اخبار

ضرغامی:با اقداماتی که موجب ضربه‌زدن به گردشگری می‌شود مقابله می‌کنیم/استانداران نگاه خوبی به صنعت گردشگری دارند

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی درباره برخی اقداماتی که ممکن است به گردشگری کشور آسیب وارد کند،گفت:برخی از اقداماتی که در کشور انجام می‌شود چه مواضعی که اعلام می‌شود چه اقداماتی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند و موجب ضربه‌زدن به گردشگری می‌شود با این‌‌ها مقابله می‌کنیم.

به گزارش هومسا،سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی روز گذشته یکشنبه اول خردادماه در نخستین نشست خبری خود در بخشی از اظهارات خود و در پاسخ به سوال خبرنگاران به برخی چالش ها،نقاط قوت و نقاط ضعف صنعت گردشگری کشور اشاره کرد.

 

ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اقدامات وزارت میراث‌ فرهنگی برای کسب درآمد از صنعت گردشگری و تبلیغاتی که علیه ایران انجام می‌شود، گفت: تغییر نگاه در این حوزه یک فرآیند است که مردم و دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه استانداران نگاه خوبی به صنعت گردشگری دارند و مجوزهای این حوزه را در استان‌ها جلو می برند، راه زیادی در پیش داریم و نگاهمان باید جامع باشد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اظهار کرد:متاسفانه روی  ایران‌هراسی به طور جدی  کار می‌کنند ما باید این موضوع را برطرف کنیم، برای مقابله با ایران‌هراسی  باید از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم، کسی باور نمی‌کند در ایران برای مرمت کلیسا بودجه گذاشتیم، برای رفع این مشکل نیاز به سخنرانی نداریم همین که ظرفیت‌های کشور را نشان دهیم کافی است، از  رسانه‌ها می‌خواهم که سوژه‌ها را به خوبی نشان دهند این موضوع موجب می‌شود  ایران‌هراسی در دنیا خنثی شود.

ضرغامی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر درخصوص برنامه تبادل گردشگر بین ایران و آذربایجان بیان کرد:به طور جداگانه نشستی برای گردشگری برگزار می‌شود و در آن سیاست‌ها و اقدامات به‌خصوص در حوزه  زیرساخت‌ها را بیان می‌کنم.

وی ادامه داد:درمورد کشورهای همسایه و مجاور، برنامه‌ریزی‌ و با برخی کشورها مثل تاجیکستان و قطر تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم،برای هر کشور متناسب با علایق مردم آن کشورها برنامه داریم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تبلیغاتی که دفاتر شبکه‌های اروپایی و غربی در ایران برای سایر کشورها انجام می‌دهند، گفت:بخشی به اعتبارات لازم در این‌باره بر می‌گردد،کشوری مانند قطر ۲۰۰ میلیارد دلار برای تبلیغات در زمینه جذب گردشگر مسابقات جام جهانی قطر اختصاص داده است، ایران بودجه لازم را برای اینکه این هزینه‌ها را انجام دهد،ندارد اما راه بن‌بست نیست، به شبکه‌های دیگری اتصال داریم.

وی افزود:در قانون بودجه امسال تبصره خوبی داریم،افرادی که برای تبلیغات گردشگری به زبان انگلیسی فعالیتی انجام دهند، اگر هزینه‌ای انجام دهند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی از آن‌ها پذیرفته می‌شود،در این خصوص دنبال روش‌های کم هزینه‌تر هستیم.

خبرنگار دیگری درباره بازداشت‌های اخیر برخی اتباع کشورهای اروپایی، اعلام هشدار امنیتی و منع سفر به ایران توسط سفارتخانه‌های این کشورها و آسیبی که ممکن است در حوزه گردشگری ایجاد کند و اینکه وزارت میراث‌فرهنگی با همکاری وزارت امور خارجه و قوه قضاییه برای بی‌اثر کردن این موضوع چه کارهایی انجام داده است، پرسید و ضرغامی در پاسخ گفت:برخی از اقداماتی که در کشور انجام می‌شود چه مواضعی که اعلام می‌شود چه اقداماتی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند و موجب ضربه‌زدن به گردشگری می‌شود با این‌‌ها مقابله می‌کنیم. بسیاری از این‌ها اعلامی نیست، اعمالی‌ است. نمی‌شود اعلام کرد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا