اخبار

ضرغامی:به دنبال ایجاد ایجاد سفر ارزان برای کشورهای مجاور هستیم/«سافاری»تفریح لاکچری نیست

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات ارزان قیمت گردشگری هستیم،تاکید کرد: از برنامه های ما توجه به گردشگری زمینی است، دنبال برنامه جامعه ای هستیم تا سفر ارزان برای کشور های مجاور ایجاد کنیم.

به گزارش هومسا،عزت الله ضرغامی در نشست رویداد رونمایی از شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران که در محل وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برگزار شد گفت:از آقای برسترز رئیس فدراسیون جهانی وسایل نقلیه تاریخی به دلیلی همکاری و نگاه مثبتی که به حوزه اتومبیل ایران دارند تشکر می‌کنم،باید بگویم که حوزه خودرو با ماموریت های وزارتخانه ما نسبت مستقیمی دارد،کاری که سابقا انجام داده می‌شد ثبت ملی بود اما اکنون ثبت جهانی انجام خواهد شد.

وی افزود:این ثبت جهانی امر بسیار ارزشمند و مهمی است،امروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ما توسط فیوا یک موقعیت جهانی پیدا می‌کند تا بتواند بر اساس معیار های فیوا برای خودروهای خاصی شناسنامه جهانی صادر کند،وقتی اثری ثبت جهانی می‌شود یعنی آن اثر متعلق به همه مردم جهان است،اکنون این فرصتی که فراهم شده موقعیت ارزشمندی است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت:غیر از بحث تاریخی،خودرو در حوزه های مختلف گردشگری نقش ویژه ای دارد،از مسابقات رالی تا فعالیت ها و مسابقات سافاری و فعالیت های کمپ،ما در وزارتخانه در هر سه حوزه برنامه داریم و بخشی از آن را اعلام کرده‌ایم.

ضرغامی تصریح کرد:در بحث کمپ در صحبتی که با نیرو انتظامی داشته‌ایم در حال رفع مشکلات این حوزه هستیم،اخیرا از همایش ملی کمپینگ در تخت جمشید شیرازی بازدید داشته‌ام و شاهد فعالیت خلاق خانواده ها در این زمینه بوده‌ام،سافاری نیز ورزشی شیرین است و روحیه انسان را برای بسیاری از توانمندی های بشری حاضر می‌کند؛سافاری به هیچ عنوان یک تفریح لاکچری نیست،این موارد بی دلیل گفته شده است که خواسته یا ناخواسته عامه مردم را از این برنامه های ورزشی لذت بخش دور سازند.

وی با اشاره به ظرفیت های شهر یزد برای انجام ورزش سافاری بیان کرد:در یزد با یک بلیط ۵۰ هزارتومانی مردم از این رشته ورزش استفاده می‌کنند، هیچکدام از این ورزش ها لاکچری و مختص به قشر خاصی نیست.

ضرغامی با بیان اینکه در حوزه گردشگری در حال حل مشکل ویزا با کشور های همسایه هستیم،گفت:گزارشی از رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ مطالعه کرده‌ام؛این ۱۰ کشور عضو اکو که ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت دارند می‌توانند کارهای ارزشمندی در حوزه گردشگری انجام دهند،از برنامه های ما توجه به گردشگری زمینی است،از وزارت امورخارجه تقاضا کرده‌ایم به برداشتن ویزا در این حوزه کمک کند.

وی در پایان عنوان کرد:دنبال برنامه جامعه ای هستیم تا سفر ارزان برای کشور های مجاور فراهم کنیم تا هم انتقال فرهنگ صورت گیرد و هم خدمات گردشگری به صورت ارزان قیمت به آهاد مردم ارائه شود،همه این ها هم با توجه به برنامه های متنوع حوزه اتومبیل رانی حاصل می شود.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا