اخبار

در هشتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ چه گذشت؟

هشتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ (DM talk) ایران با حضور بسیاری از فعالین،متخصصان و کارشناسان این حوزه در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش هومسا،مدیران بازاریابی استارتاپ های فعال در بازار دیجیتال ایران در هشتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ (DM talk) ایران که در روزهای پنجشنبه و جمعه،22 و 23 اردیبهشت ماه به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد؛از سختی ها،موفقیت ها و شکست‌های خود در مسیر بازار دیجیتالی ایران گفتند و به تشریح اهداف مجموعه خود پرداختند.

مدیران بازاریابی بزرگ‌ترین کسب‌وکارها از جمله دیجیکالا، اسنپ‌فود، دیوار، تپسی، علی‌بابا، ایران‌تلنت و مدیران عامل یکتانت، تپسل، آپارات و صباسل از جمله ارائه‌کنندگان این رویدادبودند که هرکدام سعی داشتند در مدت زمانی از پیش تعیین شده شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان حاضر در این رویداد را از تجارب و اهداف مجموعه خود آگاه سازند،استراتژی های جذب مشتری،روش های بازاریابی دیجیتال و روش های نیل به اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در مسیر دیجیتال مارکتینگ ایران از جمله محورهای مورد تاکید در اظهارات آن‌ها بود.

علی رسولیCMO دیوار،مهدی حبیبی مدیر ارشد بازاریابی اسنپ‌فود،فرید شکریه مدیرعامل آژانس تبلیغاتی فورمایند،آرش خسرویان مدیر مارکتینگ علی‌بابا،پیمان خلیلی مدیر سئو شرکت باسلام،الهام وحیدی‌نیا CMO ایران‌تلنت،احسان مهدی زاده مدیر ارشد بازاریابی والکس و عطیه نوری مدیر روابط عمومی گروه اسنپ از جمله سخنرانان هشتمین دوره این رویداد دیجیتال مارکتینگ ایران بودند.

مهدی حبیبی مدیر بازاریابی اسنپ فود در اولین روز این رویداد از روند موشن گرافی اسکویید گیم اسنپ فود گفت و تاکید داشت هیچ کمپینی را دست کم نگیرید.

 


وی سختی ها و مشکلات ایجاد یک کمپین تبلیغاتی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید براینکه براینکه خلاقیت را جدی بگیرید اظهار کرد:ما در اسنپ فود کمیته خلاقیت تشکیل داده‌ایم،ما در این کمیته که متشکل از اعضا و تیم های مختلف سازمان می‌باشد هفته ای یک‌بار درباره مسائل مختلف مارکتینگی بر پایه خلاقیت به گفت‌وگو می‌پردازیم،از تولید ویدئو در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها گرفته تا موضوع کمپ‌های تبلیغاتی از جمله مباحث مورد طرح ما در این کمیته هستند،ما تلاش داریم به به گفت‌و گو بپردازیم تا این گفت‌وگوها منجر به یک دستاورد مهم شود.

اما علی رسولی مدیر بازاریابی دیوار در فرصت ارائه مطالب خود، اهداف سازمان‌های فعال در دیجیتال مارکتینگ را برشمرد و شرایط و استراتژی نیل به هر کدام از این هدف‌ها را تشریح کرد.

وی رشد از طریق مارکتینگ،سودآوری،نقطه سربه سر،بقا،پایداری و ثبات و کاهش هزینه‌ها را از جمله اهداف متغیر سازمان‌های فعال در دیجیتال مارکتینگ عنوان کرد که هر سازمانی به تناسب شرایطی که در آن قرار دارد می‌تواند آن هدف را برای مجموعه خود انتخاب کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اینکه روش های تبلیغاتی دیوار را برشمرد،تاکید کرد که در مسیر تبلیغاتی خود در این بازار می‌توانید انتخاب کنید که بیشتر دیده شوید یا بیشتر فهمیده شوید.

رسولی برای فهم بیشتر حضار از این مهم،برخی کمپین‌های تبلیغاتی را مثال زد که در آن گاها از معما یا سوال استفاده می‌کنند تا ذهن مخاطب تبلیغ را بیشتر به خود معطوف سازد.

در بخش دیگری از این رویداد آرش خسرویان مدیر بازاریابی علی‌بابا،«ستاره شمالی و چند ایده مرتبط»را محور اظهارات خود قرار داد و گفت:درباره موضوعی صحبت خواهم کرد که بیشترین تاثیر را در تجربه کاری من داشته است و آن هم
استراتژی انتخاب می‌باشد.
وی ادامه داد:در مسیر دیجیتال مارکتینگ باید برای دستیابی به برخی مولفه‌ها دیگر مولفه‌ها را از دست بدهیم و در این مسیر دائما باید انتخاب کنیم.

 

وی محور مهم در این انتخاب‌ها را ستاره شمالی عنوان کرد و گفت:ستاره شمالی شاخصه یکتایی است که می توان برای موفقیت بلند مدت کار آن را متصور شد،وقتی ما دارای ستاره شمالی هستیم،شفافیت،تمرکز،هم‌ایستایی و مشتری محوری رخ خواهد داد و این امر موجب رشد شما می شود.

خسرویان گفت:موفقیت شرکت،خروجی ستاره‌شمالی ما است،باید توجه کنیم که در این مسیر موفقیت‌های مورد هدف هر کدام دارای بازه‌های زمانی مختلف است که دستیابی به هر کدام از آن ها راه‌ها و استراتژی‌های مختلفی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد:ما در علی‌بابا تلاش داریم تعداد عرضه خدمت گردشگری در هر ثانیه افرایش پیدا کند،در این مسیر از بازی و کمپین تبلیغاتی و کارهای جالب استفاده می‌کنیم.

دی ام تاک (DM talk) بزرگ‌ترین رویداد تخصصی حوزه بازاریابی دیجیتال در ایران است که هر ساله توسط رسانه دی‌ام برد (DM board) برگزار می‌گردد. مخاطبین این رویداد مدیران بازاریابی و بازاریابی دیجیتال، کارشناسان این حوزه، مدیران عامل و صاحبین کسب‌وکارها و همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان رشته‌های مدیریت و بازاریابی و کسب‌وکار هستند،تابحال 8 دوره از این رویداد برگزار شده است. 

 

انتهای خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا