ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیجاهای طبیعیسفرهای بهاریسفرهای تابستانیسفرهای چهار فصلشمال

بام سبز لاهیجان ؛ تماشای زیبایی‌های یک شهر

اگر از کار زیاد خسته شده‌اید، اگر به تازگی امتحانات دانشگاه تمام شده، اگر پروژه کاری که داشته‌اید به سرانجام رسیده، اگر از روزمرگی کارهای خانه کلافه شده‌اید، همه این‌ها نشان‌دهنده این است که شما به یک سفر همه چیز تمام احتیاج دارید. سفری از جنس تفریح و بازی، از جنس خوردن غذاهای خوش طعم محلی، از جنس نفس کشیدن در میان جنگل‌های سرسبز شمال و دوری از هر دغدغه‌ای که در طول سال داشته‌اید. کجا بهتر از لاهیجان که گوشه گوشه آن زیبایی‌های منحصربه‌فردی خود را دارد. بام سبز لاهیجان را به جرات می‌توان یکی از بهترین مقاصد گردشگری این منطقه دانست. نزدیکی بام سبز به مجموعه شیطان کوه و تله کابین احرار باعث شده، گردشگران زیادی اینجا را برای تفریح انتخاب کنند. با ما همراه شوید تا بام سبز لاهیجان را بیشتر به شما معرفی کنیم.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

بام سبز لاهیجان کجاست؟

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان فضایی مسطح در بالای شیطان کوه قرار دارد. این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد نه تنها آب‌و‌هوای بسیار خوبی دارد بلکه به شیطان کوه، استخر بزرگ لاهیجان و مزارع چای لاهیجان اشراف کامل دارد. از بام سبز لاهیجان به راحتی می‌توانید مقبره کاشف السلطنه، دانشگاه ازاد لاهیجان و گنبد و گلدسته‌های امامزاده آقا سید حسین را به راحتی ببینید.

اجاره اقامتگاه در لاهیجان

تفریحات بام سبز لاهیجان

مهمترین تفریحات بام سبز لاهیجان شامل شهربازی، تله کابین احرار و تعداد زیادی رستوران و کافه است.

  • شهربازی بام لاهیجان

شهربازی بام سبز لاهیجان

وقتی از شهر بازی صحبت می‌کنیم تصور نکنید منظورمان یک شهربازی با چند دستگاه ساده بازی برای کودکان است. در این شهر بازی هر نوع بازی کامپیوتری و غیره کامپیوتری که تصورش را بکنید برای گروه‌های سنی مختلف وجود دارد. تنوع بازی‌ها و سالن‌های بازی به قدری زیاد است که انتخاب بین آن‌ها کمی مشکل خواهد بود. پس حواس‌تان به هزینه‌ها و  موجودی کارت بانکی‌تان باشد.

از انواع بازی‎های هیجانی می‌توان به فریزبی، چرخ و فلک، سورتمه، کشتی صبا، ماشین برقی، ترن کودکان، قلعه وحشت اشاره کرد. بخش سرپوشیده آن (بازینو) هم شامل انواع بازی‌های کامپیوتری است که هیجان خاص خود را دارند.

ساعت کاری شهربازی بام سبز لاهیجان: همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت 8 تا 23

شماره تماس شهربازی بام سبز لاهیجان: 01342424201

  • تله کابین احرار

تله کابین احرار

تلع کابین احرار در سال 1384 افتتاح شد. این تله کابین 1500 متر طول دارد و بام سبز را به قله تاج خروس وصل می‌کند. 33 کابین 6 نفره هر ساعت 1000 گردشگر را جابه‌جا می کنند. ایستگاه اول بر بالای بام سبز لاهیجان قرار دارد. در طول مسیر، نگاهی به سمت راست خود بیندازید و از تماشای مزارع چای لذت ببرید. سمت چپ هم نمای بسیار زیبایی از شیطان کوه و شهر لاهیجان را در مقابل چشمان شما قرار می دهد. شهری زیبا خفته در مخملی سبز و زیبا که شما را متحیر می‌کند. بهترین فرصت برای عکاسی و ثبت عکس های یادگاری همین لحظه است.

به مقصد که برسید، تعداد زیادی آلاچیق انتظار شما را می‌کشند. ساعتی زیر این آلاچیق‌ها بنشینید و از لحظات زیبایی که به خود هدیه کرده‌اید لذت ببرید. هوای پاک را استنشاق کنید و با همه وجود از آرامش و سکونی که حکمفرماست بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: ییلاق دیلمان
  • کافه و رستوران های بام سبز

غذاهای بام سبز لاهیجان

در بام سبز لاهیجان هر نوع غذایی با هر کیفیتی که بخواهید موجود است. از غذاهای خیابانی مانند آش و عدسی و … گرفته تا انواع فست فود و غذاهای ایرانی. بوی انواع آش و بلال هوش از سر شما خواهد برد مخصوصا در فصل‌های سرد سال.

دیدنی های اطراف بام سبز لاهیجان

همانطور که گفتیم بام سبز نزدیک شیطان کوه و استخر لاهیجان قرار گرفته است.

  • استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان استخر بزرگ آن است. این استخر 17 هکتار وسعت و 4 متر عمق دارد. وسط استخر جزیره کوچکی به نام میان پشته قرار دارد. به اعتقاد برخی مردم شاه عباس صفوی در این جزیره بنایی کاخ مانند ساخته بوده که البته امروزه اثری از آن نیست. جزیره میان پشته از طریق یک پل سیمانی به ضلع جنوبی استخر وصل می‌شود. از جمله امکاناتی که می‌توان در استخر لاهیجان نام برد، مسیر پیاده‌روی، تعدادی آلاچیق برای پیک نیک و امکان اجاره دوچرخه است. گاهی اوقات امکان قایق‌سواری و ماهیگیری هم وجود دارد البته نه همیشه.

اطراف استخر لاهیجان درست مانند هر جای دیدنی و گردشگری دیگری پر از کافه و رستوران‌های مختلفی است که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

  • شیطان کوه

شیطان کوه

شیطان کوه یا همان شاه نشین کوه، کوهی با ارتفاع 60 متر در شرق شهرستان لاهیجان است. این کوه که در امتداد کوه‌های البرز قرار گرفته، تفرجگاه بزرگان شهر بوده است. وقتی بر بالای شیطان کوه می‌ایستید تمام شهر زیرپای شماست. این منطقه مهم‌ترین جاذبه دیدنی لاهیجان است به همین اطراف آن پر شده از رستوران‌های بزرگ و کوچکی که به دنبال جذب مشتری هستند. کسانی که به شیطان کوه می‌آیند، یا هدفشان استفاده از تله کابین و سایر تفریحات آن است یا به دنبال پهن کردن بساط پیک نیک و وقت گذراندن در کنار اعضای خانواده هستند.

  • آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه، آبشاری مصنوعی است که با پمپاژ آب از استخر لاهیجان به وجود آمده. در کنار آبشار مسیری پلکانی وجود دارد که برای رسیدن به بالای شیطان کوه می‌توانید از آن استفاده کنید. تعداد این پله‌ها 750 عدد (حتی تا 1000 پله هم گفته شده) است. در طول مسیر انواع درختان انار و گردو سایه خود را نثار رهگذران می‌کنند. البته برای کسانی که امکان پیاده‌روی یا طی‌کردن چنین مسیری را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم با ماشین خود را به پارکینگ بالای شیطان کوه برسانند. برای این کار کافی است به خیابان کارگر رفته سپس خود را به میدان کاشف برسانید. از آنجا وارد جاده طلای سبز شده و تا رسیدن به پارکنیگ مسیر خود را ادامه دهید. فراموش نکنید برای استفاده از پارکینگ باید هزینه نسبتا کمی پرداخت کنید.

  • زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان

یکی دیگر از تفریحات اطراف بام سبز لاهیجان، زیپ لاین آن است. این زیپ لاین از بام سبز لاهیجان تا حاشیه استخر لاهیجان ادامه دارد. طول این زیپ لاین 1000 متری باعث شده به آن لقب طولانی ترین زیپ لاین آسیا و زیباترین زیپ لاین خاورمیانه را بدهند. استفاده از این زیپ لاین دو حالت نشسته و خوابیده دارد که هزینه‌های متفاوتی برای هرکدام پرداخت خواهید کرد.

شماره تماس زیپ لاین لاهیجان: 09053682782 و 09378222315

ساعت کاری زیپ لاین لاهیجان: شنبه تا چهارشنبه از 16:00 تا 21:00 و پنج شنبه و جمعه و ایام تعطیل از 10:00 تا 14:00 و 16:00 تا 21:00

بیشتر بخوانید: رستوران های رشت

اقامت در لاهیجان

اقامت در لاهیجان

برای اقامت در لاهیجان می‌توانید از میان تعداد زیادی ویلا و آپارتمان که در این شهر به گردشگران اجاره داده می‌شوند، اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. بسته به بودجه‌ای که می‌خواهید هزینه کنید و امکانات مورد انتظار خود می‌توانید از ویلاهای استخردار و  با امکانات کامل تا سوئیت‌های کوچک و کم هزینه یکی مورد انتخاب کنید. در سفر، یکی از فاکتورهای مهم پیدا کردن اقامتگاه مناسب است. پس وقت کافی برای جستجو بگذارید.

کلام آخر

در این مقاله بام سبز لاهیجان و جاهای دیدنی اطراف آن از جمله شیطان کوه، استخر و اّشار و زیپ لاین لاهیجان را به شما معرفی کردیم. ایمدواریم این مقاله توانسته باشد شما را به سفر به لاهیجان و تماشای زیبایی های این شهر ترغیب کند. چون ذهن و بدن به سفر و استراحت نیاز دارد و سالی حداقل چندبار باید سفر بروید تا انرژی کافی برای کار و تلاش مجدد را داشته باشید. در اینفوگرافی” 12 دلیل برای اینکه مغز شما به سفر احتیاج دارد“، به صورت کاملا علمی به بیان این موضوع پرداخته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا