اخبار

گردشگری خوراک روی میز دفتر توسعه گردشگری داخلی

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از برنامه‌ریزی تشکیل چهار میز تخصصی غذاهای ایرانی، ملل، سردنوش‌ها و گرم‌نوش‌ها همچنین نان و شیرینی در خصوص گردشگری خوراک خبر داد.

 

به‌گزارش هومسا، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در نخستین جلسه میز تخصصی گردشگری خوراک ملل (یکی از چهار زیر مجموعه‌ فدراسیون گردشگری خوراک) که روز گذشته سه‌شنبه هفتم تیرماه در مجموعه فرهنگی‌ گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، گفت: اهداف وزارتخانه تنوع بخشی به موضوع گردشگری و ‌تجربه‌گرا کردن این‌ حوزه است. در همین راستا برنامه‌‌ریزی برای تشکیل ۴۹ میز تخصصی در قالب ۱۳ کمیته ملی در حال انجام است. این طرح هم‌اکنون تحت عنوان میزهای استانی نیز در حال اجرا است و در استان‌های گلستان و یزد نیز میزهای تخصصی گردشگری راه‌اندازی شده است.

میزتخصصی گردشگری خوراک
میزتخصصی گردشگری خوراک

 


وی با بیان اینکه برای تشکیل میزهای تخصصی ملل نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم، بیان کرد: این تجربه‌ در کشورهای مختلف انجام شده و در داخل کشور نیز در وزارت ورزش تحت عنوان کمیته‌های مختلف اجرا شده که موفقیت‌آمیز بوده است.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

تشکیل چهار میز تخصصی گردشگری خوراک

فاطمی با اشاره به اینکه طرح کمیته‌های ملی گردشگری و میزهای تخصصی برای ارسال به شورای عالی میراث‌فرهنگی آماده است، در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره میزهای تخصصی گردشگری خوراک توضیح داد: در این حیطه تشکیل چهار میز تخصصی غذاهای ایرانی، ملل، سردنوش‌ها و گرم‌نوش‌ها همچنین نان و شیرینی برنامه‌ریزی شده است.


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی به عدم انسجام لازم در حیطه گردشگری خوراک اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌نظیری به‌طور شخصی و در حیطه بین‌الملل به‌صورت پراکنده و در نقاط مختلف کشور انجام شده است، اما به دلیل عدم هماهنگی آن خروجی که باید، حاصل نشده است.

 

میزتخصصی گردشگری خوراک
میزتخصصی گردشگری خوراک


وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی و مشارکت فعالان بخش خصوصی و چهار تشکل حوزه گردشگری، ادامه داد: اعضای میزهای تخصصی ترکیبی از دو متخصص حوزه گردشگری و  یک نفر از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.


زهرا لاریجانی رئیس گروه گردشگری خوراک معاونت گردشگری نیز با اشاره به گردشگری خوراک به‌عنوان یکی از محصولات گردشگری، ابراز امیدواری کرد با تشکیل چهار میز تخصصی غذاهای ایرانی، ملل، سردنوش‌ها و گرم‌نوش‌ها و نان و شیرینی همچنین استمرار جلسات و ارائه نظرات اعضا اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.


در بخشی دیگر از این نشست فهیم حبیبی معاون فرهنگی شرکت نوسازی عباس‌آباد با بیان اینکه در اراضی عباس‌آباد فضای قابل توجهی به غذا اختصاص دارد و خوراک جزو مهمی از این مجموعه محسوب می‌شود، بیان: برای برگزاری هرگونه رویداد مربوط به خوراک و گردشگری در این مکان آمادگی داریم و امیدواریم پایگاه هویت‌مندی از گردشگری خوراک را در اراضی عباس‌آباد شکل دهیم.


گردشگری خوراک؛ وعده خوشمزه صنعت گردشگری

تنوع غذایی در میان اقوام و ملل مختلف ،وابستگی و تناسب میان دومولفه فرهنگ و ذائقه غذایی در جوامع، اهمیت غذا به عنوان یک جاذبه گردشگری دوچندان می‌کند؛ به گونه‌ای که اکنون موضوع گردشگری خوراک به سرفصلی مهم در توسعه گردشگری تبدیل شده است. قطعا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای شمالی کشور غذاهایی همچون میرزا قاسمی یا کباب ترش است. گوشفیل و بیرانی اصفهان، کلم پلو شیراز یا قرابیه تبریز می‌تواند دل هر گردشگری را آب کند.

 

گردشگری خوراک
کروسان فرانسه

نان کروسان فرانسه، بورک یا باقلوای ترکی، پیتزا یا قهوه ایتالیا و شکلات سوییس به راحتی می‌تواند هزاران گردشگر را به سمت این کشور‌ها سرازیر کند. بنابراین گردشگری خوراک نه تنها در گردشگری داخلی بلکه در گردشگری خارجی نیز دارای اهمیت زیادی است و می‌طلبد دستگاه‌های مربوطه با برگزاری جشنواره‌های متنوع و معرفی غذاهای اقوام به توسعه گردشگری کشور کمک کنند.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا