ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیسفرهای پاییزیسفرهای چهار فصلسفرهای زمستانی

پیست اسکی آلوارس

اسکی از تفریحات هیجان‌انگیز و گران‌قیمت زمستانی است که طرفداران خاص خود را دارد. هر چند خرید یا اجاره تجهیزات اسکی و آموزش آن هزینه زیادی دارد، ولی این به این معنی نیست که نتوانیم از برف بازی و فضای پیست اسکی استفاده کنیم. تیوب‌سواری اگر هیجان‌انگیزتر از اسکی نباشد کمتر از آن نیست. در ایران چندین پیست بسیار خوب داریم که یکی دو مورد از آن‌ها در لیست بهترین پیست اسکی‌های بین‌المللی قرار دارند. در این محتوای کوتاه سعی می‌کنیم پیست اسکی آلوارس را به شما معرفی کنیم. در ادامه به نام سایر پیست اسکی‌های ایران اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید.

پیست اسکی آلوارس کجاست؟

پیست اسکی آلوارس کجاست؟

پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری آلوارس و 24 کیلومتری سرعین است. این پیست ارتفاعی حدود 3200 متر از سطح دریا دارد و 6 تا 8 ماه از سال پوشیده از برف است. شما برای برف بازی و اسکی می‌توانید در طول پاییز و زمستان راهی پیست اسکی آلوارس شوید. این پیست بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است و به دلیل قرارگیری در دامنه‌های سبلان مناظر زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

اجاره اقامتگاه در سرعین

مسیر دسترسی پیست اسکی آلوارس

برای انکه خود را به پیست اسکی آلوارس برسانید لازم است ابتدا خود را به شهر سرعین برسانید. سپس از یکی از خیابان های بولوار آلوارس، خیابان عارف، یا خیابان شهرداری خود را به کمربندی حاشیه شهر برسانید. از آنجا وارد جاده پیست اسکی آلوارس شده و تا رسیدن به پیس اسکی مسیر خود را ادامه دهید.

امکانات پیست اسکی آلوارس

امکانات پیست اسکی آلوارس

در مجموعه تفریحی پیست اسکی مهرگان آلوارس، امکانات متنوعی در نظر گرفته شده است. بالابر، تله سیژ، رستوران، کافی‌شاپ و زمین‌بازی و همینطور غرفه فروش صنایع‌دستی از جمله امکانات این پیست هستند. شما می‌توانید تمام تجهیزات مورد نیاز اسکی خود را از فروشگاه‌های پیست دانلود کنید.
علاوه بر این می‌توانید از چشمه‌های آبگرمی که در نزدیکی پیست اسکی هستند هم استفاده کنید. چشمه‌‌ های آبگرم سرعین محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارند.

چه زمانی به پیست اسکی آلوارس برویم؟

پیست اسکی آلوارس

همانطور که قبلا هم گفتیم پاییز و زمستان بهترین فصل برای استفاده از امکانات پیست اسکی الوارس است ولی در سال‌هایی پر برف و سر تا اوایل بهار می‌توانید به این پیست سر بزنید.
البته در تابستان امکان برف‌بازی و اسکی ندارید، ولی طبیعت سرسبز و زیبای منطقه برای پیک نیک و چادرزدن عالی است.

اطلاعات تماس پیست اسکی آلوارس

برای اطلاع از قیمت بلیط و ساعت مراجعه به پیست می توانید با این شماره تماس بگیرید.
شماره تماس پیست اسکی آلوارس اردبیل: 04533750778

جاهای دیدنی اطراف پیست اسکی آلوارس

چشمه گورگور سرعین

مطمئنا فقط با هدف اسکی و استفاده از امکانات پیست اسکی راهی سرعین نمی‌شوید. با رفتن به سرعین امکان بازدید از جاهای مختلفی را خواهید داشت. در سفر به سرعین حتما حتما از روستای آلوارس، چشمه و آبشار گورگور، چشمه‌های آب درمانی، تپه باستانی آناهیتا، آبشار ورگه سران، دره جنگلی ایردموسی، روستای بیله درق، دهکده سنگی ویند کلخوران، روستای کنزق، روستای آتشگاه و دره گلستان دیدن کنید.

اقامت در سرعین

اقامت در سرعین

برای اقامت در سرعین کافی است، وارد سایت هومسا شده و با رزرو ویلا یا آپارتمان در سرعین، چند روزی را مهمان مردم خونگرم این شهر باشید. اجاره ویلا و سوئیت مورد نظر خود را از طریق هومسا انجام دهید و با خیال راحت از اقامت خود لذت ببرید.

سایر پیست اسکی های ایران

اگر جزو علاقه‌مندان به ورزش اسکی هستید، حتما نام پیست اسکی‌های شمشک، دیزین، آبعلی و توچال را بارها شنیده‌اید و تجربه استفاده از آن‌ها را دارید. ولی بد نیست بدانید ما تقریبا در بیشتر استان‌های سردسیر و کوهستانی، پیست اسکی‌های زیادی داریم. در این بخش سایر پیست‌های ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

1- پیست اسکی دیزین، تهران

مهم‌ترین و معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه که در شمال تهران واقع شده است. این پیست اسکی اولین پیست ایران است که فدراسیون جهانی اسکی آن را برای برگزاری مسابقان جهانی انتخاب کرد و به همین دلیل به عنوان یک پیست بین‌المللی شناخته می‌شود. پیست اسکی دیزین از پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران است.


2- پیست اسکی شمشک

دومین پیست اسکی بزرگ ایران که در 57 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. پیست اسکی شمشک در زمستان پاتوق بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است.


3- پیست اسکی توچال

پیست توچال را می توان یکی از محبوبترین پیست های تهران دانست. این پیست در انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته و امکانات متعددی دارد از جمله سه لاین تله کابین، سه لاین تله سیژ و یک لاین تله اسکی.


4- پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی در 75 کیلومتری تهران واقع شده و امکاناتی از قبیل تله کابین، تله اسکی بشقابی، تله سیژ و تله اسکی چکشی دارد.


5- پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر که در سال 1361 افتتاح شده در نزدیکی پیست‌های اسکی دیزین و شمشک قرار دارد. این پیست یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی بین‌المللی است.


6- پیست اسکی سپیدان

پیست اسکی سپیدان در 5 کیلومتری اردکان فارس قرار دارد. در 10 کیلومتری سپیدان پیست دیگری به نام پولادکف وجود دارد. برای سعود به سپیدان و اسکی می توانید از بالابر و تلع اسکی استفاده کنید. جذابیت سپیدان در این است که در نقطه گرمی مانند استان فارس شاهد چنین پیست زیبایی هستیم.


7- پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف 85 کیلومتر با شهرستان شیراز و 5 کیلومتر با شهر سپیدان فاصله دارد. این پیست با 3400 متر فاصله از سطح دریا، دومین پیست اسکی بین‌المللی ایران محسوب می‌شود. این پیست دارای تله کابین، تله اسکی و موتور برفی است و تعدادی رستوران و هتل هم در اطراف آن افتتاح شده‌اند.


8- پیست اسکی فریدون شهر

در سه کیلومتری فریدونشهر استان اصفهان پیست اسکی قرار دارد که شیب آن 35 تا 70 درجه است. شما از آبان تا فروردین می‌توانید از امکانات این پیست اسکی مانند بالابر، تله‌اسکی و تله‌سیژ بهره ببرید.


9- پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در ارتفاعات دنا است و 18 کیلومتر با یاسوج فاصله دارد. این پیست اسکی 600 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 2600 متر است. پیست اسکی کاکان از دی ماه تا اواخر اسفند آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان به اسکی است.


10- پیست اسکی چلگرد (کوهرنگ)

در 90 کیلومتری شهرکرد و در دامنه کوه‌های زاگرس پیست اسکی دیگری قرار دارد که به نام پیست اسکی چلگرد یا کوهرنگ شناخته می‌شود. از جاذبه‌های نزدیک این پیست، تونل و آبشار کوهرنگ است که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید.


11- پیست اسکی نسار بیجار

پیست اسکی بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم، پیست نسار است که در جنوب غربی بیجار و در 142 کیلومتری سنندج است. برای دسترسی به پیست نسار بیجار از تله‌کابین یا تله سیژ می‌توانید استفاده کنید.


12- پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند از دیگر پیست های اسکی ایران است که در 39 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده و 1200 متر طول دارد. بهترین زمان استفاده از این پیست از ابتدای پاییز تا پایان زمستان است.


سایر پیست های اسکی ایران شامل پیست تاریک دره همدان، شیرباد مشهد، پیست پیام مرند، پاپایی زنجان، خور جاده چالوس، شازند اراک، خوشاکو ارومیه و پیست اسکی سقز استان کردستان هستند.

کلام آخر

در این محتوا سعی کردیم درباره پیست اسکی آلوارس کمی توضیح دهیم. سپس سایر پیست اسکی‌های ایران را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی و برف‌بازی مفید باشد. اگر تجربه‌ای از حضور در این پیست اسکی‌ها دارید، خوشحال می‌شویم با ما درمیان بگذارید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا