اخبار

رشت،بندر انزلی و آستارا میزبان بیشترین مسافران در تعطیلات گذشته

بر اساس گفته مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان، شهرستان‌های رشت،بندر انزلی و آستارا در تعطیلات گذشته میزبان بیشترین مسافران اقامت‌کننده در مراکز گردشگری تحت پوشش اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان بوده است.

به‌گزارش هومسا،ولی جهانی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان در روز ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ در دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گیلان ضمن تقدیر از تلاش اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان در خدمت‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر و با اشاره به ظرفیت های حائز اهمیت گیلان در حوزه گردشگری گفت:استان گیلان با بهره‌مندی از ظرفیت گسترده در حوزه تأسیسات اقامتی و گردشگری با توجه به کاهش محدودیت‌های سفر در ماه‌های گذشته شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران بوده است.

جهانی تصریح کرد:شهرستان‌های رشت،بندر انزلی و آستارا در تعطیلات گذشته میزبان بیشترین مسافران اقامت‌کننده در مراکز گردشگری تحت پوشش اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بوده است.

سایت موزه میراث‌ روستایی،قلعه‌رودخان و ماسوله از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران بودند

وی در ادامه عنوان کرد:اماکنی نظیر سایت موزه میراث‌ روستایی،قلعه‌رودخان و ماسوله از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگران بوده و آمارهای رسمی در ایام سپری شده از سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد چشمگیر در تمام شاخص‌ها بوده که باید این نکته در برنامه‌ریزی سفرهای گردشگران در تعطیلات تابستانی به استان گیلان به ویژه در مناطق ساحلی استان در نظر گرفته شود.

عباس صابر معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این نشست درخصوص اهمیت ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران،گفت:با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و ورود گسترده مسافران در ایام تعطیلات نوروزی و باتوجه به اینکه استان گیلان بر اساس آمارهای رسمی میزبان بیش از ۷ میلیون مسافر است،هماهنگی حداکثری در تأمین مایحتاج مسافران و تسهیل خدمت‌رسانی به مسافران مابین دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر امری اجتناب‌ناپذیر است.

دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گیلان به منظور ایجاد هماهنگی مابین دستگاه‌های اجرایی استان و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات تابستانی در گیلان با حضور عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا