اخبار

نیکزاد:شرایط تسهیل گردشگری درون منطقه‌ای فراهم شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی از طریق جذب ثروت و کاهش فقر،تاکید کرد:ضروری است با اتخاذ سازوکارهای مشخص، شرایط تسهیل گردشگری درون منطقه‌ای را از طریق کمک به روان‌سازی رفت و آمدهای توریستی و تجاری از جمله از طریق تسهیل  صدور ویزا و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، همانطور که در دومین کنفرانس مجمع نیز مطرح شد، فراهم نماییم.

 به گزارش هومسا،به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علی نیکزاد‌ ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه)در سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادی،در بخشی از اظهارات خود در این کنفرانس گفت:قطعا همکاری‌های چندجانبه برای توسعه منطقه‌ای و رونق اقتصادی ضروری است و سازمان همکاری اقتصادی اکو با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بی نظیر منطقه اکو این بستر را برای همکاری جمعی در حوزه‌های مختلف فراهم نموده است. در این راستا، مجمع پارلمانی اکو این فرصت را دراختیار ما قانونگذاران به عنوان نمایندگان مردم قرار داده تا در کنار دولت‌هایمان در جهت تحقق اهداف بلند سازمان اکو قدم برداریم.

وی ادمه داد:یکی از این اهداف عالی همانا تحقق برنامه‌های سند چشم انداز 2025 اکو و دستیابی به توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف نظیر تجارت، اقتصاد، مالی و بانکی، حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، کشاورزی و گردشگری است که دستیابی به آن در سایه اراده جمعی دولت‌های عضو، دور از دسترس نخواهد بود،نقش مجالس ملی در ایجاد چارچوب‌های قانونی و نهادی برای حصول این مهم بسیار تعیین کننده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم،بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو کلیدی و اثرگذار در سازمان اکو و میزبان دبیرخانه این سازمان، دیپلماسی فعال منطقه‌ای را سرلوحه خود قرار داده و هماهنگ و منطبق با تصمیمات کلان و چهارچوب مورد توافق سازمان، خواهان مشارکت فعال در راستای تثبیت و تقویت مناسبات و همکاری‌های اقتصادی مابین کشورهای عضو، بالاخص کارآمدسازی نهادهای موجود اکو می باشد.

رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: اشتراکات فرهنگی منطقه و جاذبه‌های گردشگری کشورهای عضو، سرمایه‌ای بی بدیل در خدمت رشد و شکوفایی مادی و معنوی مردمان منطقه است. با عنایت به اهمیت بسزای توسعه صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی از طریق جذب ثروت و کاهش فقر، ضروری است با اتخاذ سازوکارهای مشخص، شرایط تسهیل گردشگری درون منطقه‌ای را از طریق کمک به روان‌سازی رفت و آمدهای توریستی و تجاری از جمله از طریق تسهیل  صدور ویزا و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، همانطور که در دومین کنفرانس مجمع نیز مطرح شد، فراهم نماییم.

نیکزاد جهت شرکت در سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادیPAECO به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده است.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا