اخبار

جشنواره عسل و شاتوت در روستای کندر

جشنواره عسل و شاتوت از روزگذشته، دوشنبه 13 تیرماه جاری در روستای کندر کرج کار خود را آغاز کرده است.

به‌گزارش هومسا، در این جشنواره محصولات زنبور عسل، شامل عسل طبیعی، ژل رویال، گرده‌گل و بره‌موم و همچنین شاتوت به عنوان محصولات روستای کندر عرضه خواهد شد.

شهرام علی‌محمدی، معاون گردشگری البرز با اشاره به جشنواره عسل و شاتوت، هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را رونق گردشگری کشاورزی در روستاهای هدف گردشگری دانست و گفت: مردم علاوه بر بازدید از روستا و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن با محصولات محلی آشنا می‌شوند که این مهم می‌تواند به رونق اقتصادی روستا کمک کند.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

آدرس جشنواره عسل و شاتوت

جشنواره عسل و شاتوت تا تاریخ ۱۷ تیرماه جاری در کرج، کیلومتر ۲ جاده چالوس، روستای کندر، مزرعه لزور  آماده میزبانی از بازدیدکنندگان می‌باشد.

افتتاحیه این جشنواره همراه با برنامه های ویژه، روزگذشته دوشنبه 13 تیرماه در همین محل برگزار شد.

روستای کندر کجاست؟

روستای گردشگری کندر، جز استان البرز بوده و در فاصله 24 کیلومتری شهرستان کرج واقع شده است.

جشنواره عسل شاتوت

روستای کندر به دلیل طبیعت بکر، تنوع اقلیمی و دشت لاله‌های زیبا مقصد گردشگران است. چشمه‌های در دل صخره‌، دشت‌های گل طبیعی و قبرستان زرتشتیان  از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا است.

محصولات جشنواره عسل و شاتوت روستای کندر

شاتوت یکی از محصولات این جشنواره است. وجود مواد خوراکی بسیار و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده‌است تا این میوه به عنوان منبعی خوب برای تأمین نیاز روزانه در رده ریزمغذی‌های گوناگون قرارگیرد. شاه‌توت از نظر فعالیت آنتی‌اکسیدانی یکی از بهترین خوراکی‌هاست که دارای فیتوکمیکال‌های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه‌ای است که باعث سیاه رنگ شدن شاتوت می‌شود.

جشنواره عسل و شاتوت

شاتوت‌ها دارای کالری پایینی بوده (در هر ۱۰۰ گرم، ۴۳ کالری) و منبع خوبی از ویتامین C و A و E و آنتی‌اکسیدان است. همچنین شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن هستند که به ندرت در دیگر گونه‌های توت‌ها پیدا می‌شود. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم، منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند. شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین‌ها و نیز ویتامین K است.

عسل و محصولات مرتبط با آن یعنی ژل رویال، گرده‌گل و بره‌موم از دیگر محصولاتی است که در این جشنواره عرضه می‌شود.

جشنواره عسل و شاتوت

ژل رویال چیست؟

ژل رویال، ماده ای شیری رنگ است که ملکه زنبورها  از آن به‌عنوان غذا استفاده می‌کند. ژل رویال غذایی مقوی بوده که دارای خواص درمانی و فواید بسیاری است.

گرده‌گل چیست؟

گرده‌گل دانه های کوچک مقوی است که به عنوان یکی از عوامل بارور شدن گیاهان در انتهای پرچم گلها قرار می گیرند. گرده گل غذای زنبورهای جوان بوده و یکی از کامل ترین خوراکی های طبیعت است.

بره‌موم چیست؟

بره‌موم از دیگر تولیدات زنبور عسل است. حالت آن خمیری شکل و چسبناک با بوی مطبوع که رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر است. رنگ و عطر بره موم در مناطق مختلف متفاوت بوده و خصوصیات آن بستگی به نوع گیاهان موجود در هر منطقه دارد. بره‌مئم به‌دلیل خواص میکروب کشی که دارد؛ در بهداشت و درمان برخی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای خبر

 

 

یک دیدگاه

  1. چه عالی من خودم در جشنواده شاه توت یکی از روستاهای تهران دهستان سلوقان شرکت کرده بودم خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا