اخبار

برگزاری دهمین جشنواره برداشت گل محمدی در شهرستان اسکو

دهمین جشنواره برداشت گل محمدی در روستای عنصرود شهرستان اسکو، فردا دوشنبه 13 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش هومسا، دهمین جشنواره برداشت گل محمدی، فردا دوشنبه 13 تیرماه جاری از ساعت 17 تا 19 در دامنه‌‎‌های کوه سهند در روستای عنصرود اسکو برگزار خواهد شد.

امیر جدایی، رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اسکو امروز یکشنبه ۱۲ تیرماه در خصوص تولید گل محمدی در شهرستان اسکو، گفت: تولید گل سرخ از محور‌های اقتصادی شهرستان اسکو بشمار می‌رود که استفاده از این ظرفیت در حوزه گردشگری کشاورزی، در رونق اقتصادی منطقه نقش بسزایی دارد.

 جشنواره برداشت گل محمدی میزبان گردشگران از سرتاسر کشور

وی درباره دهمین جشنواره برداشت گل محمدی در روستای هدف گردشگری عنصرود گفت: مهم‌ترین محور این رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستای عنصرود در حوزه کشاورزی است که همه‌ساله در قالب برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی برگزار شده و میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر کشور است.

جشنواره گل محمدی

جدایی همچنین بیان کرد: دهمین جشنواره برداشت گل محمدی روستای هدف گردشگری عنصرود روز دوشنبه ۱۳ تیرماه سال جاری در این روستا برگزار خواهد شد و تمام هم استانی و هم‌وطنان علاقه‌مند‌ می‌توانند با حضور در این جشنواره علاوه بر شرکت در این رویداد به تهیه گل سرخ مرغوب دامنه‌های سهند نیز بپردازند.

جشنواره برداشت گل محمدی و شناساندن ظرفیت‌های این محصول

شناساندن ظرفیت‌های گل سرخ محمدی در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی از اهداف برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی است. تولید گل محمدی از محورهای مهم اقتصادی شهرستان اسکو بشمار می‌رود. استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این محصول ارزشمند می‌تواند در رونق اقتصادی این شهرستان موثر باشد.

جشنواره گل محمدی

برگزاری نمایشگاه عرضه گل محمدی دامنه‌های سهند، نشست با سرمایه گذاران، برگزاری مسابقه عکاسی، نشست علمی با موضوع تولید کشت گل محمدی از جمله برنامه های برگزاری دهمین جشنواره برداشت گل محمدی است.

میزان تولید گل محمدی در شهرستان اسکو چقدر است؟

رضا انوری، مدیر جهاد کشاورزی اسکو دراین‌باره به خبرنگاران گفته است: شهرستان اسکو در تولید گل محمدی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است. سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در شهرستان اسکو ۷۳۰ هکتار است که از این میزان ۵5 هکتار آن غیر بارور است و ۶۷۵ بارور است. متوسط عملکرد گل محمدی در شهرستان اسکو 3.4 تن در هکتار است؛ این در حالی است که متوسط عمکلرد کشور 2.5 هکتار است و در سال قبل میزان تولید این محصول ۲۳۰۰ تن بوده است.

روستای عنصرود کجاست؟

روستای عنصرود یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری شهرستان اسکو ، استان آذربایجان شرقی است.

جشنواره گل محمدی

روستای عنصرود، تابع دهستان سهند در ۲۰ کیلومتری شهر اسکو مرکز شهرستان اسکو و ۶۰ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است که از شمال به روستای ذینجناب از جنوب‌غربی به روستای کندوان و از غرب به روستای آمقان و از شرق به رشته کوه‌های سهند می‌رسد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا