اخبار

ضرغامی:جوانان با تولید محتوای درست می‌توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید براینکه مولد بودن در صنعت گردشگری بخشی انکارناپذیر و جدانشدنی است،گفت:جوانان و نخبگان بازوی توانمند توسعه کشور هستند و با تولید محتوای درست و مفید، می‌توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کنند.

 

به‌گزارش هومسا،سید عزت‌الله ضرغامی جمعه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مراسم گرامیداشت روز مراغه،بیان کرد: خواجه نصیر طوسی و مراغه هر دو  پدیده‌ای موثر در تاریخ کشور و دنیا بوده‌اند،مراغه با چند هزار سال تمدن و هویت فرهنگی و فکری خود، به خواجه نصیر کمک کرد تا شگفتی‌های بسیاری را در تاریخ رقم بزند،با توجه به اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در این کهن شهر وجود دارد، لذا معرفی جامع آن امری ضروری است که جوانان در این معرفی نقشی مهم و موثر دارند.

وی در ادامه تاکید کرد:باید به این نکته توجه داشت که مولد بودن در صنعت گردشگری بخشی انکارناپذیر و جدانشدنی است.
ضرغامی در ادامه بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی جامع مراغه را ضروری دانست و گفت:جوانان و نخبگان بازوی توانمند توسعه کشور هستند و با تولید محتوای درست و مفید، می‌توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کنند. به همین منظور با فراهم‌سازی محتوا و بسته‌های اطلاعاتی مستند و جامع از مراغه، باید فضای مجازی از اطلاعات مراغه سرشار شود.
عزت‌الله ضرغامی اظهار کرد:مراغه دارای معماری بی‌نظیر و موقعیت ویژه جغرافیایی است، تلاش ما برای به حداقل رسیدن آمال سودجویان خواهد بود تا هویت، الگو و ظرفیت‌های غنی آن حفظ و حراست شود. باید به یاد داشت که می‌بایست آسیب‌ها را شناسایی کرد و درصدد تقویت زیرساخت‌ها باشیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همان روز نیز از رصدخانه خواجه نصیر طوسی بازدید کرد.

وی در این بازدید با تاکید به اینکه رصدخانه خواجه‌ نصیر طوسی، هویت علمی و تاریخی کهن‌شهر مراغه است، گفت:رصدخانه مراغه گواهی همیشه زنده بر هویت تاریخی کهن شهر مراغه است. با توجه به وجود ظرفیت‌های بی‌شمار تاریخی و علمی در این شهر، لازم است با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اقدامات لازم برای حراست از این گنجینه‌های ارزشمند انجام شود.

ضرغامی در ادامه به اختصاص اعتبار ویژه برای سامان‌دهی و احیای رصدخانه مراغه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز ضروری این مجموعه به سامان‌دهی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به گردشگران، اعتباری ویژه در این راستا اختصاص خواهم داد تا این روند تسریع یابد.

وی تصریح کرد:این سایت تاریخی باید منعکس‌کننده هویت تاریخی و فرهنگی مراغه باشد، لذا در کنار فضاسازی لازم برای ارائه خدمات در سطح بین‌المللی، می‌بایست محصولات بومی و سنتی نیز در این فضا ارائه شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد:معرفی محتوایی درست از رصدخانه از دیگر اهداف این وزارتخانه است که در کنار اهداف عمرانی به‌صورت جدی پیش خواهیم برد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا