اخبار

تکمیل پروژه‌های گردشگری با جذب سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری یکی از راهکارهای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گردشگری و یا ایجاد تاسیسات این حوزه را جذب سرمایه‌گذار خارجی عنوان کرد.

 

به‌‌گزارش هومسا،احمد تجری،مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری امروز ۱۶ خرداد ماه در این خصوص گفت:در راستای تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی برای احداث و تکمیل پروژه‌های این بخش، یکی از راهکارهای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و یا ایجاد تاسیسات، جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

احمد تجری،مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری
احمد تجری

 

معرفی پروژه‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران خارجی

تجری عنوان کرد:بر این اساس اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری ضمن معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی و پروژه‌های گردشگری در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به صورت بسته‌های سرمایه‌گذاری،همکاری مستمری با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران مرتبط انجام می‌دهد.


وی ادامه داد:طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری خارجی که موفق به اخذ موافقت اصولی از اداره‌کل مربوطه می‌شوند برای ارزیابی نهایی به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی منتقل می‌شوند تا به صورت طرح‌های خرد و کلان وارد فازهای اجرایی شوند.

ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان لارستان استان فارس به مبلغ ۸ میلیون دلار

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری آخرین دستاورد حاصل از همکاری گفته شده میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی را جذب سرمایه‌گذار ایرانی مقیم کشور امارات به منظور ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان لارستان استان فارس به مبلغ ۸ میلیون دلار عنوان کرد که در خرداد ماه جاری به تصویب رسید.

بنا به گفته تجری فرآیند گفته شده با هدف تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، یکی از اقدامات اجرایی اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری به شمار می‌آید که به صورت مستمر در تامین زیرساخت‌ها و پیشبرد پروژه‌های صنعت گردشگری کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

به گزارش هومسا،توجه به ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد و تکمیل پروژه های گردشگری در کنار ارزآور بودن و مزیت‌های اقتصادی مهمی که برای کشورمان به دنبال دارد قطعا مواهب فرهنگی و اجتماعی بسیاری با خود به همراه خواهد داشت.

 

سرمایه گذاری خارجی
سرمایه گذاری خارجی

 

اعتمادسازی اقتصادی و گردشگری،معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران،تسهیل تعاملات بین‌المللی در حوزه گردشگری و افزایش ورود گردشگران خارجی از جمله تاثیرات مثبت این مهم خواهد بود.

 

هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه میراث و گردشگری وجود ندارد

سید عزت الله ضرغامی، نیز پیش تر در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفته بود که هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در  حوزه میراث و گردشگری به ویژه در جاذبه‌های تکمیلی وجود ندارد.

 

هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه میراث و گردشگری وجود ندارد
سید عزت الله ضرغامی

وی همچنین تاکید داشت که در این باره خط قرمز نداریم،جز رژیم اشغالگر قدس برای سرمایه‌گذاری دیگر کشورها هیچ محدودیتی نداریم.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا