جاهای تفریحی

آشنایی با سورتمه های ایران ؛ آدرس و شماره تماس (1401)

تفریح و هیجان، دو اصل جدانشدنی از یکدیگر هستند. اگرچه بسیاری از تفریحات هستند که ما را به آرامش دعوت می‌کنند؛ اما کسی را پیدا نمی‌کنید که هرازگاهی هم شده، دلش تفریحات مهیج نخواهد. به همین دلیل در اغلب مناطق گردشگری کشور به منظور کمک به صنعت توریسم و جذب گردشگر، امکاناتی فراهم شده تا گردشگران شادی و هیجان را در کنار گشت‌وگذار تجربه کنند. یکی از این تفریحات، سورتمه سواری است که امکان آن در جاهای مهمی از نقاط مختلف کشور فراهم شده است. ما در این مطلب به معرفی سورتمه های ایران پرداخته‌ایم تا شما را ترغیب کنیم که این هیجان به یاد ماندنی را در سفرهای خود تجربه کنید.

سورتمه سواری در تهران

در تهران می‌توانید برای سورتمه سواری دربند یا سورتمه توچال را انتخاب کنید. هر کدام از این سورتمه‌ها مسیر زیبا و خوش رنگ و لعاب مخصوص به خودش را دارد که می‌تواند لحظاتی منحصربه‌فرد را برایتان رقم بزند.

سورتمه سواری دربند تهران

سورتمه دربند تهران

سورتمه‌ دربند را با نام سورتمه‌ گلاب‌دره نیز می‌شناسند. این سورتمه در پارک گلابدره در یکی از زیباترین مناطق تهران قرار دارد و به آب‌وهوای بسیار خوبش شهرت پیدا کرده است. با توجه به این‌که گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند، تفریحاتی همچون سافاری، سینما پرواز و سورتمه سواری برای آنان فراهم شده است.

سورتمه‌ دربند از کنار کوه‌های زیبای دربند عبور می‌کند و چشم‌اندازی مسحورکننده را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سورتمه بالغ بر ۸۵۰ متر طول دارد که آن را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت طی خواهید کرد.

مسیر دسترسی سورتمه دربند:

برای رسیدن به سورتمه‌ گلاب‌دره، ابتدا به خیابان دربند رفته و سپس وارد خیابان گلاب‌دره شوید. در ادامه‌ مسیر باید تا خیابان الفت پیش رفته و از خیابان الفت به خیابان پندار و سپس به خیابان شکیبایی بروید. در خیابان شکیبایی به راحتی پیست سورتمه‌ گلاب‌دره را پیدا خواهید کرد.

آدرس: خیابان دربند ، نرسیده به میدان دربند ، انتهای خیابان اسدالهی

شماره تماس سورتمه دربند:

02124557

سورتمه سواری توچال تهران

سورتمه توچال تهران

احتمالاً تاکنون زیاد درباره‌ بام تهران و زیبایی‌هایش شنیده‌اید. سورتمه‌ توچال در بام تهران قرار گرفته است. طول این سورتمه که در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده، حدود ۱۴۲۰ متر است. در پیست سورتمه‌ توچال در واقع طولانی‌ترین سورتمه سواری ایران را تجربه خواهید کرد. این سورتمه توسط کارشناسان و متخصصان آلمانی راه‌اندازی شده و یکی از امن‌ترین تفریحات هیجان‌انگیز ایران محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید در بین سورتمه های ایران یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما سورتمه‌ توچال است. منظره‌ای که با سوار شدن بر این سورتمه خواهید دید، یکی از زیباترین مناظر ایران است که بر بلندای بام تهران با آن روبرو می‌شوید.

قوانین:

توجه داشته باشید که کودکان زیر ۴ سال را نمی‌توانید بر این سورتمه سوار کنید. همچنین اگر کودکی بین ۴ تا ۸ سال سن داشته باشد، باید با یکی از بزرگسالان خود سوار شود.

مسیر دسترسی سورتمه توچال:

برای رسیدن به سورتمه‌ توچال از بزرگراه شهید چمران وارد خیابان یمن شوید. سپس به خیابان ولنجک بروید و در انتهای این خیابان جلوی شرکت تله‌کابین توچال توقف کنید.

شماره تماس سورتمه توچال:

۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰

سورتمه سواری تالش

سورتمه تالش

یکی از جاهای دیدنی تالش که می‌تواند روزی خوش و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند، پیست سورتمه سواری تالش است. سورتمه‌ تالش از میان جنگل زیبا و چشم‌نواز سیاهداران می‌گذرد و لحظاتی رؤیایی را برایتان به یادگار می‌گذارد. این سورتمه‌ ریلی ۱۰۵۵ متر طول دارد. شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در تالش در نزدیکی این پارک اقامت کرده و هر زمان که اراده کنید به سوی یک هیجان دوست داشتنی روانه شوید.

مسیر دسترسی سورتمه تالش:

سورتمه تالش در جنوب غربی تالش، منطقه هشتپر، درون پارک جنگلی سیاهداران واقع شده است.

شماره تماس سورتمه تالش:

۰۱۳۴۴۲۲۶۷۷۵

سورتمه سواری حیران

سورتمه حیران

بدون تردید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر درباره‌ زیبایی‌های مسحورکننده‌ گردنه‌ حیران شنیده‌اید. حالا فرض کنید سوار بر سورتمه‌ای ریلی از دل این زیبایی‌های بی‌نظیر عبور کرده و از نزدیک آن‌ها را لمس کنید. سورتمه‌ حیران یکی از خوش‌منظره‌ترین سورتمه های ایران است و به عنوان طولاتی‌ترین سورتمه کشور شناخته می‌شود. برای رسیدن به پیست اصلی این سورتمه، باید به سوی تله‌کابین حیران بروید.

مسیر دسترسی سورتمه حیران:

سورتمه حیران در جاده‌ اصلی آستارا – اردبیل، روستای ونه‌بین و در گردنه‌ حیران واقع شده است.

شماره تماس سورتمه حیران:

۰۲۱۲۲۲۵۸۹۹۰

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اردبیل

سورتمه سواری نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود

اگر به تاریخچه‌ سورتمه های ایران مراجعه کنید، خواهید دید که اولین سورتمه‌ کشور در نمک آبرود تأسیس شده است. این سورتمه که تقریباً ۱۲۰۰ متر طول دارد از دل جنگل‌های انبوه عبور کرده و هوایی دل‌پذیر را در شش‌های شما جاری می‌کند. حداکثر سرعت این سورتمه ۲۵ کیلومتر در ساعت است و امکان تغییر سرعت نیز برای شما وجود دارد!

اغلب افرادی که برای تفریح به سراغ سورتمه و تله کابین نمک آبرود می‌روند، چند روزی را با اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود اقامت کرده و به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری این منطقه هستند.

قوانین:

کودکان زیر پنج سال نمی‌توانند سوار این سورتمه شوند.

همچنین کودکان پنج تا ده سال نیز باید به همراه یک بزرگ‌تر سورتمه سواری کنند.

مسیر دسترسی سورتمه نمک آبرود:

برای رسیدن به سورتمه‌ نمک آبرود باید به کیلومتر ۱۲ جاده‌ چالوس – تنکابن بروید.

شماره تماس سورتمه نمک آبرود:

۰۱۱۵۲۱۸۸۱۲۱

سورتمه سواری در گنجنامه‌ همدان

سورتمه گنجنامه همدان

بر خلاف حال و هوای تمام سورتمه سواری‌های ذکر شده که جاذبه‌های طبیعت بکر و زیبا را برای شما به نمایش می‌گذارند، سورتمه سواری در گنجنامه‌ همدان دنیای دیگری دارد. وقتی روی سورتمه می‌نشینید و در پیچ‌وخم کوه‌های الوند حرکت می‌کنید، منظره‌ای از تلفیق تاریخ و طبیعت کوهستانی را نظاره‌گر خواهید بود.

سورتمه‌ همدان یکی از پرسرعت‌ترین سورتمه های ایران است و در دهکده‌ توریستی گنجنامه قرار دارد.

مسیر دسترسی سورتمه گنجنامه همدان:

این دهکده در میدان عباس‌آباد همدان، خیابان گنجنامه، ضلع شرقی میدان گنجنامه و در جوار کتیبه‌‌های تاریخی گنجنامه تأسیس شده است.

شماره تماس سورتمه گنجنامه همدان:

۰۸۱۵۸۲۱۱۶۴۶

سورتمه سواری در ائل گلی تبریز

سورتمه تبریز

این سورتمه با ۴۵۰ متر طول، کوتاه‌ترین طول مسیر را در میان سورتمه های ایران دارد. سورتمه‌ ائل گلی، اولین سورتمه در شمال شرقی کشور است که به منظور ایجاد خاطره‌ای به یاد ماندنی برای گردشگران تبریز راه‌اندازی شده است. منطقه‌ای که سورتمه را در آن جای داده‌اند، آب‌وهوایی بی‌نظیر و طبیعتی زیبا دارد که روح هر بیننده‌ای را جلا می‌بخشد.

مسیر دسترسی به سورتمه تبریز:

برای رسیدن به سورتمه‌ ائل گلی تبریز، ابتدا به اتوبان کسایی رفته و پس از رسیدن به روبروی ورودی پارک ائل گلی، وارد تفرجگاه ائل باغی شوید.

شماره تماس سورتمه تبریز:

۰۹۱۴۶۱۲۳۰۰۷

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز

جمع‌بندی

حالا که با تمام سورتمه های ایران آشنا شدید، شاید سؤال شما این باشد که بهتر است کدام‌یک را تجربه کنید؟ راستش را بخواهید پیشنهاد ما این است که به هر کدام از این شهرها سفر کردید، سورتمه سواری را تجربه کنید؛ زیرا مسیر هر کدام از این سورتمه‌ها، زیبایی منحصربه‌فردی دارد که نمی‌توان از آن گذشت.

برای این‌که دسترسی راحتی به سورتمه های ایران در هر کدام از شهرها داشته باشید، می‌توانید پیش از سفر از سامانه اجاره ویلا و سوئیت هومسا یک اقامتگاه مناسب در نزدیکی پیست سورتمه به صورت آنلاین اجاره کرده و سفر خود را در حالی آغاز کنید که خیالتان از محل اسکان راحت است.

سوالات متداول

طولانی ترین سورتمه ایران کجاست؟

سورتمه‌ حیران یکی از خوش‌منظره‌ترین سورتمه های ایران است و به عنوان طولاتی‌ترین سورتمه کشور شناخته می‌شود.

قدیمی ترین سورتمه ایران در چه شهری است؟

اگر به تاریخچه‌ سورتمه های ایران مراجعه کنید، خواهید دید که اولین سورتمه‌ کشور در نمک آبرود تأسیس شده است.

یک دیدگاه

  1. پیست سورتمه توچال خیلی هیجان انگیزه، وقتی ارتفاع رو میبینی و شروع به حرکت میکنی هیجان انگیزی داره، مخصوصا منظره ای که داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا