ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیشمال

پارک ملت رشت ؛ باغی قدیمی با طبیعت چشم‌نواز

شهر رشت مرکز استان گیلان یکی از شهرهای زیبا خطه شمال کشور با طبیعتی چشم‌نواز است. اگر راهی استان گیلان هستید، مدتی را در شهر رشت نیز اقامت خواهید داشت. این شهر با طبیعت زیبا و آثار تاریخی مختلف مقصد جذابی در طول سفر شما خواهد بود. پس حتی اگر مقصد نهایی شما جای دیگری است، در رشت لختی تحمل کرده و خود را از دیدن زیبایی‌های آن محروم نکنید. پارک ملت رشت فضای آرام و زیبا است که لذت گشت و گذار در این شهر را تکمیل می‌کنید. کبوتر خیال خود را به پرواز درآورید تا در هوای این پارک قدری به پرواز درآید.

پارک ملت رشت کجاست؟

پارک ملت رشت

در طول سفر از هر چه بگذریم، سخن تفریح و گشت و گذار خوش‌تر است! پارک ملت رشت با وسعت 12 هکتار، دومین پارک بزرگ در این شهر بوده که به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رشت تبدیل شده است. در سفر به رشت از این پارک نیز دیدن کنید، بر روی نیمکت‌های آن نشسته و به صدای نسیم در میان شاخ و برگ درختان گوش فرا دهید. آوای گوش‌نواز پرندگان لذت بودن در این پارک زیبا را دو چندان می‌کند.
در گذشته‌های دور این پارک باغ متروکه‌ای قدیمی بوده است که به آن سیاه باغ می‌گفتند. در سال 1378 شهرداری رشت تصمیم گرفت تا به این باغ سر و سامانی دهد و پس از آن پارک ملت رشت شکل گرفت. آنچه از آن باغ قدیمی بر جای ماند، درختان کهن و سر به فلک کشیده و نام سیاه باغ است که بر زبان مردم محلی ماندگار شد.

اجاره آنلاین اقامتگاه در رشت

آدرس پارک ملت رشت

پارک ملت رشت کجاست؟

پارک ملت با فضایی بزرگ و امکانات متنوع این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از سپری کردن اوقات خود لذت ببرید. این بوستان زیبا و سرسبز در بلوار شهید انصاری و در سه راه کانادا قرار دارد. در هر نقطه از شهر رشت که هستید، می‌توانید با خودرو شخصی و یا تاکسی خود را به پارک برسانید و در جمعی دوستانه یا خانوادگی از تماشای زیبایی‌های این پارک غرق لذت شوید.

  • آدرس پارک ملت رشت: شهر رشت، شیخ آباد، بلوار انصاری، خیابان احمدزاده

در پارک ملت رشت علاوه بر درختان کهنسال و قدیمی، امکانات مختلفی برای مردم رشت و مهمانان این شهر فراهم شده است تا از رفتن به این بوستان لذت ببرند. شما معمولا با چه هدفی به پارک می‌روید؟ اگر از جمله کسانی هستید که به سلامت خود اهمیت می‌دهید و ورزش را مقدم بر هر چیز دیگری می‌دانید،‌ از دو مسیر مختلف یعنی بلوار شهید انصاری و خیابان امین الضرب می‌توانید برای ورزش صبحگاهی به این پارک برسید.

بیشتر بخوانید: دریاچه سراوان رشت

امکانات پارک ملت رشت

وجود امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی مختلف بوستان ملت رشت را به یکی از بهترین پارک‌های این استان تبدیل کرده است، پس اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، وقت را از دست نداده و راهی این پارک شوید. بعد از گشت و گذار در این پارک، حتما به یک غذای خوشمزه و خوش عطر شمالی نیاز پیدا می‌کنید، پس به یکی از بهترین رستوران های رشت سری بزنید.

امکانات ورزشی

شما تا چه اندازه به ورزش اهمیت می‌دهید؟ اگر به فکر تناسب اندام و اهل ورزش هستید، ساک ورزشی خود را برداشته و به ضلع شرقی این بوستان بروید. در این بخش زمین‌های تنیس روی میز، فوتبال، والیبال، بسکتبال، وسایل ورزشی و غیره قرار دارد. در پارک ملت بخش‌های مخصوص برای پیاده‌وری و دویدن نیز وجود دارد که بسیار مورد توجه هستند.
جالب است بدانید که هر روز صبح در این پارک ورزش صبحگاهی با شور و نشاط خاص و به صورت دسته‌جمعی برگزار می‌شود. وقت را از دست ندهید، برای همین فردا صبح خود را به ورزش صبحگاهی بوستان ملت رشت برساند.

امکانات ورزشی پارم ملت رشت

امکانات رفاهی

وجود برخی امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، آلاچیق، نمازخانه و زمین بازی کودکان از واجبات هر بوستان شهری است و بدون شک نیاز به توضیح ندارد! اما در پارک ملت رشت برخی امکانات رفاهی خاص نیز وجود دارد که کمپینگ مسافران یکی از آن‌ها است. اگر در طول سفر به ویژه مسافرت‌های نوروزی علاقه داشتید تا چادر را بر پا کرده و کمپ بزنید، در پارک ملت در حدود 100 سکوی مخصوص برپایی چادر وجود دارد که برای اقامت مسافران انتخاب مناسبی است.

امکانات پارک ملت رشت

امکانات تفریحی

یکی از جذاب‌ترین امکانات تفریحی که تاکنون دیده‌اید، در پارک ملت در انتظار شماست یعنی آبنمای موزیکال! جالب است بدانید که این آبنما موزکال از لحاظ وسعت و زیبایی در ایران نظیر ندارد. این آبنما در سال 1395 افتتاح شد و به طرز باورنکردنی وسعت آن پنج هزار متر مربع است که همزمان با نت‌های موسیقی، حرکت فواره‌های آب جلوه زیبایی را به وجود می‌آورد. این آبنما در داخل برکه پارک قرار دارد و شب‌ها با نورپردازی، جلوه و شکوه خاصی دارد.
یکی از دیگر امکانات تفریحی این پارک زیبا و معروف سینما 6 بعدی است. اگر به دنبال هیجان هستید و دوست دارید که احساس کنید داخل صحنه‌های فیلم قرار گرفته‌اید، سینما 6 بعدی این بوستان را از دست ندهید. این پارک در گذشته دارای یک آکواریوم زیبا با موجودات دریایی مختلف بود که متاسفانه در حال حاضر بسته است.

تفریحات پارک ملت رشت

دیدنی‌های پارک ملت رشت

علاوه بر تمام امکاناتی که گفتیم و خواندید، در بوستان ملت رشت دیدنی‌های مختلفی هم در انتظار شماست که بر جذابیت‌های این بوستان می‌افزاید.

خانه روستایی پارک ملت رشت

خانه روستایی پارک ملت رشت

پیش از آن که وارد بوستان ملت شوید، نگاهی به اطراف خود بندازید تا در سمت چپ یک خانه روستایی زیبا با معماری آرامش‌بخش را مشاهده کنید. این خانه روستایی با بافت خاص و زیبا و وجود لباس‌های سنتی بر در و دیوارها، بهترین مکان برای عاشقان عکاسی است. البته این بوستان در واقع محل اطلاع‌رسانی گردشگران است و از آن برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های خاص استفاده می‌کنند.
اگر به کافه‌گردی نیز علاقه دارید، باید بدانید که یکی از اتاق‌های این خانه، یک کافه جذاب و دنج است؛ پس خود را برای تجربه یک شکم‌گردی در بافت سنتی یک خانه روستایی در جوار پارک ملت آماده کنید.

ساعت آفتابی آنالماتیک

ساعت آفتابی پارک ملت رشت

نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در سال 1381 توسط انجمن نجوم ثاقب استان گیلان در این پارک نصب شد. جالب است بدانید که این ساعت یکی از دیدنی‌های شهر رشت نیز محسوب می‌شود. وجود این ساعت و دیگر امکانات نشان می‌دهد که به پارک ملت نمی‌توان به چشم یک بوستان معمولی نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: کافه های رشت

جاهای دیدنی نزدیک بوستان ملت رشت

با رفتن به بوستان ملت احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که خب حالا دیگر از کدام جاذبه‌های رشت دیدن کنیم؟ نگران نباشید ما به این سوال شما پاسخ می‌دهیم تا با یک برنامه‌ریزی درست، از جاهای دیدنی شهر رشت در نزدیکی بوستان ملت بازدید کنید:

اقامت در رشت و دیدن پارک ملت

اقامت در رشت

در این تور کوتاه گشت و گذاری در بوستان ملت داشتیم و به گوشه کنار آن سری زدیم. فراموش نکنید که پارک ملت رشت یک بوستان معمولی نیست و هر نقطه از آن دیدنی‌های خاص خود را دارد، پس در سفر به رشت، رفتن به این پارک و قدم زدن در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده و قدیمی آن را فراموش نکنید. اگر عازم سفر به استان گیلان و رشت هستید، رزرو هتل و اقامتگاه خود را از طریق هومسا انجام دهید تا برای سفر هیچ نگرانی نداشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب سری زدیم به پارک ملت رشت و از بخش‌های مختلف آن صحبت کردیم. اگر گذرتان به رشت خورد حتما سری به پارک ملت رشت هم بزنید و از قدم‌زدن زیر سایه درختان آن لذت ببرید. فراموش نکنید رشت، شهر باران در فهرست یونسکو به عنوان شهر غذا ثبت شده، پس فراموش نکنید حتما از غذاهای محلی رشت هم بچشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا