اخبار

نخستین رویداد فرهنگی‌گردشگری شیراز در قم برگزار می‌شود

نخستین رویداد فرهنگی‌گردشگری شیراز در شهر قم به مناسبت دهه کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده احمدبن موسی شاهچراغ برگزار می‌شود.

به‌گزارش هومسا،حمید نادری رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران،هشتم اظهار کرد:طبق تفاهم‌نامه‌ای که در استان‌های زیارتی قم، مشهد و شیراز در دو سال گذشته در حوزه اجرای فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی منعقد شد، نخستین رویداد فرهنگی‌گردشگری شیراز در استان قم در ایام دهه‌ کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده‌ احمد بن موسی شاهچراغ از ۱۷ خردادماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی هدف از اجرای این رویداد را آشنایی با ظرفیت‌های مشترک دو شهر مذهبی و زیارتی و جذب گردشگران داخلی و خارجی ذکر کرد و گفت:قصد داریم در این رویدادها شناسایی و معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم، آیین‌ها و ظرفیت‌های مشترک دو شهر شیراز و قم در حوزه گردشگری مذهبی را داشته باشیم.

نادری ادامه داد:در این رویداد از ۴۰ نفر از اساتید، بزرگان و هنرمندان استان شیراز دعوت به عمل آمده است و این مجموعه برنامه‌ها در چهار روز و در سطح شهر قم اجرا خواهد شد،ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده شامل مراسم مذهبی و زیارتی با حضور خادمان آستان مقدس احمدبن موسی مبرقع، مراسم خطبه‌خوانی حرم مطهر، غبارروبی چهارمین حرم اهل بیت، امامزاده موسی مبرقع (ع)، برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی شاهچراغ در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) توسط یک گروه شاخص و برجسته از استان شیراز خواهد بود.

وی افزود:همچنین در بخش دیگر، نمایشگاه صنایع‌دستی شیراز و برگزاری شب‌های شعر و برپایی کارگاه کتابت با خوش‌نویسی زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) و امامزاده احمد بن موسی شاهچراغ از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت:در نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان قم و شیراز، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و احمدبن موسی (ع)، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف امور خیریه، مرکز افق آستان مقدس موسی مبرقع (ع)، حوزه هنری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران مشارکت می‌کنند.

نادری در پایان عنوان کرد:برگزاری همایش تخصصی آشنایی با تاریخ، فرهنگ و هنر قم و شیراز در روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ماه در سالن همایش‌های بین المللی شهرداری با حضور اساتید برجسته کشوری، دانشجویان و علاقه‌مندان گردشگری از جمله برنامه‌های رویداد فرهنگی و گردشگری شیراز در قم است.

انتهای‌خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا