ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای تفریحی

هیومن پارک تهران ؛ سفری هیجان انگیز به درون بدن انسان 🫀​🤓​​🫁​

هیومن پارک تهران، همان جایی است که دل به دل راه دارد. جایی که یک گوش در است و یک گوش دروازه. در هیومن پارک می‌توانید روی مغز راه بروید و روی چشم جا داشته باشید!

همه ما گاهی کنجکاو شده‌ایم که بدانیم در درون بدنمان چه می‌گذرد بخصوص زمانی که آن قسمت از بدنمان درد دارد. در هیومن پارک تهران، اندام‌های مختلف بدن در مقیاسی بسیار بزرگ شبیه‌سازی شده‌اند. اگر مشتاق آشنایی با این پارک علمی تفریحی هیجان‌انگیز هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با هیومن پارک تهرانهیومن پارک

این تم‌پارک زیبا و هیجان‌انگیز در مجموعه دارآباد تهران ساخته شده است. در پاسخ به این سوال که هیومن پارک مناسب چه سنی است؟ باید بگوییم که این پارک برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است و فقط مختص کودکان یا بزرگ‌سالان نیست.

ماکت‌های قول پیکر مجموعه با جزئیات بسیار خوب و با استفاده از دانش و تخصص اساتید و متخصصین برجسته اناتومی بدن انسان به مرحله اجرا رسیده است. بازدید از این ماکت‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند که طی یک سفر اسرارآمیز به درون بدن انسان قسمت‌های مختلف بدن خود را بهتر بشناسید و با سازوکار هر قسمت آشنا شوید.

هیومن پارك بزرگ‌ترین پارک موضوعی بدن انسان در خاورمیانه و یکی از جاهای تفریحی تهران است.

قوانین بازدید از پارک اعضای بدن تهران

  • برای بازدیدکنندگان چهار سال و بالاتر باید بلیط تهیه شود.
  • فیلم‌برداری و عکاسی در هیومن پارک ممنوع است.
  • خرید بلیط بازدید هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است.
  • دریافت سانس فقط در موقع حضور امکان‌پذیر است و 15 دقیقه الی 2 ساعت احتمال انتظار وجود دارد.

نحوه بازدید از هیومن پارک

در بازدید از هیومن پارک ابتدا فیلمی با موضوع دوره جنینی و تولد انسان و شکل‌گیری آفرینش و شگفتی‌های هستی به نمایش درمی‌آید و راهنما روی آن توضیح می‌دهد. این فیلم برای کمک به آماده شدن ذهن بازدیدکنندگان، مخصوصا کودکان، با فضای پارك آماده شده است و باعث می‌شود درک بهتری نسبت به آنچه قرار است ببینید داشته باشید.

پس از مشاهده فیلم، وارد بدن انسان می‌شوید؛ در ادامه این ماجراجویی همچنان یک راهنما همراه شما خواهد بود تا راجع به قسمت‌های مختلفی که از آن بازدید می‌کنید برای شما توضیح دهد. اکثر راهنماهای هیومن پارک تهران دارای تحصیلات مرتبط با زیست‌شناسی و فیزیولوژی هستند و اطلاعات خوبی را در صورت داشتن پرسش‌های اضافه به شما می‌دهند.

آدرس پارک بدن انسان تهران

هیومن پارک دارآباد در شمال تهران و در محوطه موزه حیات‌وحش دارآباد قرار دارد. پس برای بازدید از هیومن پارک باید خود را موزه دارآباد برسانید. برای این منظور لازم است مسیر زیر را دنبال کنید.

آدرس هیومن پارک: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات‌وحش دارآباد

هیومن پارک

مسیر دسترسی به پارک هیومن تهران

برای دسترسی به هیومن پارک گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست:

✔️دسترسی به هیومن پارک تهران با خودرو شخصی

برای رفتن به هیومن پارک تهران با خودرو شخصیتان، ابتدا باید خود را به میدان تجریش برسانید. پس از تجریش وارد باهنر شوید و پس از رسیدن به میدان باهنر وارد خیابان دارآباد شوید، 1.5 کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید تا به خیابان موزه و مجموعه حیات‌وحش دارآباد برسید.

✔️دسترسی به هیومن پارک تهران با مترو

اگر برای رفتن به هیومن پارک مایل به استفاده از مترو هستید باید از خط متروی راه‌آهن – تجریش استفاده کنید. پس از پیاده شدن از مترو باید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های میدان تجریش استفاده کنید.

تاکسی‌های مسیر تجریش – نیاوران – دارآباد یا اتوبوس‌های خط تجریش – دارآباد شما را به هیومن پارک می‌رسانند.

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

✔️دسترسی به هیومن پارک تهران با اتوبوس

علاوه بر خودروی شخصی و مترو، با اتوبوس‌های خط BRT هم می‌توانید به هیومن پارک بروید؛ برای این منظور سوار اتوبوس‌های خط راه‌آهن – تجریش شوید و در میدان تجریش پیاده شوید.

ادامه مسیر از طریق تاکسی‌های مسیر تجریش – نیاوران – دارآباد یا اتوبوس‌های خط تجریش – دارآباد میسر است.

اطلاعات بازدید پارک بدن انسان در تهران

هیومن پارک

✅​شماره تلفن هیومن پارک تهران

برای اتصال به بخش پشتیبانی این مجموعه باید با شماره تلفن 4-22829990-021 تماس حاصل فرمایید.

✅​ساعت کاری هیومن پارک

  • شنبه تا چهارشنبه: از ساعت 11 تا 19
  • پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: از ساعت 10 تا 20
  • لازم به ذکر است که مجموعه هیومن پارک در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل بوده و خدمات‌رسانی ندارد.

✅​مدت زمان لازم برای بازدید از هیومن پارک

برای بازدید از هیومن پارک حداقل به مدتی زمانی در حدود 45 تا 50 دقیقه نیاز است.

✅​قیمت بلیط هیومن پارک 1402

در سال 1402 قیمت بلیط برای بازدیدکنندگان سه سال به بالا، به ‌ازای هر نفر 165.000 تومان بوده که با تخفیف خرید آنلاین مبلغ آن به 148.500 تومان کاهش می‌یابد.

البته قیمت بلیط در چهارشنبه‌های علمی (پذیرش فقط در چهارشنبه‌ها)‌ به ‌ازای هر نفر 165.000 تومان بوده که با تخفیف خرید آنلاین مبلغ آن به 123.750 تومان می‌رسد. (این مبلغ مربوط به سال 1402 است)

امکانات هیومن پارک تهران

هیومن پارک

در محوطه حیات وحش دارآباد و در نزدیکی هیومن پارک امکانات رفاهی متعددی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️بخش عکاسی

از آن‌جایی که در هیومن پارک عکاسی و فیلمبرداری با گوشی و دوربین شخصی ممنوع است، از این رو در قسمت‌های مختلف مجموعه عکاسانی فعالیت می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانند از شما عکس بگیرند. توجه به این نکته ضروری بوده که ثبت هر عکس نیازمند پرداخت هزینه جداگانه‌ای می‌باشد.

✔️فودکورت، رستوران و کافی‌ شاپ

در هیومن پارک رستوران‌ها، کافی‌ شاپ‌ها و فودکورت‌های متعددی تعبیه شده است که انواع غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در آن‌ها سرو می‌شود. همچنین یکی از شعبه‌های کافه امیر شکلات که جزو کافه‌های پرطرفدار شهر تهران بوده نیز در محوطه موزه دارآباد و در نزدیکی هیومن پارک واقع شده است.

✔️پارکینگ اختصاصی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد مجموعه هیومن پارک دارای پارکینگ اختصاصی بوده تا بازدیدکنندگان با خیال راحت جای پارک مناسب برای ماشین خود پیدا کرده و از بازدید از هیومن پارک لذت ببرند.

بخش‌های مختلف هیومن پارک تهران

سفر اسرارآمیز شما در بدن از گوش و معرفی و آشنایی با مکانیسم شنوایی آغاز می‌شود؛ پس از گوش وارد مغز می‌شوید و سپس ساختمان چشم را با جزئیات بسیار خوبی خواهید دید. اکنون نوبت بازدید از دهان و دندان‌هاست همان‌طور که در داخل ماکت دهان و بر روی دندان‌های بزرگ نشسته‌اید، راهنما سازوکار این اندام را برایتان شرح می‌دهد. پس از دهان از نای، قفسه سینه، رگ‌های خونی، قلب، کلیه، کبد، و معده می‌گذرید و درنهایت از روده‌ها خارج می‌شوید.

شاید هیجان‌انگیزترین اندام ساخته‌شده در هیومن پارک قلب باشد، ماکت قلب برخلاف ماکت سایر اندام‌ها قابل لمس‌کردن و دست‌زدن نیست. در این اندام با پخش صدای تپش قلب و نبض و جریان خون در رگ‌ها و دیدن نمای 360 درجه آن، حس واقعی بودن به شما منتقل می‌شود. آن‌قدر واقعی که شاید بتوانید خود را جای یک گلبول قرمز یا پلاکت خون تصور کنید!

البته قسمت‌های دیگر پارک اعضای بدن تهران هم بسیار طبیعی ساخته شده‌اند. برای مثال هنگامی که وارد بینی می‌شوید با لمس مویرگ‌های داخل بینی مکانیسم عطسه رخ می‌دهد یا زمانی که از معده برمی‌گردید استفراغ رخ می‌دهد.

✔️دکتر لند هیومن پارک

در هیومن پارک علاوه بر بخش ماکت‌های اندام بدن، بخش دیگری به نام دکترلند هیومن پارک وجود دارد این بخش برای بازی و آموزش کودکان و نوجوانان 3 تا 14 سال با وسایل پزشکی در نظر گرفته شده است.

در دکتر لند، کودکان با پوشیدن لباس‌های پزشکان و پرستاران و با استفاده از امکانات مختلف پزشکی و تجهیزات اتاق عمل می‌توانند جراحی، عصب‌کشی و کارهایی از این قبیل را تجربه کرده و خود را به‌عنوان یک پزشک ماهر تصور کنند؛ همان دکتر بازی دوران کودکی خودمان اما با امکانات بیشتر و واقعی‌تر!

طی همکاری‌های به‌عمل‌آمده بین دکتر لند هیومن پارک با اورژانس تهران این امکان برای والدین و کودکان فراهم‌ شده است که در صورت علاقه با گذراندن دوره‌ای کوتاه مدرک بگیرند.

این مکان جای مناسبی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است؛ در صورتی که فرزند شما به کار با ابزار پزشکی و دانش آناتومی علاقه و کنجکاوی نشان می‌دهد، شانس این تجربه هیجان‌انگیز را برای او فراهم کنید. تمامی ابزار به‌کاررفته در دکتر لند هیومن پارک ایمن است و نگرانی بابت اشیاء خطرناک وجود ندارد.

هیومن پارک

اطلاعات بازدید از دکتر لند هیومن پارک

بخش دکتر لند هیومن پارک تهران مانند یک بیمارستان شامل بخش‌های مختلف اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه، چشم‌ پزشکی، دندانپزشکی و بخش اطفال و نوزادان می‌شود.

✅​ساعت بازدید از بخش دکتر لند هیومن پارک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ساعت  10 تا 21 می‌باشد.

✅​هزینه بازدید از بخش دکتر لند در سال 1402 معادل 109.000 تومان بوده که با تخفیف خرید آنلاین می‌توان مبلغ 98.100 تومان پرداخت کرد.

✅​قیمت بلیط در چهارشنبه‌های دکتری (پذیرش فقط در چهارشنبه‌ها)‌ نیز به ‌ازای هر نفر (در سال 1402) مبلغ 109.000 تومان بوده که با تخفیف خرید آنلاین این مبلغ تا 81.750 کاهش می‌یابد.

✔️رویا پارک تهران

هیومن پارک

هیومن پارک تهران در محوطه گسترده موزه دارآباد تهران بنا شده است. این محوطه مساحتی حدود 1300 مترمربع دارد که بخش‌های متنوعی مانند ساختمان موزه، رویا پارک، دکتر لند و هیومن پارک را در درون خود جای‌داده است. رویا پارک تهران بخشی از این مجموعه به حساب می‌آید که در نوروز سال 98 افتتاح شده است. در این مجموعه سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز، حواس پنج‌گانه انسان به چالش کشیده می‌شود. در رویا پارک مرز بین واقعیت و توهم بسیار باریک است شما در این پارک هیجان‌انگیز با خطای دیدتان چیزهایی را می‌بینید که در واقعیت امکان‌پذیر نیست.

در رویا پارک تهران نزدیک به 100 اثر با ویژگی خطای دیدی وجود دارد. در این پارک می‌توانید به دیدن آرش کمانگیر، به دل کهکشان یا دهان کوسه بروید و خانه‌های برعکس گیج‌کننده، اتاق آیینه‌ها یا اتاق بی‌نهایت را ببینید.

اطلاعات بازدید از رویا پارک تهران

✅​ساعت بازدید از رویا پارک تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ساعت 10 تا 21 می‌باشد.

✅​هزینه بازدید از رویا پارک در سال 1402 به ازای هر نفر 165.000 تومان بوده که با بهره‌مندی از تخفیف خرید آنلاین می‌توان مبلغ 148.500 تومان پرداخت کرد.

✅​قیمت بلیط رویا پارک در شنبه‌های علمی (پذیرش فقط در شنبه‌ها)‌ نیز به ‌ازای هر نفر 165.000 تومان بوده که با تخفیف خرید آنلاین مبلغ آن به 123.750 تومان می‌رسد. لازم به ذکر است که این مبلغ مربوط به سال 1402 است.

هیومن پارک

✔️رصدخانه دارآباد

همانطور که گفته شد هیومن پارک در محوطه حیات وحش دارآباد واقع شده است. از دیگر بخش‌های دیدنی محوطه حیات وحش دارآباد می‌توان به رصدخانه خورشیدی دارآباد اشاره کرد که با نمای آجری و شکل کروی شهرت یافته است. این رصدخانه در سال 1399 تاسیس شده و از آن‌جایی که دو تلسکوپ حرفه‌ای و مدرن در آن تعبیه شده است، به عنوان بزرگترین رصدخانه خورشیدی در تهران شناخته می‌شود. در این رصدخانه امکان رصد ماه، سیارات و اجرام آسمانی وجود دارد. در ضمن در این مجموعه تنها موزه شهاب سنگ کشور نیز واقع شده است.

✅​ساعت بازدید از رصدخانه دارآباد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 20 و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ساعت 10 تا 21 می‌باشد.

✅​هزینه بازدید از رصدخانه نیز در سال 1402 معادل 109.000 تومان بوده که با بهره‌مندی از تخفیف خرید آنلاین می‌توان مبلغ 98.100 تومان پرداخت کرد.

جمع‌بندی

هیومن پارک تهران مکان منحصربه‌فردی برای بازدید است که قطعا خاطره‌ی آن‌ جور دیگری در ذهن شما ثبت می‌شود. در این پارک علمی تفریحی بی‌نظیر چیزهایی را می‌بینید و تجربه می‌کنید که در جای دیگری این امکان فراهم نیست. اگر عاشق تجربه کردن چیزهای متفاوت و جدید هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به این پارک علمی تفریحی بزنید. بازدید از رویا پارک هم که در همین مجموعه و در نزدیکی هیومن پارک است را به‌شدت توصیه می‌کنیم.

سوالات متدوال

قیمت بلیط هیومن پارک تهران چطور است؟

قیمت بلیط بازدید از هیومن پارک به ازای هر نفر 109000 تومان است.

هیومن پارک تهران کجاست ؟

هیومن پارک در شمال تهران و در محوطه موزه حیات‌وحش دارآباد قرار دارد. پس برای بازدید از هیومن پارک باید خود را موزه دارآباد برسانید.

هیومن پارک مناسب چه سنی است ؟

این پارک برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است و فقط مختص کودکان یا بزرگسالان نیست.

‫19 دیدگاه ها

        1. سلام
          در این مقاله ما هیومن پارک تهران را به شما معرفی کردیم. ولی برای خرید بلیت باید به اینجا مراجعه کنید.

  1. عرض سلام و ادب
    احتمالا تجربه جالبی برای دخترم باشه.
    جسارتا قیمت بلیطش چنده؟

    1. محمدجان
      سلام، این پارک برای بچه‌ها هم جنبه تفریحی داره و هم جنبه آموزشی. قیمت بلیط بازدید از هیومن پارک به ازای هر نفر ۱۰۹۰۰۰ تومانه. ولی برای اطلاعات دقیق‌تر به وب سایت هیومن پارک تهران مراجعه کنین.

  2. سلام خیلی عالی هست من با اردو مدرسه به پارک هیومن رفتم و سفر به اعضای بدن رفتم عالی بود فقط آخر سفر همونجایی که عروسکو و خوراکی ایناداشت قیمتش خیلی گران بود مثلا عروسک کوچک شکل مغز یا قلب صد هزار تومان بود و اسپرسو و قهوه جات و اینا دونه ای پنجاه تومان بود لطفا رسیدگی کنید تا بهتر بشه

  3. این خیلی نا منصفانه است ک اجازه عکس نمیدن تا مجبور بشی پول به عکاسای مجموعه بدی . من علی رغم میل باطنی منصرف شدم از رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا