارتاپ تفاهمنامه‌های همکاری متعددی را با دانشگاه‌های مختلفی مثل دانشگاه تهران و امیرکبیر دارد، آمادگی هومسا را برای کمک به مراجع گردشگری در زمینه تحقیقات ، امور پژوهشی و اطلاعات میدانی اعلام کرد.

او ادامه داد:« امیدواریم که بتوانیم از این اطلاعات در کمک به وزارت میراث و گردشگری برای ساماندهی و سیاست‌‌گذاری مناسب در زمینه گردشگری آنلاین استفاده کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه منافع همه بازیگران حوزه گردشگری آنلاین مشترک است، اظهار کرد:« به ندرت این شرایط ایجاد می‌شود که در یک حوزه، منافع همه بازیگران از حاکمیت تا فعالان و کسب و کارها، مشترک باشد؛ با این حال ما شاهد آن هستیم که در کل زنجیره خدمات گردشگری و مصرف‌کنندگان، کمترین تعارض منافع وجود دارد. این نوید بخش آن است که اگر سیاست‌گذاری و مدیریت درستی در حوزه گردشگری انجام شود، دستاوردهای قابل‌توجهی در این زمینه برای کشور و استارتاپ‌های فعال ایجاد می‌شود.»

مدیر اجرایی هومسا گفت:« ما در هومسا قصد داریم توان و ظرفیت‌ همکاری خود را برای توسعه گردشگری و بومگردی در مناطق روستایی و نوار مرزی کشور اختصاص دهیم. تا قبل از این، روند حمایت دولت از فضای کردشگری کشور به شکلی بود که وام‌هایی را اعطا می‌کرده که در برخی از موارد، این اعتبار در جهت درستی قرار نمی‌‌گرفته است.»

او ادامه داد:« در حال حاضر، کار هومشندانه‌تری در جریان است و این اعتبار در اختیار خود مصرف‌کنندگان و به صورت اعتبار قرار داده می‌شود که بسیاری از این افراد، پرسنل سازمان، شرکت و دولت هستند. به هر صورت در این روند، ما آماده همکاری در تمامی بخش‌ها هستیم. البته مطالباتی هم داریم که امیدواریم در همین مسیر همکاری، بتوانیم با نهادهای مربوطه در جهت حل و فصل آن‌ها گام برداریم.»

تقی‌زاده محجوب در ادامه این صحبت‌ها ضمن تاکید بر فهم مشترک طرف‌ها در مورد چالش‌ها و فرصت‌های حوزه گردشگری آنلاین، گفت:« خرسندیم که در زمینه‌های مطرح‌شده با هومسا اشتراک نظر کامل داریم و قصد ما نیز هم‌افزایی ثمربخش بین حاکمیت و بخش خصوصی است. نکته مهم این است که بخش خصوصی نمی‌تواند بدون حمایت حاکمیت در یک فضای شفاف سرمایه‌گذاری کند و به نتیجه برسد؛ بنابراین، این جلسات و تداوم گفت‌و‌گوها به شدت مورد نیاز فضای گردشگری به ویژه در زمینه آنلاین است.»

او ادامه داد:« ما هم در وزارت گردشگری و میراث به این نتیجه رسیده‌ایم که خود ما نیز باید به فناوری‌های جدید در این حوزه ارزش بالایی بدهیم و از ظرفیت‌ استارتاپ‌ها استفاده کنیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا