اخبار

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:میراث فرهنگی اصلی‌ترین مزیت رقابتی این سرزمین برای جذب گردشگر است

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های میراث فرهنگی کشور،گفت:میراث فرهنگی ملموس و ناملموس اصلی‌ترین مزیت رقابتی این سرزمین برای جذب گردشگر و استفاده از انتفاعات بی‌شمار این صنعت از جمله اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی خواهد بود.

به گزارش هومسا،محمدرضا دشتی‌اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک به مناسبت هفته گردشگری و میراث فرهنگی گفت:میراث فرهنگی یکی از مظاهر قدرت ملی می‌باشد،این مهم کیستی ایرانی بودن را متذکر می‌شود و جایگاه والایی در تحکیم فرهنگ، هویت و وحدت جامعه اسلامی خواهد داشت.

وی افزود:نادیده‌انگاری میراث فرهنگی در طرح‌های توسعه کشور، نشان دهنده ضرورت تجدیدنظر در نگرش توسعه غرب گرا به خصوص در برنامه هفتم توسعه است،میراث فرهنگی به عنوان شیوه آزموده شده زیست در این سرزمین بهترین نمود عملی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به درون است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میراث فرهنگی ملموس و ناملموس اصلی‌ترین مزیت رقابتی این سرزمین برای جذب گردشگر و استفاده از انتفاعات بی‌شمار این صنعت از جمله اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی خواهد بود،لازم است موضوع میراث فرهنگی در گفتمان فرهنگی و اقتصادی کشور ارتقاء پیدا کند.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا