اقتصاد در سفردانستنی‌های سفر

8 راهکار پس انداز برای سفر

این 8 راهکار را دنبال کنید تا یاد بگیرید چطور می‌توانید برای ماجراجویی‌های آینده خود پس‌انداز کنید. برای سفر رفتن فقط تصمیم‌ شما کافی نیست. حقیقت این است که سفر پول می‌خواهد. پس قبل از اینکه بخواهید از نداشتن بودجه کافی برای سفر رفتن، خرید ماشین جدید و … شکایت کنید، سبک زندگی خود را ارزیابی کنید.

“هر چقدر پول بیشتری صرف سفر کنید، ثروتمندتر می‌شوید.”

به عقیده بسیاری از افراد سفر رفتن یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است. “هر چقدر پول بیشتری صرف سفر کنید، ثروتمندتر می‌شوید.”راهکارهای زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه روی سفر رفتن سرمایه‌گذاری کنید.

هدف مالی و زمان بندی داشته باشید

اهداف خود را روی برگه بنویسید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید.‍‍‍ از روند پیشرفت خود گزارشهای هفتگی و ماهانه تهیه کنید.  با اعضای خانواده و دوستانتان حرف بزنید. با این کار حمایت افراد بیشتری را به دست خواهید آورد. این برنامه را به اندازه برنامه کاهش وزن و یا هدفهای بزرگ تحصیلی و شغلی جدی بگیرید و برای آن تلاش کنید.

هدف مالی و زمان بندی برای سفر
برنامه ریزی مالی

به 15٪ درآمد خود دست نزنید

حساب پس‌انداز جدیدی برای سفر باز کنید. می‌توانید از برنامه‌های حسابداری شخصی مثل نیوُ برای مدیریت درآمد و هزینه‌ها استفاده کنید. حالا به راحتی می‌توانید 15٪ درآمدتان را در این حساب پس‌انداز کنید.

خرج‌های غیر ضروری را حذف کنید

به مدت یک ماه فهرستی از اقلامی که در طول روز خرید می‌کنید تهیه کنید. می‌بینید؟ پیدا کردن موارد مشابهی که هر روز بابت آن پول می‌پردازید سخت نیست. حالا از خودتان سوال کنید زندگی بدون کدام یک از این موارد زیاد هم سخت نیست. مبلغ 3 هزار تومانی را که هر روز صرف خرید نوشابه می‌شود در 365 روز سال ضرب کنید. چرا با این پول بلیط هواپیما نخرید؟ حالا که دیدید زندگی بدون نوشابه آنقدرها هم سخت نیست مواردی را پیدا کنید که می‌توانید بدون آنها زندگی کنید و … بدون آنها زندگی کنید.

اگر با افزایش قیمت سوخت، هزینه رفت‌ و آمد شما نیز افزایش پیدا کرده است، چرا چند روز در هفته را با دوچرخه به محل کار و یا تحصیل خود نروید؟

پس انداز سفر
پس انداز سفر

با برندها موقتاً خداحافظی کنید

واقعا به کیف هرمس دیگری نیاز دارید؟ یا حتما باید عینک جدید ری بنز را بگیرید؟ هر وقت که به خرید محصولی از برندی فکر کردید پول آن را بدون معطلی به حساب پس‌انداز سفرتان انتقال دهید.

نه به برنامه‎های آخر هفته تا چند ماه 

حالا که تصمیم خودتان را گرفته‌اید و برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید از خرجهای اضافی آخر هفته کم کنید. یک دورهمی ساده با دوستان در یکی از رستورانهای بالای شهر بیشتر از آنچه فکر کنید برایتان خرج می‌تراشد. نمی‌گوییم زندگی را ببوسید و بگذارید کنار. اما حالا که هدف خود را مشخص کرده‌اید باید به آن برسید حتی به قیمت چند هفته سینما نرفتن.

بلیط هواپیما

بلیط رفت و برگشت آرزو کنید

تولد امسالتان می‌تواند تولدی متفاوت و به یاد ماندنی باشد اگر هدیه‌هایی که می‌گیرید شما را چند پله به مقصد نزدیک‌تر کند. اگر به مناسبتهای مختلف مثل عید نوروز، فارغ‌التحصیلی و … هدیه دریافت می‌کنید از دوستان و اعضای خانواده بخواهید تا موارد مرتبط با برنامه سفرتان را به شما هدیه دهند.از بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما گرفته تا هزینه‌های اقامت. شاید یکی از دوستانتان کد تخفیفی 50 درصدی برای رزرو اقامتگاه داشته باشد که خودش نخواهد از آن استفاده کند و شانس یا شما یار شود.

کارهای کوچک، پول‌های بزرگ

اگر برنامه‌ی مفصلی برای سفر چیده باشید علاوه بر کاهش هزینه‌ها به منابع مالی جدیدی نیز نیاز خواهید داشت. انجام پروژه‌های کوچک به شکل دورکاری، عکاسی و یا تدریس می‌تواند به خوبی این منابع مالی را تامین کند. حتی عکاسی در سفر از راه‌های پول در آوردن و کسب درآمد در سفر است.

پس‌انداز سفر
پس‌انداز سفر

یک ریال هم یک ریال است

اگر کارشناس فروش باشید ممکن است علاوه بر حقوق ثابت خود، مبلغی را نیز به عنوان کمیسیون فروش دریافت کنید. بسیاری از افراد شاغل در پایان سال، پاداش، مزایا، عیدی و سنوات دریافت می‌کنند. تمام این عواید را به حسابی که به سفر اختصاص داده‌اید، واریز کنید. اگر تنها زندگی می‌کنید، می‌توانید با اجاره بخشی از فضای سوئیت و یا اجاره آپارتمان مبله خود، درآمد کسب کنید و آن را صرف سفر کنید.

در دنیای ایده‌ال آدمها فاصله 20 تا 30 سالگی بهترین زمان برای تحقق رویاهاست. چه در دهه سوم زندگی خود باشید چه آن را رد کرده باشید با کمی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌توانید رویاهای خود را به اهداف قابل دسترس تبدیل کنید. مطمئن باشید سفر یکی از رویاهایی است که ارزش دنبال شدن را دارد.

یک دیدگاه

  1. سفر رفتن تو زندگیمون ضروریه و با توجه به هزینه هاش باید جوری باشسه که بهمون خوش بگذره و کم نزاریم ممنون از اطلاعات خوبی که بهم دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا