اخبار

چهاردهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر برگزار می‌شود

باتوجه به برگزاری چهاردهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر،اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه گردشگری آماده میزبانی از گردشگران هستند.

به گزارش هومسا، فریدون فعالی، مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در خصوص این جشنواره گفت:چهاردهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر روز جمعه ۲۷ خردادماه در سایت گردشگری این منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود:مراسم آغازین این جشنواره روز پنجشنبه ۲۶ خردادماه جاری در گلزار شهدای کرمان و در قالب عطر افشانی و گلاب‌ پاشی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین قبور شهدای ۸سال دفاع مقدس خواهد بود.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان ادامه داد:این جشنواره در سال‌های گذشته با استقبال خوبی مواجه شده است، امسال نیز انتظار می‌رود شاهد حضور گسترده علاقمندان به طبیعت در منطقه گردشگری لاله‌زار باشیم.

جشنوراه گل محمدی بردسیر
جشنواره گل محمدی

وی با بیان اینکه با همکاری مشترک نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد بردسیر و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقه گردشگری فراهم شده است، عنوان کرد:برگزاری این جشنواره علاوه بر آورده اقتصادی، موجب زمینه‌سازی مناسب فرهنگی برای مردم و گردشگران می‌شود.

اجاره آنلاین اقامتگاه در یزد

خانه‌های بوم‌گردی منطقه گردشگری لاله‌زار بردسیر آماده میزبانی از گردشگران هستند

فعالی با تاکید براینکه خانه‌های بوم‌گردی منطقه گردشگری لاله‌زار بردسیر آماده میزبانی از گردشگران هستند، تصریح کرد:خوشبختانه تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرای تورهای گروهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان همچنین گفت:برپایی آیین گلاب‌گیری، عرضه و فروش محصولات و تولیدات سنتی و محلی از برنامه‌های جنبی این جشنواره در بردسیر خواهد بود، در این روز برگزاری جشنواره، اجرای غرفه‌های صنایع‌دستی، برنامه‌های خاص ورزشی از جمله پرواز با پالاگرایدر، قایق‌رانی، طناب‌کشی، مسابقات بومی و محلی و برپایی سیاه چادر عشایری را نیز خواهیم داشت.

جشنوراه گل محمدی بردسیر

از لاله زار تا کارخانه‌های عطرسازی فرانسه و انگلیس

لاله زار کرمان به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا، دارای با کیفیت ترین گلاب ایران بوده و دومین تولید کننده گل محمدی از نظر سطح زیر کشت در کشور نیز به شمار می رود.

به دلیل کیفیت و مرغوبیتی که گل محمدی لاله زار دارد هر ساله غنچه خشک، اسانس و گلاب ارگانیک آن توسط بزرگترین کارخانه های تولید عطر و ادکلن در فرانسه،بلژیک، آلمان و انگلیس خریداری می‌شود.

لاله زار شهری کوهستانی و سردسیر در دامنه کوه های مرتفع لاله زار و در بخش لاله‌زار شهرستان بردسیر استان کرمان ایران است. شهر لاله زار در استان کرمان با ارتفاع ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین و مرتفع ترین شهر ایران است.

 انتهای خبر

 

 

یک دیدگاه

  1. تاحالا جشنواره گل محمدی کرمان رو نرفتم که حتما باید برم ولی بهتون پیشنهاد میدم چشنواره گل محمدی اسکو آذربایجان شرقی رو حتما برید واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا